VW Sharan - bezpecnost
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 13.05.2011 09:33 Zdieľať na Facebook
VW Sharan - bezpecnost
poprosim o konkretne info o bezpecnosti Sharanov - v pripade ak do neho niekto buchne (chcem v aute vozit celkom 4 poklady (vratane seba :D) takze sa orientujem na bezpecnost)...
Mam rezervacku na Volkswagen Sharan 2008, 4x4, 2.8 V6 24V, LPG - cca 170 tis km.
Prezrete v servise s odporucanim kupy.
Chcem sa opytat na bezpecnost - v testoch ncap z roku 1999 nedopadol velmi dobre 3* a sofer pri nehode celkom zle.
Bezpecnost je pre mna mimoriadne dolezita - mate nejake info ci v aute boli nejake bezpecnostne upravy od roku 1999?Alebo nejake realne info ako je to pri kontakte s inymi autami? (viem ze pri autobusoch alebo kamionoch je to o inom, pri mensich autach tiez asi ine ale ako to moze byt v realnej prevadzke)
Hlavne ak niekto nabura do mna - malo by to mat vraj 12 airbagov? Je to real?
dakujem
Mam rezervacku na Volkswagen Sharan 2008, 4x4, 2.8 V6 24V, LPG - cca 170 tis km.
Prezrete v servise s odporucanim kupy.
Chcem sa opytat na bezpecnost - v testoch ncap z roku 1999 nedopadol velmi dobre 3* a sofer pri nehode celkom zle.
Bezpecnost je pre mna mimoriadne dolezita - mate nejake info ci v aute boli nejake bezpecnostne upravy od roku 1999?Alebo nejake realne info ako je to pri kontakte s inymi autami? (viem ze pri autobusoch alebo kamionoch je to o inom, pri mensich autach tiez asi ine ale ako to moze byt v realnej prevadzke)
Hlavne ak niekto nabura do mna - malo by to mat vraj 12 airbagov? Je to real?
dakujem
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
VW Sharan v crash teste 3 hviezdy za ochranu posadky.
Peugeot 807 5 hviezd.
Aj Renault Espace bol na tom lepsie,5 hviezd (2003), nez ten koncern.
Ford S Max mal tiez plny pocet hviezd.
O servisovani SAG a o tom ako radi ho vitaju mechanici na placi tu toho bolo poslednu dobu popisane celkom dost.
Napadne niekoho pri kupe toho auta otvorit prednu kapotu a porozmyslat, ze aky pristup je k roznym sucastam toho VR6 agregatu? No, mechanici to vedia a preto maju nan svoj nazor a obzvlast ak tam je viac, nez 4 valce.
A este nech je to tiptronic a je to zabite...
Airbagy budu prd platne, ked sa karoseria deformuje. Ked sa vnutorny priestor zmensi, airbag ho nedokaze udrzat nedeformovany, ma len zamedzit priamemu kontaktu tela s castou karoserie, aj to len na maly okamih. Pocet airbagov, teda vybava je uvedena na stitku a v servisnej knihe.
Peugeot 807 5 hviezd.
Aj Renault Espace bol na tom lepsie,5 hviezd (2003), nez ten koncern.
Ford S Max mal tiez plny pocet hviezd.
O servisovani SAG a o tom ako radi ho vitaju mechanici na placi tu toho bolo poslednu dobu popisane celkom dost.
Napadne niekoho pri kupe toho auta otvorit prednu kapotu a porozmyslat, ze aky pristup je k roznym sucastam toho VR6 agregatu? No, mechanici to vedia a preto maju nan svoj nazor a obzvlast ak tam je viac, nez 4 valce.
A este nech je to tiptronic a je to zabite...
Airbagy budu prd platne, ked sa karoseria deformuje. Ked sa vnutorny priestor zmensi, airbag ho nedokaze udrzat nedeformovany, ma len zamedzit priamemu kontaktu tela s castou karoserie, aj to len na maly okamih. Pocet airbagov, teda vybava je uvedena na stitku a v servisnej knihe.
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 26.07.2010 13:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
s tymi hviezdami je to take cudne, su aj za elektronicke serepeticky, ja bych si radsej otvoril video crashtestu a trocha pokukal ako sa chova to auto pri buracke...ci sa krci kde sa ma a ci je stabilne kde ma byt stabilne, porovnaj trebars s nejakym plnohviezdovym z rovnakej kategorie, rocnika a rozhoduj chladnou hlavou...18 airbagov ti bude na nic, ked sa polame jak domino a tak isto multikolizna brzda esp a listok do kina vo vybave
-
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 18.11.2014 11:46 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Mastik to napísal rovno...treba otvoriť kapotu.V motor zo 4x4 a plynom je iná lahôdka.Dlho sa bude hladať ochotník.Bezpečnosť ? je to vec hviezdičiek ? Do istej úrovne áno.Ale viac o tom či ten v SUV nepíše práve SMS-ku alebo poliak v kamione nezaspal.Minimálne polovica je vo vlastných rukách.Čím viac je niekto bezpečnejší (z vlastným autom) tým je nebezpečnejší pre ostatných.Ĺudia zmagorili,výrobcovia sa toho chytili,a tak sú cesty plné bezpečných SUV-čok,z toho je ten zbytok tiež tak zmagorený,že sa v kuse cíti ohrozený.Cesta je jednoduchá,kúpiť si ešte väčšie,nech sa aj oni trasú....
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00 Zdieľať na Facebook
Otazka je preco potrebujes MPV ak je bezpecnost na prvom mieste.
1.) pasivna bezpecnost Sharanu nebude lepsia ako porovnatelneho osobneho auta( podobna motorizacia a deformacna zona). Ma sice vahu, ale nema tvrdu skrupinu(vacsi volny priestor - vacsie rozostupy medzi nosnymi "zelezom", podobne ako kabriolet vs sedan).
2.) aktivna bezpecnost je nizsia. Uhybne manevre skoncia skor prevratenim (ako nizsie polozene tazisko), bocny vietor ...
Vyhnut sa prekazke, stlmit prekazku a stlmit naraz tela(nemusis umriet z toho ze ta zapuci karoseria, ale ze tvoje telo prilis rychlo spomaly a potrha ti upony vnutornych organov).
1.) pasivna bezpecnost Sharanu nebude lepsia ako porovnatelneho osobneho auta( podobna motorizacia a deformacna zona). Ma sice vahu, ale nema tvrdu skrupinu(vacsi volny priestor - vacsie rozostupy medzi nosnymi "zelezom", podobne ako kabriolet vs sedan).
2.) aktivna bezpecnost je nizsia. Uhybne manevre skoncia skor prevratenim (ako nizsie polozene tazisko), bocny vietor ...
Vyhnut sa prekazke, stlmit prekazku a stlmit naraz tela(nemusis umriet z toho ze ta zapuci karoseria, ale ze tvoje telo prilis rychlo spomaly a potrha ti upony vnutornych organov).
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 14.07.2016 12:05 Zdieľať na Facebook
Máš rezerváciu?
Máš.
Tak čo tu potom dodatočne, po funuse riešiš ty tĺk?
Do bezvedomia si tu doteraz pitval tému "vany", dostal si kvantum odpovedí na rôzne parametre a nakoniec sa vytasíš s takýmto niečím?
To akože keď sa teraz stotožníš s faktom, že si si zarezervoval krehkejšiu škrupinku ako väčšina aktuálnych malých áut, tak ju zrušíš a penáze si vypýtaš spátky??????
Ber totiž na vedomie, že Sharan -2008 je s bezpečnosťou podobné zúfalstvo, ako napr. Grand Voyager -2007. Ľudí často pomýli veľkosť auta, ktorú si potom vykladajú po svojom a automaticky to berú ako tank. Čiastočne sa dá súhlasiť. Áno, masa železa to je nemalá. A práve tá sa stará o nemalé zotrvačné sily, ktoré potom drtia na dnešné pomery veľmi zúfalo dimenzovanú prednú deformačnú zónu.
Jednoducho Sharan/Galaxy/Alhambra patrí do starej generácie vozov, konštrukčne poplatných rokov 90-tym min. storočia, kde to s bezpečnosťou myslelo vážne nanajvýš Volvo...
Apropós Volvo:
vždy etalón bezpečnosti. Bez pochýb.
Avšak vývoj ide míľovými krokmi, navyše pribudlo nových bezp. kritérii, ktoré musia výrobcovia rešpektovať a ak chcú byť konkurencieschopní, tak aj ponúknuť prvky ich spĺňajúce.
Ukážkový príklad, aký priepastný rozdiel to dokáže byť pri už len o jedinú generáciu novších vozov krásne vidieť na offsetovom strete automobilového Dávida a Goliáša.
Volvo 940 - top bezpečná limuzína 90-tých rokov sa v tomto súboji stretla s prdítkom vyrobeným iba pár o rokov neskôr.
Výsledok bol šokujúci: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
A tak vedz, že bežné nehody, kde z auta s vysokým podielom vysokopevnostných ocelí vylezú ľudia po svojich, zvládajú autá konštrukčne spred milénia podstatne horšie.
Taký bežný frontálny náraz v Sharane rovná sa popučené nôžky, rozdrvené až po stehná. Vygugluj, vyjútubuj, alebo stačí ak budeš kukať aspoň zábery z nehôd, ktoré dávajú denne v TV. Ak sa tam objaví nejaká takáto konštrukciou zastaralá haraburda, tak ide často o ťažké či fatálne zranenia.
Máš.
Tak čo tu potom dodatočne, po funuse riešiš ty tĺk?
Do bezvedomia si tu doteraz pitval tému "vany", dostal si kvantum odpovedí na rôzne parametre a nakoniec sa vytasíš s takýmto niečím?
To akože keď sa teraz stotožníš s faktom, že si si zarezervoval krehkejšiu škrupinku ako väčšina aktuálnych malých áut, tak ju zrušíš a penáze si vypýtaš spátky??????
Ber totiž na vedomie, že Sharan -2008 je s bezpečnosťou podobné zúfalstvo, ako napr. Grand Voyager -2007. Ľudí často pomýli veľkosť auta, ktorú si potom vykladajú po svojom a automaticky to berú ako tank. Čiastočne sa dá súhlasiť. Áno, masa železa to je nemalá. A práve tá sa stará o nemalé zotrvačné sily, ktoré potom drtia na dnešné pomery veľmi zúfalo dimenzovanú prednú deformačnú zónu.
Jednoducho Sharan/Galaxy/Alhambra patrí do starej generácie vozov, konštrukčne poplatných rokov 90-tym min. storočia, kde to s bezpečnosťou myslelo vážne nanajvýš Volvo...
Apropós Volvo:
vždy etalón bezpečnosti. Bez pochýb.
Avšak vývoj ide míľovými krokmi, navyše pribudlo nových bezp. kritérii, ktoré musia výrobcovia rešpektovať a ak chcú byť konkurencieschopní, tak aj ponúknuť prvky ich spĺňajúce.
Ukážkový príklad, aký priepastný rozdiel to dokáže byť pri už len o jedinú generáciu novších vozov krásne vidieť na offsetovom strete automobilového Dávida a Goliáša.
Volvo 940 - top bezpečná limuzína 90-tých rokov sa v tomto súboji stretla s prdítkom vyrobeným iba pár o rokov neskôr.
Výsledok bol šokujúci: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
A tak vedz, že bežné nehody, kde z auta s vysokým podielom vysokopevnostných ocelí vylezú ľudia po svojich, zvládajú autá konštrukčne spred milénia podstatne horšie.
Taký bežný frontálny náraz v Sharane rovná sa popučené nôžky, rozdrvené až po stehná. Vygugluj, vyjútubuj, alebo stačí ak budeš kukať aspoň zábery z nehôd, ktoré dávajú denne v TV. Ak sa tam objaví nejaká takáto konštrukciou zastaralá haraburda, tak ide často o ťažké či fatálne zranenia.
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 13.05.2011 09:33 Zdieľať na Facebook
dakujem velmi pekne za odpovede.
Snazim sa pripravit na auto poctivo - v poslednej dobe sme v rodine mali niekolko buraciek - nezavinene.
Crash test poznam - islo mi hlavne o to ci za 10 rokov sa v inovacii sharanu (myslim ze tam bol urcity facelift) nieco nezmenilo. Zrejme nie inak suhlasim ze by asi zopakovali testy - ale no potvrdene to nie je - neviete akym sposobom by som to mohol overit?
Testy nie su smerodajny ale poradny parameter.
Nevidel som ziadnu buracku sharana ani telku nepozeram - rad si vypocujem nazory odbornikov ak su ochotny sa podelit.
Uvedomujem si ze pristup ku motoru je tazsi, uvedomujem si potrebu preverenia stavu a tiez to zverujem odbornikom.
Uvedomujem si aj kombinaciu LPG a tohto motora. Nenasiel som vhodnejsiu kombinaciu kedze chcem prilezitostne vyuzit aj tazne a tahat cca 1,5t.
Nie som velky fanusik koncernu na druhej strane kritiku som pocul uz asi na kazdy jeden typ a znacku auta a mozno aj na motor. Na moje jazdenie vyhovuje benzin, MPV potrebujem hlavne kvoli 3 sedadlam (7miest). Plus vyhovuje aj vyssi posed. Osobne mam najazdene mozno tak 150 tis km - bez vaznejsej nehody ale parkrat ma uz trafili. Ja som 1x tukol na parkovisku.
Kupou jazdenky je to "krok do neznama" - automechanik moze zachranit pred samovrazdou ale nevedia garantovat samozrejme vsetko.
Snazim sa pripravit na auto poctivo - v poslednej dobe sme v rodine mali niekolko buraciek - nezavinene.
Crash test poznam - islo mi hlavne o to ci za 10 rokov sa v inovacii sharanu (myslim ze tam bol urcity facelift) nieco nezmenilo. Zrejme nie inak suhlasim ze by asi zopakovali testy - ale no potvrdene to nie je - neviete akym sposobom by som to mohol overit?
Testy nie su smerodajny ale poradny parameter.
Nevidel som ziadnu buracku sharana ani telku nepozeram - rad si vypocujem nazory odbornikov ak su ochotny sa podelit.
Uvedomujem si ze pristup ku motoru je tazsi, uvedomujem si potrebu preverenia stavu a tiez to zverujem odbornikom.
Uvedomujem si aj kombinaciu LPG a tohto motora. Nenasiel som vhodnejsiu kombinaciu kedze chcem prilezitostne vyuzit aj tazne a tahat cca 1,5t.
Nie som velky fanusik koncernu na druhej strane kritiku som pocul uz asi na kazdy jeden typ a znacku auta a mozno aj na motor. Na moje jazdenie vyhovuje benzin, MPV potrebujem hlavne kvoli 3 sedadlam (7miest). Plus vyhovuje aj vyssi posed. Osobne mam najazdene mozno tak 150 tis km - bez vaznejsej nehody ale parkrat ma uz trafili. Ja som 1x tukol na parkovisku.
Kupou jazdenky je to "krok do neznama" - automechanik moze zachranit pred samovrazdou ale nevedia garantovat samozrejme vsetko.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Lenze chces kupit hotove nestastie. Iba o tom to je.
Nepozeras inde, co Subaru Legacy, Outback, Renault Koleos atd... Aj tie su v benzine, dobrom benzine, aj s moznostou LPG. A v rovnakych cenach.
Ze je Renault hmmhmm? No neviem, ale napr. o 2.0 DCi sa povrava, zevraj jeden z najspolahlivejsich CR motorov, benzin sprtaju s Nisanom. Era vladnutia koncernu VW konci, ci skoncila uz.
Nepozeras inde, co Subaru Legacy, Outback, Renault Koleos atd... Aj tie su v benzine, dobrom benzine, aj s moznostou LPG. A v rovnakych cenach.
Ze je Renault hmmhmm? No neviem, ale napr. o 2.0 DCi sa povrava, zevraj jeden z najspolahlivejsich CR motorov, benzin sprtaju s Nisanom. Era vladnutia koncernu VW konci, ci skoncila uz.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
volvic napísal:Máš rezerváciu? Máš.
Tak čo tu potom dodatočne, po funuse riešiš ty tĺk?
Tak rezervácia ešte nie je kúpa, dá sa zrušiť, aj keď možno za nejaké odstupné.
To je problém zadávateľa, nie tvoj.
To či je niekto tĺk alebo nie, to sa podľa toho čo tu napísal nezdá, to skôr ty za tvoju reakciu by si si zaslúžil podobný titul.
Podľa doterajších príspevkov by zadávateľ chcel kúpiť také nejaké väčšie auto, zrejme má aj finančný limit, nie si je istý či si dobre vybral, preto sa pýta.
Keď si taký múdry, poraď mu tak, aby si zožal všeobecné uznanie za svoju radu.
Všetky autá tých rokov výroby sú z hľadiska crash testov trocha podobné, takže odsudzovať priamo Sharan je nezmyselné a teda konkrétne Voyager podľa môjho vedomia je na tom pri haváriach nie až tak zle.
Auto z 2008 aj voči súčasným autám určite nie je žiaden prepadák, to tvoje volvo bolo ešte o ďalších nejakých 15 rokov staršie a to ešte nevieme či kvôli veku nemalo hrdzou trocha povolené zvarové spoje skeletu. Takže porovnávaj porovnateľné.
No a tvrdenie o míľových krokoch za posledné roky je teda naozaj nadnesené, míľovými krokmi sa predovšetkým zväčšovali dotykové displeje na palubovke, keď nahrádzajú ručné ovládače.
Skutočnosťou je skôr fakt, že výrobcovia robia všetko možné aby pri konkrétnom zadaní crash testu uspeli čo najlepšie, možno keby sa trocha zmenili podmienky testu, výsledok by bol iný, je to skrátka skúška konkrétnej situácie. Nepochybne má vysoké hodnotenie auta pri crash teste nejaký význam, ale nič sa nemá preháňať, havárie sa dejú všelijako, len nie presne tak ako pri crash teste.
A odkiaľ ty vieš, že ako on niekedy nabúra toho Sharana ?
Pre zadávateľa by okrem pofiderného hodnotenia bezpečnosti mali vstúpiť do rozhodovania predovšetkým okolnosti ovplyvňujúce prevádzku a údržbu toho auta, ako tu viacerí skúsení dosť výstižne popísali.
Čo sa týka bezpečnosti, tak najdôležitejši činiteľ je aj tak ten za volantom, ten dokonca svojou predvídavosťou sa môže vyhnúť ním nezavinenej havárii.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 47 neregistrovaných