VW Sharan 7N 2012 2,0 TDI - obcasne samovolne pribrzdovanie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27 Zdieľať na Facebook
VW Sharan 7N 2012 2,0 TDI - obcasne samovolne pribrzdovanie
Sharan 7N 2012 2,0 TDI 103 kw
nedavno vymena brzd vo VW - neviem presne komponenty - kotuce+ platnicky urcite, kvapalinu cakam na potvrdenie (edit: nemenena, odskrnuta len ako "kontrola")
dva tyzdne na to prezuvanie na letne disky/pneu a auto prebrate so zatiahnutou rucnou (elektrickou), ktoru majitel pouziva iba sporadicky
Auto je odo mna 850 km a vsetko riesim len po telefone takze poskytujem len info ako mi to "bezny" uzivatel dokaze vysvetlit.
Z prezuvacky sa preslo par metrov so zatiahnutou rucnou, nakolko majitel nie je zvyknuty ju pouzivat, odistil ju ale auto stale islo nejak "tazsie" co bez dalsieho rozmyslania zvalil na sirsie gumy (letne oproti zimnym). Kym ale dorazil domov, spotreba na palubnom pocitaci bola vraj vyssia ako je zvyknuty co ho podporilo v domnienke, ze nieco nie je v poriadku.
Pocas nasledujucich 2 tyzdnov, co sa na aute jazdia kratsie trasy sa obcasne prihodilo, ze auto islo pocitovo "tazsie". Po zastaveni a par krat pomackani tlacitka rucnej sa to vraj, opat pocitovo, zlepsilo. Kontrola hmatom ale naznacuje ze horuce su vsetky 4 brzdy.
Netusim akymi rychlostami sa jazdi, ani netusim ako moc sa brzdilo pred tym ako sa hmatom skusili disky a brzdy. Su to len dohady a spekulacie. Ak sa to stane nabuduce tak si presnu udalost zapamata.
Viem o chybach posilovaca brzd na passatoch (zatekajuca voda), o nejakych zvolavackach na abs jednotky (ale zas nie sharan). Moje otazky na vyznalych sa vo VW:
su nejak zname chyby na brzdovej sustave vo vw vseobecne?
je na brzdovom pedali nejaky potenciometer?
je posilovac ovladani mechanicky priamo od pedala alebo vsetko cez kable a ventily?
su tam nejake ine RJ okrem ABS/ESP?
mohla by co i len spinka niekde v kocke robit takuto zlobu, ze by vyhodnotil nejaky snimac nutnost pribrzdenia ako formu "nudzoveho rezimu"?
co by mohol neskuseni clovek sam urobit, vyskusat? Ja som vymenoval rozne veci, ktore ale nejsu ocividne pre bezneho pouzivatela mozne. Jedine co ma napadlo, jedno predne a jedno zadne koleso nadvihnut a roztocit (silu majitel v rukach ma) a natocit na video a zaznamenat dlzku rotacie. ak sa nabuduce prihodi pocit zaseknutia, odstavit, pridvihnut auto a opat tie dve kolesa roztocit a sledovat ci sa rotacia skratila resp. ci je podstatne tazsie obe kolesa vobec roztocit a zaznamenat na video.
Aspon kvoli dokazu pre servis, ze naozaj sa nejaka porucha vyskytuje a je potrebny servis a hladat pricinu.
VW dava samozrejme od toho ruky prec, kontrolu su ochotny vykonat len za poplatok a dusuju sa, ze oni urcite nic pokazit nemohli.
nedavno vymena brzd vo VW - neviem presne komponenty - kotuce+ platnicky urcite, kvapalinu cakam na potvrdenie (edit: nemenena, odskrnuta len ako "kontrola")
dva tyzdne na to prezuvanie na letne disky/pneu a auto prebrate so zatiahnutou rucnou (elektrickou), ktoru majitel pouziva iba sporadicky
Auto je odo mna 850 km a vsetko riesim len po telefone takze poskytujem len info ako mi to "bezny" uzivatel dokaze vysvetlit.
Z prezuvacky sa preslo par metrov so zatiahnutou rucnou, nakolko majitel nie je zvyknuty ju pouzivat, odistil ju ale auto stale islo nejak "tazsie" co bez dalsieho rozmyslania zvalil na sirsie gumy (letne oproti zimnym). Kym ale dorazil domov, spotreba na palubnom pocitaci bola vraj vyssia ako je zvyknuty co ho podporilo v domnienke, ze nieco nie je v poriadku.
Pocas nasledujucich 2 tyzdnov, co sa na aute jazdia kratsie trasy sa obcasne prihodilo, ze auto islo pocitovo "tazsie". Po zastaveni a par krat pomackani tlacitka rucnej sa to vraj, opat pocitovo, zlepsilo. Kontrola hmatom ale naznacuje ze horuce su vsetky 4 brzdy.
Netusim akymi rychlostami sa jazdi, ani netusim ako moc sa brzdilo pred tym ako sa hmatom skusili disky a brzdy. Su to len dohady a spekulacie. Ak sa to stane nabuduce tak si presnu udalost zapamata.
Viem o chybach posilovaca brzd na passatoch (zatekajuca voda), o nejakych zvolavackach na abs jednotky (ale zas nie sharan). Moje otazky na vyznalych sa vo VW:
su nejak zname chyby na brzdovej sustave vo vw vseobecne?
je na brzdovom pedali nejaky potenciometer?
je posilovac ovladani mechanicky priamo od pedala alebo vsetko cez kable a ventily?
su tam nejake ine RJ okrem ABS/ESP?
mohla by co i len spinka niekde v kocke robit takuto zlobu, ze by vyhodnotil nejaky snimac nutnost pribrzdenia ako formu "nudzoveho rezimu"?
co by mohol neskuseni clovek sam urobit, vyskusat? Ja som vymenoval rozne veci, ktore ale nejsu ocividne pre bezneho pouzivatela mozne. Jedine co ma napadlo, jedno predne a jedno zadne koleso nadvihnut a roztocit (silu majitel v rukach ma) a natocit na video a zaznamenat dlzku rotacie. ak sa nabuduce prihodi pocit zaseknutia, odstavit, pridvihnut auto a opat tie dve kolesa roztocit a sledovat ci sa rotacia skratila resp. ci je podstatne tazsie obe kolesa vobec roztocit a zaznamenat na video.
Aspon kvoli dokazu pre servis, ze naozaj sa nejaka porucha vyskytuje a je potrebny servis a hladat pricinu.
VW dava samozrejme od toho ruky prec, kontrolu su ochotny vykonat len za poplatok a dusuju sa, ze oni urcite nic pokazit nemohli.
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27 Zdieľať na Facebook
Jedna dlhsia jazda po dialnici, vecerne hodiny. Od nastartovania hned ten pocit, ze to ide horsie. Po odstaveni vsetky 4 kotuce zerave. O nejaky cas neskor jazda spat tiez po dialnici a vsetko sa zdalo ok, po odstaveni sa brzdy dali uz relativne chytit.
Tymto by sa dalo teoreticky vylucit, ze sa jedna len o chybu rucnej brzdy.
V okoli maju znameho ktory si zaobstaral VAG diagnostiku, ale zial je to tiez bezny uzivatel a pouziva ju len aby si pozrel chyby skor ako da auto do servisu aby ho neodrbali.
Vedel by takyto clovek nieco vycitat vo VAGu? Nikdy som s tym ja nerobil...
Tymto by sa dalo teoreticky vylucit, ze sa jedna len o chybu rucnej brzdy.
V okoli maju znameho ktory si zaobstaral VAG diagnostiku, ale zial je to tiez bezny uzivatel a pouziva ju len aby si pozrel chyby skor ako da auto do servisu aby ho neodrbali.
Vedel by takyto clovek nieco vycitat vo VAGu? Nikdy som s tym ja nerobil...
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27 Zdieľať na Facebook
1. to moze byt zhoda nahod vsetko...prvykrat sa to prejavilo az o 2 tyzdne po vymene brzd kazdodenneho jazdenia, zrovna po prezuti na letne gumy/disky, behom dalsich 2 tyzdnov sa to prejavilo cca. 4 krat
2. brzdy sa menili vo VW autorizaku... kvapaliny sa ocividne ani nedotkli...brzdy predpokladam menia tak casto, ze postup snad ovladaju, aj ked tiez zhoda nahod mohla byt, ze to menil neskuseni novy clen
2. brzdy sa menili vo VW autorizaku... kvapaliny sa ocividne ani nedotkli...brzdy predpokladam menia tak casto, ze postup snad ovladaju, aj ked tiez zhoda nahod mohla byt, ze to menil neskuseni novy clen
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 14.10.2011 15:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Na tomto priklade je zrejme,že ked dvaja robia to isté, tak to nie je uplne "to isté"...
Tým myslím to,že častokrat obyčajný človek doma na dvore,alebo pri garáži dokáže zfunkčniť brzdy lepšie
ako profesionalní mechanici v certifikovanom servise...
Nerozumiem, prečo auto bolo pristavené na opravu do autorizáku, ked je vysokopravdepodobné, že sa už naňho nevzťahuje záruka ?
A takému "baranovi", čo dokáže jazdiť po diaľnici s čiastočne zablokovanými brzdami, by som dal do ruky tak bycikel...
Sorry, peace please...
Tým myslím to,že častokrat obyčajný človek doma na dvore,alebo pri garáži dokáže zfunkčniť brzdy lepšie
ako profesionalní mechanici v certifikovanom servise...
Nerozumiem, prečo auto bolo pristavené na opravu do autorizáku, ked je vysokopravdepodobné, že sa už naňho nevzťahuje záruka ?
A takému "baranovi", čo dokáže jazdiť po diaľnici s čiastočne zablokovanými brzdami, by som dal do ruky tak bycikel...
Sorry, peace please...
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Inak chcem povedať, že tu na fore su oveĺa väčšie a schopnejšie entity odo mňa, ktorí presne vedia postup AKO meniť jednotlivé brzd.komponenty a zfunkčniť brzdy na 1*
Ja som len ubohy, chudobný AMATER, majúci hlboko do vrecka, ktorého táto situacia prinutila servisovať brzdy svojpomocne a urobil som pri tom aj chyby, z ktorých som sa poučil a teraz brzdy na mojom aute funguje tiež veĺmi dobre
Dokonca tak dobre , že počas jedneho dńa som na vylete v rakuských Alpách počas jedneho dňa z autom vystupal do nadmorskej vyšky 2000 m a po serpentínach som zišiel dole za intenzívneho brzdenia , čo sa opakovalo 3x po sebe v ten istý deň. (!)
A som tu , živý a zdravý , teda brzdy su O.K.
Ale nebudem tipovať , kde je príčina,
problému zadavateľa témy, lebo moj anti-fan-club sa bude do mňa navážať...
Ja som len ubohy, chudobný AMATER, majúci hlboko do vrecka, ktorého táto situacia prinutila servisovať brzdy svojpomocne a urobil som pri tom aj chyby, z ktorých som sa poučil a teraz brzdy na mojom aute funguje tiež veĺmi dobre
Dokonca tak dobre , že počas jedneho dńa som na vylete v rakuských Alpách počas jedneho dňa z autom vystupal do nadmorskej vyšky 2000 m a po serpentínach som zišiel dole za intenzívneho brzdenia , čo sa opakovalo 3x po sebe v ten istý deň. (!)
A som tu , živý a zdravý , teda brzdy su O.K.
Ale nebudem tipovať , kde je príčina,
problému zadavateľa témy, lebo moj anti-fan-club sa bude do mňa navážať...
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27 Zdieľať na Facebook
laco co na to povedat...
ja som si za tie roky stanovil 2 hlavne skupiny majitelov aut:
1. taky ktorych auto zerie 4.2549824 l/1ookm a trhaju si vlasy, co vsetko sa im kazi ale servisne naklady radsej zratane nemaju, no budu sa dusovat, ze dizel je to najlepsie na svete
2. taky ktorych auto zerie dajme tomu aj 20l/100km ale staraju sa o auto pravidelne a stoji ich to menej dokopy lebo predvidaju opravy
Zial skupina 1 si na aute neurobi sama nic lebo to nevie a ma respekt vykonat na aute nieco. Ako to je so zarukou VW netusim, mam svoje predsudky voci tejto znacke a moc ma nezaujima. Do autorizaku chodia ludia asi kvoli "istote", neviem nikdy som tomu nepochopil. Pre mna je meno znacky hlavna pricina problemu, len to ho zial neriesi.
A "baran" musi jazdit na aute s takymto problemom pretoze co ine spravis? Dat ho do opravy je strata casu, zaplatis normohodiny, zaplatis auto z pozicovne a vratia ti ho, ze pricina sa neprejavila. Do prace chodit clovek musi, aj keby si zobral dovolenku tak problem sa tym neodstrani. Hlavne ked problem sa obcasne iba vyskytuje, co s tym spravit? ako donutis nejakeho servisaka aby s tym nieco spravil, budu rovnako bezradny ako odpovede tu - jedno velke tipovanie. Cize kym auto nastartuje a "ide" tak ho proste budes vyuzivat. Ak sa nieco uplne pokazi, tak sa zavola odtahovka a konecne mozno niekto zacne nieco riesit.
Slovo "dialnica" ber ako slovo "obchvat" na slovensku. Nebavime sa o 130kmh a 200km vzdialenosti ale proste kratkom presune kde sa napojis hned ako vides z baraku na "dialnicu" a nejdes krizom cez mesto tych 10-15 km.
ja som si za tie roky stanovil 2 hlavne skupiny majitelov aut:
1. taky ktorych auto zerie 4.2549824 l/1ookm a trhaju si vlasy, co vsetko sa im kazi ale servisne naklady radsej zratane nemaju, no budu sa dusovat, ze dizel je to najlepsie na svete
2. taky ktorych auto zerie dajme tomu aj 20l/100km ale staraju sa o auto pravidelne a stoji ich to menej dokopy lebo predvidaju opravy
Zial skupina 1 si na aute neurobi sama nic lebo to nevie a ma respekt vykonat na aute nieco. Ako to je so zarukou VW netusim, mam svoje predsudky voci tejto znacke a moc ma nezaujima. Do autorizaku chodia ludia asi kvoli "istote", neviem nikdy som tomu nepochopil. Pre mna je meno znacky hlavna pricina problemu, len to ho zial neriesi.
A "baran" musi jazdit na aute s takymto problemom pretoze co ine spravis? Dat ho do opravy je strata casu, zaplatis normohodiny, zaplatis auto z pozicovne a vratia ti ho, ze pricina sa neprejavila. Do prace chodit clovek musi, aj keby si zobral dovolenku tak problem sa tym neodstrani. Hlavne ked problem sa obcasne iba vyskytuje, co s tym spravit? ako donutis nejakeho servisaka aby s tym nieco spravil, budu rovnako bezradny ako odpovede tu - jedno velke tipovanie. Cize kym auto nastartuje a "ide" tak ho proste budes vyuzivat. Ak sa nieco uplne pokazi, tak sa zavola odtahovka a konecne mozno niekto zacne nieco riesit.
Slovo "dialnica" ber ako slovo "obchvat" na slovensku. Nebavime sa o 130kmh a 200km vzdialenosti ale proste kratkom presune kde sa napojis hned ako vides z baraku na "dialnicu" a nejdes krizom cez mesto tych 10-15 km.
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Ja ako amater by som brzdy znova odvzdusnil aj ked nepredpokladam ze by tento ukon v autorizovanom servise mohli posrat.Pre istotu by som paar krat isiel zabrzdit na nespevneny povrch aby ti zoplo abs ak tam v kocke ostal nejaky vzduch/za predpokladu,ze nevieme co stym robili v servise a nemas diagnostiku na spustenie abs/Ak ti pribrzduju naraz vsetky 4 kolesa moze to byt mozno pridrety hlavny brzdovy valec.
Ak by nepomlo odvzdusnenie rozobral a rozhybal by som brzdove strmene a pretesnil hlavny brzdovy valec kvalitnou sadou manziet a okruzkou.
Ak by nepomlo odvzdusnenie rozobral a rozhybal by som brzdove strmene a pretesnil hlavny brzdovy valec kvalitnou sadou manziet a okruzkou.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
No , takže moc nie je o tuto tému záujem, => tak možem prispieť svojimi skusenosťami...
Ak je podozrenie na pribrzďovanie kolies, tak v prvom rade treba dvihnuť na zdvihaku a skusiť točiť tým kolesom
ručne a počúvať ,či nešúcha doštička o kotúč, či neostava visieť , ak ano treba to šúchanie odstraniť lebo pri jazde to sposobuje zahrievanie kotúča, ale nie moc
horšie by bolo ak by sa na dvihnutom aute nedalo ručne točiť kolesom, alebo len veľmmi ťažko, to už je blízko havarijneho stavu ,lebo hrozí aj podpálenie auta v extremnom prípade
Príčiny zasekovania sa doštičiek v strmeńoch a sposob
ich rozchodenia popísal mhlavaty v témach o brzdach..
Treba vyhľadať
Ja trochu upravujem pri montaži nosy každej novej doštičky tým, že z nich na bruske zlíznem cca 0,5 mm aby doštička lepšie vošla do plieškov strmeňa a nezasekavala sa tam.
Ale moj postup nepatrí medzi schvalené odborné a bezpečné.... Ale zase funguje to .
Ak by nastal pripad č.2, že z kolesom nejde točiť vobec,alebo len veĺmi ťažko,tak treba tu voľu tam nejako dostať , povoliť lanka ručnej brzdy napr. alebo dať zrovnať (osustružiť) brzd.kotúče , to vyrieši ten problém.
To hovorím všeobecne, pretože som si všimol v zadaní temy,že všetky komponenty boli menené cakom-prásk,
takže niekde nastala CHYBA pri skladaní brzd
Treba dať tie brzdy prehliadnuť nejakemu mechanikovi, čo sa tomu rozumie, a odstrani chybu.
Ak je podozrenie na pribrzďovanie kolies, tak v prvom rade treba dvihnuť na zdvihaku a skusiť točiť tým kolesom
ručne a počúvať ,či nešúcha doštička o kotúč, či neostava visieť , ak ano treba to šúchanie odstraniť lebo pri jazde to sposobuje zahrievanie kotúča, ale nie moc
horšie by bolo ak by sa na dvihnutom aute nedalo ručne točiť kolesom, alebo len veľmmi ťažko, to už je blízko havarijneho stavu ,lebo hrozí aj podpálenie auta v extremnom prípade
Príčiny zasekovania sa doštičiek v strmeńoch a sposob
ich rozchodenia popísal mhlavaty v témach o brzdach..
Treba vyhľadať
Ja trochu upravujem pri montaži nosy každej novej doštičky tým, že z nich na bruske zlíznem cca 0,5 mm aby doštička lepšie vošla do plieškov strmeňa a nezasekavala sa tam.
Ale moj postup nepatrí medzi schvalené odborné a bezpečné.... Ale zase funguje to .
Ak by nastal pripad č.2, že z kolesom nejde točiť vobec,alebo len veĺmi ťažko,tak treba tu voľu tam nejako dostať , povoliť lanka ručnej brzdy napr. alebo dať zrovnať (osustružiť) brzd.kotúče , to vyrieši ten problém.
To hovorím všeobecne, pretože som si všimol v zadaní temy,že všetky komponenty boli menené cakom-prásk,
takže niekde nastala CHYBA pri skladaní brzd
Treba dať tie brzdy prehliadnuť nejakemu mechanikovi, čo sa tomu rozumie, a odstrani chybu.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných