VW Sharan 7M - prevodovy olej , srob
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15 Zdieľať na Facebook
VW Sharan 7M - prevodovy olej , srob
Ahojte, viete prosim niekto čo za šrób je na vypúšťanie prevodového oleja na Sharane 1.9 TDI 96kw motor ASZ prevodovka M6.
Zdá sa mi ako keby to bol nejaký torx ale poriadne veľký a taký v gole nemám.
A má to len tento vypúšťak či treba povoliť ešte niečo iné ?
Nový olej budem tlačiť cez spínač spiatočky 2,5 l. oleja FEBI 75W.
Viem, že lepší je originál ale potrebujem zistiť či je len málo oleja v prevodovke alebo je už prevodovka na poslednom ťažení.
Robí to to že zo 4-5 počujem na sekundu zvuk ktorý by som prirovnal k cirkulárke. Plastové veko na prevodovke nie je vyduté, spojka nepadá a všetky rýchlosti idú ľahko radiť.
Dík
Zdá sa mi ako keby to bol nejaký torx ale poriadne veľký a taký v gole nemám.
A má to len tento vypúšťak či treba povoliť ešte niečo iné ?
Nový olej budem tlačiť cez spínač spiatočky 2,5 l. oleja FEBI 75W.
Viem, že lepší je originál ale potrebujem zistiť či je len málo oleja v prevodovke alebo je už prevodovka na poslednom ťažení.
Robí to to že zo 4-5 počujem na sekundu zvuk ktorý by som prirovnal k cirkulárke. Plastové veko na prevodovke nie je vyduté, spojka nepadá a všetky rýchlosti idú ľahko radiť.
Dík
-
- Príspevky: 1624
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
https://www.pdmauto.sk/produkt/YT-04346 ... B8QAvD_BwE
Verzia s dierkou:
https://www.autodielna-naradie.sk/klic- ... a--superb/
Verzia s dierkou:
https://www.autodielna-naradie.sk/klic- ... a--superb/
Naposledy upravil/-a fzubaty v 28.12.2023 07:23, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Je to torx z blokátorom v strede čiže klúč musí mať vývrt pre ten kolík.Predáva sa aj samostatne ako gola nástavec.
Je celkom nezmyselné tam nedať orig olej.Alebo po zistení čo a ako ho nebodaj niekto vymení za originál ? Či to problém vyrieši alebo nie,bude to len a len špekulácia o tom,že možno keby sa nedal ten šmejd,...atd atd.Ak aj nevyrieši,nič sa s tým robiť nebude,pokojne na to dám krk.
Plastové víčko nemá byť z čoho vyduté,pod ním je hlavné ložisko,to je nutné pozrieť,čiže víčko vyhodiť a skúsiť či sa volne nepohybuje vonkajší krúžok ložiska,je to po určitých km daň za jazdenie v podotáčkách,ložisko vybije obal
Je celkom nezmyselné tam nedať orig olej.Alebo po zistení čo a ako ho nebodaj niekto vymení za originál ? Či to problém vyrieši alebo nie,bude to len a len špekulácia o tom,že možno keby sa nedal ten šmejd,...atd atd.Ak aj nevyrieši,nič sa s tým robiť nebude,pokojne na to dám krk.
Plastové víčko nemá byť z čoho vyduté,pod ním je hlavné ložisko,to je nutné pozrieť,čiže víčko vyhodiť a skúsiť či sa volne nepohybuje vonkajší krúžok ložiska,je to po určitých km daň za jazdenie v podotáčkách,ložisko vybije obal
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15 Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Ďakujem za odpoveďe. No ak ten zvuk po výmene oleja prestane tak olej po nejakých 2000 km vymením za originál. Hoci FEBI je podľa môjho názoru kvalitný olej.
Pokiaľ záhadný zvuk neprestane tak prevodovka pôjde do SIXTY v ČR na repas kde ju po repase naplnia origo olejom.
Dúfam, že to bude len v nedostatku oleja hoci auto ma 315000km. a olej v prevodovke menený bol pred 100000km keď som auto kúpil ale robili to v servise tak je otázne či to aj spravili ale možno aj hej lebo kontrolný a výpustný šrób má na sebe škrabance (nechcem vedieť čím to uvoľňovali). No ak hladinu naliali len po kontrolný šrób tak ho dali málo.
Nejako som to vtedy neriešil auto používal brat....
Pokiaľ záhadný zvuk neprestane tak prevodovka pôjde do SIXTY v ČR na repas kde ju po repase naplnia origo olejom.
Dúfam, že to bude len v nedostatku oleja hoci auto ma 315000km. a olej v prevodovke menený bol pred 100000km keď som auto kúpil ale robili to v servise tak je otázne či to aj spravili ale možno aj hej lebo kontrolný a výpustný šrób má na sebe škrabance (nechcem vedieť čím to uvoľňovali). No ak hladinu naliali len po kontrolný šrób tak ho dali málo.
Nejako som to vtedy neriešil auto používal brat....
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Treba už konečne pochopiť že o type oleja nerozhoduje viskozitná trieda ale celý kopec konkrétnych vlastností ktoré zohľadňujú konkrétne potreby vzhľadom na (aj) materiály prevodovky a typ riešenia.Stačí spomenúť materiál synchro krúžkov,musia brzdiť,ale tak "akurát" presne,ani viac ani menej.Febi nech si leje kto chce a do čoho chce,tam to nepatrí,nechcem to ohodnotiť ako prezident Zeman pivo Šariš toho času
Inak Sixta áno,tam smeruje tých prevodoviek celkom dosť.V konečnom dôsledku lacnejšie ako tunajší umelci schopný na Sharane zavariť predlžovaciu hriadeľ na unášač homokĺbu pri prevodovke
Inak Sixta áno,tam smeruje tých prevodoviek celkom dosť.V konečnom dôsledku lacnejšie ako tunajší umelci schopný na Sharane zavariť predlžovaciu hriadeľ na unášač homokĺbu pri prevodovke
-
- Príspevky: 1624
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Tu je to na istotu, neviem prečo, ale je to tak.
Kúp orginál olej.
Neviem aký tam ide, koľko stojí, nikdy som ho nekupoval, ale ak tam dáš neoriginál olej, na 99,99% tá prevodovka nebude pracovať správne. Veľa známych výmenu zaplatilo 2 x, chceli ušetriť.
Kúp orginál olej.
Neviem aký tam ide, koľko stojí, nikdy som ho nekupoval, ale ak tam dáš neoriginál olej, na 99,99% tá prevodovka nebude pracovať správne. Veľa známych výmenu zaplatilo 2 x, chceli ušetriť.
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 03.05.2009 10:15 Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Ďakujem za odpoveď. Zatiaľ som tam natlačil iba 1 l. toho prevoďáku FEBI lebo ešte nemám ten špeci torx.
Poznatok z dnešného dňa je že keď preradím zo 4-5 pri vyšších otáčkach napr. 3000 - 3500 ot/min. alebo keď preradím s tzv. medziplynom tak záhadný zvuk cirkulárky nepočuť....
Každopádne ako som písal olej FEBI 75W GL 4 je len na preplach ak je to len v nedostatku oleja.
Viem, že origo je lepší aj keď ma presviedčali v mototechne že od výrobcu FEBI je aj prvotná náplň v prevodovkách od VW.... že je zbytočné platiť 25 € / l. za originálny olej 70-75W GL4 norma G 052 171 A2 .
Poznatok z dnešného dňa je že keď preradím zo 4-5 pri vyšších otáčkach napr. 3000 - 3500 ot/min. alebo keď preradím s tzv. medziplynom tak záhadný zvuk cirkulárky nepočuť....
Každopádne ako som písal olej FEBI 75W GL 4 je len na preplach ak je to len v nedostatku oleja.
Viem, že origo je lepší aj keď ma presviedčali v mototechne že od výrobcu FEBI je aj prvotná náplň v prevodovkách od VW.... že je zbytočné platiť 25 € / l. za originálny olej 70-75W GL4 norma G 052 171 A2 .
-
- Príspevky: 1624
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
febi som ako prvonáplň nikdy nepočul.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
A ja napríklad pochybujem že FEBI si olej vôbec vyrába....
Bude to len niečo prebalené a tam to celé končí...
K tým normám - pre mňa je to marketingová hra.
Príklad: teraz je bežný prevodový olej s normou "AB" ktorú používa nejaký výrobca auta.
Tento výrobca auta ale predstavuje úplne nový model a olej do prevodovky dostane novú normu "AC" .
Túto novú normu oleja má zatiaľ len dodávateľ oleja čím mu výrobca auta spätne naháňa biznis.
Ak chce nejaký ďalší výrobca oleja aby jeho olej tiež spĺňal novú normu "AC", pravdepodobne musí zaplatiť nejakú licenciu aby na svojom produkte mohol hrdo písať že aj ten jeho olej spĺňa novú normu "AC"...
Teraz konkrétny príklad: u Subaru boli kedysi 4AT a 5AT a z diskusií onanistov vyplývalo že do 5AT ide iný olej ako do 4 AT.
Potom si človek otvorí servisnú príručku a tam je pre obe prevodovky uvedený zhodný objednávací kód. Mne z toho vychádza že u výrobcu do toho liali zhodný olej. Má akože normu SUBARU ATF...
Lenže v týchto končinách zohnať olej s takou normou bolo vlastne nemožné, dnes sa dá napríklad Ravenol.
Alternatíva bola napríklad aj olej s normou DEXRON III a tu nastáva zasa trochu problém, pretože už sú nové normy DEXRON III G / H teda akože iné oleje ako DEXRON III a tie by človek nemal použiť.
Potom si človek otvorí technické listy oleja a porovná údaje toho pôvodného SUBARU ATF čo bola norma aktuálna niekde v rokoch 2003 s novým (neschváleným) DEXRON III G/ H a zistí že tam v technickom liste nie je žiaden rozdiel...
Čo teraz? No nič nalejem tam aktuálny DEXRON III G/ H a to že nespĺňa normu SUBARU ATF alebo staršiu DEXRON III ma ani trochu netrápi.
To že nejaký olej nespĺňa nejakú normu neznamená že ho nemôžem použiť, nespĺňa ju len preto že výrobca oleja si nedal svoj produkt certifikovať danou normou. On v podstate aktuálne oleje certifikuje aktuálne používanými normami.
Celé je to len taká marketingová hra...
Bude to len niečo prebalené a tam to celé končí...
K tým normám - pre mňa je to marketingová hra.
Príklad: teraz je bežný prevodový olej s normou "AB" ktorú používa nejaký výrobca auta.
Tento výrobca auta ale predstavuje úplne nový model a olej do prevodovky dostane novú normu "AC" .
Túto novú normu oleja má zatiaľ len dodávateľ oleja čím mu výrobca auta spätne naháňa biznis.
Ak chce nejaký ďalší výrobca oleja aby jeho olej tiež spĺňal novú normu "AC", pravdepodobne musí zaplatiť nejakú licenciu aby na svojom produkte mohol hrdo písať že aj ten jeho olej spĺňa novú normu "AC"...
Teraz konkrétny príklad: u Subaru boli kedysi 4AT a 5AT a z diskusií onanistov vyplývalo že do 5AT ide iný olej ako do 4 AT.
Potom si človek otvorí servisnú príručku a tam je pre obe prevodovky uvedený zhodný objednávací kód. Mne z toho vychádza že u výrobcu do toho liali zhodný olej. Má akože normu SUBARU ATF...
Lenže v týchto končinách zohnať olej s takou normou bolo vlastne nemožné, dnes sa dá napríklad Ravenol.
Alternatíva bola napríklad aj olej s normou DEXRON III a tu nastáva zasa trochu problém, pretože už sú nové normy DEXRON III G / H teda akože iné oleje ako DEXRON III a tie by človek nemal použiť.
Potom si človek otvorí technické listy oleja a porovná údaje toho pôvodného SUBARU ATF čo bola norma aktuálna niekde v rokoch 2003 s novým (neschváleným) DEXRON III G/ H a zistí že tam v technickom liste nie je žiaden rozdiel...
Čo teraz? No nič nalejem tam aktuálny DEXRON III G/ H a to že nespĺňa normu SUBARU ATF alebo staršiu DEXRON III ma ani trochu netrápi.
To že nejaký olej nespĺňa nejakú normu neznamená že ho nemôžem použiť, nespĺňa ju len preto že výrobca oleja si nedal svoj produkt certifikovať danou normou. On v podstate aktuálne oleje certifikuje aktuálne používanými normami.
Celé je to len taká marketingová hra...
-
- Príspevky: 1624
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Ano, ale tie vw prevodovky su take xxxxxxx, ze s inym ako orginal olejom moc nefunguju.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
kua chlapci ako je potom možné že ja som vybral z auta prevodovku Moskvich a namontoval ju do traktora. 20 rokov som s ňou oral obrábal polia a potom som až zistil že v nej žiaden olej nie je len trocha neznamej vazeliny. Kua čo tí naši dedovia robili inak že zetor 25 z roku 1948 jazdí dodnes a auto z roku 2020 sa sype ako domček z karát ???? Vysvetlite mi to nech neumriem sprostý??????
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Veľmi jednoduché.Konštrukcia predimenzovaná a ešte je v spojení z nulovým výkonom a minimálnymi otáčkami.Celý ten starý zázrak by neprežil ani prvý deň prevádzky pokiaľ by sa dožil dneška a s ním spojenými požiadavkami,motormi na úrovni sto koňového výkonu od litra objemu.Porovnáva sa neporovnateľné,prak z lejzdrovým delom..Stálo to za tri klobúky hovna lebo si to mojkali tie motory ktoré tiež boli +- o tom istom,možno o klobúk viac alebo menej.V tej dobe ok pretože,od pary lepšie.Aj v danej dobe bolo sem tam niečo o hlavu prevyšujúce všetko,ovšem malo zodpovedajúcu cenu.
Problémy sú,pod kapotami sú tony techniky a elektroniky,stará technika mala proti tomu úroveň nožíka -rybičky.Čo ale staromilci nikdy nehovoria...cesty boli lemované zdvihnutými kapotami,paradoxne nad tými bombovými super strojmi.Dnes niečo také je udalosť že treba zastaviť a urobiť si selfíčko.Presne ako keď rusáci opustili z Krazmi kasárne,po 200 metroch kapota hore a už len riťe trčali.Moje prvé auto bola Pobeda...úžasná lebo po Kolárovo som nestretol jediné auto.Úžasná lebo mala tri prev.stupne a trojka bola daná a už sa nevyberala.Super stroj,sob-nedeľa rozvoz pipuliek a kamošov hore dole po meste stálo stavku.Nostalgia ako fras,rovná sa to 50 lt benzínu.Najazdené max do 100 km.Bomba...rád na to spomínam,akurát to nie je z úcty k technike.Bolo to hovno,cenu má až dnes,ale aj to len z titulu ľudskej hlúposti...lebo r.v 1956 je dnes vec ktorú musíš mať
Problémy sú,pod kapotami sú tony techniky a elektroniky,stará technika mala proti tomu úroveň nožíka -rybičky.Čo ale staromilci nikdy nehovoria...cesty boli lemované zdvihnutými kapotami,paradoxne nad tými bombovými super strojmi.Dnes niečo také je udalosť že treba zastaviť a urobiť si selfíčko.Presne ako keď rusáci opustili z Krazmi kasárne,po 200 metroch kapota hore a už len riťe trčali.Moje prvé auto bola Pobeda...úžasná lebo po Kolárovo som nestretol jediné auto.Úžasná lebo mala tri prev.stupne a trojka bola daná a už sa nevyberala.Super stroj,sob-nedeľa rozvoz pipuliek a kamošov hore dole po meste stálo stavku.Nostalgia ako fras,rovná sa to 50 lt benzínu.Najazdené max do 100 km.Bomba...rád na to spomínam,akurát to nie je z úcty k technike.Bolo to hovno,cenu má až dnes,ale aj to len z titulu ľudskej hlúposti...lebo r.v 1956 je dnes vec ktorú musíš mať
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Lenže ja to vidím tak, že ak sa k tomuto nevrátime (a nevrátime sa) tak sa nebudú rodiť deti a jednoducho zakapávame na vlastnú pohodlnosť a neochotu obetovať sa...úžasná lebo po Kolárovo som nestretol jediné auto.Úžasná lebo mala tri prev.stupne a trojka bola daná a už sa nevyberala.
Viem že ma tu vyprášia, že píšem odveci, ale všetko zo všetkým súvisí. Mne ten Moskvič dodnes orie zahradu , z mixerom ETA z 60tych rokov miešam farby. ATĎ ATĎ chlapci , nikto si nechcete priznať, že technika ďaleko predbehla naše schopnosti a možnosti. O tom to celé je.
Ekologia????? ano dokažeme ju robiť stále lepšími autami, ano ale minulý fuj fuj režim ju hravo urobil hromadnou dopravou a výsledok bol ten istý.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
- cicmanec842
- Príspevky: 78
- Dátum registrácie: 07.07.2023 08:56 Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Hej, a filtre na komínoch fabrík, plné rieky rýb a toxické odpady z Dimitrovky pekne uskladnené a zlikvidované a tak ďalej, že? Ty si proste debil a už by ti konečne mali zakázať sem písať tie svoje bludy do každej témy!!! Lenže to by som chcel veľa, to sa robí len ak niekto nesúhlasí s Milankom, že?
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Sharan 7M - prevodovy olej - srob
Cico hlúpemu je každý hlúpy - pozeral si ten film??? čo navrhujem zlého???ubrať pohodlie jednotlivcom k prospechu kolektívu??? to je zlé??? ano ??? ic mi v ric vykapeme a tak nám treba,
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 77 neregistrovaných