VW Sharan 2008 - klimatizacia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

VW Sharan 2008 - klimatizacia

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Zdravim vas

Dostal sa ku mne VW Sharan 1.9TDI 4x4 2008,dovoz Taliansko s nefunkcnou klimatizaciou.

Ako prve bol problem s uplne vystavenou bateriou,dala sa nova no ukazalo sa ze v motorovom priestore niekto odpojil konektor ku klimakompresoru,tak som to zapojil no klima stale nejde,prve sa ukazalo ze:

1. Vadny spinač klimatizacie(blikal klima panel po nastartovani) po jeho vymene uz neblika,nepise zavadu.

2. Taktiez na kompresore odpalena elektromagneticka spojka,nezopina.

A tu nastava hlavny problem a to taky ze aj ked je motor vypnuty,auto zatvorene,tak na konektore ktory sa zapaja do klimakompresora som nameral 6.5V , co asi uz mi bolo jasne preco to bolo odpojne,po nastartovani je tam max 7.5V, začal som patrať po probleme,kabelaz vedie od kompresora za autobateriu kde sa zapaja do konektora,skontroloval som kabelaz od konektora ku kompresoru,všetko ok, kostra je v poriadku a aj + kabel bez odporu.

Začal som teda patrať teda a došiel som v poistkovke k relatku č. 430 ktore by malo zopinat prud do klimakompresora, rele som vybral,nevyzera byť opalene ani zhorene,rozobral som ho,prestriekal kontakt sprejom,zalozil a uz namiesto 6V to dava 12V do kopresora nonstop,no mal som napojeny merak v konektore ktory vedie ku kompresoru a skakalo to z 6v na 0,tak 12,zachvilu zas 6..tak 12,upozornujem ze vsetko bolo vypnute v aute,aj radio,všetko a volty si skakali same od seba,od kedy som prestriekol kontakt sprejom rele..

Chcem sa opytat teda ci uz niekto z vas riesil taky problem s rele alebo elektrikou pri sharane,ked ze vsade sa riesi ze nikomu nejde prud do kompresora..no mne ide stale.

Menil som aj klimapanel,bez zmeny.
Poistky nad bateriou vsetky ok aj kable.

Bol by som rad ak by ste poradili na čo sa zamerať a kontrolovať,Ďakujem.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

v prvom rade sa opýtam aký používaš multimeter,ak čínsky tam
volty skáču ako chcú,v druhom rade ak je multimeter ok, tak odpoj oba konce vodiča ,ktorý ide ku el.mag spojke a zmeraj odpor,ak je odpor správny do 1 Ohm,tak zmeraj napätie medzi týmto vodičom a -pólom batérie či sa ti tam zo zväzku káblov nedostáva nejaké iné napätie-poškodená izolácia,ak nie tak vymeň relé ,predtým ale sleduj či náhodou ešte neprecvakáva nejakým napätňim na cievke relé...
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Multimeter mam ok,sice nie nejaky profi ale normalny funkčný, ale..dnes mi prišlo rele ktore som zohnal z jazdenky,namontoval som a uz je po probléme, tak ze chyba bola nakoniec v tom relatku,dokonca aj zmizli zavady z webasta a zo zasuvky na diagnostku (taktiež pisalo skrat)

Ale akurat mi vyhodilo zavadu na vetraku v predu na sahare.(mam verziu kde su 2)

Chyba: 18080 rizeni vetraku chladeni 1

Prerušenie, skrat na kostru.

Vetrak som demontoval,odskúšali na autobaterke,je funkčný,vymenil som aj rele no bez zmeny.

Meral som kabel + od vetraku na + ktore vedie k baterke,tak to bolo bez odporu,no - nema kontakt nikde,ani na tom hrubom - k batekre,ani na motore,nikde..kostry co som nasiel som demontoval,očistil ale samozrejme bez zmeny,ked ze ten kabel je slušné schovany a zamotany,tak zajtra demontujem naraznik aj svetlo aby bol lepší pristup a mozem rozbalit kabelaz ze kde je poškodený kabel..
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných