VW Sharan 2002 - RJ motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

thehanter
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 24.12.2019 20:08
Zdieľať na Facebook

VW Sharan 2002 - RJ motora

Príspevok od používateľa thehanter »

Zdravím všetkých,

skúšal som hľadať podobnú tému, ale bez úspechu, takže ak sa to tu už niekde riešilo, tak sa ospravedlňujem a teraz k veci:

Mám VW Sharan r.v. 2002 s motorom AUY - 1.9TDI 85kW a automatickou prevodovkou (neviem presne typ, ale vtedy sa v Sharanoch tuším používala jedna a tá istá).Auto stálo asi 3/4 roka bez toho, že by bolo aspoň naštartované, takže batéria samozrejme úplne odišla a po kúpe novej motor pri pokuse naštartovať na moje prekvapenie naskočil na prvý krát.Tak som ho dal známemu do servisu a zistili, že bola zahrdzavená-zadretá vodná pumpa, auto skoro vôbec nebrzdilo, zahrdzavený pantograf stieračov a kopa ďalších vecí, celé ma to vyšlo na 850€.Auto patrilo otcovi, ktorý ho vôbec nepoužíval, takže preto to takto dopadlo.

Teraz otázka znie: mohla časom vo vnútri RJ motora vzniknúť oxidácia, alebo korózia, ktorá zapríčiňuje to, že keď stojím a motor je na voľnobehu, tak že sa začnú pomaly zvyšovať voľnobežné otáčky na cca 1300 (asi tak na 30 sekúnd) a potom zase padnú do normálu?Alebo raz keď som naštartoval, tak okamžite vyleteli asi na 6 sekúnd otáčky na 2000 a potom sa to ukľudnilo.Ďalšia vec, ktorá by ma zaujímala je tá, že či má RJ motora na starosti aj meranie teploty motora (alebo respektíve teploty oleja motora) a hladiny paliva v nádrži, nakoľko ručička teploty dosť často kolíše z 90°C na 50°C a stále dookola.Občas sa stane, že keď mám trebárs do polovice plnú nádrž tak za jazdy ručička padne na "nulu", rozsvieti sa rezerva a potom sa zase vráti späť.Preto by ma zaujímalo, že či teplotu a hladinu paliva má taktiež na starosti RJ motora, alebo to je úplne iná elektronika.

Potom by som mal ešte jednu otázku ohľadom RJ motora a jednu ohľadom automatickej prevodovky, ale to až neskôr, nechcem to tu miešať všetko dokopy do jedného príspevku.

Vďaka ☺
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Takze si mal zadretu vodnu pumpu?Ako si vedel motor nastartovat pokial je vodna pumpa sucastou rozvodu????
Dalej-rj motora sleduje teplotu motora,ale hladinu nafty v nadrzi nie.Tie priznaky s otackami moze ale nemusi robit rj,treba zdiagnostikovat cely system.
thehanter
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 24.12.2019 20:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa thehanter »

Vďaka za odpoveď, tiež som nad tou vodnou pumpou rozmýšľal a nešlo mi to do hlavy, nieje náhodou v okruhu ešte jedna elektrická vodná pumpa, nakoľko po vypnutí motora je ešte asi minútu počuť, ako cirkuluje chladiaca kvapalina?Alebo ten zvuk spôsobuje niečo iné?

Každopádne tá diagnostika bude asi rozumnejšia, ako domnienky, že čo by to mohlo spôsobovať.

No a teraz k tým dvom otázkam:

Otázka č.1: Ohľadom RJ motora, ak by bola naozaj vadná - našiel som inzerát, kde chlapík predáva RJ motora pre motor AUY - 1.9TDI 85kW pre rok výroby v rozmedzí 2001-2010, takže to by v mojom prípade sedelo.Navyše tam píše RJ je nachipovaná z pôvodných 85kW na 96kW.Otázka znie, že keby som tú moju RJ vymenil za tú od toho chlapíka, tak že či by motor ihneď naskočil a mohol sa používať, alebo by ešte niečo bolo treba prispôsobiť.A druhá vec je, že nakoľko je to automat, tak či by bol problém, ak by bola tá RJ od toho chlapíka z auta s manuálom, to znamená, že či RJ motora musí byť prispôsobená na komunikáciu s RJ prevodovky, alebo by to fungovalo s hociakou RJ rovnakého typu pre daný motor.

Otázka č.2: prvé tri týždne, čo som s tým autom jazdil po zohriatí motora na tých 90° prevodovka pri prechode z 2. stupňa na 3. začala prekĺzavať, čo sa prejavovalo dosť tvrdým kopnutím, kým bol motor s prevodovkou studený, tak sa to nedialo.Asi si odpoviem teraz sám, ale môže to byť starým olejom v prevodovke?Auto má najazdených 110 000 km a čo som počul, tak interval výmeny oleja v automate je okolo 70 000 km a menený určite nikdy nebol.Posledný týždeň sa to už ako keby "napravilo" a už preraďuje vcelku pekne aj po zohriatí, ale samozrejme to neberiem, ako vybavenú vec, bol by som netád, keby odišli spojkové lamely.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

1.---Rok vyroby pri vybere RJ nestaci,je potrebne hardverove cislo aby sedelo.Softverove nemusi.Ak prehodis jednotku,auto nastartuje bezi 1 sec a chned zdohne kvoli immobilizeru.Su moznosti.Bud sparujes druhu jednotku s pristrojovkou,lebo v nej je rj imma,alebo naklonujes druhu jednotku,albo odstranis immo z druhej jednotky.Dalej je kodovanie ci auto ma manual alebo utomat,ci ma 4x4 alebo nema,ci ma ABS ESP alebo nema atd.Vsetko treba spravit.RJ automatu caka na signal z rj motora,ale ak mas kodovanie na manual,tak komunikacia neprebieha medzi tymi jednotkami.Niektore motorove jednotky sa daju prekodovat,ale mal som aj pripad,kde kodovanie nebolo mozne.

2---Urcite bol problem s olejom,ale ako si pisal,nie je to doriesene.
thehanter
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 24.12.2019 20:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa thehanter »

Presne toto som potreboval vedieť ohľadom RJ, takže vďaka, veľmi si mi pomohol ☺
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Nemas zaco.Ak potrebujes presnejsie,napis mi ss.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Po precitani tej slohovej prace mam presvedcivy dojem, ze dat do poriadku to auto bude stat este vela €. Tych 850 bolo asi len take “startovne“.
Ma to cenu riesit?
Nie, nepocitat s tym najlacnejsi, moznym (zdanlivym) riesenim…
Premyslat nad zvysovanim vykonu, ked automat ma zjavne problemy?
Davat to auto do poriadku by asi malo vyznam, ak by malo tie km skutocne, teda, ze ho otec kupoval nove a neni co pochybovat.
Avsak spominane problemy tomu ani nahodou nezodpovedaju…
thehanter
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 24.12.2019 20:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa thehanter »

Veď práve, nerád by som do toho auta nejako veľa investoval vzhľadom na jeho vek, no tú výmenu oleja v prevodovke by som ešte bol ochotný zniesť, to by ma mohlo stáť asi tak cca 200€, no stále lepšie, ako keby kvôli starému oleju v prevodovke odišlo niečo drahšie.

Otec auto kupoval v 2008-om od jeho kamaráta, ktorý dovážal autá zo zahraničia a toto konkrétne bolo dovezené z nemecka.To, že či boli stáčané kilometre netuším, ale tesne predtým, ako to auto kupoval do neho namontovali vraj úplne nový motor ešte v zábehu a otec bol vraj pri tom, keď ho montovali do auta, ale prevodovka ostala predpokladám pôvodná.

Takže či sú KM pravé, alebo nie to naozaj netuším, ale zasa viem, že by mu vtedy pri kúpe toho auta ten jeho kamarát nepredal nejaký "zmätok", nakoniec veď to auto otcovi 9 rokov spoľahlivo slúžilo a nikdy na ňom nebola nejaká väčšia závada, vždy išlo do servisu iba kvôli intervalom výmeny oleja v motore, výmena rozvodu atď.

Kameň úrazu bol ako som písal to, že to auto stálo toho 3/4 roka a preto bola tá suma aj taká vysoká, no uvidím, čo sa z toho vykľuje, že či bude stačiť vymeniť ten olej v prevodovke, alebo ho môžem rozpredať na náhradné diely :-)
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ibaze, auto neni iba o motore…
Dat dokopy motor, neni nic tak strasne, ale az sa nahromadia ostatne “drobne“ problemy, ktore zneprijemnuju zivot a koli ktorym napriklad je problem absolvovat STK, tak to byva casovo a aj financne mimo.
Ze sa pred 10 romi menil motor? Za novy istotne nie. Otazkou zostava, ze preco, kedze vtedy ten motor podla terajsich km mal byt len v zabehu…
Verit, ze si to auto kupil daky nemec z nudy, lebo nevedel co z peniazmi a aby to po par rokoch predal s velkou stratou, bez toho, aby na tom aute jazdil, je velka utopia… Ale to je o inom… Iste auta mali uz pred 10 rokmi najazdene 180 000 km, teraz maju okolo 200 000 km a o 10 rokov ich budu ludia predavat s najazdom 220 000 km.
Prevodovka…
Aby to po vymene oleja nebolo este horsie, zby sa nekupovala druha z inzeratu a nakoniec to neskoncilo “plnym“ repasom u nejakeho podvodnika za cenu dalsieho auta… S neistym vydledkom…
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných