VW Sharan 1.9tdi ´03 - Dlhodobý problém

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vaha vzduchu mi pripada zdrava ; vstrekovace su neskutocne perfektne v principe ako nove ; rozvody mas nastavene spickovo absolutne presne ; valce maju vybornu kompresiu ; palivovy system nemas zaneseny/zavodneny/zavzdusneny. EGR sa snazi fungovat tak ako ma.

celkovo to co vidim absolutne zodpoveda 160.000km co pises, to fakt asi nebolo stacane :) motor ako novy a keby som mal na zaklade poskytnutych cisel odhadnut kolko ma za sebou, povedal by som 180.000... spickovo kludne a jemne jazdenych bez akekokolvek opotrebenia. Ten motor ma pred sebou este strasne vela kilometrov, take cislo si nevies ani predstavit.


mmmmno len to turbíčko... najbeznejsi to problem 1.9tdi technologie... tie dalsie merania (posledna trojica kanalov 010,011,015) nie su potrebne.


Alpiners, co som zabudol? Myslis ze prerabana N75ka?
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 13.05.2010 21:09, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Andy, otazka na teba : ako bolo cistene to turbo? Vies o tom nieco? Presne co bolo robene, ako, boli lapovane lopatky, bolo nieco smirglovane/zrovnavane na sustruhu, chytal sa niekto turbin, kolko kilometrov a mesiacov ma to turbo nabehane od toho cistenia? Eventualne ci to robila nejaka turbova firma alebo len kamarat nejako v garazi...
rossiGT
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 13.05.2010 22:09
Zdieľať na Facebook

Re: Sharan-dlhodoby problem

Príspevok od používateľa rossiGT »

Vymen turbo,mal som podobny problem,po vymene turba ide ako raketa... :28b7:
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

ako som písal, strašne dlho ostávajú privreté lopatky. vidím to tak že niekto šteloval tiahlo na podtlakovke, a nie práve najšťastnejšie :300f:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nikto ti nepovie ako to ma byt zostelovane - po vymene musis jedine podla diagnostiky doladit spravanie turba aby bolo take ake ma byt. Inak ti autiak nebude tahat, bude padat do nudzaku a podobne.

Garantujem ti ze na prvy pokus dobre tuto vec nenastavi vela turbomechanikov.

A preco si to vlastne menil? Co sa stalo?
ado223
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 03.08.2007 16:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ado223 »

mp3turbo napísal:vaha vzduchu mi pripada zdrava ; vstrekovace su neskutocne perfektne v principe ako nove ; rozvody mas nastavene spickovo absolutne presne ; valce maju vybornu kompresiu ; palivovy system nemas zaneseny/zavodneny/zavzdusneny. EGR sa snazi fungovat tak ako ma.

celkovo to co vidim absolutne zodpoveda 160.000km co pises, to fakt asi nebolo stacane :) motor ako novy a keby som mal na zaklade poskytnutych cisel odhadnut kolko ma za sebou, povedal by som 180.000... spickovo kludne a jemne jazdenych bez akekokolvek opotrebenia. Ten motor ma pred sebou este strasne vela kilometrov, take cislo si nevies ani predstavit.

vdaka za vsetky info mp3turbo. motor ma uz 202000 km asi budem riesit to ze vymenim turbo a zmeram to potom. inac velmi si ma potesil tymi spravami o motore bal som sa ze zachvilu pojde do p..cka. a turbo? cistil som ho sam ako som aj rozvody menil sam, robievam auta. vacsinou ale mechanicke veci okolo elektroniky sa moc nevyznam. asi dam turbo na repas. a bude pokoj. inac vdaka chlapi za namahu mp3turbo ako si vytiahol s toho merania tie cisla? ak to neni tajne diagnostiku mam oficialnu a mam ju len mesiac cize zatim som neni bohvieaky macher ak sa mozes pochvalit pochval sa :)


mmmmno len to turbíčko... najbeznejsi to problem 1.9tdi technologie... tie dalsie merania (posledna trojica kanalov 010,011,015) nie su potrebne.


Alpiners, co som zabudol? Myslis ze prerabana N75ka?

auto ma presne 202000 km ted a s tym ze motor je ok si ma velmi potesil. myslel som ze coskoro pojde do p...cka:(. auto si robim sam aj rozvody som menil ja aj turbo. robim auta ale skor mechanicke diely. diagnostiku som kupil origo a mam ju len mesiac preto ak mozes prezradis mi ako si dostal tie hodnoty s toho merania? a s cim si ich porovnal?:D ak to neni tajne? budem velmi vdacny aspon sa comusi priucim
Naposledy upravil/-a ado223 v 14.05.2010 17:11, upravené celkom 1 krát.
ado223
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 03.08.2007 16:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ado223 »

mp3turbo napísal:Andy, otazka na teba : ako bolo cistene to turbo? Vies o tom nieco? Presne co bolo robene, ako, boli lapovane lopatky, bolo nieco smirglovane/zrovnavane na sustruhu, chytal sa niekto turbin, kolko kilometrov a mesiacov ma to turbo nabehane od toho cistenia? Eventualne ci to robila nejaka turbova firma alebo len kamarat nejako v garazi...
a ano cistil som ho v garazi lestil som podlozie lopatiek len 500vkou smirglom tak mozno to neni dokonale rovne?:( ty si tiez neikedy prednedavnom cistil turbo alebo sa mylim? pisal si to niekde v diskusii.alebo mi vies poradit niekoho kto to robi? a ma na to stroje?
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

tiahlo musíš nastaviť tak aby behalo od dorazu po doraz, ak ho skrátiš tak to robí hlúposti ala núdzový režim a podobne
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hej, s tym tiahlom nie su srandy.



> vdaka za vsetky info mp3turbo. motor ma uz 202000 km asi budem riesit to ze vymenim turbo a zmeram to
> inac velmi si ma potesil tymi spravami o motore bal som sa ze zachvilu pojde do p..cka.

co bojis, ziadny automechanik nemoze mat strach o motor co ma 202k km... to je zabeh. Ked ho rozoberes, najdes vnutri stopy po HONOVANI a to iste vies co znamena!!!


cisla : su to nejake tie hodiny studia a skusenosti. Co sa tyka turba, jeho funkciu najdes v motorovej jednotke v kanali 011 (bloky meranych hodnot poznas). Kanal011 ma styri udaje, podobne ako skoro vsetky ostatne, druhy zlava hovori o OCAKAVANOM tlaku z turba teda o udaji ktory je pre dane otacky, zatazenie motora atd zapisany v riadiacej jednotke. To znamena ze aj toto cislo sa ti bude menit, ked mas plyn na podlahe tak riadiaca jednotka ocakava nieco okolo 2200mbar tlaku, ked ides ustalenou rychlostou tak samozrjeme menej. Treti stlpec zlava teda predposledny zase hovori co AKTUALNE NAMERALI senzory teda aky mas aktualny tlak. Momentalne z cisel ktore si poslal vidime s Alpinersom ze tvoje turbo tlaci daleko viac ako by malo (to su tie hodnoty 2570,nieco co som pisal pricom ocakavany tlak co je tam vypisany je 2100 aj drobne az 2200. Zo skusenosti viem, ze 2570 je maximalna hodnota ktoru dokaze snimac odmerat aj keby tvoje turbo davalo 5903 :) no v kazdom pripade proste prekracujes to co mas mat a treba to turbo doladit. Bud su lopatky ZASE ZASEKUTE AJ KED SI TO CISTIL PRED MESIACOM, alebo je to turbo uz na ceste k vecnosti alebo skor to tiahlo ako hovori alpiners - niekto sa s nim hral a je to v prdeli. Velmi ti doporucujem este raz rozhodit turbo a pod tie tri valceky ktore tam mas natrepat podlozku okolo 0.1mm az 0.15mm. Dosiahnes tym to ze sa budu lopatky "vznasat" nad povrchom namiesto suchania a zadierania sa o neho. V takomto rezime sa to turbo uz nikdy nezanesie.

Inak bacha na to tiahlo, to ked posunies o dva milimetre tak sa deju zaujimave veci! aby ti neroztrhlo turbo... to musis len tak stvrt az pol otacky posuvat...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

odfot tie papiere a hod sem alebo mi ich posles mailom a ja ich sem vycapim lebo na to mam prostriedky. Potom vymazat vsetky chyby v diagnostike, niektore sa objavia naspat (to ABS co ti svieti) a k ostatnym ti poviem co mas ako robit a bud sa prejavia naspat alebo neprejavia.

totizto mnohe chyby su tam zapisane dlhodobo a uz boli odstranene.

no a k testu turba a netahaniu poviem jednoduchu vec : nalistuj si prvu stranu tejto temy a tam nejaky blb mp3turbo obsiahlo vypisuje ako to treba nalogovat za jazdy. Tie subory co vzniknu mu posles a on ti ZADARMO poradi :) totizto moze byt problem aj niekde inde ako v turbe ale tie cisla by mali ukazat pricinu. Takisto vaha vzduchu sa obcas neciti uplne zdrava a potom vyvadza vselijake veci.

A ako uz bolo povedane alpinersom, s tym tiahlom nie su srandy. Uvedom si ze henta posrata tyčka je v principe jedina vec ktora generalne urcuje spravanie turba. S tym nemozes šibrinkovať hore-dole ako so zemáááákmi v Tesku :)
ado223
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 03.08.2007 16:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ado223 »

mp3turbo napísal:hej, s tym tiahlom nie su srandy.



> vdaka za vsetky info mp3turbo. motor ma uz 202000 km asi budem riesit to ze vymenim turbo a zmeram to
> inac velmi si ma potesil tymi spravami o motore bal som sa ze zachvilu pojde do p..cka.

co bojis, ziadny automechanik nemoze mat strach o motor co ma 202k km... to je zabeh. Ked ho rozoberes, najdes vnutri stopy po HONOVANI a to iste vies co znamena!!!


cisla : su to nejake tie hodiny studia a skusenosti. Co sa tyka turba, jeho funkciu najdes v motorovej jednotke v kanali 011 (bloky meranych hodnot poznas). Kanal011 ma styri udaje, podobne ako skoro vsetky ostatne, druhy zlava hovori o OCAKAVANOM tlaku z turba teda o udaji ktory je pre dane otacky, zatazenie motora atd zapisany v riadiacej jednotke. To znamena ze aj toto cislo sa ti bude menit, ked mas plyn na podlahe tak riadiaca jednotka ocakava nieco okolo 2200mbar tlaku, ked ides ustalenou rychlostou tak samozrjeme menej. Treti stlpec zlava teda predposledny zase hovori co AKTUALNE NAMERALI senzory teda aky mas aktualny tlak. Momentalne z cisel ktore si poslal vidime s Alpinersom ze tvoje turbo tlaci daleko viac ako by malo (to su tie hodnoty 2570,nieco co som pisal pricom ocakavany tlak co je tam vypisany je 2100 aj drobne az 2200. Zo skusenosti viem, ze 2570 je maximalna hodnota ktoru dokaze snimac odmerat aj keby tvoje turbo davalo 5903 :) no v kazdom pripade proste prekracujes to co mas mat a treba to turbo doladit. Bud su lopatky ZASE ZASEKUTE AJ KED SI TO CISTIL PRED MESIACOM, alebo je to turbo uz na ceste k vecnosti alebo skor to tiahlo ako hovori alpiners - niekto sa s nim hral a je to v prdeli. Velmi ti doporucujem este raz rozhodit turbo a pod tie tri valceky ktore tam mas natrepat podlozku okolo 0.1mm az 0.15mm. Dosiahnes tym to ze sa budu lopatky "vznasat" nad povrchom namiesto suchania a zadierania sa o neho. V takomto rezime sa to turbo uz nikdy nezanesie.

Inak bacha na to tiahlo, to ked posunies o dva milimetre tak sa deju zaujimave veci! aby ti neroztrhlo turbo... to musis len tak stvrt az pol otacky posuvat...

vdaka ti za vsetky info:) poucil som sa novej veci na dignostike budci tyzden by som chcel to turbo vytiahnut ak bude menej roboty, mozes mi blizsie ozrejmit ako tam dat podlozky? mne zasekavalo lopatky nie o tu prirubu co sa da zhodit ale o spodok myslis ze keby som podlozil valceky uz by ho nezaseklo? ak mas aj nejake foto alebo nakres skus mi to ozrejmit budem velmi vdacny :) potom ked to rozoberiem nafotim to a hodim sem fotky. a ak to bude uz zubozene asi budem riesit repas turba, nepoznas niekoho seriozneho? do polska sa mi ho moc nechce davat:( :41c2:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

toto v turbe vypodlozit:

Obrázok

obrazok je neostry ale nie preto lebo zla fotka, ale preto lebo bol robeny zrkadlovkou s velkou aperturou.


Obrázok
ado223
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 03.08.2007 16:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ado223 »

takto som to rozobral a aj vycistil a vylapoval ale nepodlozil som valceky, a aj tak som mal pocit ze tie lopatky niekedy zadrhlo o tu vycistenu plochu ,su krive? alebo mam krive ruky? skusim to este ras rozobrat a ak to nepojde asi repas turba.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nemas nic krive, krivy je akurat ten blbec co to takto vymyslel.

vypodlozit a mas pokoj. Teda nemas, spravis znovu tu diagnostiku a uvidime ake budu cisla :)
ado223
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 03.08.2007 16:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ado223 »

mp3turbo napísal:nemas nic krive, krivy je akurat ten blbec co to takto vymyslel.

vypodlozit a mas pokoj. Teda nemas, spravis znovu tu diagnostiku a uvidime ake budu cisla :)
utorok alebo v stredu to vypada na menej roboty cize by som to mohol rozobrat skusim to vypodlozit, podlozky si robil ako? doma alebo si to daval niekomu na magnetku?

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 76 neregistrovaných