VW Sharan 1.9 tdi 85kw 2001 - nastavenie vstrekovačov PD

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pales78
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 24.11.2012 16:45
Zdieľať na Facebook

VW Sharan 1.9 tdi 85kw 2001 - nastavenie vstrekovačov PD

Príspevok od používateľa pales78 »

Potreboval by som poradiť z nadstavením vstrekovania paliva pomocou diagnostiky.Je to vôbec možné?Po výmene tesnenia pod hlavou sme nenadstavili vstrekovače,len sme vymenili tesniace gumičky pod tieto vstrekovače.A moja otázka je či je to dostačujúci alebo to treba nejako nadstavovať.Po výmene týchto tesnení pri ranných štartoch je cítiť zlé spaľovanie a z výfuku ide bieli štipľavý dym.Budem vďačný za každú radu.A našiel by sa niekto ochotný čo by to vedel opraviť.Najlepšie z okolia Malaciek alebo Bratislavy.
milanpohl
Príspevky: 391
Dátum registrácie: 08.10.2009 23:17
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanpohl »

Za prve treba zosynchronizovat vacku s klukou(cez VAG),nastavit vacku kvoli predvstreku(zase cez VAG)
Vstreky vybrat a este vymenit tepelne podlozky,takisto vymenit koliky pod vahadlami( inac tieto dve veci by mala obsahovat komplet sada),nastavit na 225 stupnov a musi to ist...
Ak nie tak su zle vstreky,to zistis tiez cez VAG...odchylka do max . plus-minus 1....hotovo...bodka.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

To vstrekovanie je nejaké krátke, že ho treba naDstaviť? :41c2:
Naposledy upravil/-a cicmanec v 23.01.2013 20:44, upravené celkom 1 krát.
milanpohl
Príspevky: 391
Dátum registrácie: 08.10.2009 23:17
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanpohl »

Uz som si hovoril ze si asi na dovolenke...taky prehresok a ziadna reakcia pol dna.Ale nesklamal si,to sa mi paci... :2f93:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pomocou indikátora by s mala nastaviť spodná hodnota DMP (mrtvy bod),smerom doprava točiť s citom kým nezacítiš odpor.Dáš prípravok a točením doľava nastavíš hodnotu ako píše milanpohl
[img]http://img404.imageshack.us/img404/6932/pddza.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
dubacikzh
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 21.09.2010 16:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dubacikzh »

ty mas teda odvahu vymenit gumicky zalozit naspat a startovat akokeby sa nic nedialo....akoze co tak si najprv vsetko dopredu dobre prestudovat a potom sa toho chytat??pre boha to neni skoda 120...:( a mhlavaty ti teraz krasne pomohol ako to jednoducho nastavis a verim tomu ze ti to bude startovat krasne...ja som to nastavoval bez toho pristroja navod najdes hocikde na nete...a ja som to nastavoval na 180stupnov nie 225...mam 96kw a rok 2004 ale to je to iste ja na tvojom mieste by som dal 180..220 sa davalo ked sa zacali PD vyrabat ptm sa "vraj" davalo 180 a tak som dal aj ja a nemam problem...a inak predpokladam ze ani tie srouby na vstreky si nemenil ktore zvyknu praskat
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba dať pozor na tzv koliznú hodnotu,225° to nie je z dôvodu že sa niekomu páčilo práve toto číslo
To že si niekto urobí sám,OK,v pohode.Ale bez najmenšej vedomosti o tom prečo,ako,koľko ?! Veď tak aj idú tie mašiny,teda po takýchto opravách
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

ale nech ti to radšej nastavia,lebo ak ti to "nadstavia", to pôjde ešte horšie...
milanpohl
Príspevky: 391
Dátum registrácie: 08.10.2009 23:17
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanpohl »

Na dieselpower.cz som nedavno cital,tam je tomu vyhradena tema o tych stupnoch,chlapi a aj ja sme skusali davat rozne motory na 180(to ma tusim ARL) a aj na 225 a nic sa nedialo...takze ked sa toto robi vzdy treba na to samozrejme ELSU a pozriet kolko udava vyrobca.Ale ja to robim od oka a motor ide vzdy tak ako ma,dokonca ako pisem 180,225-ziadna vyrazna zmena.Ale mozno je niektory motor ktoremu to vyslovene vadi..neviem ale o tom,ved v podstate je to len opatrenie proti narazeniu na doraz...a desatnasobne viac chod motora rozhodi,ked nesedi vacka ...tieto stupne az tak nevadia,samozrejme nesmie to byt moc malo lebo je to potom v mindzi...
A co sa problemu samotneho tyka v tejto teme..tak tam sa zrejme porobili nejake amaterske zverstva a vysledok je tu.Vymenit len gumicky samotne nestaci..to je stvrt roboty.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

laki úplne zjednodušene je to miera ktorá určí ako hlboko sa posunie piestik ktorý vo vstrekovači vytvára tlak dovnútra. Kedže to je to čerpadlo a pod tým je tryska z toho to PD. Málo je zle,vela tiež zle

pre milanpohl...píšeš..,ved v podstate je to len opatrenie proti narazeniu na doraz
Vcelku je to tak.Ale....čo sa zmení ak zmeníš pozíciu piestika na vyžšie/nižšie v tele vstrekovača.Voči otvoru ktorým naberie palivo sa nestane nič ? Karle,co ríkaš ? Nepovím,napovím ?
Predpokladáš že tri kusy na 225 a jeden na 180 budú úplne v pohode ?
milanpohl
Príspevky: 391
Dátum registrácie: 08.10.2009 23:17
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanpohl »

Mal som tusaka ze sa nieco obdobne opytas...ked sa nad tym zamyslim rozdiel 45 stupnov je na jednej otacke v prepocte na pohyb dole-hore fakt malo.45 st. je v skutocnosti z polovice otacky(180st.) polovica(90st.) a este z nej polovica(45st.).Nemyslim si ze je tam pri zachovani styroch vstrekov na 225 alebo 180 velky rozdiel v mnozstve dodanej nafty ale pri troch 225 a jednom 180 to moze byt citit...ale neviem to som neskusal a aj o tom pochybujem, aspon si mi dal namet na novy experiment.Ty si to uz niekedy skusal...ze.
milanpohl
Príspevky: 391
Dátum registrácie: 08.10.2009 23:17
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanpohl »

Este som sem chcel dat nejake obrazky...


Obrázok


Obrázok

A takisto aj pre autora temy sada vyzera takto:

Obrázok
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

180-225 stupnov som x krat experimentoval ale nejake badatelne rozdiely neboli.
Co som si vsimol, tak je to asi uplne jedno nakolko motory skorsej produkcie boli stavane na 225 a tie iste neskorsej produkcie na 180.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ibaže ak sa v záujme lahkého pochopenia držíme predstavy injekčnej striekačky kde šup sem . šup tam rozdiel zdvihu urobí xyz ccm paliva,tak treba rýchlo vrátiť celé do roviny iných vzťahov,kde je kopec ďalších veličín a my sme už teraz prestali vnímať rodného brata toho prťavého množstva tj tlak.A to nám ešte do celého rozpráva,tvar vačky (opotrebenie) spomenuté mechanické pomery osadenia vstrekovača,hydraulické pomery,dodávka paliva v množstve tlaku a čase a teploty,ovládacie napätie a prúd,a samozrejme prelínanie požiadaviek na jeho riadenie prostredníctvom RJ.Logicky sa podpíše na všetkom celá plejáda vonkajších vplyvov,mechanický stav motora,olejové hospodárstvo,rozvody,stavy komponentov v saní a výfuku príp práca filtra pevných častíc.Ešte pridať špecifické požiadavky pri štarte vrátane stavu ďalších kooperujúcich vecí ako stav batérie,žhavičou a štartéra,v dalších závislostiach od x......y až po kvalitu nafty. Celá problematika je na diplomovku a piezo na doktorát,a my sme to degradovali na úroveň výmeny gulového čapu.Ale to tak nie je,my sme si iba otvorili hrubú bibliu ale nič neprečítali.

Erikflog...... ja viem že rukou chytitelný rozdiel medzi 225 a 180 nezachytíš. Pamätáš sa na indikátor strčený do čerpadla na určenie počiatku vstreku ? No to je podobné,dodnes ho nastavujú (ak vôbec) a ani nemajú adaptér a nikdy na dielni nemali. A mašiny behajú.
Mašiny poväčšinou behajú,ale ako to sem tam sa aj tu rieši a vyvolá takéto exkurzie do techniky motora.Má to dobrú a zlú stránku.Rozumnému napovie že to treba hlbšie poznať,a zlú že .. hrrr do toho,veď už o tom všetko vieme
Už iba pre názornosť sem dám aké "jednoduché" je el.ovládanie vstreku je to oscilo diagram prúdu
[img]http://img690.imageshack.us/img690/3803/bipdiagram.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
pales78
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 24.11.2012 16:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pales78 »

Chlapi ďakujem za vaše vyčerpávajúce odpovede a to nadstavenie bol preklep sorry.Našiel sa tu chalan ktorí mi na to pozrie a urobí.Dám echo ako to všetko dopadlo.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných