VW Phaeton 3.0 tdi - skusenosti a servis

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Radek,to je presne ten ktorý nevie v ktorej váhovej skupine môže boxovať.Samozrejme že sem tam útrži
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nech napíše Rišovi Dobrezrobil Šechnému pre reálne skúsenosti...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> zasa prosím z toho nerobte kovbojku, tí čo nemajú na nové diely si kúpia jedno auto ako darcu orgánov


dokazem si predstavit, ako:

1) parkujem v Petrzalke jeden nepojazdny, napoly rozobraty Phaeton pred barakom hned vedla druheho, napoly pojazdneho
2) ze to stoji dalsich 6000eur nevadi ? Ked potrebujem na ostrom voze vymenit vzduchovy podvozok za 2000 a bude novy, tak predsa nebudem kupovat darcu organov za 6000eur (najdi mi lacnejsi Phaeton co je pohromade) so starym vzduchom ktory moze prdnut o tyzden alebo uz je prdnuty. Ci ?
3) vies si predstavit kolko majitelov v tretej generacii (teda tych zbojnikov co maju 1000eur v hrubom mesacne a su najvacsi a hlavne najrychlejsi krali v dedine) ma na to aby si kupilo druhy phaeton na suciastky ?

ten zoznam problemov pokracuje a nema konca.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ja myslím, že ROZUMNÝ potenciálny záujemca si z tejto témy môže toho odniesť až-až...
srsen19
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06.04.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa srsen19 »

Ja tiež cico. Takže asi takto: je to parádne zvezenie sa jak na parníku a najlepšia voľba je asi momentálne 3.0tdi. A treba mať nejaké groše bokom. U nás je ich relatívne málo. Toť vsio.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

najlepsia volba je jednoznacne 6.0 dvanastvalec.
Neskutocne technologicke čaro.

Vsetky ostatne motorizacie su oproti tomu absolutne nudne. Nejde o jazdne vykony, ide o vsetko. Celkovy prejav.

Odhadol by som, ze na takyto voz statisticko-priemerne treba zarabat 2500eur v cistom mesacne a nemat ziadne vydavky, ziadne hypoteky, nic. Bez spotreby paliva. Bavime sa cisto len o opravach.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čaro 12 valca pominie ak sa majiteľ dozvie pre aké banálne úkony ako je napr.výmena sviečky ide von motor a ak už je vonku sa automaticky robí kopec výmen vecí ktoré sú OK.To platí už u hodne motorizácií z nižšej priečky. Toto má množstvo ľudí problém pochopiť,že sú motory kde sa pri určitých úkonoch robia aj veci ktoré by vonkoncom neočakávali.Lebo nevymeniť ich pri otvorení je do budúcna obrovské riziko.Resp lepšie povedané je riziko pre mechanika si dovoliť ich nevymeniť a vysoká pravdepodobnosť že to bude opätovne robiť.To ako v tomto sa nebudeme baviť,to tak bude,a ak sa majiteľovi auta nepáči že sa takto postupovať proste bude a to teda bude aj patrične stáť,tak ho proste hneď posielam do teplých krajín.Proste sú veci kde niet pardónu,kto to pochopiť nevie asi nebude vhodný adept na majiteľa.To čo tu operujete z platom 2 alebo 21/2 tis tak ste hodne vedľa,to nie je plat na vlastníctvo tohoto kalibru,to by ich tu behalo čosi viac.Čaro dvanástich hrnkov je určené pre pre ľudí čo nad výdajmi nemusia vonkoncom uvažovať,nieto sa pýtať na fóre
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Starymotorista napísal:Tak pánové, nepočítajúc p. Hlavatého, tak je tu až 1 ( slovom jeden ) prispievateľ, ktorý má reálne skúsenosti s vozidlom.

Všetko ostatné je balast, balast, a ešte raz balast bez reálnej výpovednej hodnoty.

Ja si myslím, že skutočne by prispelo k úrovni tohoto fóra, keby ku tomu - ktorému vozidlu písali príspevky len ľudia, čo s tým majú reálne skúsenosti, s ktorými sa tu môžu podeliť.

Prosím vás uvedomte si, že potencionálny záujemca prečítajúc napríklad aj túto tému sa vlastne nič nedozvie okrem kvanta balastu.

Zadávateľovi témy odporúčam: Orientuj sa priamo na majiteľov vozidla, budeš mať info z prvej ruky.

Poznam Octaviu na ktorej som menil prve turbo pri 520 t km, pri 650 t mala pôvodnu spojku,prevodovku, kinetaky a potom je kopec iných vid temy tunu.Podla mienky ktorých majitelov sa mam rozhodnut o kupe Octavie?
Servisujem Fabiu HTP 1,2 12V, cez 350000 km bez zasahu do motora, ale mam aj taku na ktorej som menil motor pri 75000 km. Ktoru mam brat teraz za adekvatnu vzorku ?



Si smiešny s tymi realnimi skusenostami. Je samozrejme, že jazdne vlastnosti budu pri takomto rozvore dobre, spotreba bude taka aka bude, nikto dufam nečaka, že dvoj tonove auto bude mat spotrebu 7,5 l. Nemam skusenosti s Phaetonom okrem toho čo mam v dielni.
Ale mam skusenosti s autami.
A realne plati o všetkých autach, že prve problemi NEMUSIA ale môžu nastat pri cca:
-automat prevodovka od 90000 km,konečna okolo 150-250000 km
-vzduchovy podvozok od 120 t km
-štarter, alternator ,kompresor klimy 150-180 t km, a je rozdiel vyberat štarter z oktavie alebo z takého nadštandartu kde často treba kvôli tomu vymontovat motor.
-rozvod klinového remena cca 150 t km
Dalšie sporne body:
-hlavny rozvod ventilovy
-brzdove segmenty hlavne zadne kombinovene s ručnou
-elektonicka ručna
-problemy s elektronikou počas celej životnosti. A zas je rozdiel Superb s nejakymi cca 60 jednotkami alebo premiovy zazrak so cca 120 jednotkami.

Takže ak je nastavajuci majitel zmiereny z tymto potencialnym rizikom /hlavne finančne,aby potom auto nestalo pol roka kym našetri/ tak si kludne Phaeton alebo obdobne auto môže kupit.

A je podstatny rozdiel podla množstva aut v obehu aky maš pristup ku servisnym manuálom.Na bežne auto najdem schémy do 10 min. Na Phaeton som stravil tri večery po 2 hodiny kym som niečo vybojoval z ruských for. To je šest hodin ktore si logicky priučtujem ku oprave.

A pokial mi chceš tvrdit, že Phaeton je zazrak techniky ktorého sa môj vypis netyka tak nie si Starymotorista ale nekonečny Staryoptimista.

A to neriešime cenu bežneho spotrebného materialu:brzdy, pneumatiky, podvozok,servisne prehliadky.Na taketo auto musim mat doma rezervu 3000 Eu, ktoru som ochotny dat do auta ak k niečomu nahodou pride a nechcem mat auto ako dalšiu izbu na dvore.

Dalšia otazka pre radio Jerevan : havarijna poistka ano-nie.Na auto kde lišty naraznika začinaju predpokladam od 50 Eu.

Budem rad ked ma presvedčiš v ktorom bode nemam pravdu.

PS: Aj tak dingo sa nam nejak stratil z temy. Nechcem mu krivdit, ale zas by som to tipoval na chlapca ktory za rok zarobil v Nemecku prvých 25000 Eu a rozmyšla ako o nich učelne prist.Myslim, že nikto rozumny kto už chodil so svojim autom do servisu a ma už zakladnu predstavu čo kolko stoji sa už nepotrebuje pytat na fore čo môže stat servis na Phaeton .Pripadne by sa to spytal v servise kde chodi.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

schemy a vsetko Phaetonove by malo byt v ELSA/ETKA co je povinna sucast vybavy kazdeho servisaka ktory raz v zivote videl Oktaviu, Fabiu, Golf alebo Passat. Viem ze sa tie programy čmajzujú, a ze nikto to nema doma original ; s tym ja uz nic nenarobim. Skus to preverit, mozno tam Phaeton nie je ale to silno silno pochybujem. A malo by tam byt o nom uplne vsetko.


Zase je kopa ludi ktori si kupia ojazdeny Phaeton/A6/LandRover/cokolvek podobne a budu znasat mensiu stratu hodnoty auta A VYSSIE SERVISNE NAKLADY nez nove auto s obrovskou stratou hodnoty, co pri tychto superdrahych veciach plati obzvlast. A v radoch desiatok tisic eur.

Kup si nove Audi a6 za 60.000, predaj ho po styroch rokoch za 15.000... to mozes kupit ojazdeny Phaeton/A8 za 15, servisovat ho za DESAT v priebehu troch rokov - zrejme sa na tu sumu nedostanes pri kvalitnej predkupnej diagnostike - a furt si mal lepsie prestiznejsie auto s MENSOU STRATOU na peniazoch.

Viem si to zivo predstavit pri niekom kto zaraba 2500 v cistom mesacne a to ze je ich dost. Ked si sem :

http://openiazoch.zoznam.sk/kalkulacky/zarobok

natrepem plat 2400 v hrubom (viem ze to nie je 2500 v cistom), dostanem ze 40.000 ludi [!!!!!!!!!!!!!!!] na Slovensku zaraba viac ako tuto sumu. Este raz : STYRIDSAT TISIC ZAMESTNANCOV ma viac ako 2400 v hrubom mesacne a DVADSATDVA TISIC ludi na Slovensku zaraba OFICIALNE VIAC ako 3.000 v hrubom mesacne !!!!!

Chapeme ?

A to nie su podnikatelia a firmy, VYHRADNE LEN zamestnanci.

Cize ked to zoberem cakom-prask, zrejme existuje radovo 60.000 mozno az 80.000 ludi na Slovensku, zamestnancov aj podnikakatelov, ktori zarobili za minuly rok viac ako 3.000 v hrubom mesacne, kazdy mesiac. To je necakane slusna armada, ze ? O podnikateloch takuto statistiku nemam, bohuzial, takze len tipujem.

Verim tomu ze mnohi z nich sa rozhodnu nie pre nove auto, ale pre nabuchane ojazdene. Len tak, z prdele. Ja osobne poznam takych 6-7 ludi s motormi viac ako styri litre. Len v Bratislave a to sa nepohybujem v ziadnej "spolocnosti".



A to este panko v tejto teme pise ze zaraba vo Svajciarsku kde PRIEMERNY narodny plat je 6.000 frankov v hrubom, cize zhruba 5.500eur. Priemerny. Cize nie je problem zarobit 8.000 frankov, jasne ze naklady na zivot su tam vacsie ako u nas, ale zase im zostane trosku viac ako nam, to si rovno priznajme. Ked pracuju dvaja, muz so zenou, a maju uhrnom cojaviem 12.000 az 14.000 v hrubom mesacne... to su ine cisla, ze ?

Vo svetle uvedeneho si proste priznajme, ze jeden blby Phaeton 6.0i W12 ktory vidim v inzeratoch za 6.900,-eur na Slovensku, plus jeho servis nech aj za dalsich 10.000 nech aj 12.000eur v priebehu troch rokov, cize povedzme 4.000 rocne = 350eur MESACNE PRIEMER, to zase az taky nedostizny sen nie je. Vzhladom na to co tam postava v bazaroch za auta, napriklad dvojmesacne Porsche so zlavou 25.000 frankov oproti cenovke noveho, mi to zase nepride az taka tragedia.

Ked si kupim novu Koktaviu 1.6tédéí za 19.000 v trosku vybave, po styroch rokoch ju budem predavat za 9.000eur. Pozrime si inzeraty za co dnes idu 2010/2011tky. Cize som stratil 10.000 na hodnote auta. Kupim si Phaeton za 6.000eur, po styroch rokoch predam za tisic ciganom (veselo aj za dva, za tisic nekupis ani peknu fabiu, ale to je jedno), cize som stratil 5.000eur. "Automaticky mam" zvysok cize 5.000eur na servis, dobre nech je to v konecnom vysledku 10.000eur alebo 12.000eur, cize preplatim ten Phaeton radovo 5000 az 7000 eur oproti oktavii. Priznajme si uprimne, ze za 12.000eur uz ten Phaeton na styri roky vyservisujem v obrovskej miere, ze ?

No, ako bolo na cislach hore ilustrovane, mnohi na to proste maju.

http://www.autoscout24.ch/de/d/vw-phaet ... &vehtyp=10

http://www.autoscout24.ch/de/d/vw-phaet ... &vehtyp=10

http://www.autoscout24.ch/de/d/vw-phaet ... &vehtyp=10

http://www.autoscout24.ch/de/d/vw-phaet ... &vehtyp=10

a to je len prve inzertne forum.

Nehovorim ze je to jednoduche ; len uplne jasne ilustrujem ze je to REALNE. Ano, stratim trosku viac penazi na hodnote ako na najmensej motorizacii v Oktavii. Iste. Ale aj sa povozim trochu inak.

Ci sa nam to paci alebo nie. Nejde o to lietat 300, ide proste len o potesenie z velkeho motora. Nie je kazdy zamerany na jedna-nula turbosracky Oktavie a Golfy. Niekoho to proste nevzrusuje.

Napriklad... mna.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 08.03.2015 13:02, upravené celkom 1 krát.
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Tvoje počty su spravne, ale tykaju sa asi tak 10% kupujúcich tieto technologicke zazraky a ktory si su vedomi do čoho idu.O ostatných plati:Jej 5,5 metrove auto za 7000 Eu no nekup to. A ešte najlepšie na leasing.
A pri nepredpokladanom pokazeni zazraku im povieš odhad opravy 2500 Eu tak volaš zachranku lebo kolabuju. A ono vlastne mdloby dostavaju už pri bežnom servise ked zistia, že na lacne pneu potrebuju +- 500 Eu a na brzdove kotuče,ktore čoraz častejšie treba menit z každou vymenou dosiek tiež min.400 Eu


Etku mam, ale tak neštastne skopčenu, že Phaeton v nej nemam.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

absolutne suhlasim - toto auto TOTALNE nie je pre slovenskeho sudruha co zaraba 990eur v hrubom s nadcasmi.

To je nad Slnko jasnejsie. ZIADNE auto co stalo nove 40.000eur plus NIE JE pre takehoto cloveka. Velmi jednoduche. Land Rover. Jaguar. Audi A8. Cokolvek co stalo cez milion, milion aj stvrt v korunach nove. Treba vediet do akej vysky mozem skakat.

Mam kamarata co minuly tyzden v Petrzalke v autorizaku nechal 1.800eur za vymenu EGR ventilu na Karavelle 2.0tdi, styr rocny voz, 80.000km, jediny sofer on od novoty, garazovane v teplej garazi doma v baraku aj vo firme v podzemi. A to mal po zlave, lebo mu auto cukalo a kuckalo uz v zaruke co nedokazali SAMOZREJME vyriesit - takze za EGR samotny platil len 300eur namiesto 800. Za slabych 1040eur mal ten hlinikovy nahubok... a ostatne osem normohodin robota a diagnostika a seplety okolo.

Prakticky novy voz. 2.0tdi. 1800eur. 80.000km, nie 400.000km. Keby nemal tie problemy, bolo by to 2.300eur.

Blbe, co ? Za tie prachy by sme vymenili komplet cely vzduch na Phaetone a bol by dalsich 150.000km pokoj. Skoro za tie prachy by sa dal spravit automat (v zavislosti od toho co sa odserie, niektore opravy sa zmestia, kompletka nie).

Martin Cichy odtialto z fora mi volal, ze u nich v Michalovciach chlapec natankoval do Pezotu 407, 1.6hdi, dva a pol litra eur v autorizaku. Vymena EGR, vymena turba, auto furt nechodi. 70.000km od novoty, jediny majitel. Podla faktur trikrat menili palivovy filter pocas tych 70.000km a styroch rokov. Bosch KTS, nedostatocny tlak v railiku, hruba odchylka uz na volnobehu, pod zatazou ani nesnivali. Ked ho Martin rozrezal, vnutri asfalt. Po vymene auto chodi jak nove. Este mu chceli vymenit vstrekovace cez dvetisic eur, ale to uz pan vzdal a nabehol do prvej garaze co mal po ceste. Nastastie k Cichemu...

S tymi autami je to dnes take... poyebane... no... v tomto svetle ten Phaeton zase nie je az taky drahy na servis, ze nie ??

A to su len veci co mam z minuleho tyzdna od kamaratov ked mi pomimo niecoho volali. Kolko sa este nedozviem... to by ma asi vykotilo :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Phaeton je aj v Etke aj v ElsaWine takže sú dostupné veškeré dielenské postupy
Všetky argumenty sedia,a mohlo by sa teoreticky stať že kúpa Phaetonu nedopadne po stránke nákladov až tak zle.Ale zase...ak si to premietnem do reálu čo tu ide,tak už kúpa bez ozaj dobrého "asistenta" je nahrávanie na smeč dobrého prieseru.Nebudem pitvať spôsoby okolo kšeftárenia z autami ani čoho sútu ľudia schopný.Ešte aj pri aute za 300 stovky vás o dve podfúknu.
Čo ale mi stavia chlpy do pozoru je maličkosť,(som aj rasista) vidieť blba čo sa nevie podpísať vo Phaetone.Lebo chlapec peniaze má,na rozdiel od rozumu a charakteru..To hranica príjmu 2,5 je kadekde na smiech,a milý zlatý na podpore,to zase je o príjmoch a počtoch úplne inde než je štatistika.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nechapem preco by na prdkacky bola lepsia Oktavia alebo Corsa namiesto Phaetonu v Long verzii.

K etniku neschopneho podpisu sa skoda vyjadrovat, to je ina liga.


Inak vo Svajciarsku je benzin LACNEJSI ako diesel.
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Zakladna otazka zadavatela temy bola servisovanost takého jazdeneho auta.

Cim si prispel Ty v tejto teme okrem balastu ?
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Áno, lebo moderátor nemá nič lepšie na práci, ako robiť po nejakom automobilovom fóre vychovávateľa...

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 60 neregistrovaných