760 097
inzerátov
Pridať inzerát

VW Passat 2.0 tdi cr - nízky tlak paliva

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 137
Nabehané: 12 hod 29 min
Predmet: VW Passat 2.0 tdi cr - nízky tlak paliva PríspevokZaslal: 09.01.2020 07:54   
Ahojte, chcel by som sa s vami poradiť ohľadom jedného problemu ktorý chcem vyriešiť.
Jedna sa o Passat B6 2.0tdi 103kw ,cca pol roka späť auto občas pri stáni na červenej jemno zacukalo .Postupne to začalo robit častejšie až cca v polovici decembra ostal motor tarokovat a vynechávať. Závada v rj žiadna. Podľa diagnostiky tlak paliva skákal jak šialený. Robil,to len voľnobeh a jemny plyn za jazdy v iných režimoch auto ťahalo výborne .
Ako prvé sa poslali vstreky na test ,výsledok všetky v poriadku. Demontáž drv na čerpadle neukázala žiadne piliny, výmena filtra za nový tiež všetko čisté bez píling.
Kúpil sa teda regulátor tlaku na rail, po jeho vymene a prvom štarte to tarokovalo ale po miernom pridani plynu sa to pekne ustalilo a začalo bežať pekne hladko.
Celý ďalší deň som sa vozil, všetko ok až večer keď som prešiel cca 200metrov začalo blikať zhavenie a spadlo to do nudzaku. Diagnostika vždy píše chybu p0087 .
Doplním info že do nudzaku to vie spadnúť aj pri normálnej jazde alebo aj keď tomu človek naloží. Podľa pozorovania, pri tačkovani do Max 50km/h to do nudzaku nepadá.
Za hocijakú radu budem vďačný
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2446)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20774
Nabehané: 4 mes 1 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 09.01.2020 11:39   
Tot je školský príklad ako neriešiť problémy railu,resp problémy palivových sústav.Už to stálo zbytočné peniaze,tak aspoň od bodu B treba začať robiť veci rozumne a riešiť tak ako ich riešiť treba...diagnostikovaním,meraním,až potom prípadná výmena.
Systém nalogovať viackanálovým oscilom a získať časovú osu regulácie,prehlad o dianí.Ak je oscilo nedostupné tak aspoň OBD.Systém má mnoho prvkov a prelína sa z nízkeho do vysokého tlaku a to naslepo riešiť sú iba výdaje.Až na konci (možno) príde nejaký diel,samozrejme ak treba robiť základné nastavenia tak aj to.
Logika veci že sú vstreky ok a regulácia nová tak už ostáva iba to alebo hento,je iba plus krok vyplatiť ďalšie peniaze a znova konštatovať že zbytočne.
Nalogovať priebeh kedy sa chyba stáva,len ako názorová ukážka ako sa tlak správa po štarte,ten sa riešil (zosníma dva štarty po sebe) Je to iba pre predstavu ako sa dozvedieť akými procesmi tie veci prechádzajú. Je to z OBD v danom príklade,neporovnateľne lepšie je oscilo ale musí mať dostatok kanálov
Citovať
martin46
Založený: 14 október 2011
Príspevky: 8
Nabehané: 4 hod 38 min
PríspevokZaslal: 09.01.2020 19:15   
Skus vymontovat cerpadlo z nadrze je tam jemne sitko a ventil pozri ci tam nieje necistota.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2446)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20774
Nabehané: 4 mes 1 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 09.01.2020 20:09   
Načo by to robil ? Čisté plytvanie časom.Na sitko sa vie dostať iba taká špónka ktorá do nádrže príde z návratky paliva. Čerpadlo samé je "emitent" tj ten čo špilky z vlastného opotrebenia pošle "na cestu" a mali by prakticky bez šance ďalej pokračovať skončiť vo filtry.Čo sa aj určite stane,až na detail že ultra malé čiastočky sa dostanú do vysokotlakého čerpadla.Až vykonajú svoj diel skazy,idú do lišty a do vstrekov a okruh sa uzavrie.Otvára sa filter kde sa kontroluje dno a hladá sa aj na reguláre.Kedže regulátor sa menil,starý mali v ruke...filter menili...tak snáď sa do toho pozreli.Vstreky ..kontrole dopadla dobre.Čo je nejasné sú samotné hodnoty...kedže sa zistiť dajú treba to urobiť a nie robiť nezmyselné úkony.
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 137
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 10.01.2020 06:43   
Čo sa týka diagnostiky , tak ako píšeš oscilo k dispozícii není , musel som si vystačiť s Delphi. Pred výmenou regulátora som samozrejme pozeral všetky parametre čo sa týka palivového systému, bohužiaľ to ukazovalo také veci že ani Boh netušil odkiaľ začať. Všetky parametre skákali jak besne.
Čo sa týka toho nudzaku, samozrejme som sa vozil a mal nalogovane aspoň tlaky na raily. Pri normálnej jazde sú hodnoty prakticky rovnaké reálny pekne doháňa požadovaný , človek nemusí ani moc pridať a zrazu nudzak ALE, stačí za jazdy pridať plyn a už je vidno ako reálna nevie dorovnať pozadovanu. Trebárs dialnica 6st. Pridám podlahu ,požadovaná stúpa na 1392 ale reálna dosiahne len 1176bar.
Alebo mesto, 3st. zošlapnem mu na krk ,otáčky letia hore požadovaný ukázalo 1472bar ale reálny dosiahlo len 1200bar a samozrejme hore v otáčkach to spadlo do nudzaku.
Včera majiteľka natankovala na Slovnaft a vraj dlhšiu trasu to bolo ok, žiadny nudzak , až potom večer to vraj raz spravilo.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2446)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20774
Nabehané: 4 mes 1 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.01.2020 10:05   
V hre je (zrejme) aj miernejší spôsob nakladanie od ženy.Každopádne tu by to chcelo aspoň to VCDS-ko ktoré má ozaj výborne riešené logovanie ktorým si človek vie zabezpečiť jasno v tom ako sa to správa.Tento konkrétny palivový systém je ale zákerný v tom,že pokojne existuje a jazdí aj z takou banalitou ako prehodené palivové hadice na filtri.Pekne to štartuje,ide a problém začne pri požiadavke nad istú hranicu.Takže tiež nezanedbať...kontrolovať !!! Tisíce krát sa stalo,aj v dielňach.
Keby som toto riešil,rozhodne by som po zbežnej optickej kontrole robil najprv skúšky nízkotlaku,tj meranie tlakov.Pretože ak je istota že je správný,tak sa začne jasnejšie vidieť vysokotlak.
Hladali by sa odpovede na otázky...
Je správny údaj z čidla tlaku ? Tu sa treba trocha pozastaviť.Čidlo dáva napätový výstup zodpovedajúci tlaku,lieta v rozsahu 0,5 - 4,5 V .Kedže rozpojením RJ navolí náhradný režim,treba ho merať či zodpovedá tomuto,ten je pevný a nemení sa,zabezpečuje možnosť štartu.
Regulátor..tu je už PWM -ko tu je oscilo nutné.V dielni sa oplatí mať generátor PWM a dá sa s tým hrať.
Pri istote zo stavom vstrekov by zostávala už iba úloha si overiť množstevný regulátor na vys.tl. čerpadle.
Ešte na záver,výmeny regulačných komponetov často sprevádza že motor aj po ich výmen tarokuje,tj treba porobiť nastavenia..preto je to VCDS dobré.
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 137
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 10.01.2020 13:34   
VCDS je už na ceste , snáď to tento krát bude funkčná verzia. To s tým meraním nizkotlakej časti by som musel nejak vymyslieť aby sa to dalo sledovať aj za jazdy. Hadice na palivom filtry som zapojil tak ako boli pred tým.
Ešte taká otázka na margo tej poslednej vety do si písal, nemala by sa po výmene toho regulátora robiť nejaká kalibrácia alebo niečo podobné ? Pýtam sa preto lebo nič také sa nerobilo , Delphi to v ponuke nemala.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2446)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20774
Nabehané: 4 mes 1 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.01.2020 14:46   
Preto som to písal poznám možnosti Delphi
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum