VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Zdravím, tak sa zdá, že som zabrdol do pekného prúseru :), z nostalgie mladých čias som si kúpil síce vo veľmi zachovalom stave a od prvého majiteľa, ale predsa len vyššie uvedené auto. Niečo som očakával, nakoľko predošlý majiteľ bol už starý pán, ktorý to používal viac-menej príležitostne a ja autá dosť využívam, no ale tak skoro som to predsa len nečakal... Rozsvietila sa kontrolka motora pri dlhšej ceste na Liptov, pričom autu na prvý pohľad nič nebolo. Potom som zbadal, že sporadicky dvíha otáčky na voľnobehu..., dnes už pravidelne. Nie je to nič hrozné, zdvihne si ich od 100 do 400 otáčok nad normál 800rpm podľa situácie. Čo som si všimol je, že dokedy motor nenabehne na normálnu teplotu (čiže pricapí ručičku na 90 a odtiaľ sa nepohne...) a vyšlapujem spojku, tak voľnobežné otáčky vždy spadnú na normálnych 800 a tam sa držia. Akonáhle dosiahne teplotu 90 a vyšlapujem spojku, tak spadne na tých 800, 3-4 sekundy tam vydrží a potom si začne pridávať na tých 900 až 1200rpm a tam to zas drží. Žiadne zhasínanie motora, ako v podobných témach, žiadne šklbanie počas jazdy, auto ide úplne normálne. Len stále svieti tá kontrolka motora a upravuje si ten voľnobeh... Nevie náhodou niekto podľa týchto symptómov, o čo by sa mohlo jednať? Som z LV a tu nemám vw servis, nahlásil som sa k jednému mechanikovi, ale na radu prídem niekedy na budúci týždeň... a podľa výrazu jeho tváre asi zostane len pri diagnostike. Ak by tu bol niekto, kto vlastní takéto auto a robí si na ňom aj nejaké opravy a bol by ochotný sa na to pozrieť, prídem a dohodneme sa. Ako som si zadal do gúglu podobné témy, tak pozerám, že ak sa pri tomto aute vyskytne problém, tak je to dosť pakáreň..., na druhú stranu zas malo veľa tém pomerne banálne rozuzlenie, tak si nahováram, že snáď to bude aj môj prípad :).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rozuzlenie je vždy banálne.Aby to tak bolo je nutné urobiť prvý krok správne,na tom práve padajú tieto motory,legenda o nich neklame.Sú vynikajúce,ale majú celkom sofistikovaný menežment a tak sa reálne opraví len jeden z desiatich ktorý mal štastie na dobrého mechanika poznajúceho systém.To že sa niečo pokachre týmto spôsobom,silne nahráva predpokladu závady ktorá má časový aspekt - starnutie veci,vnik netesností,prasklín a pod.
Posledný takýto motor bol v dielni cca pred sede7-8 rokmi,mám pozakladaných spústu protokolov z diagnostiky takých ktorý prišli so závadou hneď.Potom už nasledovali iba poodmietané 1,8T pretože všetky už mali absolvované opravy Janom Palom aj Mišom,povymieňané aj ventilky kolies,rozvrtané,už ani majiteľ nevedel čo kedy a kto.To sa automaticky neberie,nech si to dokončí kto začal a zobral peniaze.
Pozor na prvý krok,ani jeden z tých neskorších čo viem sa už neopravil.Prvý krok znamená merať merať a merať.Treba si usporiadať v hlave okruh možných a predpokladaných porúch,čiže...potrebujem vedieť to,to a to a merať,jedna aj druhá diagnostika. Treba sa zamyslieť že auto je po diagnostickej stránke na volnobehu +- atmosferický stroj,potom už preplňovaný.Tomu treba prispôsobiť uvažovanie.Ak neprináša výsledok hladanie chyby,tj nemá navonok zachytiteľný prejav v OBD (o čom sa dá silne pochybovať) tak sa ide opačne,odškrtáva sa všetko čo sa preveruje a je ok.Nato treba dokonale poznať vlastnosti,na meranie už nestačí OBD diagnostika,je nutné viac kanálové oscilo.To jediné vidí veci na ktoré OBD nevidí.
Čo silne doporučujem vzhľadom na predpoklad,použiť Smoke leak detector,čiže celý sací systém až po posilovač alebo odvetrávačku natlačiť dymom a zistiť kde to "fajčí"
Druhý krok...zistiť hodnovernosť práce škrt.klapky či nie je v hraničnom pásme kde nevie rozlíšiť medznú hodnotu. Mnohokrát sa oplatí venovať pozornosť readiness kódom.takmer z istotou nebude niektorý nulkový ako má byť.Tak sa treba venovať danému okruhu,čo bude silne pravdepodobne viesť tiež k overovaniu tesnosti sania.Mechanici sa readinessu prakticky ani nevenujú,pritom pokus vytvoriť nový kod takmer vždy dá celkom presnú smerovku na problém.Takže ... diagnostika.Pozor ale,vypísané to má každá dielňa,realita je ale taká že tých čo toto uchopia správne je tak desať na celú republiku,tu čítač chýb sú len vyhodené peniaze a rozbabraný auťák.Dopredu a pre istotu napíšem že ja s tým robiť nebudem,dobieham obrovské spozdenie spôsobené v lete operáciou,to potrvá ozaj dlho sa dostať do normálu kedže na koniec nedovidieť.Ale poradím ak bude taká potreba hoci aj inému mechanikovi čo domácemu nadšencovi.Či to bez výbavy reálne zvládne v tomto momente neriešim.Občas stačí vedieť čo po nejakej dielni chcieť.
tuninka
Príspevky: 883
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa tuninka »

skús dať aj info, že koľko km má auto na odometri, čo bolo na ňom za tých pár rokov menené a podobne.... mne na takom starom aute, ale mazde robilo to isté, vyčistila sa klapka a sanie a prestalo to, auto malo skoro 300k
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa avelmak »

Nedavno riesena Audina s podobnym motorom,s podobnou poruchou.Ako pisa Mhlavaty,merat a merat jedine s oscilloskopom a chyba sa vzdy najde.Ak chcete napiste mi spravu a vyriesime.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je určite lepšie riešenie minúť trocha paliva do Rimavskej Soboty než nechať všetko rozbabrať.Sú to potom iba nové míny a prvé čo treba preverovať je to čoho sa niekto dotkol.Závada musí mať charakter ako sa objavila.
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Chlapi, dík za reakcie, naposledy som sa tu dotazoval na peugeota, ale to už sú roky a tu to stále funguje nad očakávanie (myslím tie reakcie), je veľa fór, ktoré idú postupom času do zabudnutia... K stavu auta - má to skoro presne 200tis. km a bol tam menený olej a rozvody aj s pumpou toť nedávno, tieto veci som požadoval pred kúpou, nakoľko auto za posledné roky toho veľa nenajazdilo, neriešilo sa prakticky nič a rozvod tam bol z roku 2007... A ako som písal, mal som obavu, že po takom "penzijnom" režime ak sa bude využívať každý deň, tak začne "protestovať" :). Snažil som sa ho postupne rozpohybovať, chodil som na tom fakt s citom, ale zjavne nezabralo. Tú Rimavskú som na jednu-dve sekundy nepochopil, až potom som pozrel, že avelmak má ako bydlisko RS - áno, tak trochu som dúfal v tento scenár, preto som to aj spomenul v založenej téme, takáto cesta je aj mne oveľa viac po chuti ako nechať rôznych ľudí, nech sa v tom povŕtajú a bez výsledného efektu..., tých tém som aj tu prečítal dosť s takýmto priebehom. Ako som začal čítať Váš príspevok, pán Hlavatý, tak som hneď vedel, že Vy sa toho chytať nebudete :), už predtým som tu čítal staršiu tému, kde ste spomínal, že na jednom takomto motore ste si zuby vylámal a už sa venujete len grupáckym dízlom, v nejakej inej téme zas bolo vyčíslenie Vašej praxe 1970-2020, čo znamená, že ste ešte aj dosť starší ako ja, tak slušne vykám :), aj tak dík za reakciu, avelmakovi sa ozvem hneď ako zistím, ako :), snáď bude mať kontakt v profile. Ako krajné riešenie som počítal ako s peugeotom, že sa s tým začnem postupne opatrne hrať, začnem s tým, na čo sú celkom slušné návody aj na nete (váha vzduchu, EGR, v jednej podobnej téme som našiel aj príčinu v odlučovači oleja na odvetraní kľukovej skrine...), ale vždy keď otvorím tú kapotu a zbadám tú spleť hadíc, tak začínam mať tiky v oku :), to je trošku iné ako benzínová atmosféra. Tak ešte raz dík a potom aj napíšem výsledok, snáď poslúži niekomu inému.
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa peugeot703 »

@avelmak: Napísal som tú SS správu, ale hneď mi ju zaradilo do priečinku "Nedoručené", tak neviem, či sa k Vám dostane. Pre istotu napíšem aj sem - do RS mi nerobí problém prísť, časovo sa samozrejme prispôsobím a ak by som tu mal naozaj tie SS správy nejako blokované (možno z dôvodu malej aktivity alebo neviem), tak kontakt na mňa je 0911 55 11 48, beriem každý prichádzajúci hovor a dokonca aj v ľubovoľnom čase :). Zatiaľ dík.
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Aha, dík za objasnenie, tak potom by malo byť všetko v poriadku.
jurajjanosik
Príspevky: 260
Dátum registrácie: 08.09.2022 21:50
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa jurajjanosik »

Mas tam kusok Kolda. Niekedy sem prispieval. Patri k tym par naozaj sikovnym mechanikom. Skus mu zavolat. Kontakt posielam do SS.
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Tak doba pokročila a moja na.ratosť (povedzme nasrdenosť :) ) sa zvyšuje... Po peripetiách som sa dostal k jednému tunajšiemu diagnostikovi s tým VCDS, tam okrem tej základnej chyby P0171, ktorú mi našiel sused pracujúci na STKčke, vypľulo 5 chýb, pričom tá základná podľa diagnostika je vynechávajúci zážeh na 1.valci. Tak som na jeho doporučenie vymenil všetky sviečky za nové originály a dnes som dokvitol na ďalšiu diagnostiku... No tak už vynecháva aj 3.valec :), okrem toho prvého... Takže mala by nasledovať podľa diagnostika výmena zapaľovacích cievok... Medzičasom motor zhoršil chod, počuť akoby také kašľanie do výfuku. Hoci pôvodne som s tým mohol podľa diagnostika jazdiť v pohode, nerobil som tak, po dnešnej diagnostike už s tým jazdiť nemám, pričom jediné, čo sa zmenilo je, že auto má nové sviečky... Nechcem sa hrať na odborníka, ale akosi začínam mať pocit, že to napokon aj tak zostane na mne..., už som s tým viacmenej zmierený. Aj tak čiastočné odstrojenie bude nutné, nakoľko som už pred časom zistil, že mi tečie chladiaca kvapalina na tom, pre toto auto zrejme typickom mieste (podľa počtu videí na jutube), na strane motora smerom ku kabíne, kde je pod EGR ventilom schovaná taká trojcestná príruba so snímačom teploty chladiacej kvapaliny. Ale mal by som také otázky, ak by si niekto našiel čas:
1. Je možné, že vynechávanie zážehov na niektorých valcoch je len dôsledkom inej chyby? Lebo počítam, že to zostane rovnaké aj po výmene tých zapaľovacích cievok... Podľa diagnostika si riadiaca jednotka zvyšuje otáčky preto, lebo vynecháva zapaľovanie.
2. Ak začnem motor odstrojovať a snímem jeden pól batérie, je potom potrebné po pár dňoch to auto znovu cez diagnostiku "nakonfigurovať"? Myslím, či riadiaca jednotka po napr. týždni odpojenia od zdroja bude vedieť po zapojení znovu fungovať?
Potom sa už len spolieham na jednu skúsenosť, ktorú som tu niekde na fóre čítal - ak nevieš, kde je chyba, tak to všetko rozober, odskúšaj, vymeň, vyčisti a zlož a malo by to fungovať :).
jurajjanosik
Príspevky: 260
Dátum registrácie: 08.09.2022 21:50
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa jurajjanosik »

Nema to nahodou samostatne cievky? Prehod napr. 3. cievku so 4. a uvidis ci sa chyba presunie na iny valec. Bezhlavo ich menit nema zmysel.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

rozober, odskúšaj, vymeň, vyčisti a zlož

u starších jednoduchým motorov to platí.U technicky zložitých je zádrhel v druhom bode - odskúšaj. Odskúšanie vyžaduje dve základné veci,poznať správnosť a vybavenie na meranie,testovanie a pod.Takže je hneď jasné že sa bavíme o hlúposti,pretože kto vie čo má merať a ako,pozná správnu hodnotu či tvar ..vystačí si iba s týmto a urobí to kým to technicky je možné neinvazívne (bez rozoberania)
Takže...nádej je maličká,je to vlastne vec náhody.Darmo tá mašina ponúka celkom slušnú OBD diagnostiku,tá je závislá na znalosti položiek,správnej hodnoty toho čo vidíš.Ak vôbec vieš,na čo sa pozeráš v kanáli xyz a čo vlastne je to čo vidíš.Veď na tomto padá a stojí celá OBC diagnostika,neznalosť správnej hodnoty a v prípade mimolimitnej neznalosť čoho sa týka a aký má k čomu vzťah.Aj ten najlepší diagnostik sa učí paradoxne na dobrých motoroch a až keď si osvojí čo je správne vie odvodiť čo je nesprávne.Plus dopady.To je to čomu sa hovorí dôsledok chyby...hodnota viac značí toto,hodnota menej toto,a chýbajúci signál sa odrazí takto,chýbajúce napájanie takto.Pretože inak RJ vyznačí ak senzoru napr chýba napájanie,inak ak kostra a inak ak nedáva signál. Takže...jedine šťastie.
To čo pred nejakými rokmi bol ukrutný problém práve z titulu nedokonalosti OBD je dnes v dobe veľmi kvalitných osciloskopov (presnejšie datarekordérov) z možnostami sledovať 8 nezávislých kanálov úplne iná vec.Vidieť naraz štyri sekundáre cievok a štyri vstrekovače by rozhodne prinieslo svetlo. Ale začína sa vždy základnými životnými funkciami...signál kluka/vačka,správnosť vzájomnej pozície,s pridaním 1 vstreku a vstrekovača už sa dá dozvedieť zlé časovanie.Motor má dve čidlá klepania ktoré zasahujú do časovania,má váhu vzduchu a prietok od do,má dve lambdy,má odvetrávanie nádrže,má systémový tlak paliva a regulátor plus výdajnosť za časovú jednotku. Toto nie je hracie pole pre štastie,pretože výmena čohokoľvek nie je zárukov ničoho a ešte môže vec zhoršiť.Záruka je - správna hodnota a na to nie je dosah. Škoda spomínať pomocné diagnostiky ktorými sa zisťujú napr tesnosti,tlaky atd. Bol spomínaný avelmak...prečo ste sa nedohodli ?

V prípade ak ste z východu,máte tam predsa špičkového diagnostika blízo Prešova
peugeot703
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.10.2017 13:38
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa peugeot703 »

Ja som z Levíc, východ mám od ruky a za terajšieho stavu by som tam to auto musel doviezť odťahovkou :), hoci problém by som s tým nemal, problém je skôr nájsť človeka, čo by sa do toho fakt seriózne pustil. S avelmakom som bol v kontakte, ale napokon z toho zišlo, mal toho príliš veľa a nevedel mi dať termín. Keď som volal tomu Koldovi, ktorého číslo mi dal nick jurajjanosik, tak prvé, čo som počul po zmienení motora 1,8 T bolo slovo samovražda :). Ale on mi dal zas kontakt na terajšieho diagnostika.
To čo spomína jurajjanosik s tým prehodením cievok, mám za domácu úlohu, bol to samozrejme návrh diagnostika, na tomto aute je to fakt minútová operácia, ale na ďalšiu diagnostiku má čas až o týždeň..., takže týmto tempom budem bez auta ešte 1-2 roky počítam :). Aj tak myslím, že tam problém nebude na 99%, že to nie je príčina, ale dôsledok chyby vyššieho rádu, ktorá bude to vynechávanie zážehu spôsobovať bez ohľadu na výmenu dielov zapaľovania. Tomu odstrojovaniu sa kvôli tej tečúcej chladiacej aj tak nevyhnem, snáď sa pri tom niečo objaví, plánujem prejsť aj celý ten podtlakový systém... To čo spomínate p.Hlavatý, s tým časovaním, to by musel preskočiť remeň..., ale to by snáď malo byť v zozname chýb na prvom mieste v tej diagnostike... No nič, pohulíme, uvidíme...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa avelmak »

Peugeot-vy ste mi pisali ze tyzden este mozete pockat na mna,ale viac nie.Ja so vam jasne napisal ze tyzden je bez debaty.Nehrozi mame strasne vela,ale ak viete si pockat,alebo nechat tu auto nemam s tym problem.Mam rozrobene viac motorov,este aj auta z inych servisov,ktore musim dokoncit.Nehovoriac o tom,ze v zosite objednavok mam zapisane minimalne 30-40 aut.Ale ak je to velmi surne,nemusim ist podla poradovnika,ale ste pisali ze mate aj druhe auto.Odtahovku tiez mame.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 1,8 T AWT - zvyšuje otáčky na voľnobehu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri tomto motore je už presuvník vačkových hriadelí (reťaz) takže je to rozvod (remeň) plus niečo.A to niečo tiež vie zblbnúť.Preto sa snímajú a vyhodnocujú základné pozície.Aj vtedy,keď sa nečaká problém práve tam,je to základná informácia ktorú si každý dobrý diagnostik odkladá do knižnice signálov pretože je velký problém sa k nim dostať u starších modelov.Napr AWT nie je ani ťuk ani v bibliotékach diagnostických portálov.... https://injectorservice.com.ua/oscillograms.php#0
Prešiel som si veci od týchto motorov ktoré som si zakladal a hoci tam priamo AWT nemám,mám tam ARZ ARX AGU a AUM (ten istý motor) kompletné materiály výkladu hodnôt v OBD,bez toho neťukne ani dobrý mechanik,lebo na rozdiel od primitívnych informácií základných vecí je spústa ktorým by bez výkladu jednoducho nerozumel.Už hodnoty okolo adaptácií zmesi (regulovaná/učebná) a je každý vedľa ako jedľa.
Čo viem urobiť,je požičať,tj dať priamo do ruky.( a dostať aj raz späť samozrejme :189: ) Je to kopec materiálov,skenovať ich nemám čas.LV je od NZ na dohodenie kameňa
V čase slávy motora ešte v podstate nebola diagnostická technika ako dnes,k nám sa dostala z opozdením dvadsať rokov a aj dnes je len pár desiatok ľudí v rámci československa ktorý sa ju dlhé roky cepovali.Dnes už kadekto vie aké možnosti dáva,ale takmer nepribúda tých čo sa na to dajú pretože sú to jednak veľké výdaje zariadiť sa,ale horšie je že dlhé roky sa učiť.A to nie je nič iné než - nezarábať.Takže drahá vec,ktorá prináša osoh až po dlhom čase,potom sa nedá čudovať kde SVK teraz v diagnostike je.Ešte aj africký krováci sú na tom lepšie.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných