VW Passat CC 1.8 TSI 2009

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

TomasH77
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 30.12.2019 21:52
Zdieľať na Facebook

VW Passat CC 1.8 TSI 2009

Príspevok od používateľa TomasH77 »

Ahojte,

Uvažujem nad kúpou VW Passat CC 1.8 TSI (2009), najazdené 178tis.

Nemôžem povedať, že sa význam, bol by som vďačný za vaše rady ohľadom skúsenosti, spoľahlivosti, nakladadov a odporúčania kupy.

Vďaka za každý tip.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Motor nema prave najlepsiu povest.

Nad passatom cc ma automobilka este jeden model - phaeton. Je to prehliadana seda myska, zvezenie je uzasne.

Cena rovnaka.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Re:

Príspevok od používateľa raven85 »

Skúsenosti: kolegovi papalo 1,5l oleja na 1000km, reťazové rozvody dal radšej preventívne vymeniť, lebo hrozilo preskočenie rozvodu
Spoľahlivosť: spomenuté skočenie rozvodovej reťaze, nadmerná spotreba oleja, poddimenzovaná rozvodová reťaz, piestne krúžky, zakarbónovanie motora vplyvom jazdy na "deduška" pod 2000 ot.
Náklady spomínané skočenie rozvodovej reťaze - 1500+€, spotreba oleja čo 1000km si pripočítaj 5€, očakávané problémy s katalyzátorom, turbom, vplyvom zlého mazania a úbytku množstva oleja, keď si na to nedáš majzla; dôležitý náklad môže byť cena za zmiznutie celého auta, keďže passaty radi miznú a ďalej sa predávajú na ND.
Oprava - prekrúžkovanie motora sa robí v PL za nejakých 1600€+ práca. Sú na to opravné sady.
Kúpa z môjho pohľadu určite nie.
Je to konštrukčne zle navrhnutý nezmysel, ktorý sa testoval na konečnom spotrebiteľovi. Absurdne vysoká spotreba oleja, problémy s rozvodmi, atraktivita u zlodejov, zakarbonovanie priamovstrekového preplňovaného agregátu...
Skúsenosti z mojej práce, rodiny(môžeš niekde nájsť príspevok, kde som popisoval krstného A5 2.0TFSI) hovoria, že tomuto koncernu sa treba radšej oblúkom vyhnúť od určitého roku výroby smerom nahor, keď sa máš rád a keď máš rád svoju peňaženku. Sú ľudia, ktorí na to nedajú dopustiť, chvália všade atď. To je to A, čo ti povedia do očí pred všetkými. Ja som však stále zvedavý na to B. A to B je to, čo som písal hore. A preto ja by som to nechcel ani darom.
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

dal preventívne vymeniť reťaz, a náklady na skočenie 1500€?
tomu nerozumiem.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Dal vymeniť reťaz, lebo sa ozývala a mal starý typ napínaku.
Bolo ich tuším 7 generácií, z plastu samozrejme...
1500+ eurokorún pustíš, ak ti budú riešiť následok. Taká bola suma, ktorú uviedol autorizák pri otázke na cenu čo keď rozvod skočí. Ono najväčščie zlo nie je pri samotnej jazde pre rozvod, ako pri remeni, ale pri štarte. Napínak je ovládaný hydraulikou - tlakom oleja. A keď je nedostatočný tlak pri štarte a natiahnutá reťaz, tak si výsledok dokážeš predstaviť...
BTW.: pri otázke ceny nového motora od autorizáku lietali čísla od 5k€ nahor, keďže záruka už nie je.
Stále si nedokážem predstaviť čo vedie ľudí kupovať tieto nepodarky a za také prestrelené ceny. Však keď vidím, že je to exkrement, smrdí to ako exkrement, aj ten, čo stoji vedľa mňa vraví, že je to exkrement, tak nebudem už úplny tlk a nebudem to aj ochutnávať, aby som to vedel aj podľa chuti posúdiť. Stačí dať do googla problémy TFSI, problémy TSI a autor má čítania až do roku 2021.
Viezol som sa v tom zázraku techniky, aj som ho šoféroval (2.0TFSI) a nedokážem pochopiť ľudí, ktorí za takýto nepodarok dajú peniaze. Ako dobre - predáva obal a veci, ktoré už dávno nie sú pravda, ako lacný servis, že to opraví Jožko hen v garáži... A to už aj v Germánií veľmi dobre vedia...
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Poznam princip fungovania rozvod. retaze.
Len mi neslo do hlavy to ako si zapocital do nakladov aj vymenu aj skocenie. No podla tvojho posledneho prispevku je mi to uz celkom jasne :).

Len by ma zaujimalo kde tie tfsi tie km stale beru ked to je stale pokazene.
Tiez som soferovsl tfsi a nemal by som s tym najmensi problem to kupit,samozrejme novsi rocnik 2014+ 132kw verziu, starsiu nie, kvoli oleju a starej retaze.
Co sa tyka karbonu priamovstrek je priamovstrek, ci japan ci skoda ci korea. Dokonca 132kw verzia ma navrch z dovodu dual vstrekovania.
Takze ano aj nie,veci treba pisat tak ako su a nie ako ti vyhovuju.to ako keby som napisal ze vsetci japonci su exkrement lebo koroduju. :4012:
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Píšeš že 132kW verzia ročník 2014+. Tam je už remeň, lebo sa súdruhovia poučili z chýb, ktoré som popisoval vyššie.
Píšem veci ako sú, lenže nie stále to padne majiteľom, či fanušíkom dobre.
BTW novšie tsi : Ďalší kolega má 1.5TSi v Octávii ročník 2018 a priznal sa, že mu cucne tiež cca 0,5 oleja na 1000km. Vieš aké bolo vyjadrenie z MB - že je to v norme. Norma je 1L na 1000km...:)
Apropo olej - v robote má jeden Fábiu 1.0 TSi a tam je olejový menežment tiež riešený geniálne. Olejové čerpadlo je riadené elektronicky, takže keď "nie je treba motor mazať", tak sa nemaže až tak a ušetrí sa možno 3 kvapky benzínu, ale keď odíde riadiaca elektronika na tom čerpadielku, tak pa pa motor.
Nie som zaujatý voči koncernu - robili geniálne motory - v časoch rotačných čerpadiel, pd a nepriamovstrekových atmosfér. Nepáči sa mi len smerovanie, kam to ide teraz, a preto nad nimi v budúcnosti pri zmene auta ani neide uvažovať v mojom prípade. Každé auto vyrobené z kovu koroduje. Buď hneď a ľahko, ako japonci a dacia, ktoré nemajú dvojité pozinkovanie, alebo to trvá dlhšie a ťažšie, ako taliani a francúzi, kde máš dvojitý pozink a môže sa stať, že hrdzu neuvidíš na tom aute nikdy...
Nevravím preto, že všetko je exkrement. Ale to, na čo sa pýta autor, preukázateľne je. Preto keď má možnosť, tak v danej cenovej hladine radšej nech kúpi niečo, čo už nebolo odfláknuté na rysovacej doske konštruktéra...
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

so spotrebou oleja sa to tiahne naprieč všetkými značkami,čo sa týka oturbených priamovstrekov,rovnako aj s karbónom .
moji dvaja kolegovia 1,0 tsi aj 1,2tsi (reťaz) bez spotreby oleja.
2,0tsi len keď mu šlapeš na krk.
minule sa to tu preberalo, asi si chýbal,skoro všetky značky majú v návode povolenú spotrebu oleja.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Áno viem. Majú ju uvedenú. Ale máloktorý výrobca si dovolí to, aby nové auto aj reálne toľko stiahlo. Na to narážam. Mám takmer 15 ročné auto s za chvíľku 300 000km na odometri a doslova koľko nalejem toľko vyjde. Ryska oleja neklesne ani o jeden diel. Nedolejem nič. A tu si dovolí výrobca dať auto, ktoré má spotrebu oleja ako dvojtakt a ľudia sa za tým idú zblázniť.
Keby som konštruktér a môj motor žerie viac oleja ako stará Škoda 120, tak by som šiel radšej vykladať mlieko do Jednoty, ako robil autá...
Preto som písal zadávateľovi témy, že radšej niečo iné. Hocičo iné. Len nie tsi. V tej lige sú oveľa lepšie agregáty.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ĺubo samotného motora by som sa nebál,ale nutne si musíš prispôsobiť (skrátiť) dlžky výmen oleja,aj motor aj prevod.Extra novoty tam nie sú ktoré by preskúmané neboli.Jazdiť svižne,to snáď tebe vysvetlovať netreba.Počítať s potrebou dekarbonizácie kdesi v rozmedzí 200 tis km,platí to univerzálne.Ak by si vážne uvažoval,cielenejšie rady ti dám v ss. Má jedno plus že v podstate ten motor v iných typoch už má nabehnuté km z ktorých sa dá vychádzať pri úvahách čo bude v budúcnosti riešené a asi v akých horizontoch.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat CC 1.8 TSI 2009

Príspevok od používateľa mastik29 »

TomasH77 napísal:Ahojte,

Uvažujem nad kúpou VW Passat CC 1.8 TSI (2009), najazdené 178tis.

Nemôžem povedať, že sa význam…
Sa vyznas, tak ber. Nechapem co teda chces riesit.
Gratulujem k vyberu. Dufam, ze sa neskor podelis o skusenosti, problemy a radosti.
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Zasa prejav inteligencie.
Ak mas problem, navstiv lekara,pripadne inu instituciu ktora ti pomoze.
Preco mas problem neprispievat ak to nieje aspon trochu k veci?
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

raven85 napísal: ... kolega má 1.5TSi v Octávii ročník 2018 a priznal sa, že mu cucne tiež cca 0,5 oleja na 1000km. Vieš aké bolo vyjadrenie z MB - že je to v norme...
Poradim fintu, ktora uz bola uspesna: pri kazdej servisnej prehliadke upozornit servis na zvysenu spotrebu (nech to daju na preberaci protokol) a pred koncom zaruky absolvovat emisnu kontrolu. Ak neprejde, tak to reklamovat.
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

lubos zimovcak napísal: nejako zlacneli.
Ak ti nevadí spotreba oleja, ktorú si tu minule spomínal práve ty ...

Suseda mala Superb služobný 2.0tdi 110kw EURO 6 + manuál od nova a počas troch rokov a 30 000 km intervaloch bolo potrebné dolievať olej. Denne jazdí 200 km.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jeden má spotrebu,iný ju nemá...čo sa z toho dá vyvodiť ?
U mňa že toľko,že to v DNA motora nebude

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 16 neregistrovaných