VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 10.11.2023 17:08 Zdieľať na Facebook
VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Dobrý deň
Prosim o radu, mám passat b8 2.0 bitdi 176kw CUAA 180 000km.
Auto poslednú dobu začalo pri zohriatom motore trhať pri zaťažení (kopec) alebo pri plnom stlačení plynového pedálu, stava sa ze trhne raz za 100km a na dalsi den 10km 5krat a viac..Auto nevypisuje žiadnu chybu po trhnuti, cca po 6stom trhnuti vypíše chybu vysokého tlaku P0088 a hodi ho do nudzoveho režimu..Na aute som vymenil regulator a snimac tlaku na common rail liste + regulator na čerpadle, vymenil zhavice 3ti ma snimac tlaku ( diely su original VW)..Auto stále trhá. Vstreky sú dobré na 70%, cerpadlo skontrolovali je v poriadku, prepad vstrekov je tak isto v poriadku.. Auto bolo na kontrole palivovej sústavy a pri trhnuti sa stratí tlak v palivovej sústave.
Za každú radu vopred Ďakujem.
Prosim o radu, mám passat b8 2.0 bitdi 176kw CUAA 180 000km.
Auto poslednú dobu začalo pri zohriatom motore trhať pri zaťažení (kopec) alebo pri plnom stlačení plynového pedálu, stava sa ze trhne raz za 100km a na dalsi den 10km 5krat a viac..Auto nevypisuje žiadnu chybu po trhnuti, cca po 6stom trhnuti vypíše chybu vysokého tlaku P0088 a hodi ho do nudzoveho režimu..Na aute som vymenil regulator a snimac tlaku na common rail liste + regulator na čerpadle, vymenil zhavice 3ti ma snimac tlaku ( diely su original VW)..Auto stále trhá. Vstreky sú dobré na 70%, cerpadlo skontrolovali je v poriadku, prepad vstrekov je tak isto v poriadku.. Auto bolo na kontrole palivovej sústavy a pri trhnuti sa stratí tlak v palivovej sústave.
Za každú radu vopred Ďakujem.
-
- Príspevky: 1795
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Ja by som vymenil palivovy filter a skontroloval cerpadlo v nadrzi.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 10.11.2023 17:08 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Palivovy filter som vymenil a cerpadlo v nadrzi skontroloval, auto robí stále to isté.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Samotný zámer je správny.Ale prečo by to niekto robil ak môže vidieť aj neinvazívne (bez rozoberia) podstatu,to jediné čo je dôležité,tlak nízkotlakého okruhu.Manometer pred napojením na vysokotlaké čerpadlo a spustenie chodu čerpadielka cez základné nastavenie diagnostiky.Alebo tlaková sonda ak je osciloskop.S tým môže aj behať a logovať.
Ešte jedna možnosť je,pokiaľ za ten svet nejde závadu zistiť lebo sporadicky sa deje len jazdou,použiť logovanie.To samozrejme má svoje časové obmedzenie,tak v takom prípade jedine použiť data logger a jazdiť kým sa závada neudeje,moment poruchy kedže sa bude hladať v dlhočiznom zázname mnohých hodnôt si vyznačiť napr troma pusteniami a zošliapnutím pedálu plynu pre jednoznačnosť hladania.Ďalej je to iba o správnom navolení hodnôt,prípadne ich prestriedanie kedže počet hodnôt by nemal presiahnuť 12.Samozrejme kto vie čo robí a hladá sa vždy snaží počet obmedziť aby nespomalovalo vzorkovanie.Toto je beh na dlhé trate,efektívne a ekonomicky (finančne) je to jediný rozumný spôsob ako nájsť pachateľa problému ktorý sa deje sporadicky bez možnosti vyvolať cielene závadu.
Nechcem poúčať,ale treba si napísať cielové body a k nim výsledok.
Nízky tlak....
Vysoký tlak...hodnotove,odchýlkove regulácia (ofsett), udržanie
Vstrekovače ... podľa typu ...OBD - korekcie a ich správanie,kalibračné body. Oscilo - el.ovládanie napätie a prúd,pattern súčasne o signálom kluka vačka pre zistenie (aj) časovania aj práce všetkých snímaných členov.
Je zaužívané vyberať vstrekovače na kontrolu.Považujem za chybu (pokiaľ nie je problém podfukovanie atd) Vstrekovač o tom ako pracuje má vydať svedectvo tam kde pracuje,nie v ideálnych podmienkach skúšobne.Vstrekovač posúdený ako dobrý sa vráti do prostredia kde sú podmienky kadejaké a väčšinou nesprávne,a je zle.Ideálna skúšobňa je v prostredí kde žije a za podmienok aké reálne má a na jeho prácu majú dosah.
Aby podobné problémy prišli o čaro neznámeho je rozumné si stanoviť nejak zásady.Je to vždy to isté...otázky a odpovede.Nestanovíte si otázky,nebudú odpovede.Niečo v štýle...čo neviem,a musím vedieť.Pohladám a ak nájdem,dám sem zoznam čím som sa kedysi v počiatkoch diagnostiky riadil a riadim dodnes,len už je to automatizované.
Málokoho poteší,pretože zistí ako biedne na tom je to čo teraz pred zahájením opravy a že vlastne nevie doslova nič čo nevyhnutne vedieť musí.
Ešte jedna možnosť je,pokiaľ za ten svet nejde závadu zistiť lebo sporadicky sa deje len jazdou,použiť logovanie.To samozrejme má svoje časové obmedzenie,tak v takom prípade jedine použiť data logger a jazdiť kým sa závada neudeje,moment poruchy kedže sa bude hladať v dlhočiznom zázname mnohých hodnôt si vyznačiť napr troma pusteniami a zošliapnutím pedálu plynu pre jednoznačnosť hladania.Ďalej je to iba o správnom navolení hodnôt,prípadne ich prestriedanie kedže počet hodnôt by nemal presiahnuť 12.Samozrejme kto vie čo robí a hladá sa vždy snaží počet obmedziť aby nespomalovalo vzorkovanie.Toto je beh na dlhé trate,efektívne a ekonomicky (finančne) je to jediný rozumný spôsob ako nájsť pachateľa problému ktorý sa deje sporadicky bez možnosti vyvolať cielene závadu.
Nechcem poúčať,ale treba si napísať cielové body a k nim výsledok.
Nízky tlak....
Vysoký tlak...hodnotove,odchýlkove regulácia (ofsett), udržanie
Vstrekovače ... podľa typu ...OBD - korekcie a ich správanie,kalibračné body. Oscilo - el.ovládanie napätie a prúd,pattern súčasne o signálom kluka vačka pre zistenie (aj) časovania aj práce všetkých snímaných členov.
Je zaužívané vyberať vstrekovače na kontrolu.Považujem za chybu (pokiaľ nie je problém podfukovanie atd) Vstrekovač o tom ako pracuje má vydať svedectvo tam kde pracuje,nie v ideálnych podmienkach skúšobne.Vstrekovač posúdený ako dobrý sa vráti do prostredia kde sú podmienky kadejaké a väčšinou nesprávne,a je zle.Ideálna skúšobňa je v prostredí kde žije a za podmienok aké reálne má a na jeho prácu majú dosah.
Aby podobné problémy prišli o čaro neznámeho je rozumné si stanoviť nejak zásady.Je to vždy to isté...otázky a odpovede.Nestanovíte si otázky,nebudú odpovede.Niečo v štýle...čo neviem,a musím vedieť.Pohladám a ak nájdem,dám sem zoznam čím som sa kedysi v počiatkoch diagnostiky riadil a riadim dodnes,len už je to automatizované.
Málokoho poteší,pretože zistí ako biedne na tom je to čo teraz pred zahájením opravy a že vlastne nevie doslova nič čo nevyhnutne vedieť musí.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 10.11.2023 17:08 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Auto bolo skontrolovane, vsetke hodnoty sú I.O žiaden snimace nevykazali zlu hodnotu ani cerpadlo. Všetke hodnoty sú správne ale auto stále trhá..auto jazdilo dlhé trasy. Podľa merani je v bode trhnutia strata tlaku paliva ale žiaden snimac nevykaze zlu hodnotu, až po cca 6stom trhnuti chyba vysokého tlaku aj keď tam je nízky.
-
- Príspevky: 8427
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
treba navstivit dizel servis.bezna dielna nema na to vybavenie.
ja tomu davam odchadzajuce commonrail cerpadlo.deje sa to len pocas jazdy v kocpi alebo plny plyn.cerpadlo uz nestiha krmit vstrekovace.
ja tomu davam odchadzajuce commonrail cerpadlo.deje sa to len pocas jazdy v kocpi alebo plny plyn.cerpadlo uz nestiha krmit vstrekovace.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
...Podľa merani je v bode trhnutia strata tlaku paliva ale žiaden snimac nevykaze zlu hodnotu, až po cca 6stom trhnuti chyba vysokého tlaku aj keď tam je nízky.
To sa dá zistiť jedine logovaním,teda je predpoklad že je.Či z oscila či z OBD je jedno,poprosím o log,rád si ho prejdem.Chyba a dokonca so zápisom nemôže byť bez toho aby sa nejaká hodnota nedostala mimo rozsah.Môže to byť mžikové,ale preto sa to loguje aby aj jediný impulz mimo bol zistený.
A ešte poprosím,popri chybovom kóde sú freeze frame...bolo by dobré si nimi prejsť.
Jediné čo sa nedá zistiť je ak motor ide perfektne.Preto sa na sporadické chyby berie udica a trpezlivosť a loguje sa.Je na zváženie čo a čím,oscilom,klasickou sériovkou alebo loggerom,proste nutný je záznam v čase poruchy,nech by bol akýkoľvek krátky.Môže to byť nekonečný príbeh,ale je to nutné.
To sa dá zistiť jedine logovaním,teda je predpoklad že je.Či z oscila či z OBD je jedno,poprosím o log,rád si ho prejdem.Chyba a dokonca so zápisom nemôže byť bez toho aby sa nejaká hodnota nedostala mimo rozsah.Môže to byť mžikové,ale preto sa to loguje aby aj jediný impulz mimo bol zistený.
A ešte poprosím,popri chybovom kóde sú freeze frame...bolo by dobré si nimi prejsť.
Jediné čo sa nedá zistiť je ak motor ide perfektne.Preto sa na sporadické chyby berie udica a trpezlivosť a loguje sa.Je na zváženie čo a čím,oscilom,klasickou sériovkou alebo loggerom,proste nutný je záznam v čase poruchy,nech by bol akýkoľvek krátky.Môže to byť nekonečný príbeh,ale je to nutné.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 08.01.2024 14:39 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Zdravicko, mam podobny problem ako opisuje pan vyssie. Zistilo sa ze co to sposobuje? Alebo pri tom logovani co treba/netreba sledovat?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Lenže to takto nejde.Ani lekárovi nemôžte povedať - som chorý,z toho múdry nebude a ťažko niečo predpíše.Ak už je istota a predpokladá sa chyba v palivovom systéme,treba sledovať ten.treba vedieť hodnotu požadovaného tlaku,reálneho tlaku,offsetu regulácie tlaku,musí byť jasný stav motora čiže otáčky a zaťaženie,strieda (frekvencia) regulátora tlaku a velmi osožnú informáciu môže dať lambda.Je bežné že po prvom logu nasleduje ďalší so zmenenými hodnotami
-
- Príspevky: 216
- Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
ze su vstreky na 70% dobre maju odkial? vymen vstreky a bude klud, tie stolice stoja za hovno. Nikdy nezistia na 100% ak je problem vo vstreku. Poznam cloveka co mu prepalilo piest a vstrek ktory ro robil vysiel na stolici ako OK. vstreky na bitdi odchadzaju
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Pozor na takéto jednovetové otázky.petrszabo22 neuviedol ani len to či rieši identický motor alebo iba identický prejav. Nemusí to byť ani biturbo,a je to problématika ako hrom obšírna.To riešiť podľa toho čo riešil niekto iný je výsmech tej technike aj všetkému na svete.Keby to robili lekári už neexistuje ľudstvo.
Bady...hej tiež ma obchádzajú mrákoty ak čítam o % funkčnosti.Ale výmena za nové nedáva zmysel a väčšinou aj končí kotrmelcom (finančným majiteľa) Auto samotné je úplne najlepšia testovacia stolica kde vstreky pracujú vo svojom konkrétnom prostredí.Nové vstreky v starom a veľmi často vadnom prostredí...že to nedáva zmysel ?! To je ako z knihy...peniaze fuč,porucha nie. No lenže to sa takto nerobí.Ale ešte aj z pochopením tak jednoduchej záležitosti majú ľudia problém,že dávajú maz šancu problémom (a výdajom) ak pán majster ordinuje od konca.Ako sa dá opravovať čokoľvek čoho základné funkcie nepozná
Bady...hej tiež ma obchádzajú mrákoty ak čítam o % funkčnosti.Ale výmena za nové nedáva zmysel a väčšinou aj končí kotrmelcom (finančným majiteľa) Auto samotné je úplne najlepšia testovacia stolica kde vstreky pracujú vo svojom konkrétnom prostredí.Nové vstreky v starom a veľmi často vadnom prostredí...že to nedáva zmysel ?! To je ako z knihy...peniaze fuč,porucha nie. No lenže to sa takto nerobí.Ale ešte aj z pochopením tak jednoduchej záležitosti majú ľudia problém,že dávajú maz šancu problémom (a výdajom) ak pán majster ordinuje od konca.Ako sa dá opravovať čokoľvek čoho základné funkcie nepozná
-
- Príspevky: 18365
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
A priamo ak diagnostikujete vstrek v aute, tam sa nedá určiť percento opotrebenia? Alebo vstrek je čierno/biela súčiastka a je len ide / nejde?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Nie je čiernobiele, môže ísť v niektorom režime obstojne v inom nie.Môže byť závislé na teplote,na množstve (tlaku) atd.To už u starých komôrkových bývalo že vstrek odkvapkával,či čural a v otáčkach sa rozbehol.Jednotlivá dávka je úmerná tlaku a času otvorenia.Plus dnešné vstreky otvárajú x krát,to môže byť vysoké číslo.To je dnes veľmi prepracovaná vec,môj Voy (euro3) tri razy otvára po sebe. Len oscilom si to viem pozrieť detailne,je to obyčajný solenoid vstrek.Piezo vstreky dokážu šialenejšie kúsky.Piezo dokáže deväť impulzov kde otvára vstrek ale nenastrekuje !!! iba odpúšťa tlak z rampy napr pri decelerácii,to už niečo
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 21.09.2015 11:15 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Prosim ta presne toto iste mi robi auto podarilo sa ti to nejako opravit? Dakujem za odpoved
-
- Príspevky: 681
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B8 , 2.0 bitdi - trhanie auta pri zohriatom motore
Jedná možno blbá otázka,alebo som to prehliadol...: je to manuál ale automat?
Bez logu a časového okna priamo na aute sa to myslím nepohne.
Bez logu a časového okna priamo na aute sa to myslím nepohne.
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: cicmanec942, Google [Bot], lubos zimovcak a 54 neregistrovaných