VW Passat B8 - teplota motora

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dady21
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 10.03.2014 14:28
Zdieľať na Facebook

VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa dady21 »

Ahoj, poslednú dobu ako sa ochladilo vnímam problém s teplotou motora
VW Passat B8 140kw s 6Q DSG r.v. 2016
Termostat motora som vymenil ale teplota niekedy (závislosti od teploty vonkajšieho vzduchu) nedosiahne prevadzkovu teplotu ani po 14km
Pred výmenou motorového termostatu teplota dokonca klesala,chápem to tým že nápor vzduchu ochladzoval celý okruh kvôli nefunkčnému termostatu motora.
Nakoľko sa jedná o DSG viem že B7 mali aj regulátor pri DSG prevodovke ale tu ho nikde nevidím dokonca ani v nákresoch cez VIN dekoder.
Nestretol sa niekto s podobným problémom.
Rozvody vymenené aj s vodnou pumpou zhruba pred necelými 2 rokmi použité výrobcom INA. Únik chladiacej kvapaliny neevidujem.
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

Tento typ problémov diagnostikujem s termokamerov dá sa to nájsť s ňou pomerne ľahko
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25545
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano ide to,ale kamera musí byť kvalitná aby sa dalo v neskutočnej spleti hadíc jednoznačne orientovať.Vodné čerpadlo je s clonou vrtulky ktorú zakryje na povel rj elektromagnetický ventil.Či to reálne aj urobí (vyradí vrtulu) je otázka,elektricky imuplz môže byť ok.S dôvodu háklivosti sa preto nikdy iné ako orig pumpa nedáva.Ostatné veci obehu vody sa už overia,ako píše jaroslav,ja som vlastne kameru tiež kupoval na jeho doporučenie a bez nej už by som riešenie podobného problému ani nerobil.Nesmie sa zabúdať,že u tohoto motora je zdroj tepla ešte IC v saní,teplotný výmenník EGR-u a teplotný výmenník na DSG.Takže..bez kamery ozaj problém
seven549
Príspevky: 8294
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa seven549 »

to radili aj mne ze je nieco zle

mne sa dizel ford 2.2 tdci 147kw stary dobry 6 rychlostny manual rok 2014 nezahreje niekedy ani po 20km.a ani to neriesim.termostat bol novy origo davany pred 2 rokmi.predpis vyrobcu menit po 10 rokoch menil som po 9 rokoch + aj komplet novu oranzovu nemrznucu origo zivotnost 10 rokov.

termostat funguje tak ako ten povodny ked bolo auto mlade nevyjazdene

proste sa ten motor nezahreje pokial nevyletim na dialnicu.v meste bez sance a okreska no hladenim pedalu tiez bez sance.ak sa uz aj zahreje na 70 celzia teplota klesne okamzite ak auto zastavi a bezi na volnobeh.

ale ak to vezmem na dialnicu rozohreje sa cely motor cize vypne aj ohrev vody v kureni vsetko sa premiesa vsade je tepla voda tak teplota drzi stabilne nic neklesa hoci motor bezi na volnobeh aj pol hodiny pri teplote kurenia 24 celzia.

proste dizlakmi sa v zime na kratke jazdy nejazdi.

to auto som kupoval ako 4 rocne z 29500km poznam ako sa spravalo ked bolo mlade.

ak mas to auto dlho poznas ako spravalo vezmi ho vyvetrat poriadne aspon 100km cesta poriadne rozohriat.a ak bude teplota klesat aj tak,tak potom by som to riesil.dizlaky maju slabu tepelnu ucinnost vzdy to tak bolo.

stare mondeo z roku 2006 mi robilo to ze taham to do bratislavy dialnicou na jarovciach kolona.kurenie tiez na 24 celzia vonku okolo 0 celzia motor bezal na volnobeh a teplota motora klesala vzdy na 70celzia.hned sli oba nove termostaty original to auto malo aj olejovy termostat a ten bol vadny.po vymene to uz bolo aj tam v poriadku.a tiez sa ta stara mrcha zahrievala min 20km v zime.

na kratke jazdy mam benzinove auto.to sa zahreje aj na volnebehu.1.4 motor BXW v meste po 3km prevadzkova teplota a kuri ako dive.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25545
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Väčšina aut po oprave sa ešte loguje a tak človek získava zaujímavé poznatky.Logovanie potrebuje plnú teplotu,takže to že z jedným treba pol hodiny behať a druhé stačí vyviesť na výpadovku za mesto, to vypuklo možno sledovať.V rámci tej istej motorizácie,rovnaké auto,rovnaký motor a jednému stačí 3 km aby sa blížil teplomer k 90°C a druhému je 15 km málo.Takže teória že lebo nafta a musí to tak byť, asi neobstojí.Tieto reči sú také ako si môže dovoliť človek ktorý si niečo myslí...nič viac,len myslí a ešte zle.Nemá prestavu ako sa hrejú jednotlivé okruhy (kde je DSG ich je päť) ,nemá predstavu ktorý ako nabieha na teplotu,nevie akým rozdielom teplôt ktorý okruh ide.To je potom taká debata,z takých nôt muzika nikdy nebude.
seven549
Príspevky: 8294
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa seven549 »

ja to napisem asi tak.preco su v tom rozdiely.

slovak hladka plynovy pedal.nema na rozhadzovanie peniaze.aj palivo je draha vec.

nezahreje dizla ani za 30km na okreske.keby tomu nalozil poriadne do 3km zahreje aj staru 1.9tdi 66kw 25 rocnu a hlavne taku co nema ani dekle okolo motora a vsetok mrazivy vzduch fuci pod kapotu.

riskne to niekto?

na studeny motor kde je nielen voda studena,to je najmensi problem nemrznuca voda az tak netuhne.ale nafta motorovy olej + stary nikdy nemeny servoolej.to vsetko je rano v aute huste ako sirup.

ja viem tiez zahriat mondeo do 3km dialnicu mam hned pod nosom 180km/h tempomat a hned bude prevadzkova teplota vody.oleju to trva asi tak 10km kym sa chyti na 70 celzia.

ale kolko takych rychlych nastupov teplot ten motor vydrzi ak uz ma 11 rokov nieco cez 380 000km?dalsi problem su loziska kolies a pod veci kde je tiez vsetko mazivo stuhnute.

novemu autu to nevadi lebo vsetko je este nevyjazdene maziva nezcernane.

ak zapnem tempomat na presne na 130km/h aj tam to trva tak 7-8 km kym sa to vsetko zahreje na rovine.

moja teoria je pomaly zahriat vsetko a potom si zajazdit.
tatkotom
Príspevky: 1994
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa tatkotom »

Ja si môžem dovoliť naložiť našim autám hneď po štarte aj za mrazu.
No hlavne - kúria. Aj tento týždeň vozím moju ráno niekam, o dve hodiny nazad - 1,7 km tam, to isté nazad. Už tam ide z výduchu vcelku teplý vzduch, nazad na dvore už hodne teplý.
Podobne rýchlo začne kúriť manželkina krabica. A vraj špinavý Talian. Všetky autá v živote mi kúrili rýchlo okrem Wartburga z pochopiteľných príčin. No aj ten vedel do 10 km valiť horúci vzduch.
Ak je v poriadku termostat (nemusí byť ani vymenený nový), čistý chladiaci okruh atd nevidím dôvod aby sa auto nezohrialo za 15 km jazdy. No nemám skúsenosti ako Milan - môžu byť aj veľké rozdiely.
Hlavne - ak to prv kúrilo ako má a teraz nie - hľadať príčinu, motoru podchladenie nesvedčí.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25545
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Netreba dodávať nové nezmysly.Ak je jasné že rovnaký motor rovnakého auta zajazdí prakticky vždy rovnaký účel a teda rovnako alebo aspoň z minimálnym rozdielom na vždy tej istej trase tým istým človekom,asi sa rozdiel že jedno sa ohreje rýchlo a druhé katastrofálne pomaly ťažko obháji.Tu a takto sa nevyrieši nič.Lebo nemôže.Ak by mal ktokoľvek úlohu na vybratom motore (vybratom,nie vnútry) odsledovať ako čo ide spletou vodných hadíc,alebo ju nebodaj montovať na odstrojený motor,nikdy to nebude zložené.Diskutuje človek čo nevie o tom nič z druhým čo tiež nevie nič,tak z takého mračna pršať nikdy nebude.Prečo problémy zohriať nemajú novo kúpené autá ? Neustále sa potvrdzuje len to,že ...ak neviete ako a kedy je niečo dobré (správne) neopravujete si to sami,hladáte problémy tam kde nie sú,a tam kde sú ani neviete že sú.
Treba prečítať jedinú vetu, jaroslavelektro ju už jasnejšie napísať nemohol.
B8...treba si to pozrieť naživo.Čo obnáša taký úkon (napr výmena termostatu) alebo čo iný,(prístup k nim) čo treba aby som skontroloval jeden druhý až piaty okruh obehu vody keď ani len vizuálne neviete čo kde a kam ide v spleti hadíc,keď sú tam obežné čerpadielka riadené PWM,keď je vodné čerpadlo elektrické atd atd.A 99% si myslí že výmena termostatu alebo zistenie podstaty prečo nekúri je banálna vec za čo zaplatí 20 e.- . Ani len tušenie nemá tých 99% ľudí za čo vlastne platí (oprávnene).Toto je úplne zbytočná debata.
Takto vyzerá vodné hospodárstvo z tej strany motora (vonku !) na ktorej je termostat,koľko ľudí nájde kde on vôbec je,a čo treba urobiť aby sa vymenil.No ..treba skúsiť.5 cm pred tým všetkým je chladičová stena takže z tohoto už nevidíte nič
Obrázok
tuninka
Príspevky: 1239
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa tuninka »

seven, ako mám naložiť dieslu na okreske, aby sa na 3km zahrial? Veď vtedy ešte idem opatrne, aby sa zahrial motor, predomnou 30 áut čo ide 80-90km/h, za mnou 20áut, to ho mám točiť na trojke, alebo štvorke? Veď aj na dialnici pri 130km/h mi môj dízel so 6 stupňovým manuálom ide zhruba v 2200 otáčkach, teplomer mi síce presne stupne neukazuje, ale zahreje na stred stupnice po zhruba 12km v zime a potom sa ručička už nepohne. Olejová náplň je zhruba 6l a chladiaca zhruba 8l
seven549
Príspevky: 8294
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa seven549 »

mhlavaty napísal: 13.01.2025 08:54 .
Takto vyzerá vodné hospodárstvo z tej strany motora (vonku !) na ktorej je termostat,koľko ľudí nájde kde on vôbec je,a čo treba urobiť aby sa vymenil.No ..treba skúsiť.5 cm pred tým všetkým je chladičová stena takže z tohoto už nevidíte nič
Obrázok
ja by som ho nasiel do 3 minut.ja sa na kazdy motor pozeram ako na obycajny motor skodoviek z 80-90 rokov.len s tym ze je okolo toho motora dnes viac hadic a trubiek.

podla obrazka moze byt na troch miestach

ale pred zbytocnym experimentnym demontovanim aby som nekupoval nove tesnenia by som si pozrel nejaky navod kde presne je jeden alebo ak to ma tak viac termostatov.

a ak by to bolo nutne tak demontujem aj chladic chladice.nejako sa vzdy ziska viac ako vopred dannych 5cm.normalna vec pri dnesnych autach.vela casu zaberie nie vymena dielu ale demotaz vymyslov okolo neho lebo konstruckne to inac nejde ak je malo miesta v motorovom priestore.

ked som si menil vodiace a napinacie kladky drazkovy remen na forde bolo nutne motor spustit dole presne o 5cm.koli jednej srobe pri nej nosnik karoserie inac ta sroba nepojde von.ak by siel viac ohne o vnutorny homokineticky klb olejovu vanu a poskodi to manzetu klbu.nebude uz tesnit mazivo sa rozprska po okoli.

dnes je to normalna vec aj koli rozvodom vyberat motor z prevodovkou z auta von.

ja to robim bezne lepsie sa okolo motora robi a hned sa aj osetruje proti korozii kopec dielov.napravnica kdejake komponenty co chytaju casom koroziu atd.moje auta nemaju ani napravy hrdzave.a sroby zahrdzavene,ved to u mna neexistuje.
Naposledy upravil/-a seven549 v 13.01.2025 20:17, upravené celkom 1 krát.
seven549
Príspevky: 8294
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa seven549 »

tuninka napísal: 13.01.2025 11:03 seven, ako mám naložiť dieslu na okreske, aby sa na 3km zahrial? Veď vtedy ešte idem opatrne, aby sa zahrial motor
???? he??? to je tam napisane vyzsie.
speedmann
Príspevky: 135
Dátum registrácie: 26.05.2007 09:01
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa speedmann »

Seven 5..
mne sa dizel ford 2.2 tdci 147kw stary dobry 6 rychlostny manual rok 2014 nezahreje niekedy ani po 20km.
proste dizlakmi sa v zime na kratke jazdy nejazdi.
Môžeš si drístať koľko chceš.

Mám 2x diesel, obidva sú 2litre, a v zime sa zahrejú na prev. teplotu po meste do 5km. Aké argumenty ešte máš vo svojom repertuári?
tatkotom
Príspevky: 1994
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa tatkotom »

Možno píšeme o rôznych veciach.
Moje dieselové krabice fúkajú z kúrenia zreteľne teplý vzduch po kilometri, po štyroch už príjemne kúria no teplomer motora neukazuje ešte 80°C. A pri dlhých zjazdoch s brzdením motorom aj celkom ohriatemu teplota mierne klesne. Za silnejšieho mrazu aj pri vyrovnanej pokojnej jazde 90-kou. Daň za veľmi nízku spotrebu. Chladič nezakrývam, nechce sa mi.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25545
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celý problém je že ľudia špekulujú nad tým,čoho fungovaniu nerozumejú ani zamak.Ako je vlastne u motora zariadený obeh vody ako pracuje velký a malý okruh,prečo termostat otvára a čo ho vlastne núti sa otvoriť.No kedže nemajú potuchy,nevedia ako funguje keď je správny,potom riešia a nevyriešia,bol by aj zázrak keby..A ani nehovorím,okruhov ak je päť ako to dopadne.Je smiešne ale aj na zlosť,keď sa občas nejaký známy doprosiká že na rok riešenú vec pozrieť,lebo peňazí vyflákal že už mohol kúpiť druhé auto.Ludia sú hlúpy,ale to by bola ich vec,vlastníctvo,nech.Ale oni proste druhého nezaplatia ani za toho boha,a ešte by museli uznať že je od nich o kúsok múdrejší,až kým to nie je zúfale tak že musia.Akože,úsmevné...ideme ďalej,sme už takýto slovenský smolíčkovia pocholíčkovia.Dokonca vieme viac a lepšie než vedci všetko
seven549
Príspevky: 8294
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - teplota motora

Príspevok od používateľa seven549 »

speedmann napísal: 14.01.2025 00:14

Mám 2x diesel, obidva sú 2litre, a v zime sa zahrejú na prev. teplotu po meste do 5km. Aké argumenty ešte máš vo svojom repertuári?
:coffe: :40bd:
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných