VW Passat b8 - servomotor rozdelenia vzduchu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

VW Passat b8 - servomotor rozdelenia vzduchu

Príspevok od používateľa herin »

Ahojte,
Predvčerom ako som šiel ráno s autom, tak sa mi zdalo, že nejako priveľmi kúri, tak som stiahol obvyklú teplotu na 20 stupňov, ale z predných fukárov mi šiel neskutočne teplý vzduch aj nadalej, pričom nohy mi omŕzali :)...vzadu cez fukáre šiel tiež studený vzduch napriek tomu, že aj tam bolo na displeji nastavené 23 stupnov..dnes som to napichol na diagnostiku a vypísalo mi toto/viď nižšie/..vedeli by ste mi poradiť čo to znamená, že je akčný člen blokovaný?prípadne ako to cez diagnostiku nejak odstrániť, prípadne ako to opraviť? Jedná sa o auto VW Passat B8 1,6 TDI-auto má 3 zónovú klímu Climatronic. Vopred ďakujem za radu.


328964 - Servomotor rozdelení vzduchu vpredu
B1091 71 [009] - Akcni clen blokovan
Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 3
Počítadlo resetů: 95
Kilometry: 127542 km
Datum: 2021.03.08
Čas: 07:04:25

Napětí svorky 30: 14.2 V
Vnější teplota: -2.0 °C
Vnitřní teplota: 2.0 °C
Klapka rozdělení vzduchu vpředu: skutečná hodnota: 24
Klapka rozdělení vzduchu vpředu: skutečná hodnota: 0.0 %
Klapka rozdělení vzduchu vpředu: požadovaná hodnota: 237
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kedže rozdelenie vzduchu je riešené motorčekmi riadenými PWM signálom vie klimatronik o všetko čo motorček robí a logicky aj jeho zastavenie pri existujúcej požiadavke. V týchto veciach OBD celkom presne informuje.
Možné varianty sú ozubenie v servomotorčeku,zlomená mechanická časť toho čím motorek hýbe,tiahlo a pod.A samozrejme,cudzie teleso pod klapkou.Treba veriť že nie je vnútorný problém čo by znamenalo palubku dole.Treba pozrieť do chybového kódu kde by malo byť označenie člena...niečo ako Gxxx.Potom sa dá pozrieť prístupnosť bez demontáže palubky,len napr demontáž skrinky a bočnice pre prístup.
Ale prípadne treba napísať ss človekovi od elektroniky tu na fóre
jaroslavelektro...ale už si nachystať všetko čo treba vedieť nech má rozhovor zmysel
Jericho
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jericho »

keby to bolo ozubenie, tak požadovaná hodnota a skutočná, by mohli byť rovnaké... motorček sa pretočí, klapka ostáva...
či?
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

p.Hlavatý, ja som to diagnostikoval cez VCDS a v tom programe mám aj možnosť, že OBD-II pre ostatné europske a ázijské autá..to mám pozrieť v tom OBD či myslíte niečo iné?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

VCDS ísť do RJ climatroniku odtial vyťiahnuť (alebo dať uložiť) pamäť závad a najlepšie aj stiahnuť blokmap tej RJ merané hodnoty.To sa ľahko preposiela ak by trebalo
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

no ved to čo som sem dal bolo z pamäte závad..
potom som išiel ešte do meraných hodnôt, len tam je vela položiek a neviem ktoré z nich mám pozerať..
kirke25
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kirke25 »

Prepáč, ale na čo ti je diagnostika keď nevieš s ňou robiť? Alebo dokážeš zmazať pamäť závad?
Kúpil si si auto, na ktoré nemáš na servis a vyriešil si pripadne poruchy kupou diagnostiky - veď niečo ušetríš. Ako väčšina ľudí. :28b7: :28b7: :28b7:
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Vymazat chybu. Spustit test akcnych clenov, ci sa chyba objavi okamzite a s pravidelnostou, ci klapka vykazala chybu len z dovodu poskodenia odporovej drahy v danom mieste. Ak sa neobjavi, tak sa modlit aby sa neobjavila v buducnoati pri zbeailom meneni parametrov na climatroniku.
Inak klimatronik uz v minulom storoci vedel sam ukazovat svoje chyby, merane hodnoty, spustat test akcnych clenov.
Ak sa chyba objavuje s pravidelnostou tak je servomotorcek so svojim modulom v prdeli alebo je naozaj len klapka niecim blokovana. Vela motorcekov sa da podla servisneho manualu demontovat bez nutnosti demontaze palubovky, aspon sa dalo v minulosti. B8 a 127000km by mala byt zaruka, ze teba by to nemalo zastihnut. Asi si bol ty alebo niekto pred tebou vecne nespokojny s nastavenou "klimou". Nepoznam lepsie spravenu regulaciu udrziavania teploty ako ma roky klimatronik. Ja osobne som nan siahol vzdy dva tri krat kym som si pre dane auto nenasiel optimalne cislo teploty a to plati na leto aj zimu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate je to tak,climatroniku niet čo vyčítať,a zrejme tiež vie zobrazovať hoci aj merané hodnoty akoby diagnostika,tak ako vedel už 5-kový Golf.Že to dodnes samotný majitelia nevedia to už neriešme.
Robí sa to presne ako píše tonoaaa,chyby pozriem,dám uložiť aby sa nestratili o čom boli,a dám výmaz.A znova čo sa objaví je už reálna chyba a z minulého roka už dávno nereálna.
Tam je dôležité aby sa zistilo presne ktorý ovládací motorek je mimo.Zväčša sa vymieňa iba po čiastkovom odkrytí z ľavej či pravej strany.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

kirke25 napísal:Prepáč, ale na čo ti je diagnostika keď nevieš s ňou robiť? Alebo dokážeš zmazať pamäť závad?
Kúpil si si auto, na ktoré nemáš na servis a vyriešil si pripadne poruchy kupou diagnostiky - veď niečo ušetríš. Ako väčšina ľudí. :28b7: :28b7: :28b7:
Fíííha to je ale novinka..kúpil som si auto na ktoré nemám :40bd: to auto som kupoval takmer nové/predvádzacie/s pár km za 24 000 eur v hotovosti/pardon prevodom na učet/ v porsche inter auto BA..len takému imbecilovi čo v živote pokope tolko prachov nevidel tak škoda hovoriť..a diagnostiku som si kupil neorginálnu/kludne to priznám/ kde nie všetky funkcie funguju..ale mne to na diagnostiku problému stačí..a predstav si, že pamäť závad dokážem vymazať aj s ňou, len smola v tomto prípade to tam po naštartovaní nabehne opäť...A diagnostiku-teda podla tvojej mudrej gebule nepoužívam len na toto moje jedno auto, ale aj na moje druhé auto Audi a6 c7 a ešte v rodine máme dalšie dva passaty a kamarát mám dve škodovky..A predstav si že som normálne dokázal s tou diagnostikou vypnuť ostrek svetiel počas toho ako svietia a ostrekuje čelné sklo..to bol môj najväčší počin čo som dokázal :40bd: :40bd: :40bd:
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

tonoaaa napísal:Vymazat chybu. Spustit test akcnych clenov, ci sa chyba objavi okamzite a s pravidelnostou, ci klapka vykazala chybu len z dovodu poskodenia odporovej drahy v danom mieste. Ak sa neobjavi, tak sa modlit aby sa neobjavila v buducnoati pri zbeailom meneni parametrov na climatroniku.
Inak klimatronik uz v minulom storoci vedel sam ukazovat svoje chyby, merane hodnoty, spustat test akcnych clenov.
Ak sa chyba objavuje s pravidelnostou tak je servomotorcek so svojim modulom v prdeli alebo je naozaj len klapka niecim blokovana. Vela motorcekov sa da podla servisneho manualu demontovat bez nutnosti demontaze palubovky, aspon sa dalo v minulosti. B8 a 127000km by mala byt zaruka, ze teba by to nemalo zastihnut. Asi si bol ty alebo niekto pred tebou vecne nespokojny s nastavenou "klimou". Nepoznam lepsie spravenu regulaciu udrziavania teploty ako ma roky klimatronik. Ja osobne som nan siahol vzdy dva tri krat kym som si pre dane auto nenasiel optimalne cislo teploty a to plati na leto aj zimu.
Tonoaaa dík za radu..skúsim to podla tvojho návodu..chybu som vymazal,len behom sekundy nabehla opäť..auto mám takmer od novoty..bral som predvádzačku či čo to bolo a malo pár tisíc km ale pri tej zľave nakolko veľa jazdím/cca 3500-4000km mesačne/ sa mi to oplatilo..vykurovanie/klímu používam celú zimu na rovnakej teplote 23 stupnov akurát ked idem aj s mojou malou dcerkou/6mes./ tak prikurim na 24..a ked privelmi mrzne tak som dával dipleje na HI aby sa spustilo prídavné kurenie a skoršie kurilo nakolko je to diesel..blbnuť to začalo predvčerom..dúfam, že máš pravdu s tým, že nebude treba demontovať palubovku..to je veľké plus..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bez toho aby ste si vzájomne nepľuli do piva by to nešlo ?
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

P.Hlavatý tak čo tu uráža kto načo má a nemá..nikdy si nedovolím niekoho tu na fore urážať kto si čo kupil-je to jeho osobná vec...ked má niekto na nové,tak nech si ho kúpi, zablahoželám mu a poprajem veľa šťastných km..ked si niekto nemôže dovoliť nové, tak si kúpi jazdenku-je to opäť jeho vec..
Nasralo ma to čo tam napísal že som si kupil auto na ktoré nemám...nech sa dotyčný pozrie kolko stoja jazdené passaty B8 a porovná ho s tým začo som ho kupil ja...cena sa pohybuje od 13 000 vyššie...Ja si nikdy nekupujem veci na ktoré by som nemal peniaze..ja som sem len zadal otázku z dôvodu aby som nemusel vidieť kadejaké kyslé xsichty v servise ked tam prídem, že ich otravujem s nejakou blbosťou..ked to neodstránim, tak idem do servisu to je jasné...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Herin - mimo témy a bez urážky. Kirke to napísal ako hulvát a to sa nemá.
Chápem, že máš auto aj ako koníčka a baví ťa ak si dokážeš vyriešiť problémy sám. Lenže, je to jedno dosť velké lenže. Dnešná technika o hodný kus predbieha schopnosti chápania a učenia sa ludí. Mňa to už viac krát naučil život a súčasné zamestnanie je práve také, že existuje hrubá čiara za ktorú neradno chodiť, lebo hrozia fatalne škody (niekedy ide aj o životy a zdravie).
Povedané tak polopatisticky ak by ťa bavila chirurgia, tiež by si si doma neoperoval slepé črevo.
Na druhej strane celkom chápem tvoju snahu - pretože v servisoch stretávaš ludí čo vedia menej ako ty.
Žijeme vo velmi hlúpej dobe ak si musíme vyberať z dvoch zlých možností.
Edit - držim palce aby sa to dalo vyriešiť , čo najjednoduchšie, už kvoli dcerke. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Forum je na to aby mu umoznilo riesenie problemu, pricom sa predpoklada, ze tu najde radu ludi, ktori to uz robili, vedia robit, pripadne dodaju informacie pre uspesne zvladnutie. Toto je ale na tomto fore takmer nemyslitelne a ja sam viem, ze po radu by som si sem nesiel. Sem tam nejaku tu odovzdam pre dobry pocit. Herin, ale prisiel, ze mozno motyka vystreli. Na zaklade otazok ohladom diag. je jasne, ze este nieco z tohto fora pri pouziti hrosej koze vytazi. Viac ale nie. Keby tu bol cicmanec, tak sa dopracuje mozno aj k stati zo servisneho manualu na vymenu tej klapky resp. servomotorceka. Ak by mal Herin golf 7, tak mu to sam poslem. Nemam ale cas hladat toto pre passat B8.

Sam Herin vie, ze ak to tu nenajde, tak bude musiet naklusat do autorizaku a tam sa dozvie po zalozeni zakazky pribliznu cenovovu kalkulaciu na zaklade toho, ze oni hned otvoria servisny manual a povedia cenu klapky so servomotorcekom vratane odhadu casu prace. Tipujem X 100viek.

Kirke je uplne mimo. Nie, ze pre auto vlastniace od nova alebo po prvom majitelovi s kilometrami, ktore standardne nesposobia zbytocne poruchy nie cielovkou, on sa jej ani nepriblizuje a teda nevie ako taky clovek zmysla a na co realne ma a nema. Ked to herin preda s 200 000+ km dalsiemu, kto bude vediet zauverovat 8-10 000 tak potom pride namieste riesit, ze to auto stalo nasobne viac, ze ho vlastni niekto, pre koho nebolo vyrobene a bla bla. Potom sa budu pred dedinskou garazou nad priekopou rezat DPFka a menit spojky v DSG. Na nejake kurenie uz ani neostane sil. Ak som Kirkeho zle odhadol, tak sa mu dopredu ospravedlnujem, ale svojim prispevkom sa silne ohranicil tam, kde som ho zaradil.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných