VW Passat B8 - podvozok

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa menonque »

A práve pre toto používame rodine citroeny C5 X7. Aj teraz máme dve 2,0 hdi, sedan 120 kw a tourer 133 kw. Samozrejme obe sú "na guliach." Ten tourer je z roku 2017 a je z posledných kusov. Jazda je na nich plavná a húpavá a v živote som nepoužil v nich knoflík športového režimu. Za to dostávajú prvotriedny servis, napr. výmeny olejov namiesto 30 tis. sú po 10 tis. km, skrátka chcem aby vydržali čo najviac, lebo v tejto cenovej kategórii sa lietajúci koberec skrátka nenajde.

K tým radám okolo výmeny kolies a pod. je to na úkor stability napr. užší disk z ktorého sa pneu vyvaľuje. C5 má hydroventili, ktoré keď voz vyhodnotí situáciu za kritickú , tak v zlomku sekundy ich uzatvára a z pružiacich piestnic sa stávajú pevné nestlačiteľné podpery. Sám som si to vyskúšal, keď z vedľajšej cesty vybehlo vozidlo a musel som urobiť ostrú myšku pri asi 90 - 100 km/h pri súčasnom intenzívnom brzdení. Voz vtedy namiesto naklonenia a vzhupnutia , na ktoré som zvyknutý pri zastavení , ostal tvrdý ako kameň čo som napriek šoku zaregistroval. Takže reči, že mäkký podvozok = nestabilita tu neplatia.

Problém je len jeden, že zachovalé kusy sa hľadajú už veľmi ťažko. To tvvrdí aj tento dovozca áut, ktorý jazdí za biznisom do nemecka práve na C5. https://www.youtube.com/watch?v=YE9L0W5O3eM&t=25s
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
kirke25
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa kirke25 »

Mam passat 2.0 TDI r.2018, jazdí na R16 a je úplne v pohode…
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa mhlavaty »

menonque...Ten tourer je z roku 2017 a je z posledných kusov...

C5 je nedocenené auto čo má množstvo príčin.Väčšina je problém softu v hlavách ľudí,technike niet čo vyčítať.To čoho sa pri tých autách najviac bojí väčšina je najspoľahlivejšie.Staršie ročníky sú cenove veľmi nízko,čo ale paradoxne ešte viac zmenšuje záujem.Pretože v múdrej slovenskej hlave sa to dekóduje tak...čo je lacné nemôže byť dobré.Pritom pokiaľ by povozili desať ľudí so zaviazanými očami vybrali by si jedine to auto,len nesmú vedieť v čom sedia.
pogo-roll
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa pogo-roll »

ramairn skus tie 16ky myslim ze to bude rozdiel ... vobec sa mi nezda ze by B8cka na 16kach bola nejaka tvrda prave by som povedal ze vyborne vyvazena.... este reakcia na lubos zimovcak : nic horsie ako makke sedacky ako fotel hlavne ked mas dodrbany chrbat-platnicky zapadnes tam zda sa to chvilu ok a po case je chrbat dodrbany ze odtial ani nevystupis najlepsie su tvrdsie a dobre tvarovane sedadla a myslim ze passat ich ma vyborne alebo aj Astra J aj tie zakladne su vynikajuce
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

A preto ma Mercedes S gauč namiesto sedaciek??
Ja kašlem na nejaké tvrdé, "športové", keď nedokážem na tom sedieť.

Na starej 605 boli fantastické, detto 607,ked ešte mala nastaviteľne tlmiče, tak jedna báseň.

Na stoličke 508 jednoducho nevydržím sedieť.

Ten vysúvací pod kolená sedák je o ničom, bočné vedenie mala 405 násobne lepšie, ta mala dokonca nastaviteľnú šírku bočných operadiel.

No a samotný sedák, to je za trest.
Treba si to vyskúšať. :3c90: :40bd:

No a čo je úplná katastrofa, nedostatočný posuv sedačky dozadu, dopredu ide až pod volant, niečo také, ako posunúť si úplne dozadu, spustiť úplne na podlahu a nohami nedociahnut na pedále, tu vôbec nehrozí.

Ako je vynikajúci motor, veľmi trvanlivy podvozok, tiche a lacne vozenie.., tak je komfort blízky 0.0
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa aristoteles »

Passat B8 na 16" diskoch je pohodlne auto. A to jazdievam aj na spomenutej citroen c5.
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa aristoteles »

mhlavaty napísal: 06.03.2023 10:46 menonque...Ten tourer je z roku 2017 a je z posledných kusov...

C5 je nedocenené auto čo má množstvo príčin.Väčšina je problém softu v hlavách ľudí,technike niet čo vyčítať.To čoho sa pri tých autách najviac bojí väčšina je najspoľahlivejšie.Staršie ročníky sú cenove veľmi nízko,čo ale paradoxne ešte viac zmenšuje záujem.Pretože v múdrej slovenskej hlave sa to dekóduje tak...čo je lacné nemôže byť dobré.Pritom pokiaľ by povozili desať ľudí so zaviazanými očami vybrali by si jedine to auto,len nesmú vedieť v čom sedia.
C5 je super. Ale, ist s tym do servisu mimo nadsencov a niektorych lepsich znackovych, to je zazitok...
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa Thomasl »

tiež sa pripájam ,mám B8 na 16 a v za mňa v pohode ,má to aj masážnu sedačku takže sem tam to na diaľku pustím ,nie je to až taká katastrofa a to jazdím aj D..
viliamtrnava
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 17.11.2016 16:05
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa viliamtrnava »

lubos zimovcak napísal: 05.03.2023 19:07 Plne s majiteľom sucitim, tiež preklinam tých xxuujiiv, čo navrhovali podvozok 508, nie je možné urobiť dlhšiu trasu ako 250-260 km v kuse.
Áno, rekord som na tom podvozku z dreveného voza urobil 600 km, ale to už som nevedel ako obsediet.
A aj to mi pomohlo iba to, že som si na sedačku položil 2 podušky, dlhé, ktoré sa používajú na ležadlá.. :3c90:

Bože, keď si pomyslím na sedačky zo 607, kde sa dalo sedieť 1200 km a nič,0,00 nič nebolelo.. :angr: :angr: ,detto 405, plne chápem otázku.
Ahoj,
osobne mám Peugeot 508, na 18 ALU, 242.000 km, jazdím trasy Ba - Praha (aj dlhšie, bez prestávok). Úprimne, osobne som nikdy nepociťoval zo sedačky únavu, bolesť, nekomfort, atď.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Mám 17-tky, aj keď pôvodne boli 18-palcove. Mimochodom, spotreba padla o cca 1 liter.
Výška 186, cca 100 -110 kg. Možno to je spôsobené mojom riťou, alebo nohami, ale jednoducho si neviem dať sedačku úplne dole .
Keď si dám dole, tak som príliš blízko k volantu a musím sklopiť operadlo dozadu, inak sa nezmestim...

Nech sú koľajničky aspoň o 10 cm vzadu, bolo by to oveľa lepšie. Prosto, 250 km a je už kŕč, samozrejme, že keď sa zatnem a idem ďalej, pri 400km už neviem ako sa posadiť.
Max bolo 600 km bez prestávky, ale iba 1 x, lebo sa to jednoducho nedalo vydržať.
Na 607 bežne cez 1000 km bez zastávky.
m.f.
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa m.f. »

Ja som kupil B8 variant na 17-kach a nezdal sa mi tvrdy,skor by som povedal,ze dost plaval a nesedel v zakrutach idealne,hlavne na nerovnostiach,velmi to kolisalo a bolel z toho chrbat.
Vymenil som komplet tlmice za nove Bilstein v beznej tvrdosti a auto sa zmenilo neskutocne!
Je pravda,ze prve 2-tyzdne to bolo viac tvrde,kym sa tlmice zabehli,ale potom to bolo velmi prijemne vozenie a hlavne to neskutocne sedelo na ceste! V zakrutach,aj pri brzdeni!
Moja denna davka bola cez 300 km a v pohode. Ale v pohode aj cez 1000 na dovolenku.
A to podotykam,ze som po uraze chrbtice a som velmi narocny na dobry podvozok.
To iste som riesil potom na Superb-3 a v pohode,len tie sedadla su ovela horsie,ako v Passate.
Hlavne operadla su kratke a nepohodlne,chystam sa to auto vymenit za Passat po rv:2020.
Inak najazdy obe auta cez 200t.km. a okrem tych tlmicov sa nic neriesilo. Samozrejme pravidelna udrzba,olej meneny kazdych 15t.km. a samozrejme 5w30!!! Ziadne 0w-sracky!
Tak isto som poradil mojim dalsim 3 kamaratom z takymi autami a vsetci su spokojny.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mať problém s chrbticou tak je už C5 vo dvore a nič iné.Dávno dávno otec po trasplantácii srdcovej chlopne celkom trpel v aute,tak bola volba v danom čase (1968) Renault 6Tl pretože bol neskutočne mäkký,plavný,proste torzné tyče vpredu vzadu.Po hydraulike Citroenu asi druhá vec čo za niečo stojí lebo neprenáša do karosérie rázy z podvozka
pogo-roll
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa pogo-roll »

Netusim co ma S-klas za sedadla nikdy som v nom nesedel ale predpokladam ze to nebude ziadna plysova fotelka ako v beznych autach z 90tych rokov ako bola napr sierra. Jednoducho aj ked sa vyvalis do fotelky tak si hovoris "to je pohodlicko" ale ked sa po polnoci chces odtial postavit tak uz to taka sranda neni teda aspon pre mna...
Pre chrbat je lepsie spravne tvarovane co najlepsie nastavitelne tvrdsie sedadlo.
Ale samozrejme to asi zalezi aj od auta konkretne spominany passat ich ma velmi dobre ale tiez to asi zalezi aj od vybavy

Mimnochodom nieje 605 a607 vysia kategoria nez 508 ? nebude to sklamanie sposobene aj tym
m.f.
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa m.f. »

Milan chrbticu som dal celkom dobre do kopy,tie tlmice Bilstein su ozaj dobre.
Tieto auta pouzivam na firemne ucely,na dovoz tovaru-obchodujem z nahr.dielmy na auta.
Na reprezentativne vozenie a rodinne vylety uz mam novu Q8 na vzduchu,tam je to o inom komforte pri dlhej jazde a hlavne velmi bezpecne auto. Inak mam vysku 2-m a 120kg.
Lubos Z,mal som Peugeoty 205,309,405 diesle aj 605 sv 3,0-ozaj super auto na svoju dobu,aj 607 hdi SV vo full vybave.Aj Citron BX aj CX. Do konca aj Renault Nevada ci 25.
Vsetko pohodlne auta a diesle aj z dobrou spotrebou.
Tie novsie Peugeoty uz nic moc,ale co narobis. Pohodlie bokom.
Vyskusaj inu znacku,mozno sa ti zapaci.
Skusal som novy Citron C5 dost dobre auto a vysoky posed,len slaby vykon motora.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - podvozok

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Súhlas,kus po kuse pozerám že som všetky okrem Nevady mal.Mnohé z nich násobne aj 5 x kedže som ich vláčil z F.Tak dôkladnejšie mi v hlave utkvela 605-ka ...fakt bola na svoju dobu dobrá.A potom BX,tá v počiatkoch potrápila z vratkami oleja až sme sa naučili čo s tým,všetko vyhodiť von a nahradiť svojim riešením a bolo po zelených mláčkách.Tá hydraulika je fantázia,a neskôr bola neskutočne spolahlivá,ale v ľudoch už tie pocity z počiatkov ostali a tam sa to kdesi pokadilo a skončilo ako Concorde.Žiaľ že takto končia nadčasové veci lebo sú "zložité" A na smiech to je určite,lebo dnes je všetko "jednoduché" ..no ale taký už je život,všetko sa vracia ako bumerang a hlúposť ľudí je väčšia než vesmír samotný takže to bude už iba horšie.

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 65 neregistrovaných