VW Passat b7 - odblokovanie elektronickej ručnej brzdy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kirik
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.10.2017 09:27
Zdieľať na Facebook

VW Passat b7 - odblokovanie elektronickej ručnej brzdy

Príspevok od používateľa kirik »

Zdravím všetkých. Mám otázku ohľadom elektronickej ručnej brzdy. Potrebujem vymeniť na VW PASSAT B7 zadné ložiská. V podstate nič komplikované, ale treba pri tom vraj elektronickú ručnú brzdu dať do servisnej polohy, cez počíťač. Je to nutné? Čo sa stane, ak by som to nechal tak, zhodil dole brzdy a vybral ložisko?
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

No zrejme to dole nezhodíš. Neviem ako sa dostaneš k ložisku keď nedáš dole zabrzdení kotúč.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Už asi viem ako si to myslel, ty asi nemáš zvlášť brzdové čeluste v kotúči na ručnú brzdu.
kirik
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.10.2017 09:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kirik »

Veď keď nemám zabrzdenú ručnú, tak kotúč zabrzdený nie je, či? Neviem, ako si myslel to "zvlášť brzdové čeluste..."
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Ja som myslel, že máš zabrzdené auto. Som len mechanik amatér, auto si robím sám a čo nezvládnem pomôže brat automechanik. Niekde som čítal že auto z automatom ak stojí na mieste automaticky sa zatiahne ručná brzda, no neviem či sa to týka aj tvojho auta a ani neviem či máš automat. :d :D Najlepšie ak ti napíše mhlavatý ten má VW v malíčku.
bjbbobek
Príspevky: 653
Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
Bydlisko: Gbely
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bjbbobek »

Keď je kotúč ako nový bez toho aby bola platnička v " drážke " tak to pôjde. Ak už je tam opotrebenie tak to nebude také ľahké nakoľko tam cez ten falc nevytiahnes strmeň.
Do servisnej polohy sa dá aj bez diagnostiky ale to musíš odpojiť rj ručnej brzdy a na príslušné piny dat napätie v správnej polarite . Nedoporucujem to robiť laikovi.
Veľký pozor na konektor brzdica dosť často riešim práve zlomené uška na konektor och po amatérskych zásahoch prípadne násilne roztahovane brzdice.
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tieto auta asi nepojdu do afriky na konci zivota, jak stare toyoty zene ? :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ak vidi clovek take auto nema co rozmyslat ci treba, ci netreba alebo ako to spravit pripajanim sa na piny, ono sa pri zatvarani aj polohuju nie len "na silu" ich zavriem cez baterku. Rovno berie pocitac a robi to ako sa to servisne robit ma, nie je o com. Vsak to su doslova zakladne veci.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak by sa nad tým ktokoľvek zamyslel,by musel prísť na to,že zabrzdenie (odbrzdenie) musí mať svoje silové (polohové) hranice koľko tam a koľko späť.Kedže to zverili na elektroniku tak asi to ošetrené bude asi takto
[img]https://i.postimg.cc/QHhKfJWk/a.jpg[/img]
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Nepotrebuješ nič odblokovávať ani žiadne piny zapájať na baterku.
Ložiská zadné som na passate B6/B7 je len malá evolúcia B6tky/menil bez akýchkoľvek komplikácií.
Postup:
1.Treba si najskôr ked je auto na zemi povoliť stredový tisíchranový šroub. Treba striekať WD a postupne povolovať-nakoľko je zalepený nie je to žiadna sranda-je to pri menení zadného ložiska najťažšia práca-povolenie stredového šroubu.
Ked sa ti to podarí, tak ho nech samozrejme ešte zašroubovaný nie že ho povolíš úplne.
2. Auto na hever dať dolu koleso.
3.Uvolníš el. parkovaciu brzdu-teda aby auto nebolo zabrzdené "ručnou".
4.odmontuješ zo zadnej strany 2 šrouby-držiaky strmeňa-strmeň aj s platničkami dáš dolu prípadne zavesíš na špagát/drôt aby sa ti to neválalo po zemi
5. Odmontuješ zaisťovací šroubik kotúča a dáš dolu kotúč.
6 povolíš 4 šrouby zo zadnej strany ložiska-sú to tisíchany a tu pozor na správne nasadenie+ aby si ich povoloval kolmo k nim. lebo ked ich dáš mierne šikmo tak sa pokakajú tie drážky v nich a potom ich nepovolíš..
7.ložisko vytiahneš-samozrejme aj s nábojom kedže je to komplet a vyčistíš tie plochy kde dosadalo a nasadíš nové ložisko s nábojom..skladáš v opačnom poradí..
Ked sa ti podarí povoliť ten stredný šroub tak je to robota tak na pol hodinku..
kirik
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.10.2017 09:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kirik »

@herin ďakujem za presný opis. tak nejako som to aj plánoval spraviť. no fakt najväčší problém vidím v tej prvej hlavnej skrutke. minule som chcel meniť tlmiče a ani s rázovým uťahovákom som nevedel uvoľniť skrutku, ktorá drží ten domček, či čo to je... problém je, že nemám dielňu a zdvihák na celé auto. potom človek nedá takú silu, keď leží pod autom a pod. čakám na cenovú ponuku zo servisu, ak to nebude nejaká veľká pálka, tak to (ložiská) dám asi spraviť tam. inak, oplatí sa meniť naraz obidve strany? problém mám len na pravej, počuť hluk pri jazde. Keď rozkolíšem auto zo strany na stranu, tak keď je naklonené na pravú, vtedy počuť viac.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

treba si opakovane prečítať čo písal bjbbobek
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Môže ten lem odbrúsiiť karbobruskou, prípadne môže dať dolu kotúč aj so strmeňom..
Pre zakladateľa témy..
Mne hučalo tiež len jedno, ale vymenil som radšej obidve..
Poviem Ti že tiež sme sa pokúšali povoliť spodnú skrutku na tlmiči ked som ich išiel meniť a vzdali sme to ked sa nám to nepodarilo povoliť ani 2 metrovou pákou..bol tam malý priestor a plus auto nebolo na dielenskom zdviháku..
Musím povedať ked to porovnám, že povoliť ten šroub na tom náboji bolo jednoduchšie..ak si dobre pamätám, tak to je M18 čo je dosť špecifický tisíchran a nie všade ho mali..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nechcem vám do toho rozprávať,ale kotúč spolu zo strmeńom dole nedá,túto možnosť rovno zabudnite
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Ložisko ti stačí vymeniť len to čo hučí. Druhé ti môže vydržať 50.000km aj viac. Viem môže odísť aj po 5000 ale nie je to taká práca ako napr.keď dáš dole prevodovku.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných