809 239
inzerátov
Pridať inzerát

VW Passat b6 , 2.0 TFSI BWA

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Zamknuté Nová téma
12>
Autor Správa
sniip26
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 13 september 2012
Príspevky: 251
Nabehané: 1 dní 5 hod 37 min
Predmet: VW Passat b6 , 2.0 TFSI BWA PríspevokZaslal: 24.02.2020 10:08   
Ahojte. mam pasat B6 s tymto motorom a chcem sa Vas spytat, ci namerany tlaky motora okolo 10 Barov vo vsetkych valcoch su ok. Motor pod vekom ventilov bol dost zakarbovany, bol tam taky nanos ako blato :D Vsetko som to ocistil - k ventilom som sa este nedostat, lebo neviem zhodit sanie - je tam prilis vela prkotin... ale takcitak ho dole dam a vycistim aj ventile. No pak pojde do servisu na dekarbonizaciu. Tlaky by mali potom troska narast. Specifikacia k BWA motoru vravi, ze kompresny pomer ma byt 10.5:1 co je 10,5 Baru. Nasiel som ale, ze novy motor BWA ma mat 10,5 Baru az 13 Baru a opotrebovany pod 7 Baru, ja som nameral vo vsetkych valcoch okolo 10 Barov a to so slabou bateriou a studenym motorom - v garazi cca. 10C. Nabehane ma 250t km. Cize snad este pozije. Obavam sa ale olejoveho cerpadla, s ktorym byvaju vraj pekne patalie, ale zatial mi chybu tlaku nehlasilo tak snad to bude ok. Chystam sa na vymenu oleja, filtra, rozvodov, napinaku retaze vacky + retaze, vodnej pumpy, termostatu + kompletka dekarbonizacia motora, vycistenie vstrekov a palivoveho cerpadla - jeho vacky, vycistenie celeho sania.

A ze je to zly motor to si nechajte pre seba :)

Dakujem Vam za odp.
Citovať
avelmak
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (125)
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2281
Nabehané: 1 mes 18 dní 2 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 24.02.2020 12:12   
Uplna dekarbonizacia sa zacina tam,ze vyberies cely motor a rozoberies na poslednu skrutku.Kompresny pomer 10,5:1 neznamena ze kompresia ma byt 10,5barov.
Citovať
sniip26
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 13 september 2012
Príspevky: 251
Nabehané: 1 dní 5 hod 37 min
PríspevokZaslal: 24.02.2020 12:33   
Preco vyberat cely motor ? Ved to nieje vobec nutne. Staci vypustit olej, vykrutit olejovy filter, zhodit cele sanie a preplachnut to niecim. Mna napadlo toto: Arva, nejaky odstranovac carbonu - ono to ale ide lahko dole ten bordel, handrickou to slo dole a tech. benzinom, nieze to az take zle. A vsetok ten bordel by vytiekol spodkom, popripade zhodit olejovu vanu nak to vytecie ten bordel vsetok von a nasledne naliat preplach nak to riadne premyje. A nechaj aspon den odkvapat - aby to vsetko vytieklo von.

Ma byt vyssia ako 10,5 Baru ?

Ocova mazda 1.5 323F BA kupena v 1998mom ako nova, najazdene 62000km real ma ju od nova - zmeral som tlak. Studeny motor 9.5 Baru a teply motor, ohriaty po jazde na 90C taktiez 9.5 Bar. Manual k motoru udava 9,5 Bar tak neviem no.

Druhy pasat co mam 2.0FSI BLR 110Kw, najazdene skut. 130t km som nameral na studenom motore tiez okolo 10 Bar, presne 9,5 Bar a po jazde - zohriaty motor som nameral cca. 10 Bar. Manual k motoru udava 11 alebo 11.5 Bar.

Ved u turba by to tak vadit nemalo, tam predsa tlak fukne turbo, samozrejme je mi jasne, ze nejaky poniky budu po smrti, ale pevne verim, ze po vycisteni motoru, najme ventilov tlak troska narastie. A dokonca sa da kupit do paliva alebo oleja ? taka prkotina, ktora vymezi volu na piestoch a tlak narastie.

Prirucka k BWA motoru udava toto :

Novy motor: 10 bar az 13 Bar
Starsi motor: 8 az 10 Bar
Opotrebeny motor, nutna vymena kruzkov - pod 7 Bar

Ja som nameral cca. 10 Bar, so slabou bateriou. A zistil som este, ze treba merat 2x. Proste prvy krat tocit - ukaze hodnotu a este druhy krat aby tlak narastol - to som neurobil, meral som 1x. A samozrejme zalezi aj od meraku, mam ten najlacnejsi :D

Mal som alfu 166 V6 turbo, tlak ma byt tusim 8 Bar a ja som nameral co si pametam ledva 6 ale to auto slo ako satan.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (771)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 12748
Nabehané: 5 mes 1 dní 23 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 24.02.2020 15:30   
bohvie coho si vlastne nameral 6, 8, 9.5
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1020)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 8959
Nabehané: 4 mes 24 dní 20 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 24.02.2020 16:29   
Nm meral , čo iné by mohol ccm to nebude. Jedine žeby ešte JD
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
christiane
Obľúbený člen - Bawo (89)
Založený: 16 december 2011
Príspevky: 1324
Nabehané: 19 dní 17 hod 3 min
Predmet: Re: 2.0 TFSI BWA PríspevokZaslal: 24.02.2020 16:52   
sniip26 napísal:
namerany tlaky motora okolo 10 Barov vo vsetkych valcoch su ok....... Motor pod vekom ventilov bol dost zakarbovany, bol tam taky nanos ako blato :...... Tlaky by mali potom troska narast.

Poviem ti to tak.Menis olej po 30 000 km,z toho to blato.Nasledkom karbonu v oleji ti zapieklo vsetky kruzky ,a predstav si ze stare Mercedesy 1969 vyrobene mali minimalne este startovatelne tlaky 15 Atmosfer a po go kruzkov a valcov 25 Atmosfer.A nepovedz mi ze to boli modernejsie motory .
Setris na vymene oleja a potom sa cudujes.
Obecne plati pre drvivu vecsinu naftovych motorov osobnych a dodavkovych aut bez ohladu na kompresny pomer a system vstrekovania ze hodnota kompresnych tlakov by mala byt v rozmedzi 25 - 32 Atm.Minimalna hranica je 15 -20 Atm a to uz motor tazko startuje.Takze ak je motor dobry mal by mat na vsetkych valcoch cca 30 Atm.Novy motor ma cca 32 Atm.
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1020)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 8959
Nabehané: 4 mes 24 dní 20 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 24.02.2020 18:08   
2,0TFSI je benzín. Ale ako to tu čítam, tak hlavným problémom toho auta je majitel.
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (771)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 12748
Nabehané: 5 mes 1 dní 23 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 24.02.2020 18:17   
ja uz viem jak to on mera, on ma ten bazmeg s gumou na konci, cize mera kompresie v sachte sviecky, ze to je tak veducky
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1020)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 8959
Nabehané: 4 mes 24 dní 20 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 24.02.2020 18:23   
benzín by kludne mohol mať kompresiu 10 , a ako inak by si ju chcel merať? tlakomer sa dáva namiesto sviečky.
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (771)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 12748
Nabehané: 5 mes 1 dní 23 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 24.02.2020 18:26   
jo ale do zavitu, ne sa opre o 15 cisel nad
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1020)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 8959
Nabehané: 4 mes 24 dní 20 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 24.02.2020 18:31   
Hej do závitu, ale ako vravím - chyba je v medzikuse. Na ventiloch blato a on merá kompresiu. angry 30 rokov robím s prevažne starými motormi a nikdy som kompresiu nepotreboval merať. Na druhj strane v autách mám často moderné motory a tam končím pri výmene oleja po 10t km. Ostatné je parketa odborníkov. Každý by mal mať určitú mieru a tento zadávatel ju teda nemá to vidím so 100% istotou.
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
christiane
Obľúbený člen - Bawo (89)
Založený: 16 december 2011
Príspevky: 1324
Nabehané: 19 dní 17 hod 3 min
Predmet: Re: VW Passat b6 , 2.0 TFSI BWA PríspevokZaslal: 24.02.2020 19:29   
sniip26 napísal:
Motor pod vekom ventilov bol dost zakarbovany, bol tam taky nanos ako blato .

Z tejto vety som vychadzal ze je to naftak a ako spravne poznamenal oco 13,je to benzin.Tak ked benzinak dokaze olej zakarbonovat a spravit blato-aj take nieco som robil na naftaku tak to uz nemam slov.To sa uz olej asi nemenil vobec.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (771)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 12748
Nabehané: 5 mes 1 dní 23 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 24.02.2020 19:49   
ibaze neni benzin ako benzin, tento vykvet techniky si vybral to najhorsie z obidvoch svetov ups to ze to zly motor si nechavam pre seba
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
pacok
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 21 júl 2009
Príspevky: 223
Nabehané: 19 hod 11 min
PríspevokZaslal: 24.02.2020 20:23   
Ak ti niekto radi vycisti co sa da zvysok dekarbonizacia zariadi je naj ko...o.a nad sprostostou.Jedine ti pomoze rozobrat motor,prekruzkovat vycistit kazdu cast,kompletne vymenit tesnenia.hadicky,ktore sa podielaju na spinavom dychani motora,plus zmerat sedla ventilov .To co si nameral je +- pred smrtou a neefektivitou motora
Citovať
lubo2008
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 24 december 2008
Príspevky: 428
Nabehané: 10 hod 3 min
PríspevokZaslal: 24.02.2020 20:43   
A prečo toľko opráv? Žerie olej? Neťahá? Hrkoce na volnobehu?
Tento motor je s tých prvých TFSI a je bezproblémový keď ma dobrého gazdu.
Osobne som ho mal do cca 180000km a bol fakt super. Nezral olej,spotreba podľa ťažkostí topánky, výkonovo postacoval bohate. Olej som menil po 10000km,rozvody pri 150000km má remeň, na vacke sa mení retiazka+napinak+piestik na benz.cerpadlo.
Takže napísať, že je to zlý motor môže len človek čo ho nikdy nevlastnil. Ja by som si ho bezproblémov kúpil opäť.
Bol uzivatelsky veľmi príjemný a tichý.
Citovať
Zamknuté Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum