VW Passat B6 , 1.9tdi 77kw BKC 2006 - vysoka spotreba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

easton87
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 04.11.2013 11:30
Zdieľať na Facebook

VW Passat B6 , 1.9tdi 77kw BKC 2006 - vysoka spotreba

Príspevok od používateľa easton87 »

Dobrý deň,
Riešim už dlhšie problém s vyššou spotrebou. Dlhodobo mám priemer 6.2l, ale v tom sú zarátané aj 100kmve cesty po okreskách. Ak jazdím po meste spotreba sa pohybuje okolo 10l. V rodine máme oktavku s podobným motorom(bkc) a tam pozorujem spotrebu v meste o cca 2 litre nižšiu, a mimo mesta cca 1 liter. Na aute bola mena Vačka, pretesnovane vstreky. Pred opravou vyrovnávanie dávky vstrekov boli 2 ok, na 4 valci cca 1.2-1.6, 3tia hodnota dorovnavala 4 valec, ale nepresiahla 1. Pripisoval som to vstreku, ale po náhodnom prehodeni vstrekov, po zložíme opäť 4 valec hodnota kúsok nižšie medzi 1.0-1.2. Rozvody sme skúšali stelovat od -2.5 až po 2.5 ale 4 valec nikdy neklesol pod jedno, keď som dal až na 2.5 rozvody tak klesol na 0.92. Neviem či táto spotreba je na Passat okey. Vie mi niekto povedat, čo to môže spôsobovať? Spotreba na voľnobehu je pri všetko vypnutom 0.8l/h. Keď som mal rozvod na 2.5 VCDS ukazovalo volnobezna spotrebu 0.6l/h. Nájazd 212000, na SVK som druhý majiteľ, prvý bol známy doviezol si auto z DE s 80000km, ako 2 rocne
Volkswagen Passat B6 1.9tdi 77kw BKC
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Kompresia v danom valci je slabsia,a zato ti vstrekuje viac paliva.Ked boli prehadzovane vstreky,boli aj nastavene alebo nato sa "zabudlo"?S rozvodom netreba manipulovat vobec nic,rozbvood vzdy treba nastavit s pripravkom a nie podla spotreby na pristrojovke.Ta spotreba nie je normalna.
easton87
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 04.11.2013 11:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easton87 »

Kompresie som ešte nemeral, rozvod som nastavil podľa prípravkov spat. Vstreky mi nastavoval odborník. Vieš mi napísať aké sú tolerancie kompresie vo valci na tento typ motora?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Pri takej malej tolerancii 1,2/korekcna davka/ pri merani kompresii nezbadas velky rozdiel.Tolerancia je okolo 2barov.
easton87
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 04.11.2013 11:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easton87 »

Riešenie môjho problému je teda aké? Výmena piestnych krúžkov?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V prvom rade je kompresný tlak ako príčina problému vcelku raritná vec u tohoto motora.To by musel mať snáď 800 tis ale aj tie bývajú v poriadku.Ale tu sa robia hokusy pókusy z vecami úplne nesprávne.
Rozvod je nutné urobiť na presné prípravky,urobiť kontrolu a viac nebabrať.Žiadne lavírovanie do plusu ani mínusu,to treba nechať tak.Tam sa nastavujú iba rozvody,a presne,dokonca s prízvukom velmi presne,kedže vačkovica je jedna a teda je pohonom pre čerpadlotrysky..Samozrejme že prestavovaním rozvodu sa mení potom aj číslo synchronizácie,ale nemá sa...predvstrek je riadený VÝLUČNE alektronicky.Takto sa tým prestavovaním iba mení rozvod na horší a ešte horší.
U PD kde je tých 200 tis a viac,je vždy po O krúžkoch vytlačená šachta vstrekovačov.Pokiaľ je tam ostrá hrana,seká nové O krúžky a preto potom dochádza k prerážaniu tlaku paliva medzi nimi.A to zase má priamy dopad na korekcie.
Jediné prípustné laborovanie je medzi nastavením uhla nastavovacej skrutky dorazu piestika vstrekovača,tu sa niekedy oplatí prestaviť všetky štyri vstreky namiesto 180 ° na 225°
Tu sa porobí asi najviac chýb lebo sa uhol nastavuje tak že iba pocitovo opticky,a tak sa určuje bod kedy je vačka natočená na max potlačenie vstreku. Ak sa vstreky medzi sebou prehádžu,čo je vzhladom na stav šachiet velké riziko,je to zároveň prihrávka na problém z nastavením uhla.Pretože nastavovacia skrutka dorazu sa z bezpečnostných dôvodov vytáča min jednu otáčku späť pri zakladaní kozlíka vahadielka,je potom treba velmi pozorne nastavovať uhol pre dolnú pozíciu vačky.A VŽDY urobiť kontrolu,tj znova nastaviť plné stlačenie vstreku,a znova povoliť a nastaviť uhol na skrutke.Ak vidím možnú chybu celého,tak by som 99% videl v chybe ktorá sa urobila pri laboráciách,jednak prehadzovanie je riziko pri neopracovaných šachtách,jednak vstreky po prehadzovaní majú iné potreby nastavenia skrutky,a tak zničiť vstrek je dielo jedného založenia mostíka kde sa vstrek (jeho piestik) dorazí silou na dno.Preraziť dno hneď nemusí,ale ten vstrek je už kaput a dobre nikdy nepôjde.
Aj tak by ma zaujímalo či pri všetkých týchto laboráciách sa vždy nasadili nové O krúžky a nové dotláčacie skrutky,to je nevyhnutné.Ak sa použili pôvodné,už ani netreba uvažovať kde je problém,skrutky sú natiahnuté a od tej chvíle ako žuvačka
Ja iné ani nerobím,dokolečka tieto motory,ale kompresia (zlá) no to je ozaj sviatok lebo je tak výnimočná,tam muselo dôjsť k dlhodobému kolapsu tlaku oleja,to začína po dlhodobom jazdení keď sú vytlačené tri zo štyroch olejových záslepok na vahadielkach.Ale ešte aj vtedy skôr odíde turbo (aj tri razy po sebe) lebo kto by už len hladal problém hore na vahadlách ak kolabuje turbína.
Ešte to doplním...pozor na vačkovicu,sú z nich dva druhy z rôznym časovaním,opticky sa rozlíšiť nedá pre DPF a bez.
Treba vždy pozrieť aj časové posuny počiatkov vstreku na 023 kanály kde sa zobrazujú iba v nekonkrétnej hodnote -100 až 100 jednotiek čo správnejšie ukazuje Bosch KTS v časovom formáte.To zodpovedá,pretože sa jedná o skoršie alebo neskoršie otvorenie,počiatku vstreku.Tu sa odzrkadluje napr aj prítomnosť vzduchu v palive nakoľko sa inak stláča palivo zo vzduchom.
Je nutné pozrieť do dutín sania v hlavách,nestačí vyčistiť potrubie a EGR.To je po vyčistení plne priechodné,ale prúd vzdchu narazí na guču karbonu na tanieriku sacieho ventilu.a to sú často dramatické bambule,tadial ledva prejde vzduch.Darmo potom tlačí turbo o dušu,cez to zúženie to pretlačiť sa môže aj posr..ť.navyše to budí dojem že je všetko OK lebo tlak turba je vysoký,ale logicky je vysoký keď to pretlačiť chudák turbína nevie.Treba merať aj protitlak výfuku (motory bez DPF) za turbínou. Nemal by pri 2500 ot prekročiť 25-30 mBar.
Bleskove sa dá posúdiť aj stav piest/krúžky,stačí sa pripojiť Griesingerom a namerať pulzy na kontrole oleja po vytiahnutí tyčky.Treba velmi citlivý merák +- 0,01 mBar a dá sa vidieť každá anomália a nie že strata kompresie,ešte aj prefuky na stopkách ventilov.
easton87
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 04.11.2013 11:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easton87 »

Tak pri tzv. "laboraciach"...pred opravou vypisoval 4. valec vyššiu vyrovnávaciu dávku, takže sa vybrali vstreky, vyčistili ultrazvukom, nahodili nové tesnenia a o-kružky a založili sa vstreky. Nezameriavali sme sa na to, či ich vkladame v rovnakom poradí ako sme vyberali. Takže to, že je rovnaky vstrek na rovnakom mieste može, ale nemusi byť, neviem to na 100%. Vačkový hriadeľ bol kupený správne. Všetku pracu mi robil, človek, ktorý vačiek a vstrekov tyždnne vymení niekoľko. Boli na neho veľmi dobré referencie a vzhľadom, že je to môj veľmi dobrý kamarát, zveril som svoje auto jemu. Čiže o správnosti montáže moc pochybnosti nemám. Tento príspevok som písal preto, lebo som vzal do úvahy, že na pozícii 4. valca "nemusí" byť ten istý vstrek,tým by sa logicky malo vylúčiť, že vyššiu dávku korekcie spôsobuje vadný vstrek. Hľadal som iné možnosti, čo môžu spôsobovať môj problém.

Rozvody po "laboráciach" boli opäť nastavené na prípravky.

PS: pri montáži vačky bolo vymenené komplet všetko, okrem vahadiel tie ostali pôvodné.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nijako zvlášť ma to nepresvedčilo že to bolo za účasti mechanika ktorý vie čo presne robí,čo musí a čo nesmie.V prvom rade,u PD nikdy nebude riešiť problém skušobnými zmenami nastavenia rozvodu.Rozvod je rozvod a čo trocha dobrý mechanik vie ako je riadený u PD predvstrek.Ak je problém štvrtého valca s korekciou,tak asi nebude najmúdrejšie vybrať vstreky,prekrúžkovať ich a strčiť späť náhodne.Ty o správnosti pochybnosti nemáš,ale ja mám celkom vážne
easton87
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 04.11.2013 11:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easton87 »

Rozvod posúvaný bol len na moje naliehanie, dotyčný pán ma presviedčal, že je to zbytočné :) Prečitam mu tuto diskusiu, uvidíme čo na to povie :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak je tak,ok.A prečo sa urobilo to neštastné rozhodnutie nasadiť späť vstreky bez vedomosti kde ktorý ide ? Mohli ste byť o krok vpredšie
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ty o správnosti pochybnosti nemáš,ale ja mám celkom vážne

suhlasim. Pardon ale clovek ktory vyhadzuje X vstrekovacov kazdy tyzden NEMOZE NIKDY pouzit povodne pevnostne sroby. Proste nemoze, inak je DILETANT. Technicky predpis vyrobcu tvrdosijne vyzaduje nove sroby pri akejkolvek manipulacii so vstrekovacmi.

K tomu ze vstrekovace neboli oznacene a nahodene naspat do valca odkial sa zobrali, bravo.

Kde tu vidime akykolvek vypis z diagnostiky ? Kde mame ucelenejsi obraz "vyrovnavacie davky ; Beginning of Injection Period (BIP) casovanie" ? Totalne studene, teple ? Kde vidim k tomu davky paliva, tlaky turba pocas jazdy ?

Tvoje korekcie na urovni 1.2 na valci nema moj PD motor ktory ma za sebou milion (samozrejme kilometrov) - ten ukazuje len 0,8. Ty mas len 200k km, ocakaval by som korekcie na urovni 0,2 az 0,25 pretoze PDcko ktore je v poriadku ma bez vaznejsej udrzby v style vymena vacka na kazdych 100.000km zvysenu korekciu o 0,1 - historicky vypozorovany fakt.

Zaverom : kedze dany kamarat ma za sebou STOVKY vstrekovacov a vaciek (kedze kazdy tyzden spravi NIEKOLKO, tvoj citat, takze to nebudu desiatky, ale vskutku stovky), preco nevie vyriesit tvoj problem ? Opytaj sa ho, ci pozna kanal v diagnostike v ktorom sa pri spravnej praci PD vstrekovacov a systemu ako takeho neobjavi ine cislo nez 0 alebo 4 pri deceleracii...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano mali.Ak si niekto dovolí nevymeniť dotláčaciu skrutku pd vstreku a použiť ju druhý raz by som mu zakázal priblíženie ešte aj k bicyklu.Popravde ale to sa mi zdá že nie je spomenuté,aby sme nekrivdili.Ale že u PD vyberať a dávať vstreky späť len tak je hranie z ohňom,pretože pri 200 tis sú šachy vytlačené a ak sa tie ostré hranky neodstránia tak to sekne O ring pri každom vložení.Ak už vstrek vyberiem,a to už mám 100% -ný dôvod,vždy idú hranky preč,inak sa ani nepokúsim dať vstrek preč.a že opracovanie hrany nie je šmirgel ako si nejaký blbeček myslí na to radšej hneď upozorním.A ak už teda by som mal von vstreky,tak dva vložím na pôvodné miesta,a ten z najväčšou plusovou korekciou vymením za vstrek nasledujúci v poradí zapalovania,tj ak podozrievam štvrtý,tak ho menín z druhým.Potom sa ukáže ako sa sťahuje korekcia zo štvrtého valca
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro123 napísal:Inak fabricke opravarenske postupy a ich poziadavky by sa mali brat v celku dost vazne.
nemôžu sa brať vážne ak nie sú známe.U PD je napr výstraha výrobcu nezrovnávať spodok hlavy...lenže zrovnáva to každý blbec či treba či nie,zrejme sa to ujalo namiesto očistenia plochy.Ale opýtaš sa aký je povolený priehyb a pozerá na teba ako tela na nové vráta
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Viem o čom píšeš.Aj ja sa nad niektorými doporučeniami pousmejem ale nerešpektujem,a niektoré dodržujem absolutne.Ale preto,že viem dôsledky odlíšiť.Či je to technické nariadenie alebo "obchodné"
Skrutka vstrekovača je to technicky nutné,doťahuje sa najprv na moment a ešte plus 270° Pre mňa to znamená toľko,že je využitý úplne všetok potenciál jednej skrutečky M6 na úplné maximum.Lenže sa som na vysokej robil skúšky prieťahu na medzu klzu a teda viem čo sa v tej skrutke deje.Tá skrutka je vytočená a je o jeden celý závit dlhšia ! Teraz otázka,koľko mechanikov vie čo je medza sklzu.Lebo veselo zaťahujú hlava nehlava len tak bajočko ruka /odhad
Ale nariadenie že nesmieš prakticky vytočiť regulátor a musíš ho meniť len z celým kompletom v ktorom je zatočený ? Lebo tak stojí trojnásobok peňazí ?! Ja myslím že aj výrobca vie kto pobehuje v monterkách po jeho dielňach a kde sú limity čo ešte áno,a čo už na ich autonómne myslenie nezverí.Nakoniec už to že diagnosticky vlastne rieši auto materský závod a oni sa pripájajú "k riešeniu" na server svedčí o mnohom,resp vypovedá o schopnostiach.Žiadne riešenia z vlastnej hlavy.Fabrika zase nie sú taký nevedomí aby to dobre nevedeli.
Prakticky môžeš všetko ak vieš dôsledky.Ak z toho vychádza že áno,tak to urobíš či to výrobca odsúhlasil alebo nie.Za také rozhodnutie ale nesieš zodpovednosť.Nemyslím tým že pošleš poškodeného majiteľa auta do teplých krajín.A samozrejme riešenie ide vždy ruka v ruke z dohodou s majiteľom,kde sú zohladnené km,cena auta,ciel a výška rizika ktoré sa podstupuje.Takže..to isté u jedného auta zvoliť ako jedinú záchranu sa dá,u druhého a cenove drahého sa nedá.Kým 20 ročné zachraňuješ pred šrotom,trojročnú prémiovku to ani nepripustíš.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných