VW Passat B6 DPF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa seven549 »

tuninka napísal: 11.03.2024 21:35 a čo LPG auto?
lpg sa nepovazuje ze nejaku ekologicku vychytavku vlastne sa to ani nikde v europe neuznava za nieco ekologicke pretoze v technickom od auta je napisane druh paliva/zdroj energie BA95

to iste plati aj u aut na cng.

ich hlavny zdroj energie je ropny produkt.

bohuzial.hybridy,HEV auta su to iste.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa seven549 »

Thomasl napísal: 11.03.2024 09:30 a ja sa chcem opýtať,či sa už aj u nás vykonávajú kontroly na zistenie prítomnosti DPF na vozidlách na cestách ako napr. v A ,D...? Aké postihy z toho vyplývajú a či potencionálny majiteľ takého vozidla nemá strach vyjsť s takým autom na cestu? Stojí to potom za také riziko?
kontroly sa vykonavaju jednoducho.v germanskych krajinach neexistuju dymiace auta.ci 30 rocne alebo 3 rocne vsetke jazdia bez toho aby to hulilo.

ak fizel vidi dymovnicu automaticky je to ze nieco neni v poriadku s tym autom.uvidi cierny vyfuk zisti si podla vinka ze to ma mat dokonca aj dpf spravi si fotku a si vybaveny.ides domov odtahovkou.ziadne emisne testy a papiere nikomu nebudu dokazovat.staci im videozaznam z kamery ich auta.

german hovoriace krajiny neriesia nejake jednania stylu materska skolka ze ja som o tom nevedel.zadymujes odstavia ta.

inac kludne tam moze clovek ist cimkolvek hoci aj auto z roku 1950 co nema napr ziadnu emisnu.lebo nemusi mat.v tej dobe sa to neriesilo.ak nedymi,nikoho to nezaujima ze je to stare auto.

bezne cez slnecne vikendy kopec ludi povytahuje stare vykopavky,a idu sa s tym vozit celu nedelu.

ja jazdievam podla chuti aj 5x rocne autom z roku 1992 slovensko svicarsko nikde ma s tym nezastavuju.jarovce kittsee len pozru ocami ze nic s toho nevisi pozru dnu a idem dalej.autom sa cestuje bezne 140tkou po dialnici nic neni hrdzave nic neodpadava leskne sa to ako ma.raz ma zastavili niekedy v 2015 roku nemci za salzburgom smer munchen chceli len vidiet motor ci sedi z TP inac bezne len pozru ocami pocas posunu aut ze je to ok a idem dalej.a svicari na hranici pred 2 rokmi v oktobri to iste.motor pozerali pod kapotou ci sedi motor z TP a vinkom inac nic.este mi ukazal palec hore ze to ma povodne origo alu disky nikdy nelakovane.v podstate ich zaujimali len tri veci.dezen pnematik stav brzd ci niesu zodrate a motor.ci tam nieje nieco ine bastlene.
db69
Príspevky: 915
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa db69 »

seven " german hovoriace krajiny neriesia nejake jednania stylu materska skolka ze ja som o tom nevedel." kto nezažil neuverí. V AT boli niekedy v 90 rokoch schopný vymontovať Ti autoradio. Teraz ked nemáš € su schopný Ti zobrať telefon. alebo isť s tebou k bankomatu. Inak škoda že Škodovka upustila od CNG.
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa menonque »

No na C5 mi už asi nadsluhuje, keďže má už 300 000 aj keď asi 70 000 dozadu raz vypísalo, že hrozí upchatie FAP. Ale zrejme vtedy boli kratšie trasy a nevedelo dokonať vypálenie. Odvtedy je ticho. Ale inšie som chcel. Čo máme jedno skoro 20 ročné 2.0 hdi, tak fap je od katalizátora odšrobovateľný a za ním je hneď spojka, ktorá ho oddeľuje od výfuku takže pri výmene nebol problém. Minule som sa zohol pod C5 X7 2.0hdi , aby som pozrel ako je to keď mu príde čas a vidím katalizátor s fapom v jedno obale a výfuk od turba po koncovku vzadu v jednom kuse. Ako sa teda mení fap, vyrezáva sa a privaruje ? A ak by som sa rozhodol starý dať vyčistiť , dá sa to vôbec keď je s katalizátorom zvarený v jednom valci ?
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rieši sa ako u VW kde je spolu v jednom tele NOx,katalizátor aj DPF. Meníš celok,výrobca sa nezaoberá plnosťou peňaženky zákazníka.Preto by mal ten kto má trochu blízo k technickým schopnostiam vlastne vo vlastnom záujme sledovať parametre týkajúce sa emisného systému.Tj buď si kúpiť diagnostiku nechať si vysvetliť čo je to nutné,alebo servisáka aj pri výmenách oleja platničiek atd požiadať o výpis emisného systému,tak či tak musí nulovať servis ,plus minuta navyše nemôže byť problém. Vlastná diagnostika znie hrôzostrašne ale je to inak.Predávajú sa neuveriteľne kvalitné až na úroveň značkovej ako produkt zapakovaný do virtuálneho počítača.Tj dostanete prístupový kód odkiaľ sa dá stiahnuť a pracuje vo svojom virtuálnom priestore kam ste ho stiahli od prvej sekundy.Pracoval som s tým na C4 Gr Picasso (syn si kúpil za nejaké 4 eurá na internete) Nemal som už upgrejdnutú Lexiu na tak vysoký ročník auta,tak si zabezpečil diagnostiku on. Ja som doslova zíral,šlapalo to krásne,nadupané na maximum a aj sa všetko urobilo.Začal tiež problém z emisiami (dojazd 1000 km a stop)
To sa krásne poriešilo,odvtedy dáva na močovinu pozor a občas si sám pozrie štatistiku filtra.Takže sa ani nič odvtedy už neudialo a auto absolvovalo dosť dlhých ciest po zahraničí k plnej spokojnosti.Zdá sa to všetko veľmi zložité,ale opak je pravda,akurát potrebujete človeka čo vám trpezlivo ukáže základné veci,ďalej idete sami úplne v pohode.U Grupy to je bežné,skôr je výnimka kto vlastnú diagnostiku nemá a nesleduje si občas.Za min úsilie a min peniaze je max efekt a úspora.Dnes je taká doba,vy sa nepostaráte sami,sere vám na hlavu celý svet,akurát vás ešte skasíruje.Je to vaše rozhodnutie.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa seven549 »

db69 napísal: 12.03.2024 07:40 seven " german hovoriace krajiny neriesia nejake jednania stylu materska skolka ze ja som o tom nevedel." kto nezažil neuverí. V AT boli niekedy v 90 rokoch schopný vymontovať Ti autoradio. Teraz ked nemáš € su schopný Ti zobrať telefon. alebo isť s tebou k bankomatu. Inak škoda že Škodovka upustila od CNG.
ano takto musia konat co maju robit z clovekom zo zahranicia z ktorym niet o com diskutovat pretoze nerozprava nemecky a nema na pokutu.ina moznost tam nieje.

ak jazdis napr salzburg munchen alebo od linzu smer passau tam je dost aut poodstavovanych co nemali na pokuty alebo tie auta su v stave ze niesu dobre na cesty.

aj slovaka jedneho poznam z nitry co ho nemci zavreli na hranici.nechcel dat nic a autoradio sa uz vybrat nedalo a mobil ti tiez nevezmu nasilu.kedze nespolupracoval tak bol odvedeny policajtami do cely.zistili mu asi 3 pokuty za rychlost ze nezaplatil.stravil v base CPZ Centrum Prevýchovy Zvierat 4 dni kym jeho zena nezaplatila za vsetko dokopy 1650 euro.v tej cene boli aj tie 4 dni pobytu.

cize aj za take male sumy sa dava basa.

to len u nas je to tak ze ti nemozu nic.

germani ti odoberu aj auto ak treba ze budes stale sa krutit ze nic nedam.rakusaci mali zatial lahke tresty ale pritvrdzuju.svicari tiez.staci im ze spravis 2x po sebe nejaku vec ze letis po dialnici 200km/h kde je 120tka uz to beru ze to spravis aj nabuduce stat ti odoberie vodicak napr na 2 roky a aj auto prepada statu.hoci aj pokutu zaplatis.a aby dotycny si nemyslal ze auto ziska nejaky statny uradnik lacno,auto sa dava zosrotovat.hoci je to aj bugatti veyron.

asi pred 2 rokmi tak odstavili aj jedneho prepravcu preprava osob.sofer mal tiez viac tych prekroceni dostal zakaz riadit auta po svicarsku na niekolko rokov.a az uplynie ta doba a budu ----aj pokuty zaplatene---- moze znova jazdit po svicarsku.

take prekrocenia do 20km/h nikoho nezaujimaju ani nemcom ani rakusakov a svicari ti daju ako cudzincovi pokutu tak za 40chf.ale vsetko prekrocenia nad 50km/h uz idu po tom oni si pockaju aj dva roky a vzdy je to taka nahoda co clovek necaka.

a takych slovakov je viac co tak lietaju.raz si to jeden tiez slovacisko palil na bmw coupe cez munchen cez ten podzemny kruhac pod mestom 150tkou na 60km/h kazdy kto tadial cestuje vie ze je tam 50-60km/h max.

a dalsi kde je 130tka smer lindau 4 prudovka octavia RS kombk letel 190km/h cely usek a aut bolo na ceste dost.tie rychlosti som si pozrel lebo aj ja som zrychlil aby som videl kolko odvazny su ochotny letiet.a nezastavili ho.ale domov mu nieco pride.zadarmo to nebude.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To môžem potvrdiť.Nemec zistil problém,už raz nejaký predtým videl že nie je vyplatený a zhabali odťahovku aj z naloženými autami a vlekom.A to bola teda ozaj pálka na povraz.Skúsil by maznačovať (na kávu) tak ho snáď zavrú natvrdo.U nás mi povie ...aj kolega pije kávu
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa herin »

čistenie DPFka u profesionálnej firmy, ktorá ho zrenovuje na viac ako 90% jeho pôvodnej účinnosti a teda ho pripraví na dalších x100 000 km stojí ani nie 200 eur a niekto to radšej dá vymontovať a diagnosticky odstaviť-pritom aj za to musí niečo zaplatiť.. a potom sa triasť celu dobu vlastníctva takého auta či prejde EK a nevystrčiť päty zo Slovenska, aby ma náhodou nelapili v Rakúsku, alebo inde...
Ale očividne je vidieť na cestách, že "20cka na kávu" pri technickom na STKačkach funguje..
Inak by u nás nejazdili také črepy, že ked idem za takým autom, tak ma v mojom oči štípu..
no celkom to nechápem..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém začína paradoxne v dielňach.Vôbec nie je bežné,aby auto pri výmene oleja (platničiek,rozvody a pod) niekto prezrel diagnosticky,aspoň v zásadných veciach tj palivová sústava a emisný systém.
U stáleho klienta ide kompletný datablok hodnôt do jeho "chorobopisu" a teda chronologicky sa sleduje "vývoj" napr zanesenie a teda potreba čistenia aby majiteľ vedel že už čoskoro sa bude niečo robiť.Čistia sa funkčné veci,nie vtedy keď kľaknú.Z dobrým prichádza,lepším odchádza,toto na SVK asi nebude nikdy.Rýchle...daj peniaze, choď do riti a už neotravuj
tatkotom
Príspevky: 705
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Jedna z možných prevencií sa volá "DPFCC".
Problémom je múdrejšie predchádzať, než ich musieť riešiť. Je to podstatne lacnejšie.

______________________________________________________________________
Citácia:
Znižuje zápalnú teplotu sadze vo filtri pevných častíc naftového motora a optimalizuje periodické pálenie nahromadeného popola, t.j. regeneráciu filtra. Výsledkom aplikácie prísady je jedinečná kombinácia čistej palivovej sústavy, čistejšieho horenia s menším množstvom pevných častíc a katalyzovaných sadzových častíc, ktorá pomôže zachovať čistotu proti usadeninám jednotky filtra pevných častíc, sústavy recyklácie výfukových plynov (EGR) ako aj turbodúchadla a jej lopatiek meniacou sa geometriou. Kvôli nízkoteplotnej regenerácii ani motorový olej nedostane teplotný šok, neopotrebováva sa predčasne a tak nevedie k predčasnému opotrebeniu motora.

Výhody:
Zvyšuje životnosť filtra pevných častíc.
Zabezpečuje nízkoteplotnú, úplnú a rýchlu regeneráciu filtra pevných častíc.
Znižuje zápalnú teplotu nahromadených sadz a popola, tým zabezpečuje regeneráciu filtra pevných častíc počas charakteristických teplôt.
Vyrieši problémy upchania filtra pevných častíc a stratu výkonu spôsobenú nedokonalým spálením.
Znižuje emisie pevných častíc, čím pomôže dodržať prísne normy o emisných limitoch výfukových plynov.
Najhospodárnejší spôsob zníženia sadze bez zmeny palivovej sústavy.
Používaním prísady bude regenerácia filtrov pevných častíc 5-10 krát rýchlejšia a dokonalejšia.
Nie je druhotné vylučovanie.

Ja doplním nevýhodu - ak je človek lenivý to použiť, bude musieť nebyť riešiť druhý filter...
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nikto nedokáže splniť čo my vieme slúbiť. Bod po bode by sa dalo rozoberať či to je reálne možné je alebo nie.V pár bodoch som len usmial ale tak dobre,na niečo treba ľudí chyťiť.
U tých DPF ktoré (si myslím) ovládam dokonale to je čistá rozprávka.A potom vety z nechytiteľným obsahom,len ani a srnky vedia čo tá veta konkrétne hovorí.Emisný systém je príliš sofistikovaný ale aj drahý než ísť do podobnej veci a nedať prednosť niečomu čo je vlastne zadarmo a účinné,sledovať si činnosť toho svojeho a nerobiť chyby dla možnosti ani z nevedomosti.To je najčastejšie,chýbajú vedomosti ako sa k systému správať z hladiska možností radového vlastníka auta.Nestojí to nič,len kúsok pozornosti a záujem.Zo systémom sa dá žiť,ale treba prijať že má podmienky ktoré je dobré dbať,teda ak má byť bezporuchový.
Ako technicky zdatnejší nech si to pokojne prejdú v hlave či je/nie je reálne čo sa slubujú letáčiku.Pokojne treba začať tým,aké je zápalná teplota sadzí,za akých podmienok horí (obsah kyslíka) pokojne tiež ako sa to dosahuje,čo vplýva na zapĺňanie filtra,čo je nespaliteľný popolček a čo predlžuje alebo skracuje interval medzi regeneráíciami.Schválne,treba si dať námahu to rozobrať na drobné...potom sa dá dikutovať.Ja to vidím ako vodu v prútenom koši.Obdoba prikvapkávača u plynových.Že si majiteľ pripadá že robí niečo v prospech je síce ok,ale reálne to tak je málokedy.Ešte maličkosť...kto to preboha bude overovať ? Kto je schopný odsledovať (diagnostikovať správanie) a robiť reporty viacerých vozidiel aby vznikol obraz nad ktorým sa už treba pozastaviť.Odpoveď viete aj sami.Veci platia vtedy,ak sa použijú desať krát a fungujú a vylučuje sa náhoda.Myslím že SVK hrá prim v konšpiráciách,proste aspoň v niečom svetová jednotka,prvá liga
tuninka
Príspevky: 895
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa tuninka »

mhlavaty napísal: 13.03.2024 13:11 Obdoba prikvapkávača u plynových.
je to prikvapkávanie oleja je dobré len na to aby sa viacej dymilo z výfuku, mal som 2 plynové auta bez prímazu a jedno s primazávaním, keď sa minul olej odvtedy som tam viacej nedal, jazdím s tým tak doteraz, tiež si myslím, že je to blbosť...
tatkotom
Príspevky: 705
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

"...či to je reálne možné je alebo nie" ... V tomto sa nikdy nezhodneme, pane.
Aj pri iných produktoch majú popis, ktorý by Vás "presvedčil", že to nie je možné. A je.
Skúste povedať, či akceptujete že by nejaká "vodička" mohla spôsobiť zahladenie a vytvrdenie kovu na molekulovej úrovni. Isto nie. A je to možné. Či "veríte" v spojenie kvapalnej a pevnej zložky pri relatívne malom tlaku, teplote (eutektikum). Kto to kedy počul, že? Tiež som pred rokmi neveril. Niekto to dokázal, pane. :)
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa seven549 »

herin napísal: 13.03.2024 09:14
Ale očividne je vidieť na cestách, že "20cka na kávu" pri technickom na STKačkach funguje..
Inak by u nás nejazdili také črepy, že ked idem za takým autom, tak ma v mojom oči štípu..
no celkom to nechápem..
oci stipu to poznam aj ja.

tie emisne stk :40bd: :40bd:

vsade sa to robi tak ako u nas.aj nemci aj rakusaci aj svicari.vsade to funguje rovnako.ludia sa v okoli poznaju,ten pozna toho,ten tamtoho a uz sa pytaju neda sa nejako vybavit?aspon naposledy a potom uz dam auto na export.je to vsade rovnake.a aj vo svicarsku sa dava na kavu.

rozdiel je len v tom ze fakt uz vydojene dymiace alebo smradlave auto nepusti nikto na cesty.

alebo prilis hrdzave kde su prehnite plechy blatniky dvere nosniky alebo spodne prahy nepustia na cesty.realne to skusaju bodnu srobovakom do auta.tam kde je to hrdzave napr aj pod farbou alebo ak vidi ze je to uz robene gitovane striekane.ak prejde srobovak {nie velky ze styrkou do toho udrie} skratka podla toho kde to skusa vezme si velkost srobovaka a ak prejde = opravit alebo export.opravit staci navarenim noveho plechu.

karosarcina je draha preto auta co maju uz rozsiahlu koroziu zospodu idu na export.aj 5 rocne fordy mazdy skodovky vw ople atd.auta od salzburgu su uz po 5 rokoch dost skorodovane.pochytane nosniky a napravy tak ze nejde ani geometria naladit.

a tak isto aj oprava motorov je draha ak neprejdu emisnou.take ze spravit hlavu valcov je tiez palka aj pre domaceho.kolega mal gofla 5 gti 220 000km nedal emisnu opravu mu dali na 3200 euro.golf sa odhlasil a siel na slovensko.u nas este emisnu dal
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

tatkotom..."...či to je reálne možné je alebo nie" ... V tomto sa nikdy nezhodneme, pane.

Samozrejme,človek si (mal by) to premyslí,skonfrontuje s tým čo už vie,prípadne obrie sa po ďalších informáciách a prijme alebo neprijme,resp nechá bežať že si o niečom nevie urobiť obraz.Pokiaľ sa to týka veci ktorú človek dobre ovláda je to uľahčené.Ja sa držím veľmi jednoduchého princípu,uvažujem o veciach ktoré sú z dobrého zdroja,istého a overeného,ale ani to nenasledujem naslepo bez opatrnosti.Niektoré veci treba zariskovať,inak proste nejde dospieť k výsledku,ale tým prvým sitom či to je možné považovať za reálne a funkčné to musí prejsť.Pokiaľ je tam príliš neuchopiteľných tvrdení...odmietam,čo je nekonkrétne sa nedá z ničím konfrontovať. Dnešná doba je plná blábolov,vecí ktoré nejde uchopiť,floskuly.Sluby ktoré netreba plniť lebo nič nekonkretizujú.
Veta - Nie je druhotné vylučovanie. Čo si pod tým predstavujete Kefalíne....čo iné blbosť.Bude to čosi z latrínov ale trebaalo by upresniť čo tým básnik chcel vyjadriť.A tam je neuchopiteľného čo slubuje nereálne vecí väčšina riadkov

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných