VW Passat B6 81 kw , 2.0 tdi - nastartuje a zhasne

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

VW Passat B6 81 kw , 2.0 tdi - nastartuje a zhasne

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ahojte, potreboval by som pomoc s tymto problemom, ktory som uz ciastocne v jednej teme rozoberal, ale vzhladom, ze doteraz sa problem nevyriesil a su nove ´´poznatky´´, zakladam tuto temu.

Problem je nasledovny:
-niekedy sa stane, ze nastartuje a hned zhasne, v style immo, zvacsa byva prvy start ok a niektore z nasledovnych startovani vyvola dany problem, je jedno, ci je motor uz zohriaty alebo studeny
-immo by mal byt ok, volant vzdy odomkne (boli menene aj mikrospinace na zamku riadenia)
-boli vyriesene ostatne chyby, co diag ukazovala
-precistena zhasinacia klapka, egr chodi
-opravene klapky v sacom potrubi
-diag bez chyb okrem klima motorcekov
-tlak pri zapnutom kluci ukazuje diag 8.0bar/0.0 a pri nabehu motora cca 260bar v raily
-momentalne diag cista, pockal som kym sa problem znova objavi, aby som dal vypis z diag - chyba je po danom probleme 09754 P261A Cerpadlo chladiacej kvapaliny 2 - preruseny
-kable su ok, cerpadielko realne pri zapnuti kluca do pohotovosti a po vypnuti motora vzdy islo
-vstreky - hodnoty cez diag ok
-pal.filter meneny, cidla teploty ok

Neviem momentalne, kam mam siahnut, aby som problem vyriesil.

Auto: VW Passat B6 81kw CBDB (tusim) 2009/08 CR
Naposledy upravil/-a Mirec8684 v 20.07.2018 11:08, upravené celkom 1 krát.
RastoN15
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 08.05.2011 19:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa RastoN15 »

Zdravim, mam rovnake auto,motor, tiez sa mi to niekedy stava ale prikladam to tomu ked rychlo vlozim kluc a hned startujem tak nestihne nacitat immo alebo ked dostatocne dlho netlacim kluc pri startovani, skus dlhsie drzat zatlaceny kluc pri starte.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Doplnam a zaroven odpovedam, ja praveze vzdy cakam, kym vsetko zhasne a potom startujem, skusal som aj menit ako keby silu stlacenia kluca do spinacky, ale nic. Immo vzdy nacita, nakolko aj odomkne volant.

- bola inak este skusana aj druha spinacka
- v suvislosti s coolant pump 2, som ju odpojil a skusal nastartovat, problem aj tak pretrvava, takze ona zrejme vplyv mat nebude a bude to cisto nieco, co diag nevie skontrolovat
- aj ked auto nenastratuje, ono hned chyti, ale hned za menej nez sekundu zhasne, to zn., ze otacky sa dotknu nejakych cca 700ot./min a hned zdochne, nestartuje dalej aj ked drzim kluc v spinacke
- dnes sa problem prejavil napr. aj rano, ked auto celu noc bolo v garazi
- robili sa zakladne nastavenia klapiek, egr
- baterka je asi 3 roky stara v potrebnej kapacite
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak chceš problém efektívne poriešiť bez hádania a omylov,hľadaj dielňu kde sa používa data recordér (oscilo) pretože dáva šancu overovať (nahrávať) veci ktoré dávajú jasné odpovede,napr prúd pre vstrekovače nahrať od samého štartu.Osem kanálov dovoľuje v tej istej časovej ose sledovať tlak paliva.Kde je tlak a otvorí sa vstrek,tam musí motor bežať.Samozrejme vychádzam z opísaného že ku štartu vždy príde,tj veci ako otáčky štartu a žhavenie bude v poriadku.Či následne príde k niečomu čo spôsobí prerušenie by toto bola jednoznačná odpoveď.Ak by sa ukázala ako reálna tak sa pokračuje v hľadaní toho konkrétneho vinníka pre ktorého RJ prerušuje. V téme nie je zadaný ani kód motora ani ročník ani km ani servisná história resp.spojitosti z doterajšími úkonmi preto zohľadniť nejaké pravdepodobné možnosti nejde zakalkulovať
Môj predpoklad je že nie je v poriadku riadenie tlaku paliva,pretože práve nábehom na otáčky volnobehu RJ prechádza na iný spôsob regulácie tlaku tlaku.Štart začína bez tlaku v rampe,preto musí RJ niektoré "požiadavky" zmeniť aby bol vôbec umožnený štart.OBD diagnostika je síce obrovského rozsahu ale jej sledovanie už v čase štartov je prakticky nemožné u tejto motorizácie.PD sa ešte dalo,je oproti tomuto ako detský bicykel
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

mam presne ten isty problem. immo je ok. zatisl som to vyrirsil sedliacky - v sachte na kluc je mikrospinac pre start. odtual rele na 50 starter. zatial funguje. start natvrdo bez nutnosti spojky.
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

A nieco ako stop ventil nafty na passatoch b6 je,ak ano, kde sa to nachadza, mozete hodit aj obrazok. Diky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Žiadny stop ventil nepotrebuje tento systém,má on aj bez toho stop-ov koľkokoľvek
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

Takže, chyba je v obvode spojk snimaca pin 2 a 4, 1a5 je napajanie, 3 impulz pre rj park brzdy , odtial ide impulz niekde dufam ze do rj motoru, zatial som cez rele vyblokoval spinac na pojke v momentě startu cca 1sek je bez napajania inac je funkcny , aspon v mojom pripade kym je spojka vytlacena auto nestartuje _sporadicky, v stredu pokracujem ak niekto vymysli este nieco sem s tym, rj motora vymenena a nepomohlo nieco co vidi pohyb spojky je problém.
Naposledy upravil/-a ntg v 20.08.2018 21:01, upravené celkom 1 krát.
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

moc som nepobral čo sa snažíš vyriešiť.

V prvom rade daj vin....

a potom rozpíš závadu..nejaké babranie sa so spojkovým snímačom....ehm.

pokiaľ auto nevidí zošlapnutú spojku, neštartne. to overíš 1,2,3 vo vcds či spojkový snimač je OK alebo nie je OK. hotovo. žiadne relátka a pod.
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

Ked neviem ktora rj vidi pedal dole auto nestartuje, to je moje zistenie. Centralna el jedn to nie je. Ta bola vymenena, takisto rj motora ale stara za staru , dalej vymeneny spojkovy snimac, valec spojky, sachta na kluc, vraj este jedn. Komfortu by mohla snimat pedal, alebo prerusit start . Chyba je sporadicka tj najhorsie ono niekedy startuje 30x po sebe ok, a ptm 2_3 x nie a ptm zase 5x ano
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

midnightman napísal:moc som nepobral čo sa snažíš vyriešiť.

V prvom rade daj vin....

a potom rozpíš závadu..nejaké babranie sa so spojkovým snímačom....ehm.

pokiaľ auto nevidí zošlapnutú spojku, neštartne. to overíš 1,2,3 vo vcds či spojkový snimač je OK alebo nie je OK. hotovo. žiadne relátka a pod.
cez rele som to spravil aby sa s tym dalo docasu jazdit!!!!!!!!!!!!
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

a tak...

Kód: Vybrať všetko

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf
strana 14/15

tvoj problem je hall sender 3 tj switch, ktorý ide do J519 (centralna elektronika), ktorá ak vidí stlačenú spojku, povolí štart, ak nie...smola.

Jeho pozicia je medzi UDS meranými hodnotami. Občas sa stávalo že proste valček nedošiel až na koniec pri zošlapnutej spojke a teda nebol aktivovaný posledný switch povolujúci štart, treba to overiť a otestovať.

[img]https://thumb.ibb.co/ipCg7e/clutch.png[/img]
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

Valceky 2x druhe a snimace 3x, start je povoleny ale preruseny, motor tak 400 otacok on ani poriadne neodpali , cize start je preruseny, jedno rele je na 50 starter a dalsie nevím teraz ktore start prerusuje, neviem ci ma na to vplyv rj komfortu, tu schemu mam aj ja
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

no tak musis zistit preco je preruseny ;)
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Moj problem tiez stale pretrvava. Chcem sa spytat, sekundarna pumpa chladiacej kvapaliny,je aktivna/toci sa, po dani klucika do polohy, ked svietia kontrolky?aj studeny aj teply motor?Pretoze mne vyhadzuje po danom probleme stale len tuto chybu. Mam na mysli,ci tato chyba nie je len dosledok vypnutia motora pri starte.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných