868 155
inzerátov
Pridať inzerát

VW Passat B6 81 kw , 2.0 tdi - nastartuje a zhasne

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
Predmet: VW Passat B6 81 kw , 2.0 tdi - nastartuje a zhasne PríspevokZaslal: 19.07.2018 20:24   
Ahojte, potreboval by som pomoc s tymto problemom, ktory som uz ciastocne v jednej teme rozoberal, ale vzhladom, ze doteraz sa problem nevyriesil a su nove ´´poznatky´´, zakladam tuto temu.

Problem je nasledovny:
-niekedy sa stane, ze nastartuje a hned zhasne, v style immo, zvacsa byva prvy start ok a niektore z nasledovnych startovani vyvola dany problem, je jedno, ci je motor uz zohriaty alebo studeny
-immo by mal byt ok, volant vzdy odomkne (boli menene aj mikrospinace na zamku riadenia)
-boli vyriesene ostatne chyby, co diag ukazovala
-precistena zhasinacia klapka, egr chodi
-opravene klapky v sacom potrubi
-diag bez chyb okrem klima motorcekov
-tlak pri zapnutom kluci ukazuje diag 8.0bar/0.0 a pri nabehu motora cca 260bar v raily
-momentalne diag cista, pockal som kym sa problem znova objavi, aby som dal vypis z diag - chyba je po danom probleme 09754 P261A Cerpadlo chladiacej kvapaliny 2 - preruseny
-kable su ok, cerpadielko realne pri zapnuti kluca do pohotovosti a po vypnuti motora vzdy islo
-vstreky - hodnoty cez diag ok
-pal.filter meneny, cidla teploty ok

Neviem momentalne, kam mam siahnut, aby som problem vyriesil.

Auto: VW Passat B6 81kw CBDB (tusim) 2009/08 CR


Naposledy upravil Mirec8684 dňa 20.07.2018 10:08, celkom upravené 1 krát.
Citovať
RastoN15
Založený: 08 máj 2011
Príspevky: 1
Nabehané: 43 min
PríspevokZaslal: 19.07.2018 21:05   
Zdravim, mam rovnake auto,motor, tiez sa mi to niekedy stava ale prikladam to tomu ked rychlo vlozim kluc a hned startujem tak nestihne nacitat immo alebo ked dostatocne dlho netlacim kluc pri startovani, skus dlhsie drzat zatlaceny kluc pri starte.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 20.07.2018 06:46   
Doplnam a zaroven odpovedam, ja praveze vzdy cakam, kym vsetko zhasne a potom startujem, skusal som aj menit ako keby silu stlacenia kluca do spinacky, ale nic. Immo vzdy nacita, nakolko aj odomkne volant.

- bola inak este skusana aj druha spinacka
- v suvislosti s coolant pump 2, som ju odpojil a skusal nastartovat, problem aj tak pretrvava, takze ona zrejme vplyv mat nebude a bude to cisto nieco, co diag nevie skontrolovat
- aj ked auto nenastratuje, ono hned chyti, ale hned za menej nez sekundu zhasne, to zn., ze otacky sa dotknu nejakych cca 700ot./min a hned zdochne, nestartuje dalej aj ked drzim kluc v spinacke
- dnes sa problem prejavil napr. aj rano, ked auto celu noc bolo v garazi
- robili sa zakladne nastavenia klapiek, egr
- baterka je asi 3 roky stara v potrebnej kapacite
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.07.2018 08:13   
Ak chceš problém efektívne poriešiť bez hádania a omylov,hľadaj dielňu kde sa používa data recordér (oscilo) pretože dáva šancu overovať (nahrávať) veci ktoré dávajú jasné odpovede,napr prúd pre vstrekovače nahrať od samého štartu.Osem kanálov dovoľuje v tej istej časovej ose sledovať tlak paliva.Kde je tlak a otvorí sa vstrek,tam musí motor bežať.Samozrejme vychádzam z opísaného že ku štartu vždy príde,tj veci ako otáčky štartu a žhavenie bude v poriadku.Či následne príde k niečomu čo spôsobí prerušenie by toto bola jednoznačná odpoveď.Ak by sa ukázala ako reálna tak sa pokračuje v hľadaní toho konkrétneho vinníka pre ktorého RJ prerušuje. V téme nie je zadaný ani kód motora ani ročník ani km ani servisná história resp.spojitosti z doterajšími úkonmi preto zohľadniť nejaké pravdepodobné možnosti nejde zakalkulovať
Môj predpoklad je že nie je v poriadku riadenie tlaku paliva,pretože práve nábehom na otáčky volnobehu RJ prechádza na iný spôsob regulácie tlaku tlaku.Štart začína bez tlaku v rampe,preto musí RJ niektoré "požiadavky" zmeniť aby bol vôbec umožnený štart.OBD diagnostika je síce obrovského rozsahu ale jej sledovanie už v čase štartov je prakticky nemožné u tejto motorizácie.PD sa ešte dalo,je oproti tomuto ako detský bicykel
Citovať
ntg
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 31 december 2010
Príspevky: 86
Nabehané: 19 hod 27 min
PríspevokZaslal: 20.07.2018 08:39   
mam presne ten isty problem. immo je ok. zatisl som to vyrirsil sedliacky - v sachte na kluc je mikrospinac pre start. odtual rele na 50 starter. zatial funguje. start natvrdo bez nutnosti spojky.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 26.07.2018 10:34   
A nieco ako stop ventil nafty na passatoch b6 je,ak ano, kde sa to nachadza, mozete hodit aj obrazok. Diky.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.07.2018 10:45   
Žiadny stop ventil nepotrebuje tento systém,má on aj bez toho stop-ov koľkokoľvek
Citovať
ntg
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 31 december 2010
Príspevky: 86
Nabehané: 19 hod 27 min
PríspevokZaslal: 13.08.2018 21:57   
Takže, chyba je v obvode spojk snimaca pin 2 a 4, 1a5 je napajanie, 3 impulz pre rj park brzdy , odtial ide impulz niekde dufam ze do rj motoru, zatial som cez rele vyblokoval spinac na pojke v momentě startu cca 1sek je bez napajania inac je funkcny , aspon v mojom pripade kym je spojka vytlacena auto nestartuje _sporadicky, v stredu pokracujem ak niekto vymysli este nieco sem s tym, rj motora vymenena a nepomohlo nieco co vidi pohyb spojky je problém.


Naposledy upravil ntg dňa 20.08.2018 20:01, celkom upravené 1 krát.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 14.08.2018 08:45   
moc som nepobral čo sa snažíš vyriešiť.

V prvom rade daj vin....

a potom rozpíš závadu..nejaké babranie sa so spojkovým snímačom....ehm.

pokiaľ auto nevidí zošlapnutú spojku, neštartne. to overíš 1,2,3 vo vcds či spojkový snimač je OK alebo nie je OK. hotovo. žiadne relátka a pod.
Citovať
ntg
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 31 december 2010
Príspevky: 86
Nabehané: 19 hod 27 min
PríspevokZaslal: 20.08.2018 20:00   
Ked neviem ktora rj vidi pedal dole auto nestartuje, to je moje zistenie. Centralna el jedn to nie je. Ta bola vymenena, takisto rj motora ale stara za staru , dalej vymeneny spojkovy snimac, valec spojky, sachta na kluc, vraj este jedn. Komfortu by mohla snimat pedal, alebo prerusit start . Chyba je sporadicka tj najhorsie ono niekedy startuje 30x po sebe ok, a ptm 2_3 x nie a ptm zase 5x ano
Citovať
ntg
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 31 december 2010
Príspevky: 86
Nabehané: 19 hod 27 min
PríspevokZaslal: 20.08.2018 20:04   
midnightman napísal:
moc som nepobral čo sa snažíš vyriešiť.

V prvom rade daj vin....

a potom rozpíš závadu..nejaké babranie sa so spojkovým snímačom....ehm.

pokiaľ auto nevidí zošlapnutú spojku, neštartne. to overíš 1,2,3 vo vcds či spojkový snimač je OK alebo nie je OK. hotovo. žiadne relátka a pod.
cez rele som to spravil aby sa s tym dalo docasu jazdit!!!!!!!!!!!!
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 20.08.2018 20:28   
a tak...

kód:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf


strana 14/15

tvoj problem je hall sender 3 tj switch, ktorý ide do J519 (centralna elektronika), ktorá ak vidí stlačenú spojku, povolí štart, ak nie...smola.

Jeho pozicia je medzi UDS meranými hodnotami. Občas sa stávalo že proste valček nedošiel až na koniec pri zošlapnutej spojke a teda nebol aktivovaný posledný switch povolujúci štart, treba to overiť a otestovať.

Citovať
ntg
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 31 december 2010
Príspevky: 86
Nabehané: 19 hod 27 min
PríspevokZaslal: 22.08.2018 06:54   
Valceky 2x druhe a snimace 3x, start je povoleny ale preruseny, motor tak 400 otacok on ani poriadne neodpali , cize start je preruseny, jedno rele je na 50 starter a dalsie nevím teraz ktore start prerusuje, neviem ci ma na to vplyv rj komfortu, tu schemu mam aj ja
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 22.08.2018 08:46   
no tak musis zistit preco je preruseny ;)
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 208
Nabehané: 2 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 08.09.2018 11:57   
Moj problem tiez stale pretrvava. Chcem sa spytat, sekundarna pumpa chladiacej kvapaliny,je aktivna/toci sa, po dani klucika do polohy, ked svietia kontrolky?aj studeny aj teply motor?Pretoze mne vyhadzuje po danom probleme stale len tuto chybu. Mam na mysli,ci tato chyba nie je len dosledok vypnutia motora pri starte.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum