VW Passat B6 , 1.9tdi 77kw Variant
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 25.03.2015 14:16
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
VW Passat B6 , 1.9tdi 77kw Variant
Dobry den mam taky problema neviem co mam robit respektive menit...auto ide v pohode , len pri starte dost casto tak hrozne s celym motorom zatrase buchne ale startuje excelentne len tak tvrdo taka akoby rana ide z motora a zatrasie celym autom.
Dalsi problem co ma hlavne trapi je ze pri urcitej rychlosti hlavne ked sa prudsie rozbieham teda viacej zoslapnem plynovy pedal autom hrozne trasie ...potom uz pri vacsej rychlosti napr. na dialnici okolo 120 to nerobi ...Moze byt nieco so vstrekovacom ? Jeden servisak vravel asi rok dozadu ze sa mu nepozdava jeden vstrekovac ze treba ho vymenit .Uz som planoval aj menit zotrvacnik rozvody ale necchem davat nieco zbytocne menit ked to nie je zalezitost 50e, tak skusim sa najskor tu poradit ci sa niekto s niecim podobnym nestretol. Ak budem mat istotu ze to je napr. vstrekovac ok kupim a dam vymenit. Inak aj spotreba sa mi vidi hrozne vysoka dlhodobo po meste mam okolo 9-10l.
Auto chcem dat cele doporiadku tak skusim sem napisat
Dakujem
Dalsi problem co ma hlavne trapi je ze pri urcitej rychlosti hlavne ked sa prudsie rozbieham teda viacej zoslapnem plynovy pedal autom hrozne trasie ...potom uz pri vacsej rychlosti napr. na dialnici okolo 120 to nerobi ...Moze byt nieco so vstrekovacom ? Jeden servisak vravel asi rok dozadu ze sa mu nepozdava jeden vstrekovac ze treba ho vymenit .Uz som planoval aj menit zotrvacnik rozvody ale necchem davat nieco zbytocne menit ked to nie je zalezitost 50e, tak skusim sa najskor tu poradit ci sa niekto s niecim podobnym nestretol. Ak budem mat istotu ze to je napr. vstrekovac ok kupim a dam vymenit. Inak aj spotreba sa mi vidi hrozne vysoka dlhodobo po meste mam okolo 9-10l.
Auto chcem dat cele doporiadku tak skusim sem napisat
Dakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jednu velmi dôležitú vec si vynechal,nájazd km a niečo zo servisnej histórie.Km dávajú určitú pravdepodobnosť a kedže klavesnica nie je okno pod kapotu,čím viac informácií vieš,tým presnejšie problém odhadneš.Tvrdý štart z buchotom vyzerá na kombináciu vady vstreku a dvojhmotého zotrvačníka.Ak je vysoká aj spotreba,tak iba naznačuje že zo vstrekmi to v poriadku nebude.Ale tieto veci sú mnohočlenka,na jednom výsledku pracuje vlastne všetko,vytrieskaná dvojhmota ktorá buchoce pre nárazy koktavého štartu,spotreba pre vstreky ktoré sú dávno súce na repas,sanie zapratané do prasknutia,hydroštely ktoré už majú problém sa naplniť olejom.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 25.03.2015 14:16
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08 Zdieľať na Facebook
Votriem sa ti do témy, mám tiež 1.9 TDI 77kw bxe a
s tým štartom mám rovnaké problémy. Chytí na brnk, aj v zime bez problémov, len tá rana a zatrasenie autom.
Mám 350000km, nová batéria, menena dvojhmota, hydrostely, klzne ložiská vačky,vačka je ok, rozvody menené podľa VAG sú na 0,0. Netušim čo to môže robiť. Auto ide dobre, plynulo. Len ten občasný štart. Budem rad keď niekto poradí. Prípadne ss s kontaktom kto by to vedel pozrieť.
s tým štartom mám rovnaké problémy. Chytí na brnk, aj v zime bez problémov, len tá rana a zatrasenie autom.
Mám 350000km, nová batéria, menena dvojhmota, hydrostely, klzne ložiská vačky,vačka je ok, rozvody menené podľa VAG sú na 0,0. Netušim čo to môže robiť. Auto ide dobre, plynulo. Len ten občasný štart. Budem rad keď niekto poradí. Prípadne ss s kontaktom kto by to vedel pozrieť.
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
Mal som tiez podobne probemy(trhnutie) pocas startovania.Auto sice naskoci!o na brnk,ale baterka uz nebola natom najlepsie,cize po vymene sa tie starty zlepsili.Urcite by som sa zameral na silenty motora, prevodovky- tie mozu vyzerat v poriadku,ale guma v nich uz moze byt kludne stvrdnuta a preto moze zatriast pocas startovania.Precital som si mnoho diskusii,kde pisali o konkretnom "trhnuti"pocas startovania,kde niekomu pomohla vymena autobaterie,dalsiemu pomohla vymena starteru,iny zase menil gumycky na vstrekovacoch...atd.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Michal...Predpokladám myslíš na odchyt meraných hodnôt (blocmap)
na začiatku ako vojdeš do programu VCDS treba ísť nie do "vybrať jednotku" ale do "aplikace"
potom - Mapovávaní kanálů
vyskočí okienko kde sa do adresy RJ napíše 01 tiež sa zakliká v lavom výbere - merané hodnoty a v pravom výbere- CSV soubor a štart
Spojí sa z motorou jednotkou a zo všetkých hodnôt aké existujú urobí jednu tabulku,tú uloží do adresára tam kde aj logy (Maps)
Ak budeš vychádzať z toho von,môžeš vyplniť ŠPZ a údaje,a ukladať si potom všetko čo robíš na jedno miesto a budeš mať históriu pohromade.Ja takto viem že u mňa nejaké auto už bolo lebo mi to prihadzuje tam kde sa niečo robilo pred rokom a mám prehlad od počiatku po dnes
Pre hrmotné štarty bývajú viaceré veci ktoré sa vzájomne podporia.Sú ktoré vie skontrolovať aj odstrániť aj majiteľ,to sú asi typicky silenty,ale množstvo iného už nie,to sú chyby v nástupe štartu,stav vstrekovania až po vylietaný hlavný hriadeľ prevodovky.Preto treba skúsiť aj štart zo spojkou aby sa aspoň niečo z možných pachatelov vylúčilo.Osobne by som urobil aj štart bez drážkového remeňa aby sa nezapájalo ani príslušenstvo.A kontrolu,pretože často vídam že chýba podpora turbíny,alebo hrnca výfuku,výmenníka EGR,povolené skrutky ale aj utrhnuté na závite a pro forma zalepené silikonom,tá škála je obrovská.Často iba ísť zo skruty na skrutku a kontrolovať.A obrovká pomoc býva možnosť aby niekto štartoval a my sledujeme a lokalizujem smer odkiaľ a spresńujeme
na začiatku ako vojdeš do programu VCDS treba ísť nie do "vybrať jednotku" ale do "aplikace"
potom - Mapovávaní kanálů
vyskočí okienko kde sa do adresy RJ napíše 01 tiež sa zakliká v lavom výbere - merané hodnoty a v pravom výbere- CSV soubor a štart
Spojí sa z motorou jednotkou a zo všetkých hodnôt aké existujú urobí jednu tabulku,tú uloží do adresára tam kde aj logy (Maps)
Ak budeš vychádzať z toho von,môžeš vyplniť ŠPZ a údaje,a ukladať si potom všetko čo robíš na jedno miesto a budeš mať históriu pohromade.Ja takto viem že u mňa nejaké auto už bolo lebo mi to prihadzuje tam kde sa niečo robilo pred rokom a mám prehlad od počiatku po dnes
Pre hrmotné štarty bývajú viaceré veci ktoré sa vzájomne podporia.Sú ktoré vie skontrolovať aj odstrániť aj majiteľ,to sú asi typicky silenty,ale množstvo iného už nie,to sú chyby v nástupe štartu,stav vstrekovania až po vylietaný hlavný hriadeľ prevodovky.Preto treba skúsiť aj štart zo spojkou aby sa aspoň niečo z možných pachatelov vylúčilo.Osobne by som urobil aj štart bez drážkového remeňa aby sa nezapájalo ani príslušenstvo.A kontrolu,pretože často vídam že chýba podpora turbíny,alebo hrnca výfuku,výmenníka EGR,povolené skrutky ale aj utrhnuté na závite a pro forma zalepené silikonom,tá škála je obrovská.Často iba ísť zo skruty na skrutku a kontrolovať.A obrovká pomoc býva možnosť aby niekto štartoval a my sledujeme a lokalizujem smer odkiaľ a spresńujeme
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je trocha neštastné odchytiť diagnostikou v takomto režime ten problém,ale aj náhoda niekedy pomôže.Sú potom osvedčenejšie metódy,všetko pozrieť doradu.Je spústa vecí (u tohoto motora) ktoré neodchytí diagnostika,resp sa premietnu do nej iba nejasno alebo dokonca oklamú toho kto motor nepozná ako svoje vrecko..Ak sa ide na vec kontrolne je to istejšia cesta,pretože všetko má svoje rozmery či parametre ktoré musí spĺňať.
-
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 27.10.2015 20:46 Zdieľať na Facebook
Z vlastnej skusenosti mozem povedat ze otras pri starte vacsinou sposobuje baterka/starter/silentblok. Samozrejme to moze robit aj vstrek ale s tym som sa ja na mojom aute nestretol.
Bateriu vies pred startom premerat az ma menej ako 12V tak bude s urcitostou treba vymenit/ alebo aspon nabit a nasledne ju znovu premerat. Idealne aby mala minimum 12,5 aj hodnoty pod touto hranicou su uz dost malo.
U mna konkretne na 77kw BKC to robili zodrate uhliky v starteri, cena 5-10€. V ziadnom pripade nekupuj cely starter, jedine daj spravit kvalitny repas. My sme doma iba vymenili uhliky a bolo. Ak je to vsak pravych 200 tis tak je na starter este pomerne skoro, u mna to zacalo pri 350tis..
A silentblok lahko odkontrolujes aj sam nad nejakou jamou.
Na vstrek by som sa pozrel kazdopadne pretoze trhanie za jazdy nie je sposobovane ziadnou z tych 3 veci co som vymenoval. Tie 3 veci mozu k tomu startu len "dopomoct".
Bateriu vies pred startom premerat az ma menej ako 12V tak bude s urcitostou treba vymenit/ alebo aspon nabit a nasledne ju znovu premerat. Idealne aby mala minimum 12,5 aj hodnoty pod touto hranicou su uz dost malo.
U mna konkretne na 77kw BKC to robili zodrate uhliky v starteri, cena 5-10€. V ziadnom pripade nekupuj cely starter, jedine daj spravit kvalitny repas. My sme doma iba vymenili uhliky a bolo. Ak je to vsak pravych 200 tis tak je na starter este pomerne skoro, u mna to zacalo pri 350tis..
A silentblok lahko odkontrolujes aj sam nad nejakou jamou.
Na vstrek by som sa pozrel kazdopadne pretoze trhanie za jazdy nie je sposobovane ziadnou z tych 3 veci co som vymenoval. Tie 3 veci mozu k tomu startu len "dopomoct".
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
michal-k:zameraj sa na kontakty(ukostrenie,kontakt autobaterie,na startery-precisti si ich,namaz ich,ak k tomu mas pristup.Nie je to ziadna veda,ak si len trochu zrucny tak to zvladnes.Ked mas moznost tak si zapozicaj druhu baterku a vyskusaj ho nastartovat,najlepsie buďe ak baterka bude mat vyssi startovaci prud ako ta povodna co mas teraz.Otazka:to trhnutie pri startovani ti robi len za studena?(prvy start?),alebo ti to robi aj pri zohriatom motore?Vyskusaj si pred startovanim 2 krat nazhavit az potom ho startuj,ci sa nahodou nieco nezmeni
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00 Zdieľať na Facebook
Odin - ak ti trasie autom pri akcelerácii tak začni tým najjednoduchším a daj si skontrolovať silentbloky uloženia motora a prevodovky. Ak to nepomôže, môže to mať x - ďalších príčin ako píše p. Hlavatý a dal by som to určite opraviť odborníkovi na koncernové TDI motory. Michal - čo sa týka toho štartu s tvrdým kopnutím, tak sa pripájam s tým istým problémom na motori BXE. Urobí mi to tak raz za týždeň, pritom jazdím každý deň. Začalo to keď som kúpil auto ako jazdené pred 8 rokmi ako dvojročné s nájazdom 55tis km a trvá to nezmenené dodnes s takou istou frekvenciou a to je najazdených cca 285tis km. Keď som to išiel riešiť do servisu, tak im to buď vôbec neurobilo, alebo sa im to stalo len raz a viac nie. Preliezli celé auto a nič. Robí to pri studenon, alebo teplom motore, v lete alebo v zime. Za tie roky bola menená ako spojka, tak aj 2× krát batéria a stále rovnako bez zmeny. Žiadne iné symptómy to nemá. Tak som potom kapituloval a rozhodol som sa to riešiť až keď sa to prejaví pravidelne aspoň raz denne, ale za osem rokov sa to vôbec nezmenilo, tak to neriešim a počkám si.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných