VW Passat b5.5 96 kW 4motion
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 26.09.2013 13:19 Zdieľať na Facebook
VW Passat b5.5 96 kW 4motion
Zdravím môžte mi niekto napísať vlastnú skúsenosť s týmto typom autá a 4x4? Napr ako to je s tým 4x4 je tam nejaká údržba alebo podobne Vďaka vopred všetkým za odpovede ;)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Samozrejme že sa mení údržba.Pribudnú nové agregáty jednak na klasickú údržbu,jednak kontrola a výmeny olejov,v prípade Haldexu je na svete dosť problémová vec.Značne to ale ovplyvňuje a zdražuje aj servis iných vecí svojou prítomnosťou.Či spojka či časticový filter,turbína,problémy z podvozkom,brzdami atd všetko je sťažené,zhoršuje prístup,takže servis je úplne niekde inde ako ak vozidlo tieto veci nemá.Proste s tým treba neskôr počítať,že táto vec si svoju daň stále vyberá ako plus výlohy aj ak sa zo samotným pohonom nič nedeje.
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
K pohonu ti viem napisat len tolko, ze spotrebu budes mat cca o liter vacsiu oproti predokolke. Je ovela funkcnejsi oproti Haldexu a ziskas vdaka nemu lepsiu zadnu napravu, ktora si ale tiez vyzaduje udrzbu.
K zvysku auta viem napisat viac. Kazdy z kuskov na trhu uz ma co to za sebou a casom na nom odchadzaju nie len spotrebne diely. Vsade sa docitas, ze strasiakom je naprava. TRW akebo Lemforder ta vyjde aj s vymenou a geometriou do 500. To je najmenej. Spojku ja mam pri 340k km este origo. Loziska taktiez vydrzia extremne dlho oproti takej Octavii. Brzdy tiez nebyvaju poddimenzovane, ale vplyvom velkeho najazdu uz casto byvaju krive naboje a potom aj nove kotuce trasu po 5tis km. Casom odhnije mechanizmus rucnej brzdy na prasiatkach a rucna sa nebude vracat a lanka ostanu volne. Zadne strmene su po 100€. Tlmice vydrzia tiez min 250 000km. Ak auto plava na ceste a je extremne nachylne na bocny vietor, tak je KO naprava, tlmice a aj riadenie. Repasovane s vymenou vyjde na 500. Auto relativne pohodlne, ale tym, ze to bola onoho casu premiovka, tak si berie svoju dan. A tou su casto nefunkcne zamky. Jazdene originalne neodporucam odidu casom tiez. Cinske su po 30€, vymena je hlavne pri zadnych dverach o nervy. Casom pomenis vsetky. Do auta potom zvykne tiect a treba silikonovat spoj plechu na dverach pod tapacirom. Dalsie caste miesto kadial do tochto auta tecie je zle tesnenie pod miskou peloveho filtra. Jednym cinskym zamkom som ziskal jednu funkcionalitu navyse, cize aj tie stoja za zvazenie. Zazltnute svetla mozu po prelesteni popukat. Origo hella 130€/kus. S tymi co kupis na aute neuvidis vobec nic. Rozvadzacie klapky klimy su kapitola sama o sebe. Spatnu vazbu o polohe beru z potenciometrov, ktore sa casom vysuchaju. Klapky su 4. Situacia s ich cenou a dostupnostou je ta ista ako so zamkami. Existuju navody na vymenu bez demontaze palubovky, ale je to krc. Aj tak palubovka po rokoch hrka a existuju vylepsene pogumovane uchyty, ktore to vylepsia, takze rovno vymenit, ked sa dava palubovka dole. Pri funkcii klimy treba skontrolovat aj funkcnost oboch vrtul. Cez klimatronik sa da precitat zoznam zapisanych chyb aj spustit test akcnych clenov klimy. Vo velkom teple casom odide displej polodotu alebo maxidotu. To je vsak 50€ zalezitost. Maloktory nebude este bude mat v mechanizme zdvihania prednych sedaciek vzperne struny zabezpecujuce nespadnutia sedacky naspat dole. Proste maju plastvy uchyt, ktory sa rokmi zlomi.
K pohonnemu ustrojenstvu. 6Q vyzaduje origo olej, co vyjde do 100€ napln. Odporucam menit, pri 300k km sa stava, ze sa tazko radi do dvojky. Vela prevodoviek netesni, pretesnenie je rentabilne pri vymene spojky. EGR ventil takmer urcite, ak ho este nik nevykucahl casom netesni a olej zo sania zasiera cely motor zvrchu, pricom polepta membranku na banke zdochynacej klapky. Ta potom nefunguje a motor sa pri vypnuti nechutne strasie. Hadice sania su spajane rychlospojkami, ktore casom netesnia ani ked sa pomenia O kruzky, takze hlavne dole na kryte je bordel od oleja. Ci viac, ci menej rozhoduje stav turba a kolko oleja prepusta. Drobnosti ako vaha vzduchu, nefunkcne zhavice, rokmi predrate podtlakove hadicky, ktore maju vplyv na spravnu regulaciu su naozaj drobnosti. Casom sa vyklepe natrubok na tandeme, ktory privadza okrem ineho aj podtlak do posilnovaca a ucinok brzd je potom hlavne v kolone neprijemne prekvapivo slaby. Lepia ho tekutym kovom. O starostlivosti o PD sa docitas v mhlavateho teme. Minimalne nesmie motor po dlhsom stati na volnobehu klepat (KO hydrozdvihatka) alebo sa cely otriasat (vstreky uz davaju zbohom alebo vacka je KO). Vela kusov zvykne pri starte po viachodinovom stati vypustit maskovaci modry kudol. Mozu za to uz vadne simeringy, alebo nahromadeny olej v sani vplyvom horsieho stavu turba.
Spotreba v realnom meste je na dvojkolke realne 7-8, na dialnici pri 140 tacho 6,5-7.
Stastnu ruku pri vybere. Kazdy vsak bude vykazovat nadpolovicnu vacsinu spomenutych drobnosti. Je to ale aj na dnesnu dobu pohodlne auto, aj ked na volnobehu sa oproti CR dieslom prenasa viac vibracii do interieru a to sposobuje rozne pazvuky. Tak isto pokial neprekonalo ziadnu buracku, tak komplexne nehrdzavie a jazda v nom si dovolim povedat, ze je pohodlnejsia (nizsia uroven hluku vdaka viacnasobnym tesneniam, dvojitej motorovej stene, odhlucneniu podbehov, hrubsim kobercom a dobrej aerodynamike; lepsia funkcionalita prvkov komfortu; vykon a odozva na plyn neovplyvnena vysokou EU normou; makkost podvozku; polomer zatacania vdaka tej "prekliatej" naprave; elektricka spirala v kureni je v tomto obdobi na nezaplatenie) oproti dnesnym autam nizsej strednej triedy.
EDIT: doplnenie
K zvysku auta viem napisat viac. Kazdy z kuskov na trhu uz ma co to za sebou a casom na nom odchadzaju nie len spotrebne diely. Vsade sa docitas, ze strasiakom je naprava. TRW akebo Lemforder ta vyjde aj s vymenou a geometriou do 500. To je najmenej. Spojku ja mam pri 340k km este origo. Loziska taktiez vydrzia extremne dlho oproti takej Octavii. Brzdy tiez nebyvaju poddimenzovane, ale vplyvom velkeho najazdu uz casto byvaju krive naboje a potom aj nove kotuce trasu po 5tis km. Casom odhnije mechanizmus rucnej brzdy na prasiatkach a rucna sa nebude vracat a lanka ostanu volne. Zadne strmene su po 100€. Tlmice vydrzia tiez min 250 000km. Ak auto plava na ceste a je extremne nachylne na bocny vietor, tak je KO naprava, tlmice a aj riadenie. Repasovane s vymenou vyjde na 500. Auto relativne pohodlne, ale tym, ze to bola onoho casu premiovka, tak si berie svoju dan. A tou su casto nefunkcne zamky. Jazdene originalne neodporucam odidu casom tiez. Cinske su po 30€, vymena je hlavne pri zadnych dverach o nervy. Casom pomenis vsetky. Do auta potom zvykne tiect a treba silikonovat spoj plechu na dverach pod tapacirom. Dalsie caste miesto kadial do tochto auta tecie je zle tesnenie pod miskou peloveho filtra. Jednym cinskym zamkom som ziskal jednu funkcionalitu navyse, cize aj tie stoja za zvazenie. Zazltnute svetla mozu po prelesteni popukat. Origo hella 130€/kus. S tymi co kupis na aute neuvidis vobec nic. Rozvadzacie klapky klimy su kapitola sama o sebe. Spatnu vazbu o polohe beru z potenciometrov, ktore sa casom vysuchaju. Klapky su 4. Situacia s ich cenou a dostupnostou je ta ista ako so zamkami. Existuju navody na vymenu bez demontaze palubovky, ale je to krc. Aj tak palubovka po rokoch hrka a existuju vylepsene pogumovane uchyty, ktore to vylepsia, takze rovno vymenit, ked sa dava palubovka dole. Pri funkcii klimy treba skontrolovat aj funkcnost oboch vrtul. Cez klimatronik sa da precitat zoznam zapisanych chyb aj spustit test akcnych clenov klimy. Vo velkom teple casom odide displej polodotu alebo maxidotu. To je vsak 50€ zalezitost. Maloktory nebude este bude mat v mechanizme zdvihania prednych sedaciek vzperne struny zabezpecujuce nespadnutia sedacky naspat dole. Proste maju plastvy uchyt, ktory sa rokmi zlomi.
K pohonnemu ustrojenstvu. 6Q vyzaduje origo olej, co vyjde do 100€ napln. Odporucam menit, pri 300k km sa stava, ze sa tazko radi do dvojky. Vela prevodoviek netesni, pretesnenie je rentabilne pri vymene spojky. EGR ventil takmer urcite, ak ho este nik nevykucahl casom netesni a olej zo sania zasiera cely motor zvrchu, pricom polepta membranku na banke zdochynacej klapky. Ta potom nefunguje a motor sa pri vypnuti nechutne strasie. Hadice sania su spajane rychlospojkami, ktore casom netesnia ani ked sa pomenia O kruzky, takze hlavne dole na kryte je bordel od oleja. Ci viac, ci menej rozhoduje stav turba a kolko oleja prepusta. Drobnosti ako vaha vzduchu, nefunkcne zhavice, rokmi predrate podtlakove hadicky, ktore maju vplyv na spravnu regulaciu su naozaj drobnosti. Casom sa vyklepe natrubok na tandeme, ktory privadza okrem ineho aj podtlak do posilnovaca a ucinok brzd je potom hlavne v kolone neprijemne prekvapivo slaby. Lepia ho tekutym kovom. O starostlivosti o PD sa docitas v mhlavateho teme. Minimalne nesmie motor po dlhsom stati na volnobehu klepat (KO hydrozdvihatka) alebo sa cely otriasat (vstreky uz davaju zbohom alebo vacka je KO). Vela kusov zvykne pri starte po viachodinovom stati vypustit maskovaci modry kudol. Mozu za to uz vadne simeringy, alebo nahromadeny olej v sani vplyvom horsieho stavu turba.
Spotreba v realnom meste je na dvojkolke realne 7-8, na dialnici pri 140 tacho 6,5-7.
Stastnu ruku pri vybere. Kazdy vsak bude vykazovat nadpolovicnu vacsinu spomenutych drobnosti. Je to ale aj na dnesnu dobu pohodlne auto, aj ked na volnobehu sa oproti CR dieslom prenasa viac vibracii do interieru a to sposobuje rozne pazvuky. Tak isto pokial neprekonalo ziadnu buracku, tak komplexne nehrdzavie a jazda v nom si dovolim povedat, ze je pohodlnejsia (nizsia uroven hluku vdaka viacnasobnym tesneniam, dvojitej motorovej stene, odhlucneniu podbehov, hrubsim kobercom a dobrej aerodynamike; lepsia funkcionalita prvkov komfortu; vykon a odozva na plyn neovplyvnena vysokou EU normou; makkost podvozku; polomer zatacania vdaka tej "prekliatej" naprave; elektricka spirala v kureni je v tomto obdobi na nezaplatenie) oproti dnesnym autam nizsej strednej triedy.
EDIT: doplnenie
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Laka to, ze za cca 4000€ si vie clovek kupit auto, ktore stale vyzera ako sucastne auto. Zabuda sa vsak na to, ze udrzba nieco stoji. Vela ludi co si take auto kupia a nemusi to byt zrovna passat mnou opisane chyby a nedostatky neriesia. Daj nejaku alternativu.keyness napísal:Neviem si predstavit kto chce este dnes kupit stareho vyziteho pasata s nenormalne krutou udrzbou za co neposkytne viac menej nic oproti inym autam
Vsetky budu na tom plus minus rovnako. V rychlosti ma napada Octavia II prve kusy su uz v takom stave, tie novsie a drahsie sa daju este bez riesenia takychto chutoviek vyzit. A poznam aj ine auta ako koncern, ale vykon/spotreba s uvazenim ako takej spolahlivosti a toho aby som sa na to auto vydrzal kukat a aby v nom veci principialne fungovali a netvorili len polozku vybavy ma vzdy privedie sem. Pridam este odolnost voci korozii.
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Ja co mam skusenosti, tak kazdy 10r. japonec je proste kopa hrdze. Hentie veci co som opisal zneju v globale strasne, ale do 2000 sa z tych aut da spravit slusne auto, ktore nasledne bude jazdit dalsich 5 rokov bez vacsich investicii. Je vsak na povazeni ci dat 2000 do auta s trhovou cenou 3-4000. Je to na kazdeho zvazeni.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Napriek vsetkemu co tu bolo spomenute, tak to neni az tak strasne zla jazdenka. Ziadne 10-15 rocne auto na predaj nebude cukrik…
Vsetko bude zalezat od stavu pri kupe, od jeho servisovania atd… Zvacsa ten predajca, co tvrdi, ze auto je maximalne spolahlive, ze don nedal ani cent, ze len vozit sa, tak to zavana pruserom.
Taky, co sa do auta vysypal, co pomenil spustu veci, tak to mozno bude to prave orechove na kupu.
Vsetko bude zalezat od stavu pri kupe, od jeho servisovania atd… Zvacsa ten predajca, co tvrdi, ze auto je maximalne spolahlive, ze don nedal ani cent, ze len vozit sa, tak to zavana pruserom.
Taky, co sa do auta vysypal, co pomenil spustu veci, tak to mozno bude to prave orechove na kupu.
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
Nie je!Mám 17 ročnú Primeru a až na predný blatník kde je hrdza cca 4x1 cm je úplne v pohode dokonca aj výfuk je pôvodný,motor je suchý že sa dá s neho jesť.Kolega má o dva roky novšieho Passata a ten je hnilý všade dokonca mu prehnila strecha nad predným sklom až tak že mu do toho zateká,kilometre máme +- rovnaké z motora mu kvandá olej všade,stačí sa na to len pozrieť a už si špinavý.tonoaaa napísal:Ja co mam skusenosti, tak kazdy 10r. japonec je proste kopa hrdze. Hentie veci co som opisal zneju v globale strasne, ale do 2000 sa z tych aut da spravit slusne auto, ktore nasledne bude jazdit dalsich 5 rokov bez vacsich investicii. Je vsak na povazeni ci dat 2000 do auta s trhovou cenou 3-4000. Je to na kazdeho zvazeni.
-
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: 07.11.2015 11:52
- Bydlisko: SNV Zdieľať na Facebook
môj nedávno kúpený Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kw, 235Nm, 2009, 116000km - aj s prepisom, filtrami a olejom cca 4100€...áno, nepekný rákosník ktorého mi rovesníci nebudú závidieť ani ženy na to letieť nebudú ale...relatívne spoľahlivé auto s dostatočným výkonom, reálnou spotrebou od 4,5 do 5,5 l/100km, aj do kufra toho dosť natrepem, 4x el. okná, klíma, ťažné, rozvodová reťaz, a čo ja viem čo ešte...ALE není to folksvaaagn alebo béemvé 20ročné všaaaakDaj nejaku alternativu
ja len tak...kupujte čo chcete, ja som si vybral a zatiaľ som maximálne spokojný po 5000km [/quote]
09 Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kw
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Mal som kedysi mazdu 323f 1,8 rv93,vyklápačku, keby nebola bývala kúpená po nehode cez strechu, tak určite si to rozdá s hociakým zazrakom s koncernu. Tá oprava bola odflaknutá, preto som ju dal ďalej na východ europy, kde urcite este dnes jazdí.tonoaaa napísal:Ja co mam skusenosti, tak kazdy 10r. japonec je proste kopa hrdze. Hentie veci co som opisal zneju v globale strasne, ale do 2000 sa z tych aut da spravit slusne auto, ktore nasledne bude jazdit dalsich 5 rokov bez vacsich investicii. Je vsak na povazeni ci dat 2000 do auta s trhovou cenou 3-4000. Je to na kazdeho zvazeni.
Koľko koncernových aut 23rocnych este jazdi?
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
zadavatel temy chce prasaka nie sikmaca aj ked ja som zastancom japonskych aut hlavne co sa tyka kvality ale neberte mu sen prasak nieje az take zle auto ale zalezi od kusa a co sa tyka stvorkolice tam je to ozaj drahsie hlavne na servis nech si kazdy vyskusa mozno natrafi na zachovaly kus a bude spokojny mozno opacne bude plut
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
trucker694 napísal:Mal som kedysi mazdu 323f 1,8 rv93,vyklápačku, keby nebola bývala kúpená po nehode cez strechu, tak určite si to rozdá s hociakým zazrakom s koncernu. Tá oprava bola odflaknutá, preto som ju dal ďalej na východ europy, kde urcite este dnes jazdí.tonoaaa napísal:Ja co mam skusenosti, tak kazdy 10r. japonec je proste kopa hrdze. Hentie veci co som opisal zneju v globale strasne, ale do 2000 sa z tych aut da spravit slusne auto, ktore nasledne bude jazdit dalsich 5 rokov bez vacsich investicii. Je vsak na povazeni ci dat 2000 do auta s trhovou cenou 3-4000. Je to na kazdeho zvazeni.
Koľko koncernových aut 23rocnych este jazdi?
Nuž veľa ich nejazdí,pretože už 10 ročné majú hlboko cez 500 tis km.Takže tieto argumenty sú úplne ale úplne na vode.Každý tábor argumentuje zaujate,vidí čo chce vidieť a nevidí čo nechce.čo sa oplatí a čo sa neoplatí je nesmierne ťažká téma.Niekomu je výhra ísť do predaja a kúpy a brať na seba všetky možné riziká s tým spojené.Niekto do Passata z trhovou hodnotou 3--5 tis zainvestuje pokojne 2 tis a má istých a pohodových ďalších 200 tis km.Má auto ktoré pozná,vie o ňom úplne všetko a presne vie čo kde a kedy.
Ja hovorím...dobré a múdre rozhodnutie.
Japonci majú svoje nesporné plusy,a môžu mnohým ľudom vyslovene sadnúť.Ale japonský fan club vyčítal niečo grupe,čo je úplne iná trieda a kasta,to je skôr smiešne.Asi ako by bolo smiešne ak by sa grupák smial japoncom lebo idú rozpadnuté od hrdze v čase,keď on má minimálne tri razy toľko km,ak som ovšem nepovedal málo.Grupa má iné určenie,a kto ju má,si kladie iné požiadavky ako japonský fan club.Ako človek ktorý trávi pol života za volantom,si určite japonca nevyberie,bol by aj pekný hlupák.Ale aj zástanca japonskej kultúry ktorý si na japonské autá zvykol by asi nenašiel na grupe jediné pozitívum.Asi najlepšie by bolo nechať aj tých ktorým nerozumieme proste nechať žiť podla ich predstáv.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných