VW PASSAT B4 TDI 66 KW - slabo brzdĂ
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 156
- Dátum registrácie: 30.07.2010 10:43 Zdieľať na Facebook
VW PASSAT B4 TDI 66 KW - slabo brzdĂ
Caute chalani, ak náhodou už tu táto téma existuje,nehnevajte sa že som založil ďalšiu.
Mám problém PASSAT B4 TDI 66kw,slabý brzdný účinok.
Kúpil som auto so zlým posilovačom brzd - brzda bola stále tvrdá - vymenené - brzda je teraz dosť makká na moj vkus, auto slabo brzdí, do šmyku ho dostať je dosť problém.
Bol menený aj hlavný brzdový valec - minulým majitelom, mám od toho faktúru, plus podtlakove hadičky.
Bolo to už aj 2x ovzdušnené klasickým sposobom sedel som v aute mechanik behal okolo auta a ja som stláčal pedál. ABS odvzdusnene nebolo.
Neviete mi niekto poradiť kde by sa moholnachádzať problém ? brzdové kotúče a dosky sú OK.
Touto cestou sa chcem aj opýtať, či tu niekto z Vás nie je z Košíc alebo z jeho okolia, kto by sa mi na to vedel pozrieť, alebo či mi niekoho odtiaľ neviete odporučiť.
ďakujem za každú radu.
Mám problém PASSAT B4 TDI 66kw,slabý brzdný účinok.
Kúpil som auto so zlým posilovačom brzd - brzda bola stále tvrdá - vymenené - brzda je teraz dosť makká na moj vkus, auto slabo brzdí, do šmyku ho dostať je dosť problém.
Bol menený aj hlavný brzdový valec - minulým majitelom, mám od toho faktúru, plus podtlakove hadičky.
Bolo to už aj 2x ovzdušnené klasickým sposobom sedel som v aute mechanik behal okolo auta a ja som stláčal pedál. ABS odvzdusnene nebolo.
Neviete mi niekto poradiť kde by sa moholnachádzať problém ? brzdové kotúče a dosky sú OK.
Touto cestou sa chcem aj opýtať, či tu niekto z Vás nie je z Košíc alebo z jeho okolia, kto by sa mi na to vedel pozrieť, alebo či mi niekoho odtiaľ neviete odporučiť.
ďakujem za každú radu.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Ked je posilovac OK, brzdovy system odvzdusneny a teda naplneny novou brz. kvapalinou a napriek tomu ma slaby brzdny ucinok, tak problem je v kotucoch, platnickach…
Staci obetovat 10-15€,zajst na brzdove valce (STK, a aj autorizovane servisy to mavaju) a tam sa to ukaze v cislach, grafe.
Co znamena “brzdové kotúče a dosky sú OK“?
Boli menene? Aka znacka sa dala kotucov a ake platnicky k nim?
Ak sa dalo to najlacnejsie co mohlo byt, tak sa nemozno cudovat, ze je slaby brzdny ucinok. Trebalo overenu kombinaciu.
Ja netvrdim, ze lacne musi byt zle, len to, ze neoverene a lacne je vysoka pravdepodobnost na chaby vysledok.
Ja si pamatam na 2 kotuce s platnickami, sada spolu 66€ a brzdilo to skvelo, ba aj zivotnost bola nadpriemerna, no boli mi doporucene, overene.
Staci obetovat 10-15€,zajst na brzdove valce (STK, a aj autorizovane servisy to mavaju) a tam sa to ukaze v cislach, grafe.
Co znamena “brzdové kotúče a dosky sú OK“?
Boli menene? Aka znacka sa dala kotucov a ake platnicky k nim?
Ak sa dalo to najlacnejsie co mohlo byt, tak sa nemozno cudovat, ze je slaby brzdny ucinok. Trebalo overenu kombinaciu.
Ja netvrdim, ze lacne musi byt zle, len to, ze neoverene a lacne je vysoka pravdepodobnost na chaby vysledok.
Ja si pamatam na 2 kotuce s platnickami, sada spolu 66€ a brzdilo to skvelo, ba aj zivotnost bola nadpriemerna, no boli mi doporucene, overene.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Ak je na tvoj vkus moc makký pedál asi to bude zavzdušnené alebo si nesadli doštičky ešte alebo mastnota alebo daj to pozreť dakomu alebo sám a hladaj príčinu. šprajcnuté vodítka pridreté piestiky alebo derava hadica a netesnost na strane podtlaku posilovača alebo slabý podtlak od tandemu či čo to tam vyrába ten podtlak ak je to naftak tak má na to vývevu .
-
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Brzdy sú to najjednoduchšie čo na aute existuje,a predsa sú s nimi spojené problémy.Dôvod je nepochopenie elementárnych vecí a neuveritelná nevšímavosť.Slabé brzdy vyzerajú zhruba takto
[img]https://s26.postimg.org/aia5xtdet/DSCN6967.jpg[/img]
Ich základnýn problém je malá činná plocha a ani tá v podstate extra účinok nemá.Na obvode tj velkej kružnici ale aj na malej v strede je pás hrdze ktorý už vytvoril sklovinu.Táto nesmierne odolná glazúra sa pod platničkou iba leští,ale inak bráni dosadnutiu platničky na kotúč plnou silou.
Sklovinu treba oklepať,je krehká,ale zodrať ju platnička nedokáže.Akú vrstvičku vytvára vidieť tu
[img]https://s26.postimg.org/y4jkbhag5/Oct_1_8_T_014.jpg[/img]
Úplne zbytočne sem dáme nové platničky,tie brzdy nebudú stáť za nič.Ak kotúč oklepeme a trocha skultúrnime,tak si platnička už poradí,čochvíla sa k danému kotúču prispôsobí.Ale je tu ešte jedna vec ktorá uniká pozornosti.To je rovinatosť.Ak je platnička hrubá a meniť sa nebude,je nutné ju položiť na rovnú plochu a zmerať či je celková hrúbka identická na oboch koncoch.Ak nie je,znova sme pri znížení účinku,pretože piestik bude silu vyvíjať iba tam kde má väčšiu hrúbku.Rozdiel vie byť tak velký,že dokonca brzda pruží,pedál je mäkký aj po stom odvzdušnení.Po stlačení pedála začne platnička tlačiť na kotúč na hrubšom konci a až tlakom začne priečiť platničku kým ju nedotlačí ku kotúču.Ibaže tým sa zväčší chod pietika,je to gumové,a potrebuje dlhý chod pedála kedže potrebuje vytlačiť viac kvapaliny.-
Nech sa z brzdami robí čokoľvek,hoci aj iba výmena platničiek,je velmi rozumné dať kotúč dole a vyčistiť jeho dosadaciu plochu a tak isto plochu náboja na ktorú je nasadený.V zanedbaných brzdách takmer vždy chýba skrutečka ktorá upevńuje kotúč na náboj kola.Vtomto prípade ak sa odoberie koleso,je pravdepodobné že bez stisku kolesa sa oddelí kotúč od náboja a do vzniknutej medzierky napadá hrdza ktorá tam je vždy.A to vedie k tomu že sa "zvlnili" kotúče.Prd makový sa zvlnili,brzdy robil nesvojprávny človek.
To že sa odníme brzdový baran,odníme kotúč sa už urobí kus prevencie,pretože sa očistia veci,skontroluje chod vodítok,doplnia mazivom,vyskúša volnosť platničiek v nosičoch,skontroluje stav prachovky,skontroluje rovinatosť platničky a kto má indikátor môže zmerať hádzavosť,čo je už záruka že problémy nebudú.Pri meraní hádzavosti treba nasadiť aspoň tri kolové skrutky (pod ne matica M16) a dotlačiť kotúč k náboju a tak merať.
Každopádne brzdy sa nerobia (kvalitne) desať minút,ale takto vyzerá brzda hotová (tá z prvého obrázka)
[img]https://s26.postimg.org/7ywwmojdx/DSCN7023.jpg[/img]
[img]https://s26.postimg.org/4qsf9mx45/DSCN7024.jpg[/img]
Kto je trocha pozornejší,nájde tam ešte jednu drobnosť...treba ošetriť konce závitov proti korózii,trvá to sekundu.Aj po rokoch sa taký spoj rozoberá za sekundu,a nie karbom
[img]https://s26.postimg.org/aia5xtdet/DSCN6967.jpg[/img]
Ich základnýn problém je malá činná plocha a ani tá v podstate extra účinok nemá.Na obvode tj velkej kružnici ale aj na malej v strede je pás hrdze ktorý už vytvoril sklovinu.Táto nesmierne odolná glazúra sa pod platničkou iba leští,ale inak bráni dosadnutiu platničky na kotúč plnou silou.
Sklovinu treba oklepať,je krehká,ale zodrať ju platnička nedokáže.Akú vrstvičku vytvára vidieť tu
[img]https://s26.postimg.org/y4jkbhag5/Oct_1_8_T_014.jpg[/img]
Úplne zbytočne sem dáme nové platničky,tie brzdy nebudú stáť za nič.Ak kotúč oklepeme a trocha skultúrnime,tak si platnička už poradí,čochvíla sa k danému kotúču prispôsobí.Ale je tu ešte jedna vec ktorá uniká pozornosti.To je rovinatosť.Ak je platnička hrubá a meniť sa nebude,je nutné ju položiť na rovnú plochu a zmerať či je celková hrúbka identická na oboch koncoch.Ak nie je,znova sme pri znížení účinku,pretože piestik bude silu vyvíjať iba tam kde má väčšiu hrúbku.Rozdiel vie byť tak velký,že dokonca brzda pruží,pedál je mäkký aj po stom odvzdušnení.Po stlačení pedála začne platnička tlačiť na kotúč na hrubšom konci a až tlakom začne priečiť platničku kým ju nedotlačí ku kotúču.Ibaže tým sa zväčší chod pietika,je to gumové,a potrebuje dlhý chod pedála kedže potrebuje vytlačiť viac kvapaliny.-
Nech sa z brzdami robí čokoľvek,hoci aj iba výmena platničiek,je velmi rozumné dať kotúč dole a vyčistiť jeho dosadaciu plochu a tak isto plochu náboja na ktorú je nasadený.V zanedbaných brzdách takmer vždy chýba skrutečka ktorá upevńuje kotúč na náboj kola.Vtomto prípade ak sa odoberie koleso,je pravdepodobné že bez stisku kolesa sa oddelí kotúč od náboja a do vzniknutej medzierky napadá hrdza ktorá tam je vždy.A to vedie k tomu že sa "zvlnili" kotúče.Prd makový sa zvlnili,brzdy robil nesvojprávny človek.
To že sa odníme brzdový baran,odníme kotúč sa už urobí kus prevencie,pretože sa očistia veci,skontroluje chod vodítok,doplnia mazivom,vyskúša volnosť platničiek v nosičoch,skontroluje stav prachovky,skontroluje rovinatosť platničky a kto má indikátor môže zmerať hádzavosť,čo je už záruka že problémy nebudú.Pri meraní hádzavosti treba nasadiť aspoň tri kolové skrutky (pod ne matica M16) a dotlačiť kotúč k náboju a tak merať.
Každopádne brzdy sa nerobia (kvalitne) desať minút,ale takto vyzerá brzda hotová (tá z prvého obrázka)
[img]https://s26.postimg.org/7ywwmojdx/DSCN7023.jpg[/img]
[img]https://s26.postimg.org/4qsf9mx45/DSCN7024.jpg[/img]
Kto je trocha pozornejší,nájde tam ešte jednu drobnosť...treba ošetriť konce závitov proti korózii,trvá to sekundu.Aj po rokoch sa taký spoj rozoberá za sekundu,a nie karbom
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Od času uverejňovania týchto tém o brzdách, som si začal všimať brzdy aut stojacich na parkoviskach a zistil som následovné :
-tato sklovina o ktorej píše Mr.Hlavatý je problém asi tak 10 max 20% všetkých aut viac nie a na počudovanie , vždy sa jedná o ľahké autá jazdiace po meste...
výkonné ŤAŽKÉ autá ,žiadny problém so sklovinou na kotúčoch nemajú ...
PREČO ?
Lebo brzdy musia byť zaťažené určitým sposobom , aby platnička mala na kotúč čistiaci účinok.
A tiež najlepšie je ak je auto používané DENNE ,
vtedy všetko najlepšie funguje.
-tato sklovina o ktorej píše Mr.Hlavatý je problém asi tak 10 max 20% všetkých aut viac nie a na počudovanie , vždy sa jedná o ľahké autá jazdiace po meste...
výkonné ŤAŽKÉ autá ,žiadny problém so sklovinou na kotúčoch nemajú ...
PREČO ?
Lebo brzdy musia byť zaťažené určitým sposobom , aby platnička mala na kotúč čistiaci účinok.
A tiež najlepšie je ak je auto používané DENNE ,
vtedy všetko najlepšie funguje.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Ak som dobre precital,tak zadavatel ma problem s makkym pedalom.Zly kotuc,sklovina na kotuci nerobi pedal makkym,len ucinnost je slabsia.System ABS u niektorych aut sa musi odvzdusnit cez diagnostiku,inak to nejde.Pred vymenou posilnovaca mal tvrdy pedal,teraz makky.Musel sa vymontovat hlavny valec a vtedy sa nastal problem.Zavzdusnil sa system.nejedna sa o zle kotuce.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
To je celkom možné,ale písané je že to robil mechanik,nuž to trochu udivuje.ABS je vždy pod úrovňou hlavného valčeka,takže pri výmene ostávajú trubky plné kvapaliny.po opätovnom pripojení a naliatí brzdovky stačí povoliť spoj na hlavnom valci (handra pod to) a dostane sa von aj ten miligram vzduchu na konci trubky.Čosi som sa ich v živote navymieňal a ešte som diagnostiku na odvzdušňovanie nevyťahoval.Tam musel nejaký ťažký mysliteľ šlapať na pedál a natlačil kvapalinu aj so vzduchom do ABS-ka.
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných