VW Passat 2.0 TSI - po zohriati dieslovy zvuk

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

uwa0903119428
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 11.10.2015 16:39
Zdieľať na Facebook

VW Passat 2.0 TSI - po zohriati dieslovy zvuk

Príspevok od používateľa uwa0903119428 »

Zdravim vsetkych.
Potreboval by som pomoct s mojim autom. Jedna sa o Passat 2009. Motor TSI 2.0 147 kw – kod motora CAW. Dal som na nom preventivne komplet vymenit rozvody aj s retazami a napinakom kvoli obave aby nepreskocili rozvody a nezdestruoval sa motor. Motor chvilu isiel v pohode aj ked sa mi zdal hlucnejsi ako predtym. V poslednej dobe zacal motor robit dost neprijemnu vec. Po zohriati na prevadzkovu teplotu na volnobeznych alebo mensich otackach – od 1100 – 1400ot zacal byt motor dost hlucny. Asi ako hlucnejsi diesel alebo ako keby bol deravy vyfuk a zda sa mi ze autom pomerne trasie. Na palubovke vyskoci vystraha – chyba motora. Ale iba na sekundu a neostane svietit ani sprava a nevyskoci ani zlta kontrolka. Po pridani otacok motor ide normalne ale je stale trocha hlucnejsi. Diagnostika nenajde permanentnu chybu. V intermitent pamati je zapisany kod p0341 – sensor polohy vackovej hriadele. Senzor som vymenil ale nepomohlo. Stale taky isty prejav motora aj chyba. Dal som dalsiemu mechanikovi skontrolovat cez diagnostiku ci su vporiadku nastavene rozvody a povedal ze rozvody su v poriadku. Posledny rok som menil uz nasavacie potrubie kvoli rozpadnutemu tiahlu, PCV ventil bo roztrholo na nom tesnenie. A naposledy skrtiacu klapku bo uz dobre nefungovala. To len pre info co sa dialo s autom v poslednej dobe. Rozvody som dal menit preventivne ako som spominal.
Bojim sa s tym jazdit ale prave sa nam narodil syn a potrebujem vybavovat nejake veci. Mozem s tym vobec jazdit ked nesvieti permanente kontrolka?
Neviete nahodou co by to mohlo byt, pripadne kam s tym ist do servisu? – najlepsie BA, ale je mi to jedno kludne aj vycestujem alebo tam dam auto aj odtiahnut. Niekde kde tomu fakt rozumeju a TSI sa neprelaknu. Pripadne nebudu skusat zbytocne menit diely. Potrebujem to auto dat fakt dokopy.
Dakujem za akukolvek pomoc
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

Predaj to a kúp si jednoduchý atmosférický benzin...tsi do 2012 boli problematické a je to problém predať. ...mal som 1.4tsi golfa a predal som to kým tie rozvody né preskočia...Origo servis V HE po výmene rozvodov mesiac ticho a potom zase kovový zvuk a odpoveď servisu oni s tým viac nevedia urobiť nič. ...predal som to a kúpil Kiu s 1.6gdi nie je to také pohodlné ako vw ale absolútne žiadna starostlivosť o motor....ľudia si myslia že kúpia vw a kúpia nemecku kvalitu haha... A najnovší motor 1.0 vyzerá v golfe ako vysavac...pozeral som aj mazdu cx3 s 2.0 benzin ...Na nete minimálne problémy osvedčenE motory...Na 1.6 GDI kia sportage po 15000 km mám priemer 8.1l Není O com :zg282:
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

nieco na tych rozvodoch je.s tou retazou alebo napinaky,alebo vodiace nejake koliesko.ja som uz zazil ze retaz bola shit.nebolo to na vw ale na forde 2.0i benzin.motor sa triasol na volnobeh.tahal dobre spotreba ok emisna ok no trvalo to pol roka a 60000km kym som to znova rozhodil kupil som retaz od znacky -iwis -taka ako bola z vyroby a motor bol srazu kludny.okolo toho sa meni viac veci napinak vodiace listy a pod.ak pocut rachot napinak nedrzi retaz napnutu a klepe o nieco.to som mal tiez na forde presne od 1800-2100 otacok motor klepal ale to uz boli vodiace listy rozmlatene.to uz ani autorizaky nevedia rozvody poskladat?
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Pises, ze si riesil retaz na vacke a napinak. Osobne by som sa zameral tymto smerom.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Jedna sa o nedokonalosť systemu VVTI teda variabilne časovanie ventilov , je to pomerne jednoduchý system ktorý funguje na principe natačania vačkového hriadeľa,
kvoli efektivnejšej práci motora

system je vysvetlený tu :

http://www.enginebuildermag.com/2017/06 ... potential/

A ešte zrozumitelnejšie tu :

http://www.renaultclub.cz/casovani_vent ... uvnik.html

Teda pričinou "diesloveho" chodu benzinového motora ovladaneho VVTI byva nedokonalosť ,alebo nesprávne fungovanie,alebo opotrebovanie hydraulického systemu ovladania VVTI

Začal by som vymenou solenoidov ovladania hydrauliky a až potom by som išiel do vymeny aktuatorov teda ozubených kolies vačkových hriadeĺov, v ktorých sa realizuje celé natačanie vačkových hriadeĺov, počas chodu motora.

Ak si z BA kontaktuj chalana, ktorý vystupuje pod nickom
JRD McLaren na forum.cars.cz/chevrolet

Ma z touto problematikou bohaté skusenosti a robi opravy aj prerábky motorov....
Naposledy upravil/-a laco1871 v 27.06.2017 13:43, upravené celkom 1 krát.
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Napísal by si nám kde si tie rozvody dával meniť, aby som sa vedel takému servisu vyhnúť?onedlho aj mňa čaká výmena rozvodov a už sa začínam obávať aby mi nedos..rali celý motor..
Ja na tvojom mieste by som to riešil tam kde mi to menili, pokial auto pred tou výmenou šlo normálne tak niekde pri výmene sa stala chyba..
Servisy rastú ako huby po daždi, ale z nich je odborníkov tak možno 5%..ostatní môžu tak fukať gumy a meniť znaky na kapote..
Pred 2 rokmi mi hádzalo motor pri záťaži do nudzáku tak som našiel nabližší servis kde mali obrovskými písmenami napísané "DIAGNOSTIKA".
Vošiel som dnu s autom, chlapík napojil na notebook..kukal, prehladával všetko..nevedel nájsť chybu..že asi odišlo turbo :)
po polhodine preklikávania to vzdal a povedal že mám ísť zaplatiť 10 eur do pokladne..
Odišiel som a tu v BA mi to jeden chlan zistil za 30 sekund kde je chyba/turbo to teda nebolo/..takže taká je realita...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nevinil by som z toho servis.

Jednoznačne , boli pustené do prevádzky NEDOSTATOČNE OTESTOVANÉ TECHNOLOGIE
a tam je kameň urazu
Všeobecne je zname ,že hlavne koncern ,je v tom preborník, že testuje nové technologie na zakazníkoch

:41c2: :4090: :3c90:

Ale potýkali sa z touto chybou aj majitelia Chevroletov
uwa0903119428
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 11.10.2015 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0903119428 »

Dakujem vsetkym za nazor a rady. Nemyslim ze chalan v servise spravil nieco zle. Je to znamy a myslim ze robi veci poctivo. Vravim motor siel dobre 2-3 mesiace. Vyzera ze sa medzitym dokaslalo nieco ine. Co som cital fora dostal som sa k prispevku jedneho majitela auta s TSI ktory problem opisoval velmi podobne - rozvody OK, cidlo Ok a prisiel na to ,ze mu vypadlo sitko v ojejovom systeme a upchalo olejovy kanalik a v podstate auto nema v nizsich otackach dostatocny tlak oleja - http://forums.ross-tech.com/showthread. ... blem/page2

Niesom technik - preto to nenazyvam pravymi nazvami.

Dakujem za tip. Ozvem sa tomu chalanovi zo Chevrolet fora.

Okrem toho este nejake ine tipy, pripadne rady?

Dakujem velmi pekne
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných