VW Passat 2.0 TDi , CBAB - zvýšená hladina oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bikerx7
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 22.05.2011 12:28
Zdieľať na Facebook

VW Passat 2.0 TDi , CBAB - zvýšená hladina oleja

Príspevok od používateľa bikerx7 »

Zdravím, dnes som sa po dlhej dobre rozhodol skontrolovat hladinu oleja, bola strašne vysoká tak mi logicky došlo že ho je asi moc, vytiahol som cez hadičku CCA 0,8l(nesmrdel po nafte) potom už bola ryska cca nad polovičkou.. chladiaca kvapalina sa nestráca.. olej bol meneny na konci decembra pred 3000km, čital som že by to mohlo byt vďaka krátkym trasám a častym pokusom o regeneraciu, krátke trasy som jazdil dosť ale taktiež aj dlhšie a vobec mi neprišlo žeby auto chcelo stále regenerovať. Chcem sa spýtať čím by to mohlo byť a ako mám ďalej postupovať. Napadlo ma či netreba opäť vymienať olej pripadne vytiahnuť ešte dalši liter a doliať tam nový.. alebo som rozmyšlal či by nepomohlo kupiť aditivum na lepšie vypalenie dpf.. Pri tankovaní vždy aditivujem VIFom.. Auto je Passat 2010 2.0 TDi 103kw CBAB Chip na 132kw najazdené 211k.. Vopred ďakujem za rady
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

3000 km za 4 mesiace je nespravne zvolene auto. Nespravne jazdene a zla regeneracia dpf neukoncena a kedze prebieha dostrekom nafty do valca tak stekacez kruzky do oleja , olej vymenit auto predat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Povedal by som že vo vlastnom záujme nájsť super diagnostika lebo diagnostika týchto strojov je ozaj obsiahla.Ale ak si to prelezie skúsený chalan tak nájde všetko čo sa regenerácie týka od A po Z. Je tu jeden zádrhel že niektoré veci sú upravené (čip) a vyhodnocovať niektoré hodnoty bude otázne kedže sa môžu líšiť od softu ktorý je obvyklý a nie je jasné do čoho a ako presne sa zasiahlo.Ale i tak je to jediná cesta ako sa vyhnúť výdavkom za nič neriešiace "riešenia"
Olej v plnom profile vymeniť,inak sa koleduje o prieser
bikerx7
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 22.05.2011 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bikerx7 »

Keyness čo sa štýlu jazdenia týka myslím že som zle nechodil... otáčky vždy 2000 a viac.. poctivo sledovane regenerovanie aj dokončovanie regeneracii.. chceš mi ale povedať že to môže byt kludne z toho že auto od januára nevidelo diaľnicu a behalo len po meste v mrazoch a mimo mesto? Keď teraz vymením olej a budem behat 2x viac a dávať diaľnici tak si si istý že hladina bude stále rovnaká ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> chceš mi ale povedať že to môže byt kludne z toho že auto od januára nevidelo diaľnicu a behalo len po meste v mrazoch a mimo mesto?

jezisimarja samozrejme ze ano. Nikto nevie aka bude hladina ked budes davat alebo nedavat dialnicu, ale kazdy vie ze zmena originalneho softu "teda čip" rozhodne, absolutne rozhodne neprispela k zivotnosti DPF. Musi sa tvorit viacej splodin, musi sa viac zanasat, plus je tam tisic veci o ktorych ani tusenie nema nikto z nas ze co v tom softe vlastne je naliate.
bikerx7
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 22.05.2011 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bikerx7 »

Takže teraz rada od Vás.. mam to isť dať zajtra preventivne skontrolovať mechanikovi či to nezapričinuje niečo iné alebo mám len vymeniť olej s filtrom a behať na nom dialnicu a dialky? Lebo sa celkom bojim že čo ked to bude niečo iné.. nejaka netesnosť alebo podobne

KM je 211 500.. chip je spravený od 130 000 a jediny problem ktorý odvtedy bolo odidené EGR a chladič spalín v 200k
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ono sa to zbiera. Aj rakovinu máš v tele od narodenia,ale zabije ťa až v 50ke. A iný sa neponáhla ,tak sa tá mrcha ani nezobudí a dožije sa 90ky. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mp3turbo napísal:>> chceš mi ale povedať že to môže byt kludne z toho že auto od januára nevidelo diaľnicu a behalo len po meste v mrazoch a mimo mesto?

jezisimarja samozrejme ze ano. Nikto nevie aka bude hladina ked budes davat alebo nedavat dialnicu, ale kazdy vie ze zmena originalneho softu "teda čip" rozhodne, absolutne rozhodne neprispela k zivotnosti DPF. Musi sa tvorit viacej splodin, musi sa viac zanasat, plus je tam tisic veci o ktorych ani tusenie nema nikto z nas ze co v tom softe vlastne je naliate.

Lubo čo je v softe vieme,ale v pôvodnom.Dnes už vieme aj čo je v softe po dieselgate,ale to čo je v individuálnom čipe vie iba kto ho robil.Teda presnejšie,jasne že vidime hodnoty či je alebo nie je čip,ale ich prípadné posuny alebo zmeny nevieme vyhodnotiť presne.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Nemyslim si, ze ktokolvek vie povedat co do bodky v softe bolo pred dieselgate a je po nom. Tym nemam na mysli mapy ale algoritmy a rutiny, ktore s tymi mapami pracuju. Ved vyvojovy diagram popisujuci procesy poznalo len par ludi za zavretymi dverami. O niektorych procesoch sa mozeme len domnievat a tzv. chip je vzdy len pridanie paliva cim sa definuje vykon, vzduchu k tomu aby sa aspon v urcitych rezimoch znizila dymivost a posune limiterov aby to samotny sw programu akceptoval. To ze chip moze ovplyvnit priebeh procesov s cim ti co seriovy sw navrhli neratali vedie potom k ichbnespravnemu fungocaniu. Aj casy zopnutia spojok v dsg zavisia od teploty, krutiaceho momentu atd. Ak zrazu niekto ten moment zvacsi tak je logicke, ze ta spojka uz nebude spinat v idealnom rezime. Regeneracia dpf prichadza na zaklade pocitanej hodnoty za0lnenia filtra sadzami. Za tie roky je jasne a celkom dore dopocitatelne ako ktory rezim jazdy zaplna dpf a realne meratelnu hodnotu o zaplneni ma ecu z diferencialnych tlakov. Tieto koreluje a v seriovom stave to cele pri rozumnom pouzivatelovi auta funguje dobre aj v meste. Chip ale tuto korelaciu ovolyvni a casovana bomba je na svete.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pravdu máš do určitej miery.Samozrejme že zdrojové kody programov si asi nepreštuduješ.Ale..ani nemusíš.Čo potrebuješ vedieť je to,že sa upravilo časovanie prvého druhého tretieho vstreku tak a tak,v čase a množstve,že sa upravil prietok vzduchu pre iné teplotné režimy atd atd...a to sa vie.na opravy nič viac nepotrebuješ.Sú známe všetky zmeny,to jest takto bolo a teraz je takto.Chceš viac ? Načo by ti bolo ?
S čipom máš plnú pravdu,kým nevieš do čoho a ako sa siahalo,je to hra na slepú babu.Hodnotu ktorú vidíš (ak nie je štandardná) nevieš čomu pripísať.
bikerx7
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 22.05.2011 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bikerx7 »

Dnes som vymenil olej... Naštartoval som nechal som povrčať bolo niečo pod polkou na mierke.. trošku som dolial znovu preštartoval nechal stiecť a bola presná polka.. prišiel som domov nechal som auto tak a za hodinu a pol som šiel skontrolovať hladinu.. je uplne vysoká neni ani po max ale ešte oveľa vyššie.. do motora som nalial tak 3,3l oleja.. som zúfaly
vsevetko
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Plniace množstvo pre motor CBAB sú 4 litre oleja, niekde si urobil chybu.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Mas tam spravnu mierku oleja?
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

tak toto ako pises nema ziadny suvis s DPF , nieco sa do toho oleja dostava a teda v riadnom mnozstve ak po vymene a par km stupne takto hladina , treba to dat pozriet od PC ti moc neporadia
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

bikerx7 napísal:Dnes som vymenil olej... Naštartoval som nechal som povrčať bolo niečo pod polkou na mierke.. trošku som dolial znovu preštartoval nechal stiecť a bola presná polka.. prišiel som domov nechal som auto tak a za hodinu a pol som šiel skontrolovať hladinu.. je uplne vysoká neni ani po max ale ešte oveľa vyššie.. do motora som nalial tak 3,3l oleja.. som zúfaly

Toto sú tiež informácie ako od piva.Prišiel som domov...to nikoho nezaujíma,zaujíma koľko km si urobil km !! Hergot chlapi premýšlajte kým pošlete von čokoľvek
Je takmer vylúčené aby prírastok oleja bol z titulu práce DPF,braga má pravdu.Dostreky dokonca keby boli stále aktívne ...no záleží od km,ten údaj chýba.Tu stúpa hladina oleja mimoriadne rýchlo.Diagnostika to prezradí na prvý kuk,aj tak to auto musí pri nej skončiť maximálne rýchle.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných