VW Passat 2,0 tdi bmp

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

VW Passat 2,0 tdi bmp

Príspevok od používateľa Thomasl »

zdravím všetkých,
potreboval by som poradiť s passatom motor BMP ,2,0tdi ,103kw,2006,230tkm,pri 90tkm meneny nový motor,v Nemecku v záruke ,dnes po príjazde domov som ho normálne nechal dochladiť,vypol som ho a asi po 10 min som ho chcel ešte posunúť.Po naštartovaní som
chcel pohnúť,ale motor zdochol .Po opätovnom štarte vyskočili
otáčky na cca 1000/min,bolo mi to divné,lebo pri teplom som mal vždy cca 750,tak som ho chcel preebehnúť ale 2 stupeň vobec neťahá a navyše pri vypnutí počujem krátke zaklepanie.
Motorom netrasie ,má kľudný voľnobeh aj do otáčiek sa na voľnobehu dostáva normálne.Pozeral som turbo ,nemá voľu a nepíska,a aj
podtlaková regulácia funguje pri voľnobehu.Diagnostika chýb motora čistá.Po stlačení spojky žiadne čudné zvuky,Rozvody som pozeral len zbežne remeň napnutý ,kladka nie je uvoľnená.Rozvody menené pri 199tkm,mnou samým.5/2010.Doteraz som s ním nemal vobec žiadne problémy..prosím o radu ..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kedy prebehla posledná regenerácia ?
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

zaplnenosť dpf podľa diagnostiky je 4,3%,kanál 75,na jednom
českom fóre som sa dočítal o poškodenej klapke vzduchu - plnej oleja ,mala by byť pri egr ventile,može to mať súvis?keď som zhodil dole hadicu boli tam znaky po oleji,v´daka za odpoveď..
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

dnes som demontoval klapku vzduchu a egr,bolo to trošku zanesené ale nič strašné,po zložení som to išiel vyskúšať ,zdá sa mi ťe sa to ešte zhoršuje auto nechce ísť ani na
jednotku ,potrhuje pri zábere ,sem tam som po pridaní na voľnobeh započul aj klepot,diagnostika opäť nič,vstrekovače
-0,16, 0,25, 0,00, 0,41 na voľnobeh,zdá sa mi akoby sa nemenila hodnota plniaceho tlaku stale 965 aj počas jazdy,skúšal som odpojiť hadičku podtlaku na plechovke a vcucnúť ,ale pohlo sa to max.1cm,akú dráhu to má robiť?
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Ustami nemusis dosiahnut pozadovany podtlak aby si plne pohol regulaciu turba, skus regulaciu zapojit priamo na hlavny podtlak aby si obisiel regulaciu podtlaku, nech ti niekto startne auto a pozeraj aku drahu to tiahlo na ovladanie turba spravilo a ci plinulo alebo trhano, najlepsie je nastartovat pockat az sa zatiahne a vypnut motor a pozerat jak sa povoli
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

kolko cm by to malo chodit naplno ,ide to vyskúšať aj rukou?
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

po odpojení banky variabilita chodí ľahučko celú dráhu až na doraz,potom som skúšal ústami urobiť podtlak,pridržal jazykom a znova tak asi aj banka je ok, urobil som týmto podtlakom celú dráhu,autom už nejde skoro ani pohnúť ,štartuje na brnk,aj otáčky na voľnobehu sú ok,musím si pomáhať spojkou,inak zdochýna,raz mi vypadla hadica z intercoolera a malo to podobný prejav,teraz je hadica pripojená,len ma zaráža sem tam zaklepanie pri pridaní otáčok ..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Thomasl napísal:dnes som demontoval klapku vzduchu a egr,bolo to trošku zanesené ale nič strašné,po zložení som to išiel vyskúšať ,zdá sa mi ťe sa to ešte zhoršuje auto nechce ísť ani na
jednotku ,potrhuje pri zábere ,sem tam som po pridaní na voľnobeh započul aj klepot,diagnostika opäť nič,vstrekovače
-0,16, 0,25, 0,00, 0,41 na voľnobeh,zdá sa mi akoby sa nemenila hodnota plniaceho tlaku stale 965 aj počas jazdy,skúšal som odpojiť hadičku podtlaku na plechovke a vcucnúť ,ale pohlo sa to max.1cm,akú dráhu to má robiť?

Ja som to tu napísal už tisíc krát,len nerozumiete písmenkám...EGR si overíš cez diagnostiku cez hodnoty váhy vzduchu,takže vidíš keď je otvorený aj zatvorený.Na klapku chladiča sa pre tento druh poruchy môžeš vyprdnúť,nemá na túto poruchu žiadny dosah.
Variabilitu ústami úplne v pohode potiahneš,kedže ústa požadovanú hodnotu v pohode urobia.Akurát si treba trocha pomôcť jazykom pre udržanie.Pohyb páčky je menj než 10 mm
Vstrekovače tak ako uvádzaš byť nemôžu,kedže súčet plusov a mínusov nesedí.Všetko sedí ak pred 0,25 dáš mínus.V technike to nie je jedno.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

hodnoty vstrekov sú približné z hlavy,čo som si zapamätal z diagnostiky,auto chytne na šupu aj na volnobeh ide dobre ,do otáčok sa dostáva tiež normálne,ale ako idem pohnúť skape,aká by mala byť hodnota napájania podtlaku?egr čistučký, váhu vidím na diagnostike ,že pracuje,máš pre mňa ešte nápad čo kontrolovať?vďaka
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

lakinooo napísal:Rukou to skusis, ale musis odpojit tiahlo od banky. Tym len skusis ci chodi variabilita. Ale nic o banke.


Inak ahoj radusko.
Ahoj
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

všimol som si ,že v bloku mer.hodnot 11 sa mi ani pri záťaži nemeni žiadana a skutočná hodnota plniaceho tlaku,stále sa zobrazuju 965 mbar,čím to ešte može byť?
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Od klavesnice toho moc radit nepojde ale myslim si ze prvy dobry mechanik pri aute nato dojde rychlejsie ako tu sa dohadovat, snimac tlaku je ako natom???
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Thomasl napísal:všimol som si ,že v bloku mer.hodnot 11 sa mi ani pri záťaži nemeni žiadana a skutočná hodnota plniaceho tlaku,stále sa zobrazuju 965 mbar,čím to ešte može byť?
Tretia hodnota ak sa nemení by znamenalo mrtvu turbínu.Ale je to vo velkom rozpore z tým čo si písal,že vidíš ako pracuje EGR.Buď jedno neplatí,alebo druhé.Ak je totiž turbína mrtva mení sa hodnota pretokov a tie tvrdíš že sedia.
Bolo by jedno vysvetlenie že nie je meraný tlak turbíny tj problém snímania tlaku,ale to zase je potom blbo zvládnutá diagnostika pretože nepozrieť (neporovnať) tlak turba a atmosferický pri nečinnom motore (musí byť rovnaký) je školácka chyba.
EGR otv - 250-250
EGR zat 250-450
máš to cca tak ?
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

dnes mi vyhodilo chybu 001027,egr funkcia ,vymontoval som ho a napriek tomu,že som ho v sobotu čistil bol dosť zanesený,
mám možnosť ho nejak ohmicky premerať ,alebo zistiť jeho správnu funkciu?je to vlastne el.mag.cievka a predpokladám nejaký potenciometer.aké majú byť približné hodnoty?má tento egr dosah na moj problém t.j.žiadny poprípade prerušovaný výkon počas jazdy?ďakujem za odpoveď mhlavaty
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je možnosť ešte pokiaľ je vonku ho pripojiť a cez skúšku akčných členov dať do chodu.V podstate ale môže dochádzať aj k nesúladu pohybu ventilu a jeho odmeraním kedže má zabudovanú kontrolu.
Pokiaľ ma pamäť neklame tak prevedenie kontroly akčného členu je spojené z tým že si hneď nakalibruje krajné polohy

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných