VW Passat 1.8 TSI - nepravidelny volnobeh

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

futy - to auto mam iba jeden rok, ale predtym s nim od nova jazdila moja segra, bolo to firemne auto. Jazdilo samozrejme dlhe trasy na LL. Za 3roky nalietalo 190.000km - to uvadzam, preto, aby si ludia konecne uvedomili, ze 6rocne Passaty so 115.000km vobec nebudu stocene :d :D Auto bolo poctivo servisovane, mam vytlacenu kompletnu servisnu historiu s fakturami. Za cely ten cas, nemalo jediny vaznejsi problem, iba bezna udrzba. Ja jazdim skor kratsie trasy, najazdim tak 15-20tkm rocne, ale tak zas apon olej menim po 8 tkm. Ja osobne tomu motoru nemam moc, co vytknut - taha krasne, spotrebu ma fajn, olej moc nezere. Vadi mi len ta komotnost pri rozjazde ked su otacky pod 1500 a to, ze to ma take konstantne zrychlenie - ako elektricka - chyba tomu kusok charakteru, taka nejaka vykonova spicka, alebo ako to povedat. Tak teraz neviem, ci su tie motory fakt taka katastrofa, alebo bol tento zrodeny pod stastnou hviezdou. Ono, na forach casto pisu ludia bez osobnych skusenosti, ktori o tom iba nieco poculi, resp. citali na inom fore, kde pocul niekto iny. Ako, koncern vobec nezastavam, tiez mam pocit, ze iny to vedia lepsie, ale aj ten najlepsi motor sa moze posrat, ked s tym bude niekto jazdit ako prasa, vytacat za studena, nedochladzovat a menit v tom olej najlepsie raz za dva roky.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Ja som tiež zatial spokojný, olej nežerie, spotreba OK, keď treba priťať tak ide :d :D Ja som spravil na ňom cca 43t za 2r, 1x padlo vodné čerpadlo (tieklo). Teraz má cez113t, no tak sa preto pýtam.
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

jaaaj, aby som nezabudol - jednu chybu pri kupe predsa len mal - tiekla vodna pumpa, tie vraj na 1.8TSI moc nevydrzia - ale to neberem ani ako chybu, kedze pumpa je spotrebak. A vymena nestala vela
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

No na zahraničných fórach u AUDI tie vodné čerpadlá nezriedka menia po 40-50t km, mne lahlo myslím pri 92t a inak výmena cca 300,-€. Takto to zatečie
[img]http://imgupload.sk/images/b/q/bqht2s21zm0uec5o9uzn_thumb.jpg[/img]
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

300 EUR? Sialena cena. Ta pumpa sa nemusi kupovat ako cely domcek s termostatom, da sa kupit samostatne a to bud ako plastovy predrazeny original, alebo z druhovyroby. Ja som kupil nejaku tusim Saleri, ale bola celokovova a posobila lepsim dojmom, ako ten original. Stala okolo 40 evri . A mal som stastie na sikovneho mechanika, ktory to mal velmi rychlo vymenene. Akurat nemohol vymenit remen, lebo na to treba nejaky origo servisny pripravok. Za pracu si tusim pytal 50, ci tak nejak.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Ja som dal do servisu kde chodím, šiel celý diel vrátane termostatu, podľa Etky samostatne nešlo objednať.
[img]http://imgupload.sk/images/o/k/okov7ig0hwgkch1rj61q_thumb.jpg[/img]
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

no, takze cievka to bohuzial nie je, ale este sa nevie co ine. Je to vraj take divne, vypadava zapalovanie iba na jednom valci, este sa budu kontrolovat vstrekovace, prisavanie falosneho vzduchu, popr. aj ta vytahana retaz
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

prave som volal so servisom a finalna diagnoza by teda mala byt vytahana rozvodova retaz. Vraj to dali na inu diagnostiku a tam jednoznacne ukazuje vypadavanie zapalovania na jednom valci - nie vsak na tom istom, ale meni sa to. Na volnobehu to blbne, pri zvysenych otackach je vsetko OK, takze to vypada na ten rozvod - na volnobehu retaz kmita, mozno napinak nema dostatocny pritlak, po zvyseni otacok sa retaz dopne a motor ide OK. Preto asi aj ta kontrolka, zasvieti az tak neskoro - RJ mozno nepostrehne minimalnu odchylku v rozvode, ale kontrolka zasvieti, (ked ide motor dlhsie na volnobehu) asi v dosledku zlych emisii. Co vy na to? Dufam, ze to nedopadne tak, ze sa vymenia rozvody a pojde to tak isto. Aj ked po tej vymene rozvodov aspon budem kludnejsie spavat, ze to nepreskoci na totalku.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Tak pri týchto motoroch určite nič nepokazíš pri výmene rozvodov, hlavne ak neboli ešte menené a ak to majú zhodené tak vidia či je reťaz vyťahaná ako babkine lajdy :d :D
romet
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.05.2008 19:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romet »

V súbore TPI 205206.jpg (čo som ti poslal mailom) v strede dole je to pekne popísané.
Ak na napínaku reťaze je vidno 4 a viac zárezov je reťaz vyťahaná a je nutná jej výmena. Predlženie reťaze stará vs nová je niekedy iba pol článku a už to môže robiť šarapatu.
Na tvojom mieste robím komplet rozvody a dám napínak K.

PS: A nezabudni zarezať nejakého kohúta ako obetu bohom a poďakovanie, že motor bez výmeny rozvodu prežil až do 212t km a nie je skočený rozvod na tvrdo.
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

romet, ide sa to menit komplet - retaz, K-ckovy napinak a este aj tie pritlacne/vodiace listy. Napinak sa udajne iny, ako K-ckovy uz nedistribuuje. Servisakom som spominal, ze na napinaku, su tie kontrolne zarezy, ale to je uz jedno, tak, ci tak sa to uz bude komplet menit, ked to bude rozpitvane. Este ale musia preverit, ci k tomu nie je treba nejake origo servisne pripravky - dufam, ze nie. Kohuta rezat nejdem :d :D, ale nakoniec asi aj budem rad, ak to bude ten rozvod, aspon to budem mat z krku, inak neviem, ci by som sa donutil k tomu, dat to vymenit - asi by som naivne zil v predstave, ze mne sa to hadam nestane. Ale tak budem sa v duchu modlit, aby to zas nebolo nakoniec nieco ine. A jasne, ze si uvedomujem, ze to mohlo dopadnut horsie, s investiciou nie v stovkach, ale v tisicoch eur. Ak vsetko pojde podla planu, do piatku by to mohlo byt hotove, tak dam potom vediet. Zatial sa vyvazam na Fobii - tej svieti cela palubovka, ale zatial jazdi - tam som uz s opravami rezignoval :d :D
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

no, vyvija sa to dost nepriaznivo - bezny servis do toho nejde - po prestudovani manualov dosli na to, ze je k tomu potrebny origo servisny pripravok na aretaciu prestavovaca vacky a ten nemaju. Takze uz som sa objednal na vymenu do autorizaku, cenovo to vychadza nastastie podobne.
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

pisal som to, ze to nieje praca pre neznalych, bez presneho postupu (elsawin) a hlavne speci pripravkov. A s prestavovacom vacky nech sa chlapci pekne vyhraju, totiz ide tazko dole ale este tazsie sa nasadza naspat, neskutocne presne to licuje a treba sa trafit doslova na desatinu milimetra presne, aby sadol ako ma.. niekto nemusi mat tie nervy a moze ho tam tlacit nasilu.. To len tak pre info.

P.S K-ckovky hydronapinak uz nema ziadne zarezy, ma inu konstrukciu, iny sposob aretacie piestika.. uz to nieje system neico ako "rohatka-zapadka" s dost nestatnymi zubkami a este nestastnejsim perkom na ktorom sa dokonca vylamovali aj zubky (to bolo hlavne u uplne prveho typu napinaka N-kovy..)
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

A aký napinák tam má Audi, lebo im to menej preskakuje, alebo sa o tom nepíše..., tam sa dávali 1,8TFSi od 2007 a v servise myslím vravel že tam nie je s tými zubami.
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

ano audi nemava problem, aj v skorsich rocnikoch je tam K-ckovy.. je to chore, ale co uz :d :D

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 78 neregistrovaných