VW Passat 1,9 tdi - Emise do dilny

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mmartin95
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.08.2019 07:58
Zdieľať na Facebook

VW Passat 1,9 tdi - Emise do dilny

Príspevok od používateľa mmartin95 »

Zdravím, poprosil by som pomoc a chcem sa ospravedlniť za vytvorenie ďaľšiej témy ohľadom Emise, no prečítal som všetký témy vyskúšali sme rôzne veci ale môjmu passatu zatial nič nepomohlo.

Už zhruba 2 mesiac mám problém s autom - žltá kontrolka motora, emise do dílny. Prvý krát sa kontrolka objavila po STK a EK (Marec), následne sme chybu len odstránili a bol klud do Mája.
Ak sa objavila znova dal som auto mechanikovy (chybný kód - 19586 EGR systém, dosažená horní prahová hodnota , prerušovaný) a on vyčistil EGR ventil (EGR - otáčky motoru 819/min, MAF - 670,3-500 mg/str kde to stale skakalo hore dole, no norma mala byť okolo 200-250) po zhruba 40km sa kontrolka objavila znova. Auto som dal opäť mechanikovy, ktorý vymenil váhu vzduchu, no kontrolka sa po 40km znova objavila. Následne sa vymenila potlaková hadička (z EGRu), no závadu nevyriešila. Nakoniec sme teda vymenili EGR ventil, včera som si bol zobrať auto a po prejdený asi 10km sa kontrolka objavila znova.
Tu som vymenil mechanika (sám mi povedal že nevie čo s tým môže byť), na odporúčanie známeho (tiež ma passat ale B7) som šiel k inému. Ten auto pozeral na diagnostike a odporúčil mi vymeniť váhu vzduchu (prvý mechanik tam dal nejaký lacný šunt), tak sme vymenili za drahší (asi Bosh alebo podobne) lebo furt mu na diagnostike ukazovali zvláštne hodnoty.
Po prejdený asi 80km mi kontrolka vyhodila zas, šiel som okolo 70 a preradil som z 5tky do 4ky a pri nejakej 55-60 mi kontrolku vyhodilo zas. Mechanik vravel že sa na to pozrie a predpokladá že to môže robiť vačkova hriadel, čo podla mna je blbosť lebo ta bola menená cca 2-2,5 roka späť (Sada vačkového hřídele ET ENGINE TEAM - ET HV0338).

Auto ide nestraca výkon, nedava ma do núdzoveho, spotreba je tiež v poriadku, nedymí, skrátka na aute nieje cítiť žiadny rozdiel, akurát svieti kontrolka.
Nenapada vás čo by to mohlo byť? Prípadne nemáte podobnú skúsenosť? Lebo prešiel som všetky podobné témy a zvyčajne to vyriešila výmena EGR/vahu vzduchu no mne to nepomohlo. Alebo viete mi niekoho odporúčiť v Prievidzi a okolie, kto by mi vedel poradiť?

Ide o Passat b5.5 96kw, AVF, 2005.


Prípadne ak by bolo ešte niečo doplniť, napíšte čo a skúsim čo najskôr doplniť. Ďakujem za každu radu :)
Ak by bol
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Toto snáď nie je pravda ,dokola tie isté scenáre,ja len stále neviem pochopiť ako niekto môže zveriť auto do rúk amatérov a ešte za to platiť :41c2:
mmartin95
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.08.2019 07:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mmartin95 »

@Mateusz737 ak mi vieš niekoho odporúčiť, kto to vie spraviť budem len rád
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Viem ,len by si to mal kúsok ďalej ,počkáme nech Ti niekoho odporučia z okolia ak nie tak mi napíš
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Zacal by som hladanim cloveka co vie pouzivat diagnostiku a rozumie suvislosti hodnot, ktore diagnostika zobrazuje. Velmi lahko potom vidiet, vo sposobi chybobu hlasku a rozsvietenie "emisii".
Overil by som podtlak v hadickach a funkcnost ventilov, ktore ten podtlak prepinaju, aby vobec ten egr vedel fungovat. Podla mna, ked mam hadat bez diagnostiky, tak najskor rj nevie znizit mnostvo vzduchu otvorenim egr, pretoze sa neotvori z nehakeho dovodu (spominane hadicky alebo ventil). Ale opakujem, ze diagnostika ta navedie velmi dobre.
Inym riesenim, ale suflikantskym, je softverovo odstavit cinnost egr zadanim poziadavky na MAF = 800 v mapach.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Ja by som Ti odporučil Dtecha resp. firmu Diesel technology ale je tu v BA..a ked nie u neho tak potom značkový servis, tam sa neriešia veci systémom pokus omyl, nakoľko sú kvôli licenciám na možnosť servisovania áut pekne sledovaný a v prípade nejakých problémov im hrozí pekný po...
U garáž majstrov, alebo v nejakých malých servisoch to žial funguje systémom aký si popísal sám..vymeňme snáď to bude toto..a keď nie tak ešte vymeňme toto..veľa takýchto "fachmanov" si zakupy diagnostiku s ktorou ani nevie robiť aj keď sa tak tvári..
Mám niekoľko osobných skúseností s predchádzajucim autom..trebárs mi raz po ceste do roboty auto začalo strácať výkon..nemal som po ruke iný sevis, tak šup so takého malého servisu..mechanik asi hodinu všetko prechádzal a jeho záver bol že odišlo turbo..dal som si to predsa zistiť niekde inde a turbu nič nebolo..praskla guma na aktuátore turba..výmena 95 eur...a turbo jazdí dodnes-odvtedy už spravilo asi 100 000 km..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už v tých hodnotách to nesedí.Na zistenie či je EGR v poriadku stačí vedieť prietoky a oblasť práce. Oblasť práce je neustále vyznačovaná dokonca dva razy,raz ako špecifikovaná oblasť práce (003/2) a raz ako pomer zopnutia elmagnetu N18 ktorý upravuje podtlak pre banku EGR v % (003/4)
Prvý kontrolovaný parameter je prietok na váhe pri prevádzkovej teplote motora a pri otv/zatv EGR.To je hodnota ktorá sa musí u AVF meniť (volnobeh) medzi 250 (otv) a 420 (zatv) mg/str z odchýlkou do 10 mg
Dalej sa urobí logovanie kanála 001 003 a 010 spolu v režime malých a stredných ot spôsobom pridávám,uberám proste prechodové režimy.Ak by sa zapísala chyba,v danom momente sa urobí prudké pridnie plynu do podlahy a okamžité úplné uvolnenie (označkuje sa miesto v logu)
Čo tam treba robiť hentie šaškárne,kontrolujú sa hodnoty,ak sedia tak aj je všetko v poriadku.Až keď nesedia a spôsob v čom to nesedí ukáže čo sa bude vlastne dalej riešiť.Takže prvý nástrel či sedia hodnoty je volnobeh a sledovanie váhy a spustenie EGR cez akčné členy,alebo pomocníka (hadička z egr dole/hore)
Dzibi
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 05.10.2017 11:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dzibi »

Dám ti radu nad zlato, maj v pichi a zbav sa toho... Ja som tiež mal veľké problémy s milovaným autom. Potom sa sa nasral a išlo papá.. Padol meteorit zo srdca :4012:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Radu si kľudne nechaj len pre seba,nie každý to robí tak že každý problém hodí na hlavu iného.
Dzibi
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 05.10.2017 11:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dzibi »

Evidentne to tak spravil majiteľ pred ním. Radu si nechaj pre seba nie každý má 800€ na opravy za starý vrak...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

1) takato oprava nema co stat 800 eur na 2005ke 96kW

2) EGR ventil na tento najbeznejsi motor sa musi nachadzat k dispozicii u kazdeho spriateleneho mechanika co nie je tela ; zapozicat teda "na skusku" bez kupovania noveho ma byt psia povinnost, hlavne ked NEVIE / NEMA ISTOTU ; to iste vaha vzduchu ktorej praca sa takisto da krasne kuknut diagnostikou.

3) myslim ze rovnaky EGR ventil maju aj 85kW/77kW/74kW 1.9tdi verzie, znalejsi ma opravia. Takze fakt to nie je nedostatkovy tovar.

4) ked predavas auto v pokazenom stave, so svietiacim Engine Check, rozhodne ho predas za rovnaku sumu ako ked je auto v poriadku, ze ? Vacsinou predas lahko chnapnute auto za vyrazne mensiu cenu ako auto v poriadku, to znamena ze ta oprava sa proste oplati a musis ju spravit. Laik sa takeho auta zlakne, a preto viacmenej zostava len vselijakym spekulantom alebo autickarom ktori rozhodne "realnu plnu" sumu neponuknu.

5) ci majitel pred nim predal pokazene auto nevieme ; autor tejto temy moze byt kludne majitelom vozu 10 rokov. Nikde to tam nevidim. Skor sa mi zda ze masinu ma dlhodobo podla toho ze ca. 2 alebo 2.5roka sa menila vackovica, je o tom vcelku dobre informovany cize mi to pride akokeby to bolo pocas jeho vlastnictva.



Skor by ma zaujimalo preco sa menila vacka - kolko ma masinka najazdene ? To musi mat aspon pol miliona. Dalej by ma zaujimali vyrovnavacie davky vstrekovacov uplne studeneho motora a uplne tepleho motora i ked tam chybu nepredpokladam.

To ze masina celkovo hlta kilometre v poriadku je najdolezitejsie. Tento problem bude nejaka drobna blbina.

Mimochodom, pri tych diagnostickych ukonoch by sa rozhodne mali pozriet maximalne tlaky turba pri akceleracii a porovnat so seriovym stavom. Aby nahodou auto nebolo nacipovane... co sa mnohym Pasattom stavalo ze ?
mmartin95
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.08.2019 07:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mmartin95 »

Ďakujem za rady, no neviem, musím zohnať asi niekoho fakt dobrého cez diagnostiku no najhoršie že o nikom v okolí neviem :(

Čo sa týka auta mám ho 5,5 roka a auto doteraz žiadne problémý, servis vždy ako sa mal, nikdy som tam nič lacné nedával (až teraz tú lacnú váhu vzduchu).
Čo sa týkalo výmeni vačky tak sa menila lebo stara odišla, ako keby sa s nej nejaký bočný kus odpadlo (fakt kúsok) a auto mi strašne triaslo pri pridaný plinu, po rozobratí motora sa prišlo na chybu a musela sa meniť. Auto ma 263xxxKM.

@mp3turbo myslíš že by to mohlo robiť aj turbo? Auto nieje načipované aj keď sa ma mechanik na to pýtal, lebo auto je fakt živé na svoj vek.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Turbo tebe asi najmenej treba vysvetlovať ako rýchlo je jasné či pracuje EGR,či dáva váha plné hodnoty a či si turbína plní psiu povinnosť a šlape podľa nôt.
Je nad rámec môjho chápania,ak niekto,servis,je to jedno,vymení vačku,hydrá,zrejme generálkuje hlavu (menili sa guferá) dá nový tandem váhu atd. a majiteľovi odovzdá auto z hláškami.U PD čo je voči hláškam tak odolné že ani črep čo mi sem príde v dezolátnom stave nemá zápis v pamäti,je bez závad.Pritom takmer neschopný jazdy prípadne štartu.
Je odovzdané auto so závadou,dokonca základnej veci,ale prakticky je všetko nové.To nemám za chybu,ale tomu musí zodpovedať výsledok.
Jednoducho ďaleko za moje chápanie.Je šumafuk čo je nové,je hodnota abcdefghijklmn to ma zaujíma.Ak je hodnota aká byť má,odomňa keď má v nádrži zahradné čerpadlo,je mi to jedno,ani ma nenapadne sa oň zajímať.jediné čo ma zaujíma,plní si svoj úkol,alebo neplní.Preto je diagnostika,ale nie tá minutová za 10 e.- Asi niečo nie je v poriadku a pochybujem že je to správne,ak ten čo celkom slušne nákladnú opravu dovedie tam kde je,a iný to zadarmo opravuje,hoci dobrovolne.To je dôvod prečo odmietam robiť samotné diagnostiky,tj ja zistím čo tomu je,potom to už nejaký šuflikant alebo gazda ak je zručný urobí.Ten svet vedie k tomu že všetci sprostý pekne zarobia,ten čo niečo aj vie bude jedine krkať.
V čase keď tu visel manuál k PD čo som písal,som upozorńoval že u 8vent PD je nutné meniť v čase po 200 tis km hydrá,inak zničia vačku,tj bude to neskôr drahšie.Tento motor je jeden z mála čo proste pár blbiniek musí dostať načas,potom je to paráda.Nemeniť skrutečky vstrekov...vybije šachty,ušetrených až cca 10 e.- (bez práce) veci ktoré sú nutné v nejakom časovom (skôr kilometrovom) horizonte sú malé výdaje,navyše sa dajú pridávať ako pokračovanie prác ktoré sú nevyhnutné (rozvody) a tak jeden úkon ušetriť.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Asi by som pouvazoval urobiť EGR off a investovať peniaze do niečoho užitočnejšieho ako do starého auta.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

no povedal by som že vidím ako rozumnejšiu alternatívu investovať do staršieho čo ak je dobré je velmi dobré a odmení sa.Skôr ako do novej blbiny čo zlá zišla už z pásu.Jediná škoda že sa ten stav dopustil

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 50 neregistrovaných