VW Passat 1.8 TSI - nepravidelny volnobeh

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

VW Passat 1.8 TSI - nepravidelny volnobeh

Príspevok od používateľa majkl77 »

Zdravim vas - poprosil by som o pomoc, resp. tipy, v com moze byt problem. WV Pasat, 1.8TSI, BZB, 118kW, 2008, 212.000km. Uz asi mesiac mal rano pri minusovych teplotach mensie problemy-po nastartovani sa dost trapil aby udrzal otacky a motor nezdochol, isiel ako keby na 3valce aj zvuk z vyfuku bol taky, ked si moor pridal otacky tak OK, ked klesli, tak skoro zdochol, ale hned pri jazde problem zmizol. Dnes to uz bolo horsie - start divny, pocas jazdy vsetko OK, ale ked som po 20km odstavil, tak otacky na volnobehu lietali od 600 do 2000. Po obede som akurat isiel na vymenu oleja - v servise to uz na volnobehu islo katastrofalne, fakt ako na 3 valce, triaslo celym autom. Dali to na diagnostiku - nevypisalo im nic, akurat nieco, ako porucha volnobehu - to vymazali a dalej tam uz nenabehlo nic. Lambda je vraj OK, cidlo teploty tiez a vraj to ide na 4 valce. Este sme skusili odpojit a pripojit baterku, no nic nepomohlo. Vraj mam pojazdit a mozno sa objavi nieco detailnejsie v chybovych hlaseniach. Cestou domov som to povytacal, motor nema ubytok vykonu, akurat cestou zacalo nieco piskat (dufam, ze to bude len klinovy remen). Ked som dosiel, tak klasika - cele auto vibruje a otacky na volnobehu miestami lietaju hore-dole. Sviecky su menene, filtre tiez. Na co sa sustredit, ked diagnostika nic nevypisuje? Skrtiaca klapka, vstrekovace, zapalovacie cievky, vaha vzduchu? Ani neviem, ci to vlastne davat do servisu-diagnostika neukaze nic a mam pocit, ze 1.8TSI je v tej zaplave TDI nepreskumany "exot". Za vsetky rady vopred dakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Diagnostika vypisuje, len to číta negramotný v problematike Tsi, čo je v podstate tak trochu pochopitelné,ide o ďaleko zložitejší systém než sú dieslové vysokotlaké systémy a diagnostické rady veškeré sú rovné nule.Už som sa v podobnom duchu raz vyjadril,tento systém bude až príde čas problémov nesmierne preklínaný,má všetko čo k tomu treba,nesmierne množstvo elektronických prvkov,velmi sofistikovaný systém z množstvom systémov ktoré sú doslova neznáme v dielenskej praxi,a nepreskúmaný systém menežmentu.Matematik by povedal že rovnica z nekonečným počtom neznámych.Človek nemusí byť jasnovidec aby odhadol ako dopadnú opravy.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

asi pred polrokom sme tento problem riesili na kamaratovom prasaku on mal posunuty rozvodovy remen o jeden zub motor bol 1,8T starsi model ale priznaky uplne stejne jemu spravil chybu mechanik nieco mu robili s motorom a mali dole aj rozvody no a zle mu ich nahodil naspat otacky lietali hore dole po spravnom nastaveni rozvodov vsetko o.k.
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

Na rozvod by som to moc netipoval, kedze sa to zhorsovalo postupne a volnobeh na teplom motore zacal blbnut az teraz. Neviem, nezazil som preskocenu retaz napr. o 1zub, ale myslim, ze by to islo horsie - vo vyssich otackach ide normalne. Skor sa mi to javi, ako skrtiaca klapka, nejake cidlo teploty, vaha vzduchu - nemam sajn, co vsetko v tom motore je. V kazdom pripade - dnes po prichode do prace, mi na volnobehu zasvietila kontrolka poruchy motora, tak to dam zajtra zase na diagnostiku - mozno to uz vypise nieco konkretnejsie.
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

..ja to na problem s rozvodom tiez nevidim, preskocena retaz by ti sposobovala problem v celom spektre otacok a mal by si trvale od preskocenia rozsietenu kontrolku motora. To moze byt mnoho veci, len zistovat a zistovat postupne, reci o tom jak je ten motor komplikovany a az sa zacnu sypat bude preklinany, ti nepomozu.. fakt k veci toto.
Inak podobne problemy sposobovalo u jedneho 1,8 TSI zle palivove cerpadlo, aj ked u toho sa problem prejavoval v kazdom momente, nebola chvila kedy by siel motor uplne dobre. No palivovy system v tom moze mat prsty.

Este co sa tyka kolisania otacok na volnobehu, napada ma falosny vzduch keby prisaval, toto sme mali na Mazde 1.6
marian.186
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 23.02.2011 17:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marian.186 »

Co tak benzin?
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

benzinom to tiez zrejme nebude - rano sa to triaslo aj na 95ke aj na 99ke
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

majkl77
Daj si ten rozvod pozrieť, dobre ti radím viem o čom hovorím...
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Tiež by som dal skontrolovať ten rozvod a nie preto že by bol skončený, ale preto že tá reťaz môže byť vyťahaná a vačka voči kluke môže byť už "posunutá" a najväčšiu galibu to môže robiť práve ak nie je motor v zábere a navyše v nízkych otáčkach, kde je presnosť momentu vstrekovania dôležitá.

Ale tak máme tu aj odborníka ktorý vie že reťaze meniť netreba, stačia šponováky :300f:
Jemu stačí že už mu to pri štarte nezaklepe
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

este k tej retazi.. Ak by bola natiahnuta (hoc aj nepreskocena..), rozsuhlasenie vacky a kluky by diagnostika pochopitelne zaznamenala a bolo by to neskor aj v chybach, naviac zasvietila a svietila by kontrola motora trvale a nehovoriac o tom, ze by motor nemal vykon a na 99% by padol do nudzaku.. chlapik nic take nepopisuje.

Este k ivko1.. ty si tu ocividne asi tiez jeden z tych o ktorych pises, pan vsadebol vsetkovidel :d :D :28b7:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne tak,rozladenie sa prejaví v päťdesiatich kanáloch,len na stabilizáciu chodu je ich toľko že trvá hodinu ich prezreť.Niečo také má siahodlhé dôsledky ktoré sa dajú vidieť v pošahaní všetkých hodnôt.Tiež by som sa tým nezaoberal.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

A prečo by natiahnutá reťaz nemohla spôsobovať daný problém ? Ved to natiahnutie sposobí posun časovania o pól zuba. Šponovák môže byť nadoraz, pritom na dokonalé našponovanie stačiť nemusí, a pri volnobehu, kedy motor nie je v záťazi tá reťaz tancuje, neviem kde všade to má snímač, ale tie snímače tiež asi nevedia odmerať odchýlku 1° ...

Podla toho čo napísal že zistili v tom servise, tak tam vlastne nezistili nič, okrem toho že sa pokúsili vyčítať pamäť závad, odpojenie baterky už bol leb pokus zo zúfalstva
Jednoznačne je to chyba mechanikov ktorý nehladali odchýlky, ale ťažko sledovať odchýlky ked nevedia toleranciu parametrov
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Este ma napadla jedna vec ktoru som videl na tomto motore netesna hadicka na privode vzduchu az za vahou vzduchu treba pozriet aj toto , inac na tychto motoroch je problem s prestavovacom vackoveho hriadela a vratim sa k tym rozvodom 1.8 TSI mali problem aj spreskakovanim rozvodovej retaze takze kludne to moze byt aj tato pricina --- inac v roku 2009-2010 bola zvolavacia akcia na motor 1.8TSI ohladom vackoveho hriadela a napinaku rozvodovej retaze

Tu je clanok nejakeho majitela --
nemáte někdo zkušenosti s údajným přeskočením rozvodů u tohoto motoru, mám najeto pouhých 20000km. Minulý týden motor začal strácet výkon, stoupla spotřeba, převodovka si začala řadit jak se zachtělo. Navštivil jsem autorizovaný servis, tam na PC zjistili zvýšenou hlučnost(klepání) a občasné vynechávání válce, ale v servisu běžel motor v pořádku, tak závady z paměti vymazali a jesti se to bude opakovat mám přijed znovu.
Nedojel jsem ani domů cca 15km a auto se zase začalo chovat stejně. Druhý den jsem auto odvezl do servisu, dnes po třech dnech jsem volal jak to vypadá a bylo mi oznámeno, že se jedná o závažnější problém, pravděpodobně o přeskočené rozvody, oprava cca 1týden, navíte někdo co vše se mohlo na motoru poškodit a jestli mám si trvat na novém motoru nebo ho nechat opravovat.
děkuji za informace
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

..hlavne, ze mu vymazali chyby z pamate, ale hladat pricinu preco tam nejake boli a hlavne podla toho ake konkretne.. to by uz chcel clovek asi vela od lojzkov v servisoch...

P.S u 1.8 TSI/TFSI nebola ziadna zvolavacia akcia ohladom napinaku rozvodovej retaze, to len pre ujasnenie.. Bola zvolavacia akcia na prestavovac vacky.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných