VW Jetta 2016 - prevodovka DSG

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peteros
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 05.11.2009 14:02
Zdieľať na Facebook

VW Jetta 2016 - prevodovka DSG

Príspevok od používateľa peteros »

Kupujem novu Jettu, podmienka je automat. Predajca ma prekvapil tymito motorizaciami: 2,0d 81kw/dsg7st a potom 2,0d 110kw/dsg6st. Myslel som si za nove auta vw maju vsetky uz 7stupnovy automat. Teraz neviem ci silnejsie so starsou prevodovkou, ci do toho ist, alebo vziat ten slabsi so 7 stupnovym automatom. Cenovy rozdiel je cca 2000 e silnejsia verzia je drahsia. Dakujem za postrehy.
peteros
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 05.11.2009 14:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peteros »

No ale máme na firme nového Tiguana a ten ma tento istý motor 2,0d 110kW a má 7st.dsg automat. Preto ma to zmiatlo.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

moja rada znie, nekupovat jettu a uz duplom nie s dsg
majkeles
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkeles »

Prečo nie dsg???
majkeles
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkeles »

Čo je podla Vás TOP???
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

z nevedomosti vladne velka nevola voci dsg prevodovkam. Ale je to progres. Je to vlastne dvojspojkova prevodovka, pricom v 6st.je chladenie zabezpecovane olejovou naplnou a v 7st. su dve suche spojky. Spojky su vzdy viaclamelove. Ta viacstupnova ma najmensiu spotrebu - aj voci manualu aj voci konvencnej AP s hydrodynamickym menicom - lebo spojky idu bez odporu oleja - su suche. Zvycajne dsg zvladne 500-550 Nm, preto ma hlavne uplatnenie medzi 1,9 - 2,2 lit. objem. u dizlov, ktore maju vyssi krut.moment na dany objem. Obe su adaptivne a radenie vzdy prebieha pri inych otackach - pamataju si styl jazdy. Radenie je velmi rychle, nakolko kazda spojka radi vzdy kazdy druhy prevod a ked ma jedna spojka zaradenu napr.dvojku, tak na druhej spojke, ktora je ale vypnuta, je zaradena a caka uz trojka... DSG prevodovky by nemohli vzniknut bez obrovskeho pokroku elektroniky a ta je tu najnamahavejsia a najcitlivejsia. Mechatronika je tu este citlivejsia, ako je to u hydromenicov. Co z toho vyplyva - ak kupa auta s DSG, tak radsej nove a ak jazdenka, tak mnohonasobne vacsieho bacha na auto po buracke, aj ked relativne malej a pozor na vymeny RJ - na prevodovke a aj motorovej RJ u aut s DSG. Inak ked neburas, staras sa o prevodovku a pri jazde sa paky nechytis, tak nevykazuju vyssiu poruchovost oproti konvenckej AP.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

majkeles.....TOP je Passat zo starým pumpáčom a klasickou prevodovkou kde je všetko pôvodné pri 500 tis km,lebo aj také tu behajú a nie je ich ani málo ani to nieje nič výnimočné.nebavme sa o stave odometra ktorý sa zabudol kdesi pri 200 tis
Dnes musí auto spĺňať aj iné požiadavky ktoré ale z výrobou aut súvisia,preto nájsť TOP v ponuke automobiliek po 2010 je asi velmi problematická vec.Už aj pre krátkosť času by akákoľvek chvála na 3-5 ročné auto bola hlúpe chválenie dňa pred večerou kedže až na výnimky tie autá majú najazdené málo km.Ale odpočet nákladov u dnešnej generácii aut pri dajme tomu 500 tis bude určite v mnohom poučná.Ja som nie raz načrtával o čom dnešná generácia aut je.Neznamená to nič viac a nič menej,než to že to priniesie tvrdú lekciu a poučenie v tom zmysle,že sa treba prikrývať takou perinou na akú je finančné krytie.Kde nie je krytie problém,tam niet zlého auta ani motora a ani prevodovky.Niekto to obíde,iný do toho stúpi,a podaktorý ešte aj prstom okoštujú aby si boli istý do čoho šlapli.Všetko sa zmení,ak ho budú ľudia kupovať v apatieke (ale musí byť lacný) inak žiadne poučenia fungovať nebudú nikdy
peteros
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 05.11.2009 14:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peteros »

Velmi pekne dakujem za postrehy ale poprosim vratit sa k meritu veci. ako som napisal auto bude nove a priplacam si zaruku 4 roky a120tis.km. Potom pojde auto z firmy prec. takze jetta preto lebo sa mi paci, cenovo vyhovuje, za passata v business vybave nedam 35tisic. Princip dsg prevodoviek som snad pochopil, jedna je ,,sucha,, a druha,,mokra,,. Takze ak zopakujem otazku slabsi motor 81kw/7st.dsg alebo silnejsi 110kw/6st.dsg?
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

za passat 35 nie ale za jettu das 25000? Ja by som mozno radsej este nejakych tych 1000e osomral a zobral napriklad Optimu v automate a nemusel by som napriklad doplacat za zaruku takze by to vlastne vyslo asi nastejno s financiami.
peteros
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 05.11.2009 14:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peteros »

No povedzme to tak, ze miesto Passata k Jette za 25tisíc mám 1X Yamahu XT1200Z Supertenere. Ďakujem pekne.
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

peteros napísal: priplacam si zaruku 4 roky a120tis.km. Potom pojde auto z firmy prec.
doplacas 4 roky zaruky a potom sa auto preda...z akeho dovodu potom riesis tu na fore ci silnejsi 110kW/6st.DSG, alebo slabsi 81kW/7st.DSG ? Nechces si to nechat ani nad ramec zaruky, ani po splateni leasingu...Kup si to, na co mas financie, je uplne jedno, ci mas 6, alebo 7.st. ... Ci az tak velmi Ti zalezi na nazore inych? Ked dostanes viac prispevkov ze slabsi, kupis slabsi a opacne? Prepac, len nechapem, ake postrehy mas na mysli? Prajem Ti uspesny vyber a spokojnost s rozhodnutim. :2f93:
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

kamarát riešil podobný problém a nakoniec po prečítaní recenzíí išiel radšej do olejovej DSG. Vraj je spoľahlivejšia, olej to chladí a hlavne čistí ten bordel po výmene oleja !!!

Teraz neviem, ktorá to je presne. Ale naštudoval toho do aleluja, a tam odporúčali mokrú DSG hoc staršiu, ale spoľahlivejšiu.

Ináč bral Golfa variant.
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

Ano, ta 6.st.s olejom je osvedcena a a rokmi vyskusana...7.st je "novinka" a nebude mat vela majitelov viac ako 100k. km, lenze Peteros bude mat zaruku 4 roky a potom ide auto "prec"...takze naco riesit "suchu", ked je auto o 2000€ drahsie??
peteros
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 05.11.2009 14:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peteros »

Ano, ja som chcel od zaciatku ten 150 konovy motor, len ma ta 6 stupnova prevodovka prekvapila. Mne nejde ani tak o naklady na pripadnu opravu, predpokladam ze na 4 roky zaruky bude akakolvek zavada opravena zdarma, len ma skor zaujimala povedzme spolahlivost. Nerad by som chodil s novym autom do servisu moc casto. To ma nebavi teraz, ked ma moje auto 200tisic.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Mozno je problem v tom, co ta zaruka kryje a co sa kedy pocita ako porucha a kedy je to "bezne" opotrebenie.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných