VW Jetta 1.2 TSI - EA211 vs EA111

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

uwa0904755819
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 13.06.2015 21:50
Zdieľať na Facebook

VW Jetta 1.2 TSI - EA211 vs EA111

Príspevok od používateľa uwa0904755819 »

Ahojte,

rodičia plánujú kupovať auto. Ide o VW Jetta s rokom výroby 10/2011 a motorom 1.2 TSI (77 kW). Dočítal som sa však o problémoch s rozvodmi na tomto motore typu EA111, ktorý sa vyrábal do júna 2011. Išlo podľa všetkého o neodstrániteľnú poruchu, ktorá sa dala riešiť len dočasne výmenou. Tieto vadné motory od spomínaného júna 2011 nahradila novšia generácia EA211, pri ktorej bola táto chyba natrvalo odstránená. Neviem ako je to so zavádzaním novej generácie motorov pri výrobe vozidiel, či sa v tom júni 2011 nadobro seklo s generáciou EA111 a všetky vozidlá vyrobené po tomto dátume už majú typ EA211, alebo sa používali staršie modely až kým sa "neminuli".
Môžete mi to prosím niekto zainteresovaný potvrdiť? A taktiež je nejaký spôsob ako overiť, ktorý typ motoru je v danej Jette?
Ďakujem
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

V závere roka 2012 spustila Škoda a.s. výrobu novej generácie E 211 prepĺňaných motorov 1.2 TSI a 1.4 TSI. Tieto agregáty sa budú ako staršie 1,2 TSi a 1,4 TSi montovať nielen do modelov Škoda, ale aj do vozidiel Audi, Seat a VW. Jednotky sa vyznačujú nižším vnútorným trením, zníženou hmotnosťou a optimalizovaným teplotným manažmentom. 1.4 TSI je napr. schpný jazdiť len na dva valce.

Konkrétne motor 1,2 TSi radu E211 už nebude mať chúlostivú rozvodovú reťaz a úplne novej konštrukcie je aj hlava valcov. Tá má po novom 16 ventilov, rozvod DOHC (pôvodný 1,2 TSI E 111 má osem ventilov) a naviac aj variabilné časovanie ventilov. V hlave sú integrované aj výfukové zvody. Toto riešenie zabezpečuje schladenie výfukových plynov, preto sa zbytočne neprehrieva katalyzátor. Výhoda tohto riešenia je jasná. Pri vysokej záťaži (napr. rýchla jazda po diaľnici) už nie je potrebné dochlazovat katalyzátor nespáleným palivom, čo logicky znižuje celkovú spotrebu paliva. V praxi teda aj rýchlejšia jazda po diaľnici znamená rozumný odber paliva cca 6-6,5 litra pri konštantných 130 km / h v závislosti od modelu a mimo mesta slušnejšou jazdou nie je rarita klesnúť aj k 4 litrom. Nový agregát sa vyrába rovnako ako predchádzajúca generácia v dvoch výkonových variantách 63 a 77 kW, pričom slabšia varianta sa kombinuje le s päťstupňovou prevodovkou.

Čo to znamená? Spotreba benzínu je naozaj nižšia: pri konštantných 130 km / h točí motor na najvyšší prevod 3000 min-1 a spaľuje iba 5,9 l/100 km. Zdá sa, že Volkswagen našiel recept na naozaj efektívne downsizing. Zvlášť keď s vyššou rýchlosťou spotreba narastá len pozvoľna, dlhodobý priemer sa ustálil na šiestich litroch a mimo mesto sa s trochou snahy dá jazdiť za štyri.

http://www.autorubik.sk/clanky/motor-12-tsi

Skopíroval som to sem už asi druhýkrát aby bolo konečne jasné čo tam je zmenené a od kedy sa ten motor montuje.
Určite nie si na dobrom fóre a určite nie s dobrou otázkou.

Ja to auto nemám ani som na tom nejazdil, ale viezol ma minule taxík na VW s 1,2 TSI-čkom novým a debatovali sme okolo toho a auto sa mi zdalo celkom šikovné a živé...

Ak chceš normálnu radu pýtaj sa inde....
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Aj keď ten motor bol vynovený ktovie čo sa im podarilo dodrbkať na ňom....ja by som odporúčal pre pokojný spánok poobzerať sa po jette s 1.6 MPI - niekoľko ich v ponuke je a človek tam má aspoň zaručené že ho nečaká nejaký drahý prúser......bohužiaľ tie TSI ako aj každý nový priamovstrekový turbobenzín rozhodne neoplýva servisnou a konštrukčnou jednoduchosťou.....
romanonZa
Príspevky: 369
Dátum registrácie: 21.08.2014 07:53
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romanonZa »

Tak ja mam 1.4 tsi 2011 a musim povedat ze zatial som nemal ziadny problem s motorom ani s retazou. Yeraz mam 73t km. Doklepem este 17t a caka ma vymena rozvodov. Okrem problemov s rozbehom za studena, kedy do auto sekalo, ako keby ho koza kopala som s autom nemal ziadny problem. Je pravda, ze po vymene vzduchoveho filtra sa rozbeh ukludnil, no netrvalo to nejako dlho a problemy sa opakovali. Vlastne sa opakuju stale, no myslim si, ze so spolahlivostou motora ako takeho to nema nic spolocne. Ale ako sa vravi, kazdy sa moze mylit. Spotrebu mam dlhodobo pod 7 litrov, no 80% casu travim na dialnici, zvysok mesto a to kratke vzdialenosti. A tak v meste vidim priemernu spotrebu aj 9 litrov a viac.

A3 SB 1,4 TFSI DSG 2011
bmw-er
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 14.03.2009 10:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bmw-er »

rada EA211 prisla az s golfom 7, a3, o3 (koniec roka 2012, u nas 2013)
motor pri pohlade nan vyzera uplne inak nez EA111.
Jetta bude mat TSI z rady EA111 az do jula 2015 kedy stacilo splnat EU5, momentalne je v platnosti uz EU6 a rada EA111 skoncila uplne v kazdom aute od vw.
co si sa docital bolo iba ze mechanizmus rozvodov v roku 2011 bol prepracovany kvoli lepsej zivotnosti
lkopcansky
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lkopcansky »

Momentálne jazdím na dvoch firemných Fabiach. Obe maju problém pri rozbiehaní, ako je hore spomínané. O dost horšie bolo, ked zrazu prestalo ist turbo. Žiadna signalizacia, len minimálny ťah, max.3000 otáčok. Nikomu to nezávidím ten pocit na diaľnici, ked môžete ist max 80. Stalo sa to na oboch. Museli sme počkať na odpocivadlo, vypli, chvíľu počkali a uz to išlo. V minulosti minimálne jedna Fabia z dvojice bola tri krat nepojazdna.....jedna sa o ročníky tusim 2011.....
romanonZa
Príspevky: 369
Dátum registrácie: 21.08.2014 07:53
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romanonZa »

Tak to sa mne nestalo nikdy. A ja ked idem na dialnicu, tak taham v kuse viac ako 1000 km. Dufam, ze nic podobne sa mi nestane. :(

A3 SB 1,4 TFSI DSG 2011
romanonZa
Príspevky: 369
Dátum registrácie: 21.08.2014 07:53
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romanonZa »

Lubos, no to vies. Clovek a hlavne slovac chce usetrit kde sa da. Na poistke, na palive, na dani.... Preto som aj ja kupoval 1.4 . ver, ze keby som mal opat kupovat auto, vykaslem sa na to a kupim nieco rozumnejsie. Planujem kupit nieco vacsie, len treba najst nejaky rozumny kus. Poradili mi japonca, tak sa vydam tou cestou. Skutocnost nie je taka, ako ju prezentuje vw group v tabulkach. Ani omylom.

P.S. rovnake problemy mal aj motor 2.0 tsi. A to mi uz ako prdinec nepride. ;)

A3 SB 1,4 TFSI DSG 2011
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

Nechápem rečiam prečo turbo-benzin nie ............. . Ja plánujem kúpiť od známeho Fiat Bravo 1.4 Tjet LPG - auto je maximálne zachovalé aj keď to je taxik čo ma najazdené k dnešnému dňu cca 400 000-km . Jedine čo na aute bolo za celu dobu robene bola prevodovka a spojka . Motor je od nova bez poruch . Plus sa strašne teším na to koľko najazdí nove auto známeho v službách TAXI ( Fiat 500L 0.9-L CNG )
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lubos zimovcak napísal:sherdog: never každému bludu... :40bd:
Toto nikdy nepíš ak to nevysvetlíš
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan vysvetlenie je jednoduché- celý článok v autorubiku je zmes poloprávd a zavádzania , ktorú napísal novinár platený výrobcom daného motoru.
Vidím to u nás vo výrobe - máme milion certifikátov o bezpečnosti a zdravotnej nezávadnosti a pritom robíme z jedov najvyššej kategorie prudko rakovinotvorných. Keď si ale prečítaš tie recenzie tak si v siedmom nebi. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

lubos zimovcak napísal:sherdog: never každému bludu... :40bd:
Samozrejme "verím" jedine tebe...a už dávno tvrdím, že ty by si mal byť moderátor alebo modulátor, prípadne alternátor tohto fóra škoda tvojho komediálneho talentu...Zimovčák. Čo téma to Zimovčák so svojou aleternatívou a pohľadom na svet..Možno by si zapadol aj na Topky.sk....keď tu nonstop šmejdíš už zopár sezón ako zbesilý jeleň v ruji.. :40bd: Že by ťažký život slovenského nezamestnaného???


Ďalej už nečítaj Zimovčák z Levíc to nepíšem pre teba, môže sa stať že nepochopíš a zase budeš nasratý celý deň..:40bd:

Na TSI-čkach 2010-11 ešte s reťazovým rozvdom (1,8) mám čosi odjazdené, máme ich 10 kusov a v celku aj nejaké tie skúsenosti za tých 4 či 5 rokov. Stačí dohľadať, písal som o tom.
Možno raz príde čas, keď sa slovenské autorizované servisy naučia servisovať autá. Už vedia robiť objednávky, ktoré vybavujú fešné slečny a páni v kravatách. Alebo napríklad predať liter oleja za 30 euro takého istého čo stojí v inom obchode 8 euro...Krôčik po krôčiku a za takých 20 rokov, keď už budú tieto motory archaické a Zimovčák bude mať 80 rokov to príde.....

Nová reťaz na TSI čku, toto je konkrétne 1,8 Octavia, vyzerá trochu ináč je upravená ..dával som sem aj fotky z motora ktorý som mal rozhodený a menili sa akurát tie rozvody. Je tam jasne vidieť v čom je rozdiel:

http://forum.autobazar.eu/prispevok779430.html#779430
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci ale sila argumentu úplne postačuje,neskáčte si do vlasov a nekazte si deň.
Preto som sa ohradil aj ja.Povedať (napísať) niekomu že trepe,to nič nerieši. Treba napísať čo a prečo je inak,vyargumentovať iný názor,to potom dáva zmysel
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

Problémové nasadenie 1,2 TSI so zlyhávajúcim rozvodm:

Volkswagen Group 1.2 TSI (EA 111)
Kódy: CBZB, CBZA

Výroba: od 2009 (najväčšia rizikovosť do 6/2011)
Nasadenie (do 6/2011): Audi A1, Audi A3, Seat Altea, Seat Leon 1P, Seat Ibiza, Seat Leon II, Seat Leon III, Škoda Fabia II, Octavia II, Škoda Roomster, Škoda Yeti, VW Golf / Golf Plus , VW Caddy, VW Jetta, VW Polo V, VW Touran

Zdroj: http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000618/ ... nite---II-

Tak isto všetci čo tvrdíte nejaké tie veci okolo toho bolo by naozaj dobre to vyzdrojovať, lebo jeden tvrdí to druhý zase ono. A môže sa mýliť. Ak priamo nerobíte vo vývoji a následne v predaji VW. Potom nám môžete kľudne objasniť vašu obchodno predajnú stratégiu.. :d :D
A zadavateľ ak kupuje novú Jettu tak odkontrolovať typ motora v aute (EA211) asi určite vie. Takže prepokladám dosť silne že v Jette 2015 je EA211, tak ako píše, keďže v tabuľkách píšu: 1,2TSI valce/ventily - 4/16.
http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/33 ... ry-euro-6/

[img]http://s2.postimg.org/qgm3xii6x/jetta.jpg[/img]

http://www.vw.sk/modely/jetta/fakty_cen ... icke_udaje
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Kód: Vybrať všetko

http://uloz.to/xC38NxK1/031-motory-ea211-pdf
V tom PDF-ku su opisane asi vsetky podrobnosti...
Osobne mam za to, ze tato novsia rada je spolahlivejsia a urcite uspornejsia co sa tyka narokov na palivo.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných