VW Golf 1,6 tdi - prehrievanie motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

salofalk
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 22.04.2019 14:55
Zdieľať na Facebook

VW Golf 1,6 tdi - prehrievanie motora

Príspevok od používateľa salofalk »

Pred dvomi mesiacmi som tu na foru písal, že sa mi zobrazila kontrolka prehrievanie motora, vypnite motor. Chladiacej kvapaliny tam je dost. Zasevietila mi len raz po 12km. Potom som s autom urobil trasu 100km ( tam aj spat) vpohode, potom zase uz trasu 550km a vpohode, zase 300km pred tyzdnom a mimo aj bezne trasy okolo 50km. Az dnes mi zase po 12km zobrazila ta kontrolka , ale dokonca teplota vystupila na 130. S kamaratom, sme skontrolovali chladiacu kvapalinu je jej dost dokonca aj veko otvoril a nevrelo to tam.Máte podobnu skusenoť? jedna sa o golf 2013 1,6TDi
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Nečítal si je tu písané o tom mraky. Treba vymeniť vodné čerpadlo a kvapalinu za novší typ
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

+ niekolkonásobný preplach motora a plnenie s vákuovaním.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

VW, škoda, seat vôbec nepredpisuju výmenu chladiacej kvapaliny.
Zároveň inštalovali konštrukčne chybný typ vodného čerpadla.

Vysledkom je porucha čerpadlá, ktorá spôsobí prehrievanie motora. Zaujímavé je, že sa to deje len pri razantnejšie jazde. Pokiaľ sa rozbieha veľmi opatrne počas prvých 20 km od štartu a nejdeš rýchlo, tak sa nič nedeje a čerpadlo normálne funguje.

Riešením je výmena vodnej pumpy, ideál e spolu s rozvodmi. Pri výmene je potrebné použiť iný typ chladiacej zmesi ako bola vo výrobe - pozor značkové servisy radi plnia starý nevhodný typ zmesi. Googli, nájdeš. Myslím, že movy typ je od BASF.

Celkom s rozvodmi v značkovým servise, ale bez preplachu, má to stalo 600 eur.

Mne vydržala vodná pumpa 170000 km.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Yxo prví dvaja odpovedajúci mysleli na prípad Seatu opísaného M.Hlavatým. Je to o jemnej akoby želatíne, ktorá upchá radiator kúrenia a postupne zablokuje všetky tri okruhy hcladenia. Tútu vytvára práve nevhodná kvapalina v spolupráci so sáčkom granulátu, ktorý dávali do nádržky chladiacej kvapaliny od nejakého ročníka.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém je v tom že pokiaľ je použitá G13 tak sa nič nedeje až kým sa nestane že že sa lokálne (typicky v IC ktorý je maličký a vodou chladený) prehreje.Vtedy sa v nej vylúčia také šlemy a tie spôsobia upchatie velmi tenučkých priechodov v lamelkách kúrenia,ale môže to schytať hlavný chladič a môže to znefunkčniť zalepiť clonku na vodnom čerpadle.Čiže nie je tak že sa niečo stane automaticky.Stane sa,ak sa splnia isté veci ktorými je to podmienené.Pokiaľ už k upchatiu dôjde,je to celý proces ako to dostať späť do života,a teda zrovna lacný špás to nie je,atakuje tisícku,a vyžaduje skoro dobrodruha aby sa do tej práce chytil,tak je to neštastné.Systém sa celkove vypúšta a naplňa sedemkrát,napúšta pod vákum a každé vypustenie schytáte pri štastí do rukávou,pri smole na hlavu.Dve zo zmesí sú kyselina a neutralizátor,takže každý raz utekate pod tečúcu vodu.Vypúštate štyri okruhy,rozopínate preto štyri hadice nad hlavou.Super práca
Prehreje sa pri jazde vyžšou rýchlostou a dlhšiu dobu,v bežnej pramávke asi nie.Vždy sa ako spúšťač hovorí o prehnatí auta
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

oco13 napísal:Yxo prví dvaja odpovedajúci mysleli na prípad Seatu opísaného M.Hlavatým. Je to o jemnej akoby želatíne, ktorá upchá radiator kúrenia a postupne zablokuje všetky tri okruhy hcladenia. Tútu vytvára práve nevhodná kvapalina v spolupráci so sáčkom granulátu, ktorý dávali do nádržky chladiacej kvapaliny od nejakého ročníka.
Chápem, ale popisované prípad mi skôr pripadá ako problém vodnej pumpy.. Aj to, že sa neprehrieva stále.
Mne tiež pri pomalej jazdena okrese sa nič nedialo. Až keď som razantnejšie jazdil za studena (ale žiadny extrém, len skratka trochu dynemickejsie), tak sa začalo prehrieva.

Zaujímavé je, že ak sa zahreje opatrnou jazdou, potom sa už neoregriwva ani pri pri dynamickej jazde
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Sice mam generacne starsi motor (CAYC), ale nedavno mi zacala unikat chladiaca kvapalina, menil som nadrzku na olejovy filter ktora je spolu s chladicom oleja. Po vymene isla teplota oleja pocas prevadzky dole o 4-5 stupnov co je celkom dost. Mozno by stalo za pokus to vymenit aj u teba.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných