VW Golf VII - problém s DPF po výmene rozvodov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

VW Golf VII - problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa koumi »

Dobrý večer, chcel by som sa opýtať zdatných, na 2.0TDI po výmene rozvodov je problém s DPF. Problém začal po 6tich dňoch a zistil som chybu P2452 (cítil som aj spaliny v kabíne). Na aute som išiel iba do práce a naspäť (cca 20km) a odstavil a volal som do servisu že je problém, kde mi povedali že s DPF sa nič nerobí pri rozvodoch (čo som potom zistil že robí). Auto som nechal odstavené, ale dnes som na ňom musel ísť, cestou zas regenerovalo aj keď nebol dôvod a ako bonus pri robote začalo smrdieť spalinami a skapínať, musel som asi 10x naštartovať aby som vôbec zaparkoval, motor stihol zhasnúť aj počas preradenia z 1 do 2. Po robote už ani nenatočilo, cez torque hodilo chyby P2452 a P2454 a palubovka hlásila chyby s ACC, s autoholdom, s presafe bezpečnosťou pre posádku, tieto chyby ukázala aj VCDS... Proste vyskočili chyby ktoré nesúvisia na pohľad s rozvodmi... Len doplním, prišlo mi to ako keby sa tam vyskratovala nejaká elektrika, cestou bolo plno snehu ráno a potom som zistil že mi tam chýba ešte aj spodný dekel, tak neviem kde všade sa dostal sneh alebo či sa to dá tomu pripísať

Auto je Golf 7, 2015, 2.0TDI CRLB euro6 bez adblue, predtým na ňom nebolo nič robené a rozvody som dal do autorizaku, len by som chcel nejaké názory aby som vedel ako sa mám zariadiť keď budem riešiť so servisom...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nerád by som sa mýlil,ale pre krytom rozvodu ide vedenie tlaku z DPF do diferenčného čidla. A je nutné si to uvolniť pri otváraní rozvodu.Občas je nutné vybrať čidlo teploty z DPF kedže je ohnuté a bráni niečomu....tieto veci by som rozhodne skontroloval kedže chybový kod sa týka práve diferenčného čidla.Nakoľko sa na jednu príčinovú chybu nabalia ďalšie dôsledkové je škoda špekulácie.Treba tie prípoje na dieferenčné čidlo preveriť a tiež konektorové spoje (nedotlačenie kontaktu a pod.) Pokiaľ sa tam problém nájde,uložia sa chyby,vymažú a po nejakej jazde opäť všetko načíta.Pokiaľ by sa chyby znova nevyznačili tak treba obnoviť readiness rutinou vo VCDS
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa koumi »

jo ďakujem, ale ja nie som tak zdatný aby som to robil sám, len auto teraz ani nejde naštartovať tak budem chcieť od nich odťahovku a chcel by som byť pri tej kontrole... presne okolo rozvodu idú dve trubky ktoré možno pokračujú potom hadičkami... ak ich zamenili nemohlo prísť aj k poškodeniu katu alebo DPF? Od výmeny rozvodov som prešiel 326km
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa avelmak »

Kvoli chybe DPF viete nastartovat,pes bude inde zakopany.Keby zabudli dotahovat skrutky na rpzvode,alebo zeby bol nastaveny zle,motor moze skolabovat.
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa koumi »

teraz som sa tam bol pozrieť s kamošom... kvôli dpf alebo katu môže byť že nenaštartujem ak ho roztaví alebo sa rozsype... čo sa asi aj stalo... držiak tej rúrky je roztavený a aj nejaká hadička... pravdepodobne to opačne zapojili
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu je síce Octávka ale to sa líši len v detailoch.Vidieť že keď ide preč silent motora ide tadiaľ aj palivové vedenie k filtru.Ja som už po autorizákoch videl veci že rozum zastavuje,škála chýb a možností pochybenia je značná
Obrázok
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa koumi »

na tejto fotke je vidieť pri rozvodoch tú hornú trúbku, ten držiak tej trubky je roztavený... môže to byť z toho že to opačne zapojili?
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa koumi »

avelmak napísal: 22.01.2022 19:37 Kvoli chybe DPF viete nastartovat,pes bude inde zakopany.Keby zabudli dotahovat skrutky na rpzvode,alebo zeby bol nastaveny zle,motor moze skolabovat.
to auto 5 dní jazdilo, 5ty deň aj regenerovalo, nič zvláštne som si nevšimol ale už tá regenerácia mohla byť zlá a na 6ty deň už svietila kontrolka... od rozvodov som prešiel 320km u toho posledných cca 30 už s kontrolkou... pri parkovaní auto začalo zdochýňať a teraz už neštartuje
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

koumi napísal: 22.01.2022 20:07 na tejto fotke je vidieť pri rozvodoch tú hornú trúbku, ten držiak tej trubky je roztavený... môže to byť z toho že to opačne zapojili?
Tieto veci sa chovajú tak že spaliny síce vstupujú do trubky ktorá je kombinovaná častami gumenej hadice a v podstate sú len cestou pre tlak do diferenčného čidla.Ale v momente keď sa zo slepej ulice stane priechodzia,tj odpojenie od čidla alebo prasklina,začnú spaliny prúdiť.Zažil som úplne prepálené vedenie.To že sú to spaliny a čo konkrétne to ešte vy za neplechu vyvedie (okrem možného požiaru) je nevypočítateľné.A že spaliny prúdili von sa spomína v zadaní.
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa koumi »

ďakujem mhlavaty, tie spaliny možno neboli úplne spaliny ale aj tie plastové veci čo sa tavili... môžem poprosiť o konkrétnu odpoveď čo sa stane ak sa opačne zapoja tie trubky čo vedú do toho snímača? Prípadne sa opačne zapoja dole pri DPF kam voľným okom nevidím? Je možné že sa spáli kat alebo dpf a výfuk sa stane nepriechodný a kvôli tomu neštartuje? V tej trubke musela byť šialená teplota keď sa ten držiak začal taviť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Premýšlam či ide prehodiť hadičky a čidlá,ale zrejme nie,sú akoby za sebou čiže bude rozdielna dĺžka hadičiek.Nuž ale...kadečo sa už stalo čo si dovtedy človek myslel že je nemožné.Keby došlo iba z zámene,v podstate zrejme bude problém z regeneráciou.Dovtedy dobrý filter kým skolabuje od preplnenia je od 500 do 1000 km podla stavu z ktorého štartoval problém.Ale štart aj vtedy prebehne,len ďalej začnú potiaže,tak ako už písal avelmak,štart samotný to v tom štádiu nepostihne.Chybový kód hovorí o probléme čidla,ďalej už vieme rozvíjať len neisté veci čo ako kedže sme iba pri klávesnici.
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa koumi »

https://www.youtube.com/watch?v=9-h1Czlp2Lo

to čo je v tomto videu teda nemôže byť môj prípad? Proste hľadám nejaký súvis, ako doteraz bezpróblemové auto mohlo po výmene rozvodov najazdiť len 326km kým nejde vôbec naštartovať...
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa xentry »

Vo videu sa hovori o pouziti nespravneho typu snimaca teploty ktory pracuje na opacnom principe merania.

Co ja poznam senzory dif. tlaku tak su vstupy na cidle rozdelene aj hrubkou trubky aby nedoslo k zamene. Rj pracuje aj vyhodnocuje chybu len za predpokladu, ze vsetko je poskladane ako ma byt, akonahle vznikne ludova tvorivost tak ona s tym pracovat nevie nema logiku aby nasla nieco co nema v sebe napisane. Zamena hadiciek, velky tlak pred a maly za velky diferencny rozdiel, regenerujem, zamenim maly pred a velky za = anomalia, nevie s tym pracovat lebo ma maly pred aby to poznala ako potrebu vobec regenerovat a velky za co zase vyhodnocuje opacne. To uz je len o tom co napisali do riadiacej jednotky ako sa z nezmyslom vysporiada.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aha môj diagnostický šéf z FCD.Tu v našom prípade to zrejme totožný prípad nebude,kedže k tomu by museli v autorizáku robiť niečo čo robiť nemali a nesmeli.Je to vo videu spomenuté,robí sa viacero kontrol za tepla ale nutne aj za studena.Kto ku mne chodí na servis potvrdí že hneď po príchode sa robí stiahnutie hodnot.Auto je zväčša prichádza z dialky,je v plnej teplote ide hneď dnu..Kedže to býva obvykle k večeru,auto sa po stiahnutí hodnôt vypína a ráno sa to opakuje ale už na studenom.Po štarte sa robia prvé kontrolné skúšky čidiel,teplôt atd.Tu sa už veci ktoré spomína pán Fleischhans odhalujú z istotou.Pokiaľ sa nič nenachádza už idú rutinné veci overovačky. Čo konkrétne sa deje v našom prípade predpokladáme ale to je na vode pre nedostatok dát
Čo spomína xentry je tak,konektory sú rôzne,ale dajú sa "prispôsobiť" Najstrašnejšie je ak sa niečo urobí zámerne a má priviesť zákazníka späť na výmenu drahej veci,čo rozhodne DPF je.Ja také skúsenosti mám dokonca jednu z autorizáku.Po niekoľkodňovom hladaní sa našla vec umelo urobená,oprava po objavení bola opravená za 10 sec.Po rozhovore s majiteľom čo bolo kde bolo sa ujasnilo.Jediný problém...ako to zúčtovať ak to bolo viac dní,žiadny diel nebol treba.Nič nepríjemnejšie sa stať snáď ani nemôže.
A katastrofa začína ak auto začne putovať z jednej dielne do druhej a všade čosi vyvedú.To bývajú najsmutnejšie prípady,peňazí kopec je fuč,a teraz ako posledný má prísť čarodej na ktorého prakticky niet peńazí.
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Re: problém s DPF po výmene rozvodov

Príspevok od používateľa koumi »

chlapci stále neviem ako môže auto umrieť na DPF 326km po výmene rozvodov ktoré malo dovtedy DPF v 100% stave... ale asi mi nechcete poradiť

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných