VW Golf VI 1.6 TDI - Oil Ash Residue DPF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

leonis
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 18.10.2012 13:58
Zdieľať na Facebook

VW Golf VI 1.6 TDI - Oil Ash Residue DPF

Príspevok od používateľa leonis »

Zdravim vsetkych, vie niekto povedat aka je uz hranicna hodnota Oil Ash Residue(g) pre spravnu funkciu DPF filtra? Nieco je o tom popisane (napr. https://www.dieselnet.com/tech/dpf_ash.php) ale pre istotu sa pytam.
Najazdenych mam 254xxx(km), VW GOLF VI 1.6 TDI 77kW CAYC r.v.10/2010.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Aby si ty ako uzivatel a zakaznik nemusel citat technicke listy k tej hromade motorovych olejov, vyrobcovia automobilov pre svoje motory stanovili kvalitativne poziadavky na motorove oleje. Tieto poziadavky napisali do noriem. Na kazdej flasi oleja je napisane, ze dany olej splnuje taku a taku normu tej a tej automobilky.

Napriklad: vw 507.00, dalej je to clenenie podla ACEA...

Ty ako uzivatel si v uzivatelskej prirucke od svojho auta najdi, aku normu ma splnat olej pre Tvoje auto. Tolko pre bezny zivot staci.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Martin dobre poradil, ides na to prilis vedecky. Do tvojho jedna-sest zazraku patria spominane 507.00 oleje A HLAVNE NECH TA ANI V NAJHORSOM SNE NENAPADNE HO TAM DRZAT 30.000KM.

MAXIMALNE 15.000KM, IDEALNE 10.000 A VON. Potom sa nemusis zaoberat grafmi o ash soot accumulation. Vymenit pred zimou.

Pri 254.000km rozhoduje o zivotnosti DPF strasne vela veci, avsak rozhodne nie grafy na internete.
sebo71
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 02.09.2016 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sebo71 »

ste totálne mimo, autor sa pýtal niečo celkom iné..

k téme, u tvojho motoru ti neporadím, ja som na 3.0tdi menil pri cca 55g (nepamatám si presne), vtedy už vypalovalo takmer vkuse

všeobecne je tak 60-70g maximum
kakafko
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 30.05.2008 07:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kakafko »

Sorry chalani, snaha poradiť sa cení, ale autor sa nepýta na špecifiakáciu oleja ale na maximálnu kapacitu zbytkového popolčeku v DPFku.

Poďme k veci. V tvojom prípade k danej motorizácii je maximálna kapacita v vyjadrená v gramoch - 70g, keďže sa pýtaš na gramy, prepokladám teda, že nemáš meranie v mililitroch. Pri nájazde km ktorý uvádzaš si pravdepodobne na konci životnosti filtra. Tipujem že už máš časté regenáracie z dôvodu nízkej kapacity filtra pre sadze, však?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ani tie gramy v diagnostike nie su najdolezitejsie na svete - rovnako ako grafy na internete o ktorych pisem - pretoze sa stalo kvantum pripadov ze chlap dosiel s cislom 100g co uz DPF nemalo fungovat tri roky a auto malo davno zhoriet od opakovanych regeneracii. Vyfuk cisty jak novy.

Niektore veci sa nedaju vysvetlit ani ponat cislami.
Pripajam sa k otazke - ake su problemy s tymto konkretnym vozom ? Ako vyzera vyfuk, cierny ako smola alebo cisty strieborny ?
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

erminus technikus. Motorovy olej je vylepsovany radou prisad, ktorych ulohou je zlepsit vlastnosti oleja. Mnohe z nich obsahuju aj metalicke casti. No zaroven oleje obsahuju aj siru a jej zluceniny a rovnako fosfor a jeho zluceniny. Po spaleni oleja ostane popol. Oil ash po anglicky a je to spominane aj v uvedenom linku.. Samozrejme, toeto castice aa nachadzaju aj v nafte. Vas motor by napriklad velmi rad tankoval bezsirnu naftu.

Na oleje pre dpf motory su kladene vysoke naroky z hladiska obsahu sirneho, sulfatoveho a fosforoveho popola. O tom, aka je uroven tychto popolov v oleji hovori napriklad klasifikacia olejov podla ACEA.

V dalsom ponimani, oil ash sa da chapat aj ako popol z nafty. Velmi zalezi na kontexte.

A samozrejme, ako popol z nafty a oleja.
leonis
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 18.10.2012 13:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonis »

Diki chalani. Asi som to nie velmi dobre napisal - nepytal som sa na typ oleja do mojho auta, ale na maximalnu hodnotu nespalenych castic na DPFku.

Tiez som niekde pocul, ze je to 70g...tak ak je to pravda, tak som na rade, mam cca 69,85g podla OBD. Olej je samozrejme meneny kazdych 10000km, alebo menej, nikdy nie viac.

Takze suma - sumarum, mal by som dat DPF vycistit alebo bude treba kupit nove? Hoci najradsej by som vyskusal kolko vydrzi, kedze sa o to ako tak staram.

A ak by ste vedeli o nejakej dobrej firme, kde cistia DPF kludne napiste...ale len suchou formou.
leonis
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 18.10.2012 13:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonis »

A este som zabudol - regeneracia prebieha tak ako ked malo auto napr. 180000km - po prejdeni cca 550-600km, kedy obsah sadzi je na urovni 83% - vtedy zacne vypalovat.

Ziadna castejsia regeneracia.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

za tychto okolnosti by som nic neriesil, nerozoberal, nezvaral - mas masinu ktora ti funguje. Hento cislo je len vypocitane riadiacou jednotkou, realita moze byt horsia alebo lepsia.

Ked sa ti regeneracie posunu na 250-300km, mas rozhodne varovny signal.
sebo71
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 02.09.2016 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sebo71 »

kým to nerobí problémy tak do toho určite nesiahať
leonis
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 18.10.2012 13:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonis »

Jasne chapem, dikes vsetkym.

Este jeden maly, ale podstatny detail: SW nemam prehrany v ramci zvolavacky. Myslim si, ze ten by urobil opak, downgrade DPFka...

A este postreh ako u mna prebieha regeneracia: Regeneracia sa spusta ak je filter zaplneny na viac ako 70% (najcastejsie viac ako 80%). Je jedno ci som v meste, na dialnici, ci idem 2400ot. alebo 1800ot. (motor musi byt samozrejme zohriaty). Ak chcem riadiacej jednotke povedat, ze mozes kludne zahajit proces vypalovania - staci zapnut tempomat, ale obsah musi byt 70% a viac a dostatok paliva (cca viac ako 1/4 nadrze). Ak je obsah sadzi viac ako 80% je uplne jedno kolko paliva, proste zacne vypalovat.

A este jedna otazka - cistice na DPF filter funguju alebo su to len vyhodene peniaze?

Mozno skusim tento, ale to este porozmyslam: dpf-super-clean-cistic-filtra-pevnych-c ... 56166.html

(jedine, co pouzivam je VIF - to je skvela vec na chod motora).
leonis
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 18.10.2012 13:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonis »

@mp3turbo - Ano, vyfuk je uplne cisty resp. prst ak s nim prejdem po vnutrajsku vyfuku.
edi123
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 25.04.2013 09:15
Zdieľať na Facebook

Oil Ash dpf

Príspevok od používateľa edi123 »

Ahojte mam momentálne problém s častými regeneráciami prakticky pri každom štarte , vstreky vymenené , dpf bolo odborne čistene s certifikatom aj montované a urobené základne nastavenia ako by bol vymennený za nový , dnes na diagnostike všetky snímače a hodnoty ukážkové až na hodnotu popolčeka oleja tu spomínaný oil ash kt je závratných 1400 kg nie je to preklep toto ukazuje riadiaca jednotka motora samozrejme hodnota vypočítaná odhadovaná , zjavne nereálna( do dpf celé auto nevojde) . Chceli sme to zmeniť resetovať no nedá sa to RJ odmieta príkaz . Ide o Golf 6 1.6 TDI BlueMotion . Vie niekto čo s tým ? Flash , či niečo iné ? Upozornenie o špekulácii kvalite čistenia , dpf funguje a regenerácie riadne prebehnú .
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Akou diagnostikou bola registrovana vymena? Uz sa stalo, ze nejaka multifunkcna diagnostika narobila pre resete paseku alebo to spravila len polovicne.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných