VW Golf VI - opakovana regeneracia DPF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lizbetin@mail.vstecb.c
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 22.01.2015 11:42
Zdieľať na Facebook

VW Golf VI - opakovana regeneracia DPF

Príspevok od používateľa lizbetin@mail.vstecb.c »

Ahojte, chcem sa opytat na opakujucu sa autoregeneraciu dpf filtra. mam Golf 6, 1.6. TDI 77kW. Uz som si zvykol na pravidelnu autoregeneraciu DPF filtra, ale vcera mi stupli otacky na volnobehu, aj som citil trochu smradu, tak som pockal, trvalo to asi 5 minut, otacky potom klesli, chvilu som ho este nechal bezat, vypol a spokojne odisiel. Dnes sa vsak spustila regeneracia znovu, tak som pred supermarketom opat nechal dokoncit, vypol, siel nakupit, vratil sa autom domov a pred barakom - znovu otacky cca 1000 a znovu regeneracia. Kontrolka nesvieti zatial vobec nijaka, nic, okrem pozorvanej autoregeneracie sa nedeje. Vie mi niekto poradit, preco sa znovu opakuje, aj ked ju necham dokoncit? diky. J.
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

Mozno by bolo uzitocne vediet, kolko km to uz ma nabehane. Ale aj tak by sme mohli iba varit z vody.

Ale je kludne mozne, ze filter je uz zaplneny popolcekom a v tom pripade ziadna regeneracia nepomoze. Ziadny DPF filter nevydrzi vecne. Ludia si casto myslia, ze pri regeneracii sa jednoducho vsetko vypali a filter je potom zase cisty ako predtym. Ale to nie je pravda. Pri regeneracii sa iba spalia nahromadene sadze, ktore zaberaju velky objem. Po ich vypaleni zostane nespalitelny popolcek(s vyrazne mensim objemom) a ten sa hromadi vo filtri a nikam neodchadza. Ten sa vypalit neda. Takze po urcitej dobe sa kazdy jeden dpf filter zaplni a uz mu ziadna regeneracia nepomoze. Mozes ho iba vymenit alebo vymontovat a nechat odborne vycistit.
Ale netvrdim, ze to musi byt tvoj pripad. Iba varim z vody.
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Ahoj, je to "normalny" stav, na volnobehu sa regeneracia akoby nikdy nedokonci, samo ju prerusi po cca 5 minutach statia. Ked zastanes a mas zvysene otacky najlepsie je previezt sa 10-15 km aby sa regeneracia ukoncila, idealne rovinky a kludna jazda, ziadne prehananie a stupanie na krk autu. Ak len pockas tych cca 5 minut tak sa po nastartovani pusti regeneracia znova a ked neprejdes dostatocne dlhu vzdialenost tak znova a znova...Takto som to cca odsledoval na svojom CAYC motore.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Musím povedať že sa dávno nestalo aby som čítal jednu aj druhú radu ozaj tak perfektnú.K tomu ozaj iba to,že je to presne tak.Volnobeh je snaha ktorá nemá šancu ukončiť regeneráciu z úspechom,preto sa znova a znova RJ zúfalo znova pokúša ju začať hneď ako sa vytvoria podmienky.Takže...nezhasnúť a isť sa povoziť,úplne bežnou jazdou ale na čas 15-20 minut podla okolností a ak sa dá plynulou jazdou bez prerušenia
lizbetin@mail.vstecb.c
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 22.01.2015 11:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lizbetin@mail.vstecb.c »

Diky za odpoved... skusim tu jazdu. Pred tym to vzdy pomohlo, tak som to neriesil. Auto ma nabehane 142 OOO km (teda podla tachometra... :-), je to dovoz). Este jedna otazka k tomu, ak by teda bola horsia moznost, ze uz je ucpany, preco mi este nesviti kontrolka filtra?, resp. za akych podmienok sa rozsvieti?
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Podla mna nebude este upchaty ak kontrolka nesvieti. Da sa to zistit cez diagnostiku, dokonca je na to aj aplikacia pre android:

https://play.google.com/store/apps/deta ... gdpf&hl=cs
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

Neviem ti povedat uplne presne, za akych podmienok sa kontrolka rozsvieti. Vseobecne sa ale da povedat, ze kontrolka sa rozvieti, ak sa niekolko krat po sebe pokusa filter regenerovat a regeneracia sa nepodari dokoncit. Takze nie je to tak, ze hned po prvom neuspesnom pokuse sa rozsvieti kontrolka.
Stav zaplnenia filtra sa da zistit diagnostikou.
Alebo ako bezny uzivatel bez diagnostiky mozes sledovat, ako casto sa ti spusta regeneracia. S pribudajucimi kilometrami sa bude spustat regeneracia stale castejsie a castejsie. Za predpokladu, ze jazdis stale priblizne rovnakym stylom, moze to mat pre teba vypovednu hodnotu o tom, ako sa filter zaplna. V tomto pripade sa ale neda jednoznacne povedat, kedy uz je filter prilis zaplneny, pretoze to zavisi od stylu jazdy.
Napriklad mne sa spustala regeneracia kazdych zhruba 80km, co uz bol pre mna indikator k tomu, aby som si filter nechal vycistit. A pritom kontrolka mi nikdy ani raz nezasvietila.
Naposledy upravil/-a mravecm1 v 16.07.2018 10:36, upravené celkom 1 krát.
lizbetin@mail.vstecb.c
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 22.01.2015 11:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lizbetin@mail.vstecb.c »

ok. diky za odpovede. J.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kontrolka svieti ked uz je velmi, velmi neskoro. Vyborna tema chlapi.



Mravec, noze sa prosim pochval

- kde si cistil dpfko (viem, reklama... pravidla... staci aspon mesto)
- kolko to stalo
- kolko si mal natocenych km ked si musel cistit (ine je 92.500km a ine je 240.184km) na akom motore
- kolko mas odvtedy najazdenych km a aj mesiacov
- ake su to kilometre (100% dialnice alebo 20% dialnice/80% mesto)
- ci stale drzi v pohode
- ake caste boli regeneracie priamo po cisteni (napr. "priblizne kazdych 550km") a ako caste su teraz po X mesiacoch



Myslim ze taketo komplexnejsie informacie budu velmi zaujimave nielen v suvislosti s touto temou.

Dovod ? Regeny kazdych 80km su extremne hranicna hodnota, to uz musel tvoj štupel byt v dost zlom stave.

Velka vdaka !
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Pre turba:
Mam jemne cez 200k, auto jazdene mnou od nova + zena tak 15% z toho, ja som ho nesetril, po zahriati isiel vacsinou pedal na podlahu (ved to aj je celkom lemra), auto ma 7 rokov teraz v auguste. Do 180k bolo auto jazdene denne 75+75km do prace, 2-3 krat do tyzdna kratka trasa do 10km. Poslednych 20k uz nejazdi denne, skor raz-dvakrat za tyzden tych 75+75, zvysok tyzdna stoji, po meste minimum kratkych jazd, mozno 5 do mesiaca. Regeneracie sledujem od nova, je to tazke odsledovat, kedze pocas jazdy si ich nevsimnes, az na volnobehu. Zatial som nepozoroval caste regeneracie, je to cca 2x za nadrz cize zhruba raz za 500-700 km, ale ako vravim, je to tazke odsledovat bez diagnostiky.

Zatial som menil EGR (pri 105k) a rozvody(pri 200k), to boli jedine vacsie vydavky. Viete mi este doporucit co dat skontrolovat? Uz isty cas sa chystam vycistit sanie, ale neslo mi to nejak dole z turba tak som sa na to vykaslal. Nejake hydrostely ako pri PD alebo nieco co treba uz ceknut pri vacsom najazde? Ocenil by som radu od pana Hlavateho na co dat pozor pri tychto 1.6tkach. Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Občas sa dejú hotové zázraky okolo filtrov,preto ak môžete si vzájomne odovzdajte svoje skúsenosti.Dnes som bol u auta kde po viac ako 100 tis km (po kúpe auta čo malo vtedy 100 tis km) v podstate bezproblémového používania sa začal znižovať výkon a motor brutálne zaklepal...atd je nepodstatné. Rozborka...po 100 tis km sa ukáže že je DPF off tj v RJ zlikvidovaný,ale reálne DPF na aute pôvodné. Momentálne 200 tis km.TAKŽE...trvalo 100 tis km,kedy sa pôvodný filter tak nekompromisne zatĺkol zadzami že ho v strede roztrhlo.Tie voštinky by ani kladivom lepšie nezatĺkol.Paradox hodný kopnutia do vajec aj z odtrhnutím nástroja je,že vo filtry iba cca na dĺžke 8 mm popolček,všetko ostatné sadze,ktoré sa hravo odstránia.Tak ten magor nejaký zlikvidoval plne funkčný filter ktorý zrejme vysvietil DPF,iný deb..o ho dovezie a likviduje DPF off aj to diletantsky ďalší čo kupuje bez prítomnosti diagnostiky to kúpy.Celkom mu to doteraz šlo,ale dnešný účet bude likvidačný,rieši sa turbína,vaňa dole,zistuje sa pôvod kovového klepotu atd atd.V podstate ale ide o tú skutočnosť,že odhalenie trvalo plných 100 tis km !!! kým prišiel účet

Ešte jedna zaujímavosť spred nedávna.Najazdil som cca 500 a viac km na zákazníckom aute v snahe ho osobne previesť jednou riadnou prirodzenou regeneráciou nakoľko bola požiadavka DPF vyčistiť,motor dať do plnej parády na x km nájazdu zrejme v zahraničí kde sú tieto práce nemysliteľné zaplatiť.Deje sa to pri cca 230 tis km,problémy neboli žiadne,čiže údržba.Regenerácia prebehla,ale...zistil som iba v diagnostike,reálne neviem kedy.A to som mal zapnuté všetky radari a sledoval sledovatelné.

pre royal555...generácia CR motorov,tj terajšia generácia sa v požiadavkách napr na preventívne výmeny hydroštelov posunuli do ďaleko vyžších nájazdov km vďaka inak poriešenému ale aj nesmierne menej namáhanému rozvodu bez tých kolosálnych rezonancií PD motorov v podotáčkách.Tie zdevastujú všetko čo sa vzájomne dotýka,našťastie riešenia nie sú devastačné na rodinnú peňaženku a brutálne jednoduchší stroj sa vie dobrému gazdovi odmeniť svojou spoľahlivosťou aj spotrebou peňazí na údržbu.
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Ok, takze len jazdit dalej, menit olej co 10k km/raz rocne a cakat. :-\
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi tak.ak je v dosahu dobrý diagnostik (ale lepšie ak si to kontroluje každý sám) si treba občas pozrieť hodnoty zaplnenia,hodnoty popolčeka,časomieru regenerácií,rozdielový tlak,ako reaguje na otáčky,samozrejme korekcie...a vyškerený ako vlašský orech.Ideálne si vždy porobiť blockmap,založiť a čas odčasu si ich porovnať ak sa niečo nepozdáva.Nie je jednoduchšia cesta k úsmevu a spokojnosti.Olej ano,.aj ten najgaktickejší neťahať cez 10-ku (vo vlastnom záujme) a do paliva VIF,dla možností od nova
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

mp3turbo:
- Cistit som to nechal v Cechach (presnejsie asi nemozem, koli pravidlam :-))
- cena bola zlozena z ceny pre servis tu na slovensku, ktory mi to sprostredkoval + ceny pre cesku firmu, ktora cistenie realizovala, celkovo necelych 600eur. Ceska firma zhltla asi polovicu.
- pred cistenim to malo najazdene asi 211tis.km, motor 2.0TDI CAGA 2011

Cistit som to daval len teraz nedavno, takze ti zatial nemozem povedat, ake caste su regeneracie po vycisteni. Lebo to ani ja sam neviem. Mam to dovezene z nemecka pri 193tisic km. Ja s tym beham vacsinou nie moc dlhe trasy, priblizne 10km tam a 10km naspat. Obcas aj dlhsie (100-200km) a vynimocne aj do nemecka (>800km).
Po vycisteni som nabehal asi 330km (regeneracia sa stale nespustila). Potom som sam spustil regeneraciu cez diagnostiku a to z jedineho dovodu. Chcel som si overit, ze katalyzator aj po vycisteni funguje tak ako ma, teda ci dosahuje pozadovanu teplotu (funguje :)). Pocas tychto 330km som priebezne sledoval ako narasta diferencny tlak. Vzhladom k tomu odhadujem, ze to musi vydrzat ovela viac ako tych 330km, ale to ukaze az cas. Sam som zvedavy.
Len ak by ta to zaujimalo, tak pred vycistenim som mal diferencny tlak pri volnobehu asi 9hPa (tesne po regeneracii). Po vycisteni klesol na priblizne 2 hPa. Mimochodom, koncovku vyfuku mam cistu ako novu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto je to pravé orechové ak je majiteľ tak zdatný že si postráži hodnoty.Sledovaním priebehu zmien tlaku v rôznych režimoch dá majiteľovi velmi presný obraz o tom,kde sa nachádza.Tlakový priebeh mu udáva stupeň zaplnenia a priebeh teplôt o funkčnosti.Pretože tu začína väčšina problémov ťažkého kalibru ak tento systém začne robiť problémy a spôsobovať ešte väčšie,typicky napr stúpanie hladiny oleja.Treba len smutne konštatovať že absolutna väčšina problémov nemá pôvod v DPF ale v probléme motora a DPF si to odnesie ako následok.Je tragickosmiešne že viac o systéme vedia samotný majiteľia ako mechanici

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], martincichy a 27 neregistrovaných