VW Golf VI 2.0 TDI CR - zlé štarty zohriateho motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Paulie19
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 21.09.2008 19:12
Zdieľať na Facebook

VW Golf VI 2.0 TDI CR - zlé štarty zohriateho motora

Príspevok od používateľa Paulie19 »

Prajem dobrý deň.
Môj problém spočíva v zlých štartoch teplého motora 2.0 TDI Common Rail, kód motoru: CBA.
Za studena naštartuje vždy na prvé pretočenie. Akonáhle sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu je problém. Hned po vypnutí zohriateho motora a opätovnom naštartovaní do cca 1 min. naštaruje okamžite. Lenže akonáhle motor postojí dlhšie tak štartuje až na približne tretie otočenie klúčika. V tom aute už je systém štartovania spravený tak, že po otočení klúča môžete držať klúč v štartovacej polohe akokoľvek dlho a štartér sa automaticky odpojí po naštartovani motora. Lenže ja držím klúč v štartovacej polohe, motor raz odpáli a zdochne. Toto sa opakuje asi 3x a potom už konečne naskočí. Strašne tým trpí zotrvačník a v žadnom servise mi s tým zatial nevedeli pomôcť.
Pamäť závad prázdna, skontrolované teplotné čidlá aj synchronizácia motora. Vstrekovače majú minimálne odchýlky. Palivový filter nový. DPF zanesené minimálne.
Už si s tým neviem rady, napadá niekoho čo by to mohlo byt?
Naposledy upravil/-a Paulie19 v 26.07.2015 20:22, upravené celkom 1 krát.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Treba si nad tym zamysliet,co potrebuje motor s CR na startovanie motora v teplych "podmienkach".Velmi dobru kompresiu,dobre casovanie,palivo v danom mnozstve.Jednoducho povedane nic viac.Ku kompresii-ak je slabsia kompresia,za studena startuje dobre,za tepla slabo,tak to znamena ze pri studenom napomaha zhavic ku dosiahnutiu teploty vzneteia.Za tepla uz to nemas.Merat kompresiu.Slabsia kompresia moze byt aj z inych dovodov,ako napriklad nizke otacky startra.Casovanie-rozvod treba skontrolovat,ale ak kompresia je dobra,tak casovanie tiez musi byt dobry.Palivo-to je uz ina kava,dokonca zlozitejsia.Nato uz potrebujes diagnostikara riadneho,kto vie citat aj medzi riadkami.Ked ziadne meranie nevedie nikam,tak si zobrat oscilloskop,a merat merat a merat.Este by som skontroloval tlak paliva aj na nizkom aj na vysokom okruhu.
Paulie19
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 21.09.2008 19:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Paulie19 »

Kompresia by mala byť v poriadku, pretože po vypnutí motora a opätovnom štartovaní to chytá na brnk. Problém je akonáhle to chvíločku postojí. Taktiež časovanie motora je v poriadku. Tlak paliva mi bolo povedané že musí byť tiež v poriadku pretože keby bol problém tam, ževraj ten motor vôbec nenaskočí a že by to vyhodilo chybu.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Cize si mimo.Tlak paliva vie si urobit same.Ako mohli povedat blbost,ze ak by tlak nebol v poriadku,tak by vobec nenastartoval?ved ti nastartuje na treti krat,cerpadlo ti v tom pripade moze natlakovat mostik,pricom je cerpadlo KO,alebo je velky unik paliva?Teda nebol tlak skontrolovany,len odhaom.
Ked hned startujes,tak naskoci.Pri opatovnom startovani je este valec,teda stena valca je horuci,a vedie lahsie ku vzneteniu paliva,ako by si pockal par minut.Teda ani kompresia nebola merana.Pokial nie su tie veci skontrolovane,a prilozene s udajmi,neviem sa vyjadrit zrozumitelnejsie.Treba aspon podomacky vyskusat par veci.Ked si pockas par minut nastriekat startovaci spray,ze ti to naskoci hned alebo naskoci a zdohne?S tym vylucime pritomnost paliva.Velmi dobre zdiagnostikovatelny motor.
Paulie19
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 21.09.2008 19:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Paulie19 »

So štartovacím sprejom to naštartuje hneď. To už som skúšal. Ono keby to nemalo to sprosté odpájanie štartéra po naštartovaní a keby sa dalo podržať klúčom štartovanie dlhšie tak by to naskočilo. V jednom servise mi aj skúšali nejako obísť to odpájanie štartéra aby to po otočení klúča točilo dovtedy kým ho nepustím ale bolo mi povedané že je to komplikované a že na to nemajú diagnostiku.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ked so sprayom naskoci hned a nezdohne,tak palivo je/tlak je este stale otazny/,ttak chyba musi byt v kompresii.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Takýto problém som mal kedysi ale ešte na rotačke,studené na brnk a teplé aj 20 sekúnd,problém bol v štartéri,síce točil ale ako mi neskôr mechanik vysvetli tak nemal buď dostatočný výkon alebo otáčky,zohnal mi starší prehodil a bolo po probléme.
JOHNNYKOSCAK
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 16.10.2011 08:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JOHNNYKOSCAK »

Zaujímave by bolo objasnenie závady , nakoľko to môže v buducnosti zopár ľudom pomocť.
Paulie19
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 21.09.2008 19:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Paulie19 »

JOHNNYKOSCAK napísal:Zaujímave by bolo objasnenie závady , nakoľko to môže v buducnosti zopár ľudom pomocť.
Nevyriesil som to nijak. Aj sme merali tlaky vo valcoch a su ok. Akurat som to trosku zmiernil tym ze som zacal tankovat v Rakusku a davat do nafty aditivum. Uz to takto zablbne len obcas a iba ked su vonku vysoke teploty.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných