VW Golf VI 1.6 TDI - svieti kontrolka motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

VW Golf VI 1.6 TDI - svieti kontrolka motora

Príspevok od používateľa tomo777 »

Zdravim pani,

rad by som Vas poprosil o radu. Ide o golf 6 1.6TDI, r.v. 2011, km: 276 000. V priebehu tyzdna mi zacala svietit kontrolka zhavenia a na palubovke signalizovalo,,porucha motora" tak som bezal do autorizvovaneho servisu na diagnostiku. Chyba : spatne vedenie vyfukovych plynov, povedali ze si mam vymenit EGR. Kupil som EGR, vymenilo sa, zavada sa nasledne vymazala ale opat sa stale prejavuje. Na diagnostike vykazuje chyby PO VYMENE:
7343 - potenciometr zbet. vedeni vyfuk. plynu - signal priliz maly(G212)
PO407 00 (167) - nyni nelze skouset
Stav zavad: 00000001

VOPRED DAKUJEM ZA REKACIU
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak toto som si preskákal a malo to zaujímavé zakončenie.Tá istá chyba.Výmena EGR (ozaj blbol kontrolér) priniesla zmenu v tom že už sa nekonali núdzáky,auto išlo ako odtrhnuté.Majiteľ (nemecké) poslal pre auto pána,ten ho preniesol do BA kde si majitel príde lietadlom a vyzdvihne.Už pri príchode domov vysvietilo MIL ale nebolo to už o EGR a auto odišlo do Nemecka.Nasledovala séria pokusov kde sa platili neúspešné pokusy čoby 200 e.- zo dva razy (nepamätám presné čísla) bola návšteva autorizáku kde chceli meniť turbínu z predpokladanou cenou opravy 2500.- a nakoniec mi majiteľ volal že chybu odstránil niekto trpezlivý a lacný,bola zrejme od kuny prehryzená hadička.Žiaľ majiteľ nevedel viac informácií.Isté je,a preto to aj opisujem.Diagnostikoval som to auto pomocou VAS-u kedže beží na novom UDS protokole.Je to diagnostika ktorá je v mojich očiach to najhoršie,s čím som sa v živote stretol.Je nesmierne obšírna,má obrovské možnosti,dáva návody na riešenia a pod. ale práca s tým je o nervovom kolapse.
V kuse to chce pripojenie na server,proste o nervy.Takže...tento a práve tento prípad ma nesmierne zaujíma,jednoducho celá jeho peripetia ako bude prebiehať.Kto bude robiť,čo bude robiť.Preto poprosím autora otázky aby poskytoval priebežne info ako sa to vyvíja.Ak viem,pomôžem,ale toto ma zaujíma nesmierne.A vôbec diagnostika grupy aut po r.2010 ma velmi zaujíma,s čím sa ľudia stretávajú pri týchto novších modeloch.
Možno niekomu bude divné že sa jeden mechanik o veciach nerozpráva z iným mechanikom.No žiaľ,nedá sa.Pokiaľ ide o nové UDS protokoly tak ich ..jednoducho nerobia.
Teraz mi tak svitá,prečo počúvam tolko ponôs že z RJ sa nedá spojiť.Bodaj by to šlo,to by musel maďar rozumeť turka
tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomo777 »

Obavam sa ze to je len zaciatok problemov. neskutocne mnozstva kabelaze ktore sme skontrolovali. Samozrejme cez obuzirkovane kable clovek nevidi no nikde nic me si nevsimli. Je pravda ze dve noci som auto nechal vonka nie v garazi a mohlo sa stat ze prisla k autu neziadana navsteva. Neviem co s tym dalej, EGR je zaparatany a vymena je narocna. Pomoze kazda rada kde co este skusit pozriet....

dakujem
tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomo777 »

To je tak ked kvalitu a jednoduchost nahradil krasa a konzum. Vsetko je to pekne ked je to nove a pani v kravatach Vam vtlkaju aky je koncern dokonaly. uz teraz lutujem servisakov ked sa to zacne za par rokov hromadit a budu sa riesit taketo vymeny a ani samotny novy diel nevyriesi problem. A znova a znova diagnostikovat rozoberat a skladat...ked si to tak zhodnotim dnesne nove diesle su do 250 000 a potom si pomahaj ako vies alebo opat kup nove. :zg282:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu si zbytočne budeme maľovať pekné obrázky,tie stroje keď dôjdu svoje km tak sa bude jedna vec za druhou sypať.Hranice kilometrov 200tis alebo 250 tis sú vždy akési prelomové kde končí fukčnosť niektorých vecí,a je to úplne v poriadku.Čo nie je,to je že je rádove zložitejšie presne určiť chybnú vec ako u generácii pred týmto.Čo mohli sťažiť,to proste sťažili.U mňa je diagnostika vec ktorej sa venuje maximum,ale to čo ide po 2010,z toho ešte bude mnohých majiteľov bolieť hlava.A zbytočne žijú v nádeji,že servis sa vypracuje aj k tejto technike.Už trend riešiť všetko pripájaním na servre naznačuje že autorizáky budú už iba hlúpnuť.A krčiť ramenami donekonečna nahrávať nové "softy",veď už teraz je to ako u Blbých na chalupeň
cviro....hláška nýní nelze.... nemusí vonkoncom znamenať iné,než to,že buď programove diagnostika alebo fyzicky motor nie je v režime testovatelnosti,pozor na tie záludné a blbé preklady diagnostík
xotox
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xotox »

..treba si dat pozor aj nato ze ten novy kus moze byt vadny. prisla octavia, vadny egr, objednal sa novy v skodovke, namontoval sa > chyba egr - skoro nas porazilo. 2x demontaz/montaz.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tentokrát asi nehovoríme o tom istom,ale na tom nezaáleží,ja poznám maniere VCDS a jeho hlášky a maniere,len preto som upozornil.Kopec ľudí už stála neznalosť tejto diagnostiky dosť peňazí lebo urobili čo nemali.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

to co piše čviro sa mi tiež stalo na forde.a na konci sa vsetko vymazalo autu bolo povedane že vec sa vymenila a bol pokoj.no samozrejme nie vždy to funguje na každom aute.ale cim novsie auto tym sa to viac kompikuje.nechcem radej ani pomyslet co bude s autami o 5 rokov co sa dnes vyrabaju...........................nic som nemenil len auto si myslelo že ano.ja som sa nicoho v motore nedotkol.
Naposledy upravil/-a marko2 v 19.03.2016 20:19, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U každej veci pri ktorej existuje inštitút základného nastavenia je po výmene nutné aby sa vec nanovo nakalibrovala a RJ si tým vytýči a začne opoznávať napr polohy a pod.Takže odpoveď je jednoduchšia než jednoduchá
tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomo777 »

Otazka je velmi jednoducha no viem ze priamu odpoved nenajdem...co dalej? Aky by ste zvolili postup v tomto pripade? Zvazujem navstevu GALIMEXU v Zilline...
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Uprimne, galimexu by som sa vyhol, co som s nimi riesil, tak ochota nula bodov. Skus impa v za, udajne je tam jeden mechanik, co sa celkom zaujima o pracu, nielen o menenie oleja.. Ale meno neviem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

tomo777 napísal:Otazka je velmi jednoducha no viem ze priamu odpoved nenajdem...co dalej? Aky by ste zvolili postup v tomto pripade? Zvazujem navstevu GALIMEXU v Zilline...
Vrátim sem prvotnú otázku....7343 - potenciometr zbet. vedeni vyfuk. plynu - signal priliz maly(G212)

Každopádne by som začal z overením či je súlad pohybu EGR z hlásením potenciometra.Tj prejsť diagnostikou samotnú prácu EGR tj cez množstvo vzduchu váhy overiť ako pracuje.Potom urobiť základné nastavenie aby RJ poznala polohy a vedela zladiť pohyb ventilu z hláseniami o polohe.
Tieto motory majú značne zložitú diagnostiku a tu je dobré sa venovať aj veciam ktoré si servis zväčša vôbec nevšíma,tj readlines kôdy.Tie sa totiš vytvárejú automaticky po X načítaniach (pracovných cykloch) a vyjadrujú v jednom jedinom reťazci či sú kontrolované veci v poriadku.Len pre príklad sem zadám jednu ukážku zo včerajšej diagnostiky,a myslím že do napovie viac než dlhé vysvetlovanie.
Obrázok
Na vytvorenie readiness kódu je potrebné množstvo úspešných pracovných cyklov.Ak sa napr bude pre nejaký problém ohrievať motor tak,že sa nesplnia určité požiadavky (za akú dobu koľko °C) tak sa zapíše chyba daného cyklu, a ak sa to opakuje,tak RJ vyhodnotí napr čidlo teploty ako vadné !!! A nič mu nie je,a do zblbnutia ho mechanici budú vymieňať.Preto jedna z prvých požiadaviek pri podobnej veci je,dozvedieť sa či hláška poukazuje na príčinu alebo na dôsledok.Už iba ako perličku napíšem že po oprave by sa správne mal readiness kód vytvoriť diagnostikom pomocou na to určenej rutiny.On sa vytvorí aj sám po niekolko desiatkach správne prebehnutých cyklov.Preto má svoje zdôvodnenie v diagnostike a je hodné si ho všímať,.
tomo777
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomo777 »

Dakujem Vam za informacie. Akonahle budem vediet viac alebo ak vyriesime problem dam info a pevne verim ze pomozeme aj ostastnym.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

lubos zimovcak napísal:po týchto km IBA "stačí" vymeniť niekoľko, vo svojej podstate banálnych súčiastok
no neviem ci su to banality, ak ano, tak dost drahe : turbo, cerpadlo, trysky, dvojhmota, FAP filter, EGR, nejaky ten snimac, repas prevodovky (u automatu aj menic namiesto dvojhmoty), vymena takmer celej prednej napravy, tlmicov a pripadne prasknuta hlava alebo aspon tesnenie a nejake problemy okolo ventilov ci rozvodov (okrem pravidelnej vymeny) povazujes stale za banalitu... To nehovorim o chorobach, len o "beznych" veciach ! Takmer nic z popisaneho sa nedozije 300.000km a ked to pozorne spocitas, tak si na takej sume, ze je lepsie pri 200-250 auto predat a kupit nove/zanovne. Diesle su na 150 - 250.000km a treba uz zabudnut na stary nazor ze diesel dlho vydrzi... Treba uz tuto staru myslienku pochovat a nespominat casy hladkych dieslov ktore nic nemali a po pol milione sa vymenili spicky na vstrekoch a pretesnilo cerpadlo aby lietali dalej...
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
mazakpeter
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 06.12.2008 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mazakpeter »

Mam tento isty problem a po vymene vsetkeho co to pisalo nic sa nezmenilo (svieti stale) Galimex chce menit soft a to som povedal dost uz bolo,na auto to vplyv nema ani na vykon tak uz to neriesim,kvalita vozov po rv 2009 0 bodov a to mam 1,6 tky dost vela ale ked to ludia chcu,vacsinou sa tieto neriesitelne veci u skoda a vw vyriesily vymenou rj 230€ plus nakodovanie 50.ale skor si myslim ako tu niekto pisal prehryzene hlodavcom

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných