VW Golf VI 1.6 TDI - svieti kontrolka motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21 Zdieľať na Facebook
VW Golf VI 1.6 TDI - svieti kontrolka motora
Zdravim pani,
rad by som Vas poprosil o radu. Ide o golf 6 1.6TDI, r.v. 2011, km: 276 000. V priebehu tyzdna mi zacala svietit kontrolka zhavenia a na palubovke signalizovalo,,porucha motora" tak som bezal do autorizvovaneho servisu na diagnostiku. Chyba : spatne vedenie vyfukovych plynov, povedali ze si mam vymenit EGR. Kupil som EGR, vymenilo sa, zavada sa nasledne vymazala ale opat sa stale prejavuje. Na diagnostike vykazuje chyby PO VYMENE:
7343 - potenciometr zbet. vedeni vyfuk. plynu - signal priliz maly(G212)
PO407 00 (167) - nyni nelze skouset
Stav zavad: 00000001
VOPRED DAKUJEM ZA REKACIU
rad by som Vas poprosil o radu. Ide o golf 6 1.6TDI, r.v. 2011, km: 276 000. V priebehu tyzdna mi zacala svietit kontrolka zhavenia a na palubovke signalizovalo,,porucha motora" tak som bezal do autorizvovaneho servisu na diagnostiku. Chyba : spatne vedenie vyfukovych plynov, povedali ze si mam vymenit EGR. Kupil som EGR, vymenilo sa, zavada sa nasledne vymazala ale opat sa stale prejavuje. Na diagnostike vykazuje chyby PO VYMENE:
7343 - potenciometr zbet. vedeni vyfuk. plynu - signal priliz maly(G212)
PO407 00 (167) - nyni nelze skouset
Stav zavad: 00000001
VOPRED DAKUJEM ZA REKACIU
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak toto som si preskákal a malo to zaujímavé zakončenie.Tá istá chyba.Výmena EGR (ozaj blbol kontrolér) priniesla zmenu v tom že už sa nekonali núdzáky,auto išlo ako odtrhnuté.Majiteľ (nemecké) poslal pre auto pána,ten ho preniesol do BA kde si majitel príde lietadlom a vyzdvihne.Už pri príchode domov vysvietilo MIL ale nebolo to už o EGR a auto odišlo do Nemecka.Nasledovala séria pokusov kde sa platili neúspešné pokusy čoby 200 e.- zo dva razy (nepamätám presné čísla) bola návšteva autorizáku kde chceli meniť turbínu z predpokladanou cenou opravy 2500.- a nakoniec mi majiteľ volal že chybu odstránil niekto trpezlivý a lacný,bola zrejme od kuny prehryzená hadička.Žiaľ majiteľ nevedel viac informácií.Isté je,a preto to aj opisujem.Diagnostikoval som to auto pomocou VAS-u kedže beží na novom UDS protokole.Je to diagnostika ktorá je v mojich očiach to najhoršie,s čím som sa v živote stretol.Je nesmierne obšírna,má obrovské možnosti,dáva návody na riešenia a pod. ale práca s tým je o nervovom kolapse.
V kuse to chce pripojenie na server,proste o nervy.Takže...tento a práve tento prípad ma nesmierne zaujíma,jednoducho celá jeho peripetia ako bude prebiehať.Kto bude robiť,čo bude robiť.Preto poprosím autora otázky aby poskytoval priebežne info ako sa to vyvíja.Ak viem,pomôžem,ale toto ma zaujíma nesmierne.A vôbec diagnostika grupy aut po r.2010 ma velmi zaujíma,s čím sa ľudia stretávajú pri týchto novších modeloch.
Možno niekomu bude divné že sa jeden mechanik o veciach nerozpráva z iným mechanikom.No žiaľ,nedá sa.Pokiaľ ide o nové UDS protokoly tak ich ..jednoducho nerobia.
Teraz mi tak svitá,prečo počúvam tolko ponôs že z RJ sa nedá spojiť.Bodaj by to šlo,to by musel maďar rozumeť turka
V kuse to chce pripojenie na server,proste o nervy.Takže...tento a práve tento prípad ma nesmierne zaujíma,jednoducho celá jeho peripetia ako bude prebiehať.Kto bude robiť,čo bude robiť.Preto poprosím autora otázky aby poskytoval priebežne info ako sa to vyvíja.Ak viem,pomôžem,ale toto ma zaujíma nesmierne.A vôbec diagnostika grupy aut po r.2010 ma velmi zaujíma,s čím sa ľudia stretávajú pri týchto novších modeloch.
Možno niekomu bude divné že sa jeden mechanik o veciach nerozpráva z iným mechanikom.No žiaľ,nedá sa.Pokiaľ ide o nové UDS protokoly tak ich ..jednoducho nerobia.
Teraz mi tak svitá,prečo počúvam tolko ponôs že z RJ sa nedá spojiť.Bodaj by to šlo,to by musel maďar rozumeť turka
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21 Zdieľať na Facebook
Obavam sa ze to je len zaciatok problemov. neskutocne mnozstva kabelaze ktore sme skontrolovali. Samozrejme cez obuzirkovane kable clovek nevidi no nikde nic me si nevsimli. Je pravda ze dve noci som auto nechal vonka nie v garazi a mohlo sa stat ze prisla k autu neziadana navsteva. Neviem co s tym dalej, EGR je zaparatany a vymena je narocna. Pomoze kazda rada kde co este skusit pozriet....
dakujem
dakujem
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21 Zdieľať na Facebook
To je tak ked kvalitu a jednoduchost nahradil krasa a konzum. Vsetko je to pekne ked je to nove a pani v kravatach Vam vtlkaju aky je koncern dokonaly. uz teraz lutujem servisakov ked sa to zacne za par rokov hromadit a budu sa riesit taketo vymeny a ani samotny novy diel nevyriesi problem. A znova a znova diagnostikovat rozoberat a skladat...ked si to tak zhodnotim dnesne nove diesle su do 250 000 a potom si pomahaj ako vies alebo opat kup nove.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tu si zbytočne budeme maľovať pekné obrázky,tie stroje keď dôjdu svoje km tak sa bude jedna vec za druhou sypať.Hranice kilometrov 200tis alebo 250 tis sú vždy akési prelomové kde končí fukčnosť niektorých vecí,a je to úplne v poriadku.Čo nie je,to je že je rádove zložitejšie presne určiť chybnú vec ako u generácii pred týmto.Čo mohli sťažiť,to proste sťažili.U mňa je diagnostika vec ktorej sa venuje maximum,ale to čo ide po 2010,z toho ešte bude mnohých majiteľov bolieť hlava.A zbytočne žijú v nádeji,že servis sa vypracuje aj k tejto technike.Už trend riešiť všetko pripájaním na servre naznačuje že autorizáky budú už iba hlúpnuť.A krčiť ramenami donekonečna nahrávať nové "softy",veď už teraz je to ako u Blbých na chalupeň
cviro....hláška nýní nelze.... nemusí vonkoncom znamenať iné,než to,že buď programove diagnostika alebo fyzicky motor nie je v režime testovatelnosti,pozor na tie záludné a blbé preklady diagnostík
cviro....hláška nýní nelze.... nemusí vonkoncom znamenať iné,než to,že buď programove diagnostika alebo fyzicky motor nie je v režime testovatelnosti,pozor na tie záludné a blbé preklady diagnostík
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
to co piše čviro sa mi tiež stalo na forde.a na konci sa vsetko vymazalo autu bolo povedane že vec sa vymenila a bol pokoj.no samozrejme nie vždy to funguje na každom aute.ale cim novsie auto tym sa to viac kompikuje.nechcem radej ani pomyslet co bude s autami o 5 rokov co sa dnes vyrabaju...........................nic som nemenil len auto si myslelo že ano.ja som sa nicoho v motore nedotkol.
Naposledy upravil/-a marko2 v 19.03.2016 20:19, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vrátim sem prvotnú otázku....7343 - potenciometr zbet. vedeni vyfuk. plynu - signal priliz maly(G212)tomo777 napísal:Otazka je velmi jednoducha no viem ze priamu odpoved nenajdem...co dalej? Aky by ste zvolili postup v tomto pripade? Zvazujem navstevu GALIMEXU v Zilline...
Každopádne by som začal z overením či je súlad pohybu EGR z hlásením potenciometra.Tj prejsť diagnostikou samotnú prácu EGR tj cez množstvo vzduchu váhy overiť ako pracuje.Potom urobiť základné nastavenie aby RJ poznala polohy a vedela zladiť pohyb ventilu z hláseniami o polohe.
Tieto motory majú značne zložitú diagnostiku a tu je dobré sa venovať aj veciam ktoré si servis zväčša vôbec nevšíma,tj readlines kôdy.Tie sa totiš vytvárejú automaticky po X načítaniach (pracovných cykloch) a vyjadrujú v jednom jedinom reťazci či sú kontrolované veci v poriadku.Len pre príklad sem zadám jednu ukážku zo včerajšej diagnostiky,a myslím že do napovie viac než dlhé vysvetlovanie.
Na vytvorenie readiness kódu je potrebné množstvo úspešných pracovných cyklov.Ak sa napr bude pre nejaký problém ohrievať motor tak,že sa nesplnia určité požiadavky (za akú dobu koľko °C) tak sa zapíše chyba daného cyklu, a ak sa to opakuje,tak RJ vyhodnotí napr čidlo teploty ako vadné !!! A nič mu nie je,a do zblbnutia ho mechanici budú vymieňať.Preto jedna z prvých požiadaviek pri podobnej veci je,dozvedieť sa či hláška poukazuje na príčinu alebo na dôsledok.Už iba ako perličku napíšem že po oprave by sa správne mal readiness kód vytvoriť diagnostikom pomocou na to určenej rutiny.On sa vytvorí aj sám po niekolko desiatkach správne prebehnutých cyklov.Preto má svoje zdôvodnenie v diagnostike a je hodné si ho všímať,.
-
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 21.09.2012 22:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
no neviem ci su to banality, ak ano, tak dost drahe : turbo, cerpadlo, trysky, dvojhmota, FAP filter, EGR, nejaky ten snimac, repas prevodovky (u automatu aj menic namiesto dvojhmoty), vymena takmer celej prednej napravy, tlmicov a pripadne prasknuta hlava alebo aspon tesnenie a nejake problemy okolo ventilov ci rozvodov (okrem pravidelnej vymeny) povazujes stale za banalitu... To nehovorim o chorobach, len o "beznych" veciach ! Takmer nic z popisaneho sa nedozije 300.000km a ked to pozorne spocitas, tak si na takej sume, ze je lepsie pri 200-250 auto predat a kupit nove/zanovne. Diesle su na 150 - 250.000km a treba uz zabudnut na stary nazor ze diesel dlho vydrzi... Treba uz tuto staru myslienku pochovat a nespominat casy hladkych dieslov ktore nic nemali a po pol milione sa vymenili spicky na vstrekoch a pretesnilo cerpadlo aby lietali dalej...lubos zimovcak napísal:po týchto km IBA "stačí" vymeniť niekoľko, vo svojej podstate banálnych súčiastok
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 06.12.2008 15:15 Zdieľať na Facebook
Mam tento isty problem a po vymene vsetkeho co to pisalo nic sa nezmenilo (svieti stale) Galimex chce menit soft a to som povedal dost uz bolo,na auto to vplyv nema ani na vykon tak uz to neriesim,kvalita vozov po rv 2009 0 bodov a to mam 1,6 tky dost vela ale ked to ludia chcu,vacsinou sa tieto neriesitelne veci u skoda a vw vyriesily vymenou rj 230€ plus nakodovanie 50.ale skor si myslim ako tu niekto pisal prehryzene hlodavcom
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných