VW Golf VI , 1,6 tdi - prehrievanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

VW Golf VI , 1,6 tdi - prehrievanie

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

Zdravicko mam golf 6 1.6 tdi 77kw
Auto sa mi prehriena pri dlhsej jazde a cez vag mi ukazuje teplotu vody okolo 110 stupnov pri vysej zatazi ked idem kludne alebo zastavim teplota podla vagu klesne neviete mi niekto poradit?
8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

Vodnu pumpu mam v plane preskumat termostat je novy a ta dlha vzdialenost je teraz v tomto obdobi bardejov presov cca 40 km a ak mu dupnem voda ide hore pri jazde do zvolena mito po ceste naspet vyvrela voda a auto kuri dobre
8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

A vodna pumpa ma nejakych 30 000
8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

Ano autobtopi ako ma
8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

Este jedna vec ako najdem toho hlavateho
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

nájdeš si v niektorej inej téme na tomto fore príspevok od mhlavaty a napíšeš mu ss.
To že si menil čerpadlo pred 30 tkm, to ešte vôbec nezaručuje že je stále také ako má byť.
8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

Ved to lebo ako nahle vytocim auto na 3500 otacok teplota zacne klesat preto este davam sancu tej vodnej pumpe ci nieje zla
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Sprav si test na spaliny ja tipujem tesnenie pod hlavou.Teraz sme to riesili na 1.9Tdi 81kw.Ked jazdili po okolici nic akonahle som ho zobral vyvrela voda.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf VI , 1,6 tdi - prehrievanie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

8jojo3 napísal:Zdravicko mam golf 6 1.6 tdi 77kw
Auto sa mi prehriena pri dlhsej jazde a cez vag mi ukazuje teplotu vody okolo 110 stupnov pri vysej zatazi ked idem kludne alebo zastavim teplota podla vagu klesne neviete mi niekto poradit?

Treba sa vrátiť na samý začiatok,a práve tam je problém.Opis stojí za milú Jarmilu,v tom sa divá sviňa nezorientuje,preto to aj sem dávam.Mám spústu času,celý systém takéhoto 1,6 Tdi som si prešiel.Ale ...je to samý otáznik
Je to čo ? CAYC ?....lebo sú dva typy vodného okruhu...z ventilom 2/4 a bez neho.
Nezávislé kúrenie ? ...je či nie ?
schválne to skopírujem presne - - pri vysej zatazi ked idem kludne
kravina ako Brno,len preto že chýba diakrika a potom vychádzajú z napísaného takéto bludy
Takže,asi najviac by sa pre riešenie urobilo,ak by sa písalo to čo sa písať má a v potrebnej kvalite aj rozsahu,aby veci dávali v prvom rade zmysel.Riešiť čokoľvek a nemať ani základnú predstavu o tom čo a ako sa deje a kedy,to je dopredu prehratá bitka.Je to celkom zložitý systém,dokonca má viac variant,to sa nedá takto riešiť troma slovami z ktorých dve nedávajú zmysel.
8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

Ano je to CAYC
A nema nezávisle kúrenie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aj CAYC má dve varianty...takže predpokladám tú novšiu
Takto vyzerá schéma obehu,je nutné vychádzať vždy z týchto schém a ujasniť si čo kadiaľ tečie a v akom okruhu.CAYC má v oboch variantách aj pomocné elektrické čerpadielko (riadené PWM)
Čo je asi najdoležitejšie pochopiť a na čom troskotajú opravy je nepochopenie základného fungovania.Termostat je vlastne čím riadený ? Veď je predsa v základnej polohe uzavretý.To niečo čo vlastne riadi jeho otvorenie je okruh kúrenia.Ak v tom okruhu stúpne teplota nad otváraciu teplotu termostatu..otvorí sa. Inak povedané,ak nie je kúrenarský okruh v poriadku,má to priamy vplyv na funkciu termostatu. Preto si treba okruhy a prúdenia dobre pozrieť.Opravovať problém chladenia a dokonale nepoznať schému vody je asi ako oprava autoelektriky bez schémy
[img]https://i.postimg.cc/PCtHzZ69/a.jpg [/img]
8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

Takze ak tomu dobre chapem ze ak je termostat dobrí tak pritom nieje az taka horúca voda ako ma bit a tym padom tam voda zle cirkuluje alebo je nieco s motorom
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie tak celkom.Ak raz termostat otvorí,znamená to okrem iného že v kúrenárskom okruhu sa dosiahla teplota otvárania.Otvorí sa termostat a zväčša sa hneď zatvorí pretože sa tým dostane do pohybu množstvo ešte stále studenej vody v chladiči.Až po x tom takom otv/zatv sa zohreje aj voda chladiča tak,že termostat zaujme polohu akejsi rovnováhy,tj teplota dvoch prúdov hlavného aj kúrenárskeho je nad stupňom otvárania termostatu. Ďalším stúpaním teploty sa stále viac a viac otvára termostat a po úplnom otvorení je všetko v rukách božích a závisí od prúdenia vzduchu cez chladič,rýchlosti prúdenia vody (ot.vod.čerpadla) a teda tie okolnosti buď stačia odviezť potrebné teplo,alebo nestačia.Pre problém...z čímkolvek od zaneseného chladiča po xy niečo.
Samozrejme ak dôjde napr k poruche tesnenia pod hlavou a plyny začnú vodu z kupoly hlavy vytláčať von a tá začne byť zle chladená,sa veci prudko zhoršujú a prestáva všetko platiť.
8jojo3
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 18.01.2020 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8jojo3 »

Je tu este taka vec ked som menil termostat tak som jeden den jazdil bez termostatu a teplota sa pohybovala podla toho ako som isiel teda ak som auto nechal iba naštartovane a stal som tak sa teplota pomaličky dvíhala a ked som isiel tak teplota klesala a držala sa okolo 30 stupňov vonku bolo chladno tak s toho usudzujem ze chladič a chladiaca sústava chladi dobre ale s termostatom sa to uz kašle uz som s toho auta zúfalý neviem kde pokracovat
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z toho sa nedá usudzovať nič,doslova.Tak sa bude správať každý motor,jednoducho preto že to inak byť nemôže

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 6 neregistrovaných