1 043 385
inzerátov
Pridať inzerát

VW Golf V , 1.6 MPI - olej

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
Jan246
Založený: 23 október 2016
Príspevky: 38
Nabehané: 5 hod 26 min
Predmet: VW Golf V , 1.6 MPI - olej PríspevokZaslal: 07.06.2018 16:53   
Ahojte, blíži sa mi výmena oleja, motor je 1.6 Mpi (schrume cca 2.5dcl/1000km) . Otázka čo tam naliať, doteraz tam liali HRNEC PROFESSIONAL LONGLIFE TITANIUM FST 5W-30, tento olej by som chcel zameniť, lebo je to C3 a vw504 /chcel by som prejsť aj na väčšiu hustotu oleja...pre môj motor je odporúčaná VW 502 bez C3. C3 je len pre auta s dpf či? zatiaľ rozmýšlam nad MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 alebo SHELL HELIX ULTRA 5W40... oba sú bez c3 s vw502 a chcem prejsť na hustotu 5w40...olej budem vymienať po 10000.čo vy nato? čo odporúčate?
Citovať
pacok
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 21 júl 2009
Príspevky: 163
Nabehané: 15 hod 37 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 21:15   
Bez ohladu na kilometre odporucam zmerat tlaky za tepla vo valcoch a ak budu okolo 20 nevidim dovod tam davat hustejsi.Menit kazdych 15 000 km Castrol 5W-30 FST. sledovat spotrebu oleja a nebat sa lebo tieto motory si pri dialnicnych 4000 ot/min zozeru aj 0.5L-1000 km.Pri tomto motor vydrzi 500 000 km len tak fukne.
Citovať
Jan246
Založený: 23 október 2016
Príspevky: 38
Nabehané: 5 hod 26 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 21:55   
Motor má 195000km. Keď už zostať pri 5w30 tak castrol? Na tomto fore nemá bohvieaku mienku...+cena ano rozdiel za liter medzi castrolom a mobilom1 je u nas v kamennom obchode 4€liter...neni to moc ale ak sa da kvalitativne porovnat ten castrol a mobil1 tak preco nedat lacnejsie...uskodila by motoru ta 5w40? Predsa by ten motor zozral skoro 4l oleja za vymenu...to je kolko 90%naplne?
Citovať
66QUATTRO
Známa tvár - Feldo (65)
Založený: 19 január 2010
Príspevky: 593
Nabehané: 2 dní 15 hod 16 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 22:31   
Obidva oleje sú plne syntetické a bez problému zameniteľné, rozhodne vidím 5w-40 ako lepšiu voľbu....napr. práve kvôli diaľničnému tempu by som tam dal 5w-40, lebo pri tých otáčkach mu dosť stúpa aj teplota... tak neviem aká logika je ostať pri 5w-30, či už fakt všetci zblbneme z 0w-20 a podobných polievok? Kľudne môžete zameniť, ja osobne odporčam, a tiež dávam Mobil 1 5w40, nevytáčať na studeno motor, a na diaľnici dlhodobo max 120 km/h a motor vtedy vydrží spomínaných 500, akurát bez spotreby oleja 1l na 1000 ...len či už nie je pozde....
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1541
Nabehané: 6 dní 13 hod 29 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 06:37   
5W40 sa rýchlo mení na 5W30 takže kľudne poctivú 5W30... ináč na jazdenie po meste moderným autom kľudne 0W20 tie motory sú nato pripravené žiadna obava.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2013)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18239
Nabehané: 3 mes 7 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 08.06.2018 09:08   
Treba ostať pri pôvodnom 5W30,lebo sa dostaví presný opak toho čo sa zamýšla,spotreba oleja ešte stúpne.Riešilo sa niekoľko týchto motorov a po kompletnom vyčistení vnúrorností motora sa opäť vrátil pôvodný 5W30,a bolo po spotrebe.Efekt u tohoto ale aj iných motorov je ako cez kopirák,všetky (nepamätám výnimku) po prechode na "hustejší" sa ešte zhoršili,aj preto majiteľ začal vec riešiť,a sa vrátili na pôvodný olej,logicky po odstránení príčiny.Viac už k olejom ani slovičko,hlúposť slovákov čo sa týka olejového servisu je galaktická,tu žije 5 milionov tribológov a z čohokoľvek upletú bič
Citovať
66QUATTRO
Známa tvár - Feldo (65)
Založený: 19 január 2010
Príspevky: 593
Nabehané: 2 dní 15 hod 16 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 09:18   
mhlavaty : a máte túto skúsenosť aj s plne syntetickými olejmi? Nehovoríme o prechode na 10w40 alebo 15w40.... jedná sa len o viskozitu pri vyššej teplote....čo sa týka tribológie čo to mám namerané raz som tu už veci zverejnené mal, mám namerané aj longlife oleje ale nejak som si nenašiel čas urobiť tému o nich... takže zvyčajne netvrdím to čo tvrdím bez podkladov....
práve preto ma zaujíma takáto skúsenosť ktorú tvrdíte... prechod na 5w40 z 5w30...v okolí som ich registroval niekoľko a efekt bol skôr opačný, nikdy nedošlo k zvýšeniu spotreby, jednalo sa hlavne o autá jazdené diaľničným tempom......
Citovať
uwa0944710873
Povedomá tvár - Favorito (35)
Založený: 02 október 2016
Príspevky: 315
Nabehané: 12 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 09:40   
5W-30, navyše Cx, je do tohto motora kravina, nech si mhlavaty vraví čo chce. A samozrejme 100x radšej Mobil alebo Shell alebo Total ako predražený Castrol.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (527)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9897
Nabehané: 3 mes 18 dní 12 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 08.06.2018 09:47   
a pritom to je tak jednoduche, olej co ma schvalenie vyrobcu nikdy nebol este zly, lebo v tom agregate ho aj vyskusaju...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
pacok
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 21 júl 2009
Príspevky: 163
Nabehané: 15 hod 37 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 10:15   
uwa0944710873 napísal:
5W-30, navyše Cx, je do tohto motora kravina, nech si mhlavaty vraví čo chce. A samozrejme 100x radšej Mobil alebo Shell alebo Total ako predražený Castrol.





Povedz svoj nazor a koniec a nie sa vzrusujes nad ostatnych skusenostami.
Kto ma od nova tie auta vie ze skodovka dava shell a castrol aj 5w-30 aj 5w-40
Citovať
uwa0944710873
Povedomá tvár - Favorito (35)
Založený: 02 október 2016
Príspevky: 315
Nabehané: 12 dní 0 hod 34 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 10:18   
Ty vieš prd čo tam dávajú vo fabrike! Nemysli si, že to čo ti nalepia na chladičovú stenu je to čo je tam naliate.
Citovať
pedro727
Povedomá tvár - Favorito (45)
Založený: 22 marec 2009
Príspevky: 839
Nabehané: 9 dní 6 hod 30 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 10:35   
mám ten motor od nova v octe a dávam stále iba 5w30, problém je v tom že ho naháňaš po dialnici a ten motor točí viac otáčok. poľav tempo na 110-120 a nepotiahne skoro nič, teda za predpokladu že je motor v poriadku.dokkonca keď shell zrušil 5w30 tak som prešiel na castrol 5w30 lebo som nechcel 0w30.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1541
Nabehané: 6 dní 13 hod 29 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 11:21   
bajo777 napísal:
a pritom to je tak jednoduche, olej co ma schvalenie vyrobcu nikdy nebol este zly, lebo v tom agregate ho aj vyskusaju...


- nemáš celkom pravdu... spomínam si že do 350Z Nissan predpisoval 5w30.. neskôr to chcelo pridať chladič oleja a viskozitu zmeniť na 10W60
Fabia htp - život myslím ukázal že olej daný výrobcom sa pečie takže 5W50 že?...
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (527)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9897
Nabehané: 3 mes 18 dní 12 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 08.06.2018 11:51   
chyba mi tam dodatok u "normalnych vyrobcov", kto stvoril htp normalny rozhodne nebol, shade luft motor kompany v plnej krase
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
jaster-83
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 16 september 2010
Príspevky: 557
Nabehané: 10 dní 0 hod 42 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 12:01   
5W-30 - Motul 8100 X-clean FE
5W-40 - Motul 8100 X-cess
_________________
1U5 AVU
6U1 AMH
6Y5 ASY
N15 GA14DE
3B6 AVF
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva