VW Golf V - vynecháva plynový pedál

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dufus-bal
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 15.03.2014 23:51
Zdieľať na Facebook

VW Golf V - vynecháva plynový pedál

Príspevok od používateľa dufus-bal »

Ahojte.

Dnes počas jazdy na diaľnici som išiel bežnou rýchlosťou 140km/h, pred vjazdom do zákruty som nechal auto prirodzene spomaliť motorom so zaradenou rýchlosťou. Následne, keď som chcel pridať, mi po stlačení plynového pedálu auto nereagovalo, vôbec nepridávalo ale začalo prudšie motorom spomaľovať. Musel som pustiť plynový pedál a znova zošlapnúť (bez vytlačení spojky), potom už reagoval ako mal. Toto sa počas jazdy niekoľkokrát zopakovalo väčšinou pri prudšom stlačení pedála. V meste som skúšal aj pri nízkych otáčkach a tu to bolo ešte horšie, po zaradení dvojky a prudkom zošlapnutí plynu, auto asi 2 sek. reagovalo a potom znova to isté prudšie brzdenie, niekedy sa chytilo samo a niekedy som musel vytlačiť pedál. Auto bolo na diagnostike, nebola zaznamenaná žiadna chyba. Auto je Golf 5, 1K1, 1.6 benzín, 75KW.

Ďakujem za rady.
benky71
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benky71 »

Ahoj,presne toto iste robí dcere na golfe 4 1.6 benzine,vycital som chyby na diagnostike,,ukazalo lambdy..ale skor si myslim ci to nerobí klapka.Jej to vsak urobi tak raz za 2 mesiace..takze netusim co to moze robit.Ako sa otepli vycistim klapku potom sa uvidi.
Zamerám sa aj na lambda sondu tu prvu od motora.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ovládanie škrtiacej klapky je elektronické,ovládané RJ na základe vyhodnotenia jednak pozície plynového pedála,jednak je to zákerné v tom,že vyhodnocuje zároveň napr MAP senzor ktorým si meria podtlak v saní ale aj ostatné zložky.Takže nefunguje tak že šlapneš na plyn a ona klapka sa bude otvárať podľa plynového pedála,ale najprv vyhodnotí všetko a podla toho otvorí mieru uhla podla výpočtu.
Vysvietenie EPC ako chybu v tomto systéme vysvieti vtedy ak dôjde k rozporu,a v tom je ten háčik,že množstvo vecí aj keď sú vadné,považuje jednoducho za informáciu a prevádzkový stav.
V diagnostike je na mraky údajov o práci či už pedála plynu alebo škrtiacej,napriek tomu to vie potrápiť.Dokonca sa urobia základné nastavenia a výrok znie že OK,prebehlo to v poriadku,správa sa naďalej blbo.Jediné čo tu môžem poradiť,je ísť na diagnostiku tam kde majú Bosch KTS,pretože má schopnosti ktoré iné diagnostiky nemajú,resp majú pre tie isté úkony iné rutiny ktoré síce hlásia že čosi nastavili,ale skutočnosť je iná.Tento systém je jediný čo ma za 47 rokov dostal do kolien,a tiež jediný ktorý z dielne odišiel s chybou tak ako prišiel.
Nepomohli adaptácie,nepomohli výmeny úplne každého člena v danej rovnici,nepomohlo vykáblovanie a komplet previerka kabeláže,svorkovnice RJ,prepískané úplne všetko,vyše týždňa šialenstvakde sa už kontrolovalo všetko,tlaky paliva,vstrekovače,cievky,lambdy atd až po kontrolu kompresie a rozvodov.Jediné auto za desaťročia ktoré odišlo bez platenia a pán dostal navyše všetky diely z ktorými sa skúšali zámeny vrátane mojej omluvy.K dispozícii osemkanál oscilo,diagnostika,veškeré meranie,nepomohlo.Všetko OK,nič čo by malo náznak chyby sa nenašlo.Auto kdesi od TT podla značky,možno sa pán ozve.Čierna diera v mojom živote,dodnes nechápem a dodnes neprišiel jediný podnet ktorý by hovoril že sa čosi neodmeralo alebo nepreverovalo.
Ja počujem o 1,6 od VW a je mi zle
benky71
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benky71 »

Golf 4 1.6 Benzin 74KW kod motora AKL)este by som dodal ze to dcere spravilo zo 2x ze jej vyplo motor za jazdy,ale hned naskočil to sekunda,velmi neprijemne,vzdy ked ubrala plyn a nasledne chcela pridat a len na 5 tke.Diagnostika nic neulozila ,ziadnu chybu,a este obcas jej kolise volnobeh ako keby si to pridavalo samo(800-1200),len ked je studený motor.Fakt divny motor od fauve
Este aj obycajne sviecky menit to akrobaticky kusok a golu s klbom. :-\
dufus-bal
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 15.03.2014 23:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dufus-bal »

Tak problém vyriešený výmenou palivového čerpadla, cukanie prestalo. Pre istotu bol vymenený aj palivový filter. Všetko by bolo ok až na to, že si mi zvýšila spotreba o cca. 1,5 l/100km a to som už stihol najazdiť 1000km. Môže mať vplyv palivový filter na spotrebu, nakoľko predtým tam bol tuším 6 barový filter (nebol originál, raz menený prvým majiteľom), pričom na palivovom čerpadle bol uvedený tlak 4 bary, takže aj filter sa tam teraz dal 4 barový.
Inak to auto ma už začína neskutočne vytáčať...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú filtre na 3 a 4 bary,preto pozor,je to alfa omega palivového tlaku,ten tlak má zásadnú úlohu.Ale na palivovej lište je ešte regulátor tlaku ktorý upravuje rozdiel medzi tlakom v saní a palivom a garantuje konštatný rozdiel,kedže tlak v saní sa mení v závislosti od otvorenia klapky.
Tam sa robia testy na udržanie aj velkosť tlaku,tj odpája sa tá tenučká hadička regulátora paliva. Odpojenie hadičky mení tlak paliva tuším o 1/2 baru
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných