VW Golf V - prerušované hučanie závislé od rýchlosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

VW Golf V - prerušované hučanie závislé od rýchlosti

Príspevok od používateľa marecko636 »

Ahojte,
Jedná sa o:

VW Golf 5
1.4 16V 55kw
12/2004
204 000km

Auto mi dlhšie hučalo (stále hučanie) tak som postupne menil zadné a potom predné ložiská. No zmena žiadna, vymenil som pneu (nové), disky vyvážené, všetky kotúče a platničky menene nedávno, brzdy fungujú bez problemov, žiadne zvlnenie kotúčov, zadné strmene menene pred rokom.

Podotýkam že ložiská som menil za FAG a SKF, dodržané momenty a následne dotiahnutie o definovany uhol.
Brzdy sú kompletne zrepasované. Bez prehrievania. Žiadne trasenie pri brzdení.

Popis problému:
Hučanie sa prejavuje od 50 km/h. Prerušovane hučí až sa to dostane do rezonancie (neskutočný hukot) okolo rýchlosti 75 až 90 km/h a potom pri vyššej rychlosti hluk prestáva byť prerušovaný a začne trvalo hučať no tichšie až sa to stratí pri hluku od odvaľovania kolies a aerodinamického hluku. Subjektívne ja, aj každý kto to u mňa v aute počúval, vraví že je to viac počuť v pravo v predu. Hučí to rovnako pri jazde rovno aj jazde do ľavotočivej zákruty, do pravotočivej to mierne stíchne no neprestane. Symptómy ako pri zlom ložisku, no hučanie bolo rovnaké aj pred aj po výmene ložisk, menil som ich postupne aby som zistil ktorým z nich to bolo,no žiadnym z nich. Od predných kolies pri vytočených kolesach nie je počuť žiadne lupkanie, takže vylučujem homokineticke kĺby.

Žeby to bola chýba poloosy? Presnejšie vnútorného ložiská?

Ďakujem za rady.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

1.4 nemali práve svetové prevodovky a bola to už pred 8-10 rokmi celkom známa vec.Nechce sa mi ani veriť že v 2020 roku sa takto diagnostikuje takáto banalita.Elektronický stetoskop pripnutý na prednú zadnú nápravu alebo prevodovku,sluchadlá na uši a všetko je jasné.Ešte aj nákup vlastneho by tvorila 5% už vyhodených peňazí.
marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marecko636 »

Pneu už boli ojazdené,
Brzdy si vyžadovali repas,
Kotúče a platničky sú spotrebný materiál,
Ložiská už hučali a po vybraní bolo cítiť drhnutie a vôle
Auto si opravujem sám takže robota 0€.
Neberiem tieto výdavky ako vyhodené peniaze.

Problémom je že síce ložiská už boli chytené, no neboli hlavným zdrojom hluku. No ďakujem za radu.

Ale keby som s každým buchnutim ci hucanim chodil do servisu v roku 2020 a nechal to pozrieť "odborníkom meničom" tak mám vymenené pol auta a za cenu dvoch celých týchto starých golfov a hluk ten istý.

O takejto diagnostike som zatiaľ nemal poznatky ale vyskúšam to :-)

ešte raz vďaka za odpoveď
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dojem z prvého a druhého príspevku dávajú iný obraz situácie a v druhom akoby sa popiera že sa robilo všetko ako riešenie hučania.Ale to je nepodstatné a nepomôže.Trocha ma udivuje obava z návštevy servisu z dôvodu že je to predsa v rukách majiteľa čo si dohodne zo servisom,čo môžu a nemôžu a začínam tej obave rozumieť až od momentu pochopenia že to auto malo problémov viac než veľa.Tým pádom by aj servis nech by sa podujal riešiť vec akokoľvek,by nestrielal vedľa.
Ešte jednej veci nerozumiem,prečo sa tu či na inom fóre objaví otázka v čase keď sa minuli všetky verzie a vymenené je ozaj slušné množstvo vecí,takže majiteľ síce má obavu že servis mu vyzlečie aj trenky,ale už si ich vyzliekol sám vlastnými silami.Celkom ťažko sa to chápe.Nerád by som aby to vnímalo ako výtka,už to stejne nepomôže,ale nech je to skôr všeobecný odkaz že pýtať sa je dobré a prínosné ešte PRED.
marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marecko636 »

Je to staré auto, takže nejaké problémy sa objavujú stále. Obava zo servisu je, no nebudem to ďalej rozpytvavať. Je to presne tak ako hovoríte, v servise by ma pri týchto výmenách vyzliekli z kože, ale materiál som si zohnal za priaznivé ceny a nie som úplne ľavý tak si servisujem sám.

Ten popis v prvej správe som dal na to aby mi niekto zbytočne nepísal, že su to brzdy alebo ložiská.

V každom prípade zamerám sa teraz na diagnostiku stetoskopom, ako ste spomínali.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

mám taký istý Golf ako ty,sú to absolútne jednoduché a primitívne autá / s týmto motorom BCA/,ktoré už dnes nové bohužiaľ nekúpiš,tvoj problém bude pravdepodobne v prevodovke -rozvodovke ,stáva sa to vtedy ,keď sa dlhodobo nekontroluje olej v prevodovke.Každý na to zabudne a potom je neskoro,nepísal si o kontrole stavu oleja...najväčšia slabina týchto áut je servoriadenie a hrdza inak super,perfektný prístup všade ...
marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marecko636 »

Ďakujem za tip,

To je pravda, olej v prevodovke som nekontroloval no posledná vymena bola pred 3 rokmi (167 000) -keď som kúpil auto. Vtedy som preventívne vymenil všetky náplne, filtre, sviečky atd. Odvtedy neprešlo auto ďalších 60tkm tak ma predovka ani nenapadla v súvislosti s tým hucanim.

Teda ak by bol problém s nedostatkom oleja alebo jeho degradaciou, je to nezvratne poškodenie?

Prevodovka radi pekne, pri preradovani stupne pekne vhupnu,nemusím nijak tlačiť páku, pri preradovani nie je počuť ani žiadne divné zvuky, hučanie sa prejavuje rovnako pri zaradenej rýchlosti, pri neutrali aj pri zošliapnutej spojke.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Za tri roky a 40 tis km nie je dôvod aby bol olej degradovaný a podľa popisu ho zrejme ani nebolo málo.
Jednoducho niekedy ložiská odchádzajú aj keď sú normálne mazané a ako napísal p.Hlavatý: „1.4 nemali práve svetové prevodovky a bola to už pred 8-10 rokmi celkom známa vec“.


Ale nerozumiem dosť dobre prečo také výtky zakladateľovi témy od p.Hlavatého“.
Očakával som, po druhom príspevku zadávateľa skôr uznanie že zachoval rozvahu, keď že vlastne postupne menil veci ktoré z titulu doby prevádzky aj tak všetky už boli viac-menej na výmenu.
Konečne keby mu to všetko boli robili niekde v servise, pri dnešnej úrovni väčšiny mechanikov by ani nemal istotu že sú veci porobené tak ako to má byť a vôbec nie je isté že by tá prevodovka tiež došla na radu až ako posledná a to o stetoskope už vôbec nerozmýšľam.

A keby bol napísal na toto fórum na začiatku, než to začal robiť, čoho by sa tu asi dočkal ?
Najprv príspevky nech ten starý kráp od koncernu voľakde zhodí z mosta a kúpi si slušné auto.
Potom nech vymení kolesá, brzdy, ložiská, nakoniec možno prevodovka, k tomu sa dostal aj teraz.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

bol by si prekvapený aj po 40Tkm a troch rokoch sa to množstvo oleja cca 2l v prevodovke dokáže "vypariť " cez rozne netesné simeringi poloosí ,netesnosťou spojov prevodovky..apropo pred 2 rokmi sestra kúpila Kodiaq 1,4 TSI
a po cca 7000km !!!od nova začalo moknúť pod prevodovkou,zhodili sme dolu spodný dekel a zistili sme ,že sú voľné šroby- torxy na spojoch rozvodovky,asi končila šichta...
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Samozrejme nedostatok oleja v prevodovke je problém.
Ale ak si čítal s porozumením čo písal majiteľ, tak po kúpe auta vymenil olejovú náplň a s ohľadom na všetko čo tu napísal, predpokladám že nalial oleja toľko koľko treba. Potom si robil servis a opravy auta sám, takže v priebehu času by bol zospodu auta určite zbadal ak by mal únik oleja taký, že by to malo ohrozovať funkčnosť prevodovky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Písal som tak preto lebo prvý a druhý príspevok sa značne líšia...ale je to vysvetlené takže túto časť môžeme preskočiť.
Na VW prevodovky si treba dať trocha pozor na množstvo oleja.Keby bol zadaný kód prevodovky pozriem,ale mnohých prevodoviek VW platí že po kontrolný otvor vôjde iba 1,9 lt ale náplň je 2,3 lt. Takže plní sa nie cez kontrolný ale hore pri kulise.
Ložisko prevodovky je vec určite menej istá ako večera môjho psa. Dostane do obežnej dráhy jediný drobunký odšiepok z boku zuba čo je na brutál kalená šupinka...a je to.Stačí raz "popočítať" zuby a olej sa metalizuje práve nesmierne tvrdými ultra jemnými časticami ktoré olej roznosí a ďalej je to iba vec náhody.To že ložiská dodajú celú bohatú nádielku aj kilometrami,to patrí k veci.Ložiská vyrába (akejkolvek značky) turek tak isto ako rákosník alebo žabožrút či indián v Brazílii. Made in čokoľvek je v prevodovkách občas prekvapivé
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

wilz napísal:Za tri roky a 40 tis km nie je dôvod aby bol olej degradovaný .....“[/i].
na fabii po 7mich rokoch a 38tisic km olej z prevodovky tmavsi ako kofola, novy ma farbu velmi slabeho caju...smiesna 1,4 59kw benzin ,nie ropak.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Prečo by mal mať olej z prevodovky dieslového motora inú farbu ako benzínového, to teda naozaj neviem.
No ale určite na tej fabii musela byť niekde zrada, rovnako ako na všetkých prevodovkách, kde ľudia píšu že aký hnus z prevodovky pri výmene oleja vytiekol.
Mal som viacej áut, väčšinou manuál, ale aj štyri s automatom, všetky som kupoval používané, asi na všetkých som bol ja prvý kto na nich menil v prevodovke olej, u niektorých to bolo aj po viac ako 200 tis.km (u automatov u všetkých cez 200), ale zo všetkých vytiekol vždy olej, ktorý sa farbou nelíšil od toho nového ktorý som tam potom nalial.
Tak neviem či som ja taký šťastlivec, alebo v čom je problém.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi by sa dala napísať celkom napínavá kniha o prevodových olejoch,výmenách,ale hlavne zámenách a zábudlivosti.Už tu bolo všetko,olej ktorý tam nepatrí,pol roka jazdenia na poloprázdnej prevodovke lebo už sa dávno zabudlo že tiekol semering poloosky.Niekto jazdí a neustále podtáča motor a trpí hlavne prevodovka.Vždy nejaký spúštací mechanizmus tam je.VW oleje pre niektoré prevodovky sú takmer ako voda aj farbou.Nie raz sa robí kontrola,ale tú takmer bielu farbu vidieť je ako sviatok,pretože tam nie je originál olej ale v dobrom prípade Ravenol,v zlom čo predajňa dala.Vypustený olej a jeho sediment pozerá zrejme len blázon ako ja.Ale kedže olej ide vždy do čistej vaničky,stačí po pár hodinách keď sa zlieva si pozrieť dno,je to vždy jemne metalické.Ak povie niekto že zlieva čistý olej,má pravdu,ale iba preto lebo si nedá námahu si ho preskúmať.Čiastočky sú tak jemné že trvá hodiny kým si sadnú na dno.Ale to znamená aj toľko že v prevodovke sa to takto pohybuje všade,a maže aj ložiská,a pomaly ich ničí.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Hovorím len za seba, som strojár, viem čo to môže obnášať, preto ja som olej vypúšťal vždy do čistej vaničky, práve kvôli identifikácii prípadných cudzorodých čiastočiek. A určite som nebol sám, kto tak činí.
Zase je fakt že nečakal som potom hodiny, či sa na dne niečo usadí, konečne prirodzený oter je normálna vec, s tým sa musí rátať a ani s tým nikto nič nenarobí, panikáriť treba až keď by sa v oleji zjavilo niečo väčšie.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných