807 592
inzerátov
Pridať inzerát

VW Golf V , 1.6 MPI - olej

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
<1234>
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (2293)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19875
Nabehané: 3 mes 22 dní 23 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 08.06.2018 12:50   
66QUATTRO napísal:
mhlavaty : a máte túto skúsenosť aj s plne syntetickými olejmi? Nehovoríme o prechode na 10w40 alebo 15w40.... jedná sa len o viskozitu pri vyššej teplote....čo sa týka tribológie čo to mám namerané raz som tu už veci zverejnené mal, mám namerané aj longlife oleje ale nejak som si nenašiel čas urobiť tému o nich... takže zvyčajne netvrdím to čo tvrdím bez podkladov....
práve preto ma zaujíma takáto skúsenosť ktorú tvrdíte... prechod na 5w40 z 5w30...v okolí som ich registroval niekoľko a efekt bol skôr opačný, nikdy nedošlo k zvýšeniu spotreby, jednalo sa hlavne o autá jazdené diaľničným tempom......



Ak už niekto rieši velkú spotrebu oleja a teda požehná že motor pôjde von a vykostí sa,tak má toho dolievania určite plné zuby.
Vždy sa vypočuje majiteľ aby sa zistilo čo to z histórie problému.Málokedy sú za zlými rozhodnutiami samotný majiteľia,skôr len počúvnu radu mechanika a zmenia klasifikáciu.Ale dosť je takých,ktorý proste nevedia zistiť pôvodný olej auta z dovozu,a tiež ich zabije dobrá rada.Motorári vedia kde je pes zakopaný a čomu ďakujú za ten stav,aj ho poriešia,ale málokedy presne poznajú mechanizmus ktorý k tomu vedie.
Pedro je problému veľmi nablízko.Konštrukčná danosť je nezmeniteľná,ale dá sa predchádzať stavom kde začínajú procesy ktoré postupne smerujú do spotreby.Na človeka si to proste počká,a počkalo aj na mňa u mojeho motoru.Stálo ma to iba more práce a sadu tesnení, to vrátiť tam kde to malo byť.Dovolilo mi to návrat k oleju ktorý motoru sedí a odvtedy zbytočne sledujem mierku,stále je narovnako.Aj ja som to videl pri kúpe "že to nie je správny olej,ale toto je už daň za kúpu.
Citovať
uwa0944710873
Povedomá tvár - Favorito (35)
Založený: 02 október 2016
Príspevky: 287
Nabehané: 12 dní 0 hod 35 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 12:55   
Kontrolná otázka: ktorý olej bude viac karbónovať pri vyššej záťaži na diaľnici - 5W30 alebo 5W-40?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2293)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19875
Nabehané: 3 mes 22 dní 23 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 08.06.2018 12:58   
Ty si tribológ,ja iba opravujem motory.Ja ti to prezradím a potom to rozkecáš :)
Citovať
Jan246
Založený: 23 október 2016
Príspevky: 52
Nabehané: 8 hod 28 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 15:22   
Zdravim, z necelých 10 tisíc mám na tom motore nalietanych na dialnici mozno 1000km...skôr mi ide len o to ci sa tou zamenou za 40 zmenší ta spotreba oleja...repas motora sú už slušné peniaze(pri mojom nabehu 14000rok.) a mozno by o tie € neslo len ked sa na to opytam mechanikov tak stačí krúžky vymeniť...o výbruse valcov,honovaním nieje ani reč...a bohužial sa to len vymenou krúžkov nespraví...ak nie zhorší..
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2293)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19875
Nabehané: 3 mes 22 dní 23 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 08.06.2018 16:58   
Máš tri varianty čo s tým.
1 Ponecháš aktuálne používaný
2 Urobíš zmenu (ja tvrdím že príde k zhoršeniu)
3 Odstráni sa to,čo spôsobuje problém

Vec okolo honovania je trocha inak,ale to už rieši každý mechanik podľa úrovne svojich vedomostí,je to na dlhšie vysvetlovanie.
Citovať
jaster-83
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 16 september 2010
Príspevky: 728
Nabehané: 12 dní 10 hod 30 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 17:52   
mne zerie ten motor 1 liter na 3 az 5 tis. km podla sposobu jazdy (otacok, trasy), ked to zeniem do chorvatska hodiny po dialnici nalozeny cely cas 140/tempomat tak este viac, najskor som to chcel riesit ale kalkulacka povedala jasne ze pri cene auta, opravy, najazdu a inych veci............sa to neoplati ani keby som dolieval 2x tolko, dal som na tom uz 70tis km, co je nejakych 20-25 litrov doliateho oleja.....pri dnesnych cenach oleja mozno nejakych 150€....oproti tomu co pytali len orientacne v servisoch je to nic, auto som kupil bez vedomosti o tom aky olej tam je (predpokladam 10w40) ja som pri prvej vymene nalial 5w40 a odvtedy sa ho drzim, inak lejem tam Motul X-cess 5w40, co som pozeral a porovnaval vyrobne listy, tak ma asi naj parametre viskozity, hustot, HTHS medzi 5w40kami ale ako sa hovori...papier znesie vsetko a co clovek neda za dobry placebo pocit :)
_________________
1U5 AVU
6U1 AMH
6Y5 ASY
N15 GA14DE
3B6 AVF
Citovať
Jan246
Založený: 23 október 2016
Príspevky: 52
Nabehané: 8 hod 28 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 19:47   
Od doby čo máte toto auto/motor spotreba oleja je ustalena?/zhoršovala sa?
Citovať
peter609
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 02 február 2014
Príspevky: 42
Nabehané: 6 hod 44 min
PríspevokZaslal: 08.06.2018 23:02   
Ja dávam do toho motora od nova 5W-30 pri jazdách tak 50/50 diaľnica a mesto dolievam 1l na 12000 km
Citovať
jaster-83
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 16 september 2010
Príspevky: 728
Nabehané: 12 dní 10 hod 30 min
PríspevokZaslal: 09.06.2018 09:21   
Jan246 napísal:
Od doby čo máte toto auto/motor spotreba oleja je ustalena?/zhoršovala sa?


neviem povedat, rozum mi hovori ze pozvolne stupa co je urcite pravda aj ked realne dolievam menej, ono to auto uz skoto nebeha dialnice, ani tolko km co behalo, proste posledy rok chodi vacsinou jednu trasu medzimesto 15km a potom motacky po meste, jedine co som spozoroval ze pri vymenach je olej viditelne cistejsi ako predtym, menim rok/15000
_________________
1U5 AVU
6U1 AMH
6Y5 ASY
N15 GA14DE
3B6 AVF
Citovať
jozef2100
Nová tvár - Trabanto (11)
Založený: 24 máj 2012
Príspevky: 136
Nabehané: 1 dní 8 hod 27 min
PríspevokZaslal: 09.06.2018 13:27   
ktory benzinovy atmosfericky motor ma tlaky 20 bar prosím vas? (reakcia na druhy prispevok) nalej tam hocijaku 5w-40 so špecifikaciami pre tvoj motor bez C3
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (241)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1936
Nabehané: 7 dní 20 hod 45 min
PríspevokZaslal: 10.06.2018 16:40   
mhlavaty napísal:
66QUATTRO napísal:
mhlavaty : a máte túto skúsenosť aj s plne syntetickými olejmi? Nehovoríme o prechode na 10w40 alebo 15w40.... jedná sa len o viskozitu pri vyššej teplote....čo sa týka tribológie čo to mám namerané raz som tu už veci zverejnené mal, mám namerané aj longlife oleje ale nejak som si nenašiel čas urobiť tému o nich... takže zvyčajne netvrdím to čo tvrdím bez podkladov....
práve preto ma zaujíma takáto skúsenosť ktorú tvrdíte... prechod na 5w40 z 5w30...v okolí som ich registroval niekoľko a efekt bol skôr opačný, nikdy nedošlo k zvýšeniu spotreby, jednalo sa hlavne o autá jazdené diaľničným tempom......



Ak už niekto rieši velkú spotrebu oleja a teda požehná že motor pôjde von a vykostí sa,tak má toho dolievania určite plné zuby.
Vždy sa vypočuje majiteľ aby sa zistilo čo to z histórie problému.Málokedy sú za zlými rozhodnutiami samotný majiteľia,skôr len počúvnu radu mechanika a zmenia klasifikáciu.Ale dosť je takých,ktorý proste nevedia zistiť pôvodný olej auta z dovozu,a tiež ich zabije dobrá rada.Motorári vedia kde je pes zakopaný a čomu ďakujú za ten stav,aj ho poriešia,ale málokedy presne poznajú mechanizmus ktorý k tomu vedie.
Pedro je problému veľmi nablízko.Konštrukčná danosť je nezmeniteľná,ale dá sa predchádzať stavom kde začínajú procesy ktoré postupne smerujú do spotreby.Na človeka si to proste počká,a počkalo aj na mňa u mojeho motoru.Stálo ma to iba more práce a sadu tesnení, to vrátiť tam kde to malo byť.Dovolilo mi to návrat k oleju ktorý motoru sedí a odvtedy zbytočne sledujem mierku,stále je narovnako.Aj ja som to videl pri kúpe "že to nie je správny olej,ale toto je už daň za kúpu.


- ono to bude kombináciou smiešnej olejovej náplne, nevhodnej rady výrobcu k viskozite - všetkým jeden olej a neskorej výmeny majiteľom. ČIže aj výrobca má maslo na hlave. Môje auto - 2.0 benzín s objemom 3.7l , olej 5W30 ,dialnicné jazdy , predlženie výmen z 15 000 na cca 20.25 000km a mierne berie olej. Prechod na 5W50 to citeľnw zmiernil, vzhľadom na nájazd, predpokladanú dlžku života auta do opravy nejdem lebo je to neekonomické.
Môj názor je že každému môže vyhovovať iný olej, iný interval... dokonca ani nie je 5W40 ako 5w40...
Citovať
aristoteles
Povedomá tvár - Favorito (36)
Založený: 30 september 2009
Príspevky: 496
Nabehané: 9 dní 8 hod 8 min
PríspevokZaslal: 10.06.2018 17:41   
Pan Hlavaty, ake tesnenia pre opravu ste mali na mysli?
Gufra ventilov + pretesnenie sania? Ci o co islo pri vasej oprave motora?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2293)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19875
Nabehané: 3 mes 22 dní 23 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.06.2018 18:01   
v ss
Citovať
aristoteles
Povedomá tvár - Favorito (36)
Založený: 30 september 2009
Príspevky: 496
Nabehané: 9 dní 8 hod 8 min
PríspevokZaslal: 10.06.2018 18:23   
Dakujem
Citovať
kaskaderTN
Známa tvár - Feldo (64)
Založený: 10 december 2008
Príspevky: 1763
Nabehané: 15 dní 7 hod 3 min
PríspevokZaslal: 11.06.2018 23:28   
Teoreticky by mohol pomôcť olej s prísadou látok, ktoré pomáhajú revitalizovať gufierka ventilov - napr. Valvoline MaxLife 5W-40, alebo perfektný, ale ťažšie dostupný SUNOCO SYNTURO GOLD 5W-40. Ďalšia možnosť je skrátka použiť nejaký lacný olej spĺňajuci VW502.00 a dolievať. Pri všetkej úcte, youngtimer z toho nebude. Dávať zbytočne čokoľvek VW504.00, či nedajbože opravovať to sú neefektívne vynaložené prostriedky.
_________________
Ale ona mi stúpila na nohu, tak som ju kopol do hlavy.. to by urobil každý.. to by urobil úplne každý..
People Who Know Use Valvoline
Citovať
Odpovedať Nová téma
<1234>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva