VW Golf lll 1.4 , 44 kw - remeň
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 16.07.2018 15:33 Zdieľať na Facebook
VW Golf lll 1.4 , 44 kw - remeň
Ahojte. Mal by som jednu otazku kúpil som auto a bolo treba vymeniť servočerpadlo. Keď mi dosiel som pozeral že ten trojuholník na ktorý sa upevňuje remenica trčí o niečo viac von ako to staré servo čerpadlo a po založení do auta súososť remenice čerpadla s kľukovou remenicou nebola príliš súbežná ale tak založil som nový remeň tak ako by mal byť... Všetko sedelo po naštartovaní bežal suprovo no po prejdení pár kilometrov sa odtrhol môže to byť od toho že tá remenica trčí kúsok viac von ? A všimol som si ze aj remenica je kúsok krivá tak co to môže spôsobovať viete mi poradiť ?
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 16.07.2018 15:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 16.07.2018 15:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2952
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 16.07.2018 15:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Tak z toho čo si napísal sa dá situácia pochopiť rôzne.
Skúsim teda čo z toho vyplýva, aj keď neviem ako je to tvoje konkrétne čerpadlo upevnené na motore.
1. Kúpil si čerpadlo, ktorého náboj remenice je vysunutý voči telesu čerpadla viac, ako na pôvodnom čerpadle. S tým nábojom remenice pravdepodobne nepohneš, asi bude teda potrebné, pokiaľ sa to dá, čerpadlo na upevňovacích bodoch posunúť trocha dozadu. Totiž remenica musí byť v každom prípade v dokonalom zákryte (na spoločnej rovine) s ďalšími remenicami, s ktorými má spoločný drážkovaný remeň. Čím väčšia odchýlka od spoločnej roviny remeníc, tým skôr dôjde ku skaze remeňa, ktorý je namáhaný bočným tlakom.
2. Píšeš, že „po založení do auta súososť remenice čerpadla s kľukovou remenicou nebola príliš súbežná). Ak naozaj myslíš to, že os hriadeľa čerpadla nebola rovnobežná s osou kľukovky, tak to je samozrejme tiež neprípustné, pretože pri opásaní remeňom takejto vybočenej remenice dochádza tiež k bočnému namáhaniu remeňa, čo rovnako ako v prvom prípade vedie podľa veľkosti odchýlky časom k jeho poškodeniu.
3. Píšeš, že „všimol som si ze aj remenica je kúsok krivá“. Tak môže byť remenica krivá, ale keď na pôvodnom čerpadle nebola, tak prečo by zrazu mala byť krivá na tom novom. Takže môže byť problém na tej upevňovacej prírube remenice, alebo si ju zle upevnil, to my tuná nevieme.
V každom prípade však platí, že remenica čerpadla pri otáčaní nesmie na svojom obvode vykazovať stranovú odchýlku, jej os musí byť rovnobežná s osou kľuky a remenica musí byť v zákryte s ostatnými remenicami na spoločnom remeni, aby remeň po obvode nikde nevybočoval.
Je však možno konštatovať, že stranová odchýlka do 1 milimetra by nemusela robiť žiaden problém, pružnosť remeňa by to mala absorbovať, ale samozrejme každý prípad je individuálny.
Skúsim teda čo z toho vyplýva, aj keď neviem ako je to tvoje konkrétne čerpadlo upevnené na motore.
1. Kúpil si čerpadlo, ktorého náboj remenice je vysunutý voči telesu čerpadla viac, ako na pôvodnom čerpadle. S tým nábojom remenice pravdepodobne nepohneš, asi bude teda potrebné, pokiaľ sa to dá, čerpadlo na upevňovacích bodoch posunúť trocha dozadu. Totiž remenica musí byť v každom prípade v dokonalom zákryte (na spoločnej rovine) s ďalšími remenicami, s ktorými má spoločný drážkovaný remeň. Čím väčšia odchýlka od spoločnej roviny remeníc, tým skôr dôjde ku skaze remeňa, ktorý je namáhaný bočným tlakom.
2. Píšeš, že „po založení do auta súososť remenice čerpadla s kľukovou remenicou nebola príliš súbežná). Ak naozaj myslíš to, že os hriadeľa čerpadla nebola rovnobežná s osou kľukovky, tak to je samozrejme tiež neprípustné, pretože pri opásaní remeňom takejto vybočenej remenice dochádza tiež k bočnému namáhaniu remeňa, čo rovnako ako v prvom prípade vedie podľa veľkosti odchýlky časom k jeho poškodeniu.
3. Píšeš, že „všimol som si ze aj remenica je kúsok krivá“. Tak môže byť remenica krivá, ale keď na pôvodnom čerpadle nebola, tak prečo by zrazu mala byť krivá na tom novom. Takže môže byť problém na tej upevňovacej prírube remenice, alebo si ju zle upevnil, to my tuná nevieme.
V každom prípade však platí, že remenica čerpadla pri otáčaní nesmie na svojom obvode vykazovať stranovú odchýlku, jej os musí byť rovnobežná s osou kľuky a remenica musí byť v zákryte s ostatnými remenicami na spoločnom remeni, aby remeň po obvode nikde nevybočoval.
Je však možno konštatovať, že stranová odchýlka do 1 milimetra by nemusela robiť žiaden problém, pružnosť remeňa by to mala absorbovať, ale samozrejme každý prípad je individuálny.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných