868 927
inzerátov
Pridať inzerát

VW Golf IV 1.9 tdi , 2000 - modry dym

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 11
Nabehané: 1 hod 0 min
Predmet: VW Golf IV 1.9 tdi , 2000 - modry dym PríspevokZaslal: 07.10.2018 21:50   
Zdravím, mám taký problém že som nemal výkon, najprv to bolo váhou vzduchu a potom mi nešlo turbo, automechanik mi vymenil vahu a povedal mi že mi nastavil rozvod a turbo mi už išlo, prešiel týždeň a turbo znova nič...povedal že treba vymeniť rozvody a pýtal ma za to 310€,tak som išiel za iným mechanikom a ten mi to spravil lacnejšie, povedal že mal som zle nastavene cerpadlo že valec ešte nebol hore a palivo už vstrieklo do valca a preto som nemal vykon, nastavil mi aj rozvody a auto ovela lepšie štartuje aj má lepší zvuk, nechal motor zahriať že vyskúšame ako ide a keď dal otáčky na 2000 tak z vyfuku išiel modry dym, pred výmenou rozvodov mi to neurobilo ani raz... Tak rozmontoval intercooler a tam bola kopa oleja a teraz neviem co mam robiť.... Je tam meneny motor a neviem ze ci ten predchádzajúci motor bol poškodený a ten olej pretekal vtedy do intecooleru alebo sa tam dostal len teraz, kamarát mi hovoril ze mal tiez ten problem a ze len vycistil intercooler s benzinom a odvtedy jazdi bez problému... Myslim ze problém nebude v hlave pretože olej je v intercooleri len teraz neviem ze ci mam vymeniť turbo alebo kde môže byť problém ze sa tam ten olej dostáva
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18755
Nabehané: 3 mes 11 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.10.2018 22:23   
V prvom rade nezmetkuj a premýšlaj.Nevieš odkedy sa v IC olej zbieral a akého obdobia sa týkal.Treba cooler vyčistiť,ak bol on príčinov,tak za pár desať km bude pokoj.Ak ale po vyčistení stav dymenia ostane,potom si treba celú saciu cestu prezrieť a riešiť.
Pozor na čistenie benzínom a potom štart s tými výparmi,IC je členité a pomerne obsažné,aby to neskončilo dvihnutím hlavy a natiahnutím skrutiek.
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 11
Nabehané: 1 hod 0 min
PríspevokZaslal: 08.10.2018 08:31   
Diky za radu, dnes mi automechanik vyčistí IC a uvidíme že čo, pokiaľ to neprestane tak mi zmeria kompresiu a kamarát mi poradil že ako jednoducho zistiť či sa to týka hlavy a to tak že mám otvoriť viečko na olej a pozrieť sa či tam nie je emulzia a pokiaľ je tak to bude hlava a ked nie tak jedine to turbo
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 11
Nabehané: 1 hod 0 min
PríspevokZaslal: 11.10.2018 17:20   
Zistili sme, že je zadrete turbo a preto ho spina len pri vysokých otáčkach
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18755
Nabehané: 3 mes 11 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.10.2018 17:32   
Sorry,čo si napísal je úplný nezmysel
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 11
Nabehané: 1 hod 0 min
PríspevokZaslal: 12.10.2018 12:43   
Preco?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18755
Nabehané: 3 mes 11 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.10.2018 16:10   
Čo to je zadreté ? Vieš čo to slovo vôbec znamená ? Turbo ide ak je dostatok výfukových plynov,nič ho nespína a nič nevypína.
Čo je zadreté to tomu je amen,tam nie je čo "spínať" v žiadnych otáčkach
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 11
Nabehané: 1 hod 0 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 08:22   
Jaaj no ja veľmi tomu nerozumiem ale mechanik mi povedal že ten stred čo sa točí tak je už mimo svojej osi neviem či variabilita alebo ta vrtulka ci lopatky :D takže ked mam napr 1800 otáčok tak ten tlak nedokáže roztočiť turbo lebo ten stred sa "trie" alebo "obtiera" o tie steny turba alebo neviem ako to mam nazvať a preto ide len pri cca 3000 otáčkach lebo nizke otáčky - nízky tlak ho nedokážu roztočiť
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18755
Nabehané: 3 mes 11 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.10.2018 10:00   
Celá ten prístup od mechanika je s prepáčením...ako keď se.re a maluje.
Na G4 je doslova chvilka sa pozrieť do hrdla turbíny,a najlepšie si to blisknúť a na obrazovke dobre popozerať,toto je ukážka poničenej turbinky kde nasávalo nefiltrovaný vzduch

Samozrejme siahne na osoku a pozrie vôle radiálne aj axiálne a stav olejovania.To má do 5 minút.Ak tu nie je jasná príčina a vyzerá byť bez problému,tak vybehne z autom a urobí logovanie v záťaži (načitanie meraných hodnôt) a má turbínu ako na dlani,lebo vidí úplne všetko čo a ako reaguje turbína,ako plní tlak alebo v ktorých otáčkách má problém,tiež či jeho zlá práca nie je dôsledkom inej veci a teda turbína dopláca na vady skovanú na inom mieste.
Trepať o oske mimo stred u turbíny namiesto toho urobiť základné úkony a aj z jazdou (logom) mať do pol hodiny všetky odpovede na to,kde problém vlastne presne je...to ani nepotrebuje komentár.
Ak sa niekomu nechce na mašine čo je naložená na sedem poschodí tak by to vysvetlovalo že sa nechce...ale G4 je tak brutálne servisne priateľské že kým to obkecá sa dá aj urobiť.
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 11
Nabehané: 1 hod 0 min
PríspevokZaslal: 19.10.2018 23:38   
Včera mi vymenil repasovane turbo a ked som sa išiel previezť tak ho vôbec nezaberá... Môže to byť kvôli podtlaku? Alebo ho nejako nastaviť aby skôr zabralo?
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum