830 254
inzerátov
Pridať inzerát

VW Golf IV 1.9 tdi , 2000 - modry dym

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
Predmet: VW Golf IV 1.9 tdi , 2000 - modry dym PríspevokZaslal: 07.10.2018 21:50   
Zdravím, mám taký problém že som nemal výkon, najprv to bolo váhou vzduchu a potom mi nešlo turbo, automechanik mi vymenil vahu a povedal mi že mi nastavil rozvod a turbo mi už išlo, prešiel týždeň a turbo znova nič...povedal že treba vymeniť rozvody a pýtal ma za to 310€,tak som išiel za iným mechanikom a ten mi to spravil lacnejšie, povedal že mal som zle nastavene cerpadlo že valec ešte nebol hore a palivo už vstrieklo do valca a preto som nemal vykon, nastavil mi aj rozvody a auto ovela lepšie štartuje aj má lepší zvuk, nechal motor zahriať že vyskúšame ako ide a keď dal otáčky na 2000 tak z vyfuku išiel modry dym, pred výmenou rozvodov mi to neurobilo ani raz... Tak rozmontoval intercooler a tam bola kopa oleja a teraz neviem co mam robiť.... Je tam meneny motor a neviem ze ci ten predchádzajúci motor bol poškodený a ten olej pretekal vtedy do intecooleru alebo sa tam dostal len teraz, kamarát mi hovoril ze mal tiez ten problem a ze len vycistil intercooler s benzinom a odvtedy jazdi bez problému... Myslim ze problém nebude v hlave pretože olej je v intercooleri len teraz neviem ze ci mam vymeniť turbo alebo kde môže byť problém ze sa tam ten olej dostáva
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18996
Nabehané: 3 mes 14 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.10.2018 22:23   
V prvom rade nezmetkuj a premýšlaj.Nevieš odkedy sa v IC olej zbieral a akého obdobia sa týkal.Treba cooler vyčistiť,ak bol on príčinov,tak za pár desať km bude pokoj.Ak ale po vyčistení stav dymenia ostane,potom si treba celú saciu cestu prezrieť a riešiť.
Pozor na čistenie benzínom a potom štart s tými výparmi,IC je členité a pomerne obsažné,aby to neskončilo dvihnutím hlavy a natiahnutím skrutiek.
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
PríspevokZaslal: 08.10.2018 08:31   
Diky za radu, dnes mi automechanik vyčistí IC a uvidíme že čo, pokiaľ to neprestane tak mi zmeria kompresiu a kamarát mi poradil že ako jednoducho zistiť či sa to týka hlavy a to tak že mám otvoriť viečko na olej a pozrieť sa či tam nie je emulzia a pokiaľ je tak to bude hlava a ked nie tak jedine to turbo
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
PríspevokZaslal: 11.10.2018 17:20   
Zistili sme, že je zadrete turbo a preto ho spina len pri vysokých otáčkach
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18996
Nabehané: 3 mes 14 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.10.2018 17:32   
Sorry,čo si napísal je úplný nezmysel
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
PríspevokZaslal: 12.10.2018 12:43   
Preco?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18996
Nabehané: 3 mes 14 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.10.2018 16:10   
Čo to je zadreté ? Vieš čo to slovo vôbec znamená ? Turbo ide ak je dostatok výfukových plynov,nič ho nespína a nič nevypína.
Čo je zadreté to tomu je amen,tam nie je čo "spínať" v žiadnych otáčkach
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
PríspevokZaslal: 13.10.2018 08:22   
Jaaj no ja veľmi tomu nerozumiem ale mechanik mi povedal že ten stred čo sa točí tak je už mimo svojej osi neviem či variabilita alebo ta vrtulka ci lopatky :D takže ked mam napr 1800 otáčok tak ten tlak nedokáže roztočiť turbo lebo ten stred sa "trie" alebo "obtiera" o tie steny turba alebo neviem ako to mam nazvať a preto ide len pri cca 3000 otáčkach lebo nizke otáčky - nízky tlak ho nedokážu roztočiť
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18996
Nabehané: 3 mes 14 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.10.2018 10:00   
Celá ten prístup od mechanika je s prepáčením...ako keď se.re a maluje.
Na G4 je doslova chvilka sa pozrieť do hrdla turbíny,a najlepšie si to blisknúť a na obrazovke dobre popozerať,toto je ukážka poničenej turbinky kde nasávalo nefiltrovaný vzduch

Samozrejme siahne na osoku a pozrie vôle radiálne aj axiálne a stav olejovania.To má do 5 minút.Ak tu nie je jasná príčina a vyzerá byť bez problému,tak vybehne z autom a urobí logovanie v záťaži (načitanie meraných hodnôt) a má turbínu ako na dlani,lebo vidí úplne všetko čo a ako reaguje turbína,ako plní tlak alebo v ktorých otáčkách má problém,tiež či jeho zlá práca nie je dôsledkom inej veci a teda turbína dopláca na vady skovanú na inom mieste.
Trepať o oske mimo stred u turbíny namiesto toho urobiť základné úkony a aj z jazdou (logom) mať do pol hodiny všetky odpovede na to,kde problém vlastne presne je...to ani nepotrebuje komentár.
Ak sa niekomu nechce na mašine čo je naložená na sedem poschodí tak by to vysvetlovalo že sa nechce...ale G4 je tak brutálne servisne priateľské že kým to obkecá sa dá aj urobiť.
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
PríspevokZaslal: 21.10.2018 15:10   
Dnes mi spravili diagnostiku a povedali mi že turbo ide ľahko atď lebo mi tam dali repasovane ale niečo čo turbo poháňa nejaký vákuum alebo také niečo alebo váha vzduchu lenže ja mam váhu vzduchu novú... Takže ja už neviem že čo to môže byť... Mam repasovane turbo,nové hadičky na turbo, vyčistený intercooler nové rozvody, nastavené čerpadlo a auto stále nemá výkon... Nejaké rady?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18996
Nabehané: 3 mes 14 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.10.2018 15:25   
Napíš to zrozumiteľne ,nie ako tatár
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
PríspevokZaslal: 21.10.2018 15:51   
Ja tomu nerozumiem neviem ako to mam napísať :D proste auto pred 2 mesiacmi nemalo vôbec výkon, jeden automechanik povedal že mám zlu váhu vzduchu tak mi ju vymenil za novú Bosch, nešlo mi turbo tak že mi nastavil rozvod a turbo mi išlo asi týždeň a potom znova nič... Bol som za ním a povedal že to je kvôli rozvodom že ich treba vymeniť a pýtal ma za to veľa peňazí tak som išiel za kamarátom a on mi vymenil rozvody značky INA všetko mi nastavil čerpadlo lebo bolo zle nastavene atď, motor ma teraz pekný štart ale turbo stále nič, lopatky boli zadrete tak mi dal repasovane turbo aj s 24 mesačnou zárukou... Turbo stále nejde, vymenil hadičky atď a turbo stále nič,variabilita lopatiek atď je funkčná takže v turbe problém nie je, dnes dal auto na diagnostiku a povedal že niečo tam je zle... Nerozumel som čo lebo sa do toho nevyznám, povedal že tobl môže byť nejaký ventil N75 alebo ta vákuová pumpa, myslel som si že to môže byť EGR ale že egr s tým nemá nič spoločné... Už som dal do auta 700€ a stále nejde tak ako má, otáčky v neutráli idú pekne lebo mi nastavil cerpadlo vtedy bolo zle nastavene, skôr vstreklo naftu keď piest ešte nebol úplne hore ale akonáhle zariadim rýchlosť a pridám plyn tak auto ide akokeby tam bol motor z krovinorezu proste absolútne žiaden výkon, turbo nie je vôbec počuť je úplne hluché vôbec nefunguje takže neviem už že čo treba vymeniť alebo vyčistiť.
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
PríspevokZaslal: 21.10.2018 16:27   
Ešte som zabudol napísať že keď vymenik rozvody a nastavil čerpadlo tak išiel modrý dym lebo staré turbo bolo pokazené a unikal olej do intercoolera, automechanik vyčistil intercooler dal repasovane turbo a modrý dym už nejde ale stále vôbec nie je výkon pretože turbo neťahá ani ho nie je počuť
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18996
Nabehané: 3 mes 14 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.10.2018 17:06   
To sú veci v nejakom vzťahu,treba siich prácu overiť.Systémový podtlak...odmerať.Rozvody a predvstrek skontrolovať.Písun paliva a či neobsahuje vzduch...overiť.Potom sadnúť a na cestu...návod je tu
https://forum.autobazar.eu/vcds-diagnostika-tdi-motorov-logovanie-v-zatazi-navod-t59758.html
Citovať
david1208
Založený: 14 január 2018
Príspevky: 15
Nabehané: 7 hod 28 min
PríspevokZaslal: 23.10.2018 14:30   
Vag test ukázal že nejde tlak do turba... Nevieš čo to môže spôsobovať? Všetky hadice mam vymenene
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum