VW Golf IV 1.9 tdi 85KW AJM - rozvody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Golff7
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV 1.9 tdi 85KW AJM - rozvody

Príspevok od používateľa Golff7 »

Zdravím chlapci... Menil som rozvody na golfe auto išlo ako malo... Hodnoty ukazovali pred výmenou 0.6....po výmene auto išlo ako predtým ale hodnoty boli - 9.3....nastavilo sa to cez diagnostiku na presnú 0...auto stratilo výkon, vyššia spotreba horší štart... Kde by mohol byť problém... Ďakujem :41c2:
Golff7
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Golff7 »

Takže keby sa nastavili podľa prípravkov netrebalo by žiadne doladenie?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale to presne znamená že sa po nastavení ešte raz otočí 2 x kluka a musia sadnúť znova presne,to ja podarí na prvý raz len výnimočne
Golff7
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Golff7 »

Je lepšie nastaviť do plusu alebo do mínusu hodnotí?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ani do plusu ani do mínusu.V jednom prípade motor síce pôjde akoby jemnejšie a bude v diagnostike vykazovať velmi nízku spotrebu (pokojne aj 0,2 lt) ale motor bude lenivý bez života.Naopak zase pôjde velmi tvrdo a bude trpieť všetko doradu od rezonancií.Treba pochopiť že je to nastavovanie ROZVODU,a to nemá varianty do plusu a mínusu.Presne a u PD musí presne sedieť aj kontrola po 2 otáčkách.Ak nesedí tak korigovať dovtedy kým to nie je presné,keď aj päť krát. Motorom sa nesmie ani naj naj menej pohnúť späť,ak ano,treba robiť nanovo a točiť iba v smere hodiniek kým nesadnú oba prípravky.Stalo sa už aj mne že 4-5 krát sa korigovalo.
Golff7
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Golff7 »

Lenže dalo sa prípravky, otočilo sa dvakrát motorom, prípravky sadli znovu a diagnostika ukázala tak isto hod o tu - 9.3...potom sa to dalo na 0 a auto bolo mŕtve... A už druhý krát sa to robilo a druhy mechanik... Tak ja už neviem ako to urobiť...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neexistuje,robíš kdesi chybu.
Vysvetlím polopate. Treba si nájsť otvor pre kolík na vačke.Urobíš si značku na koliesku a veku.Otočíš motorom a keď na značke vidíš že sa blíži otvor pre kolíkovanie tak si ho tam nachystáš a velmi pomalinky točíš klukou aby si zachytil moment kedy ten koník vieš vtlačiť,viac menej ešte natesnotky.Vtedy nasadíš prípravok na kľuku a pozrieť pozíciu či vojde.Ak sa trafí na otvor je hotovo.
Ale vždy najprv kolíkuješ vrch,velmi jemne točíš klukov kým trochu s problémami ale začne kolík liezť do otvoru.Akonáhle vbehne hoci aj trochu ťažšie,pozeráš na spodok či sedí.
Ak to takto urobíš,nemôže vybehnúť nezmysel.
Golff7
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Golff7 »

Keď nesadnu prípravky treba dat dole remen alebo stačí vačku posunúť? A keď bude všetko OK treba dat na 0 ešte?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Remeň sa dole pri kontrole alebo pre kontrolu dole nemôže dať,potom by už nebolo čo kontrolovať.Rozvody sa nastavia na prípravky a už sa nič na nulu nedáva.
A vačkou sa neposúva !!! povolia sa tri skutky a točí dole na kluke (o patričný kúsoček ak treba)
Vačka ide na PD ťažko,otočenie proti hodinkám znamená povoliť stredovú skrutku,a to smrdí elegantným problémom.
Ešte pozor na prípravky !!!! niektoré sú značne nepresné a božechráň s nimi urobiť rozvody.Smutné je že sú súčasťou tej obrovskej sady "na všetko" od VAG
Preto treba najprv pozrieť číslo synchronizácie prv než sa siahne na motor !!!! Správne by malo byť urobenie úplného skenu meraných hodnôt,všetkých,pretože si niekto zmyslí vyemniť hydrá,či pregumičkovať vstreky,a bude si trieskať hlavu že nevie "čo bolo"
Tieto práce predpokladajú určitú znalosť systému,ale...odvážnemu štastie praje.občas
Golff7
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Golff7 »

Takže urobili sa rozvody podľa toho ako ste hovorili... Dal sa prípravok do vacky potom do kluky... Točilo sa klukou... Na 3tí krát sadol prípravok aj na klukle... Zatiahlo sa všetko... Potom sa štyri krát pretocil motor a prípravky sadli znovu... Spotreba je od 0.4 do 0.6....auto ide veľmi dobre od spodu ma hneď ťah... Lenže uhol ukazuje - 8.3.... Co s tým teraz nechať to tak? Išlo sa presne podľa toho ako ste písali... Nič iné sa nerobilo...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nikdy som nič podobné nezažil,a nedáva mi to žiadnu rozumnú odpoveď že prečo.Jediná vec by dávala ako tak zmysel,že je kdesi chyba polohy čidla.Ale pokiaľ viem,to sa nedá osadiť inak než má byť.To číslo v podstate dáva vzájomné pozície dvoch čidiel,posunuutím polohy by sa menilo.Kluka a prípravok sa zmeniť nedá,vačka a kolík tiež má jedinú alternatívu.Ak sa tie dve veci každé správne zablokujú prípravkom,je ich vzájomná pozícia fyzicky istá.Ale zlá poloha čidla by aj pri dobrej fyzickej polohe dávala nezmyselné číslo.Ale neviem či to je reálne kedže aj čidlá majú svoje polohy dané presne.
Pre istotu ...synchronizácia je číslo v kanáli 004 na poslednej pozícii
Golff7
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Golff7 »

Áno viem presne ktorý to je kanál... Môže byt ze snímač polohy je zlý? Lebo sa dával nový... Pri starom snimaci bol uhol stále 0.6....a zrazu - 9...co viem sú ze vraj 2 typy snímačov... Môže byť že mám zlý a preto ukazuje zle hodnoty?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale to by výpočet dávky a času vstreku vychádzal z nezmyselných hodnôt.A to by najskôr dobre nedopadlo.
Každopádne oscilo oboch vo vzájomnej pozícii čidiel by preukázal o čo kráča.
Golff7
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 09.02.2017 09:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Golff7 »

Ale môže sa chodiť s takou hodnotou však?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Musí.Čas zrejme prinesie že sa táto anomália vysvetlí.V podstate sa vyskytujú iba u aut kde bolo viac majiteľov a niektoré veci a udalosti sa spätne nedajú dopátrať

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 36 neregistrovaných