VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

metty1616
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.05.2019 16:49
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora

Príspevok od používateľa metty1616 »

Zdravim.. vsimol som si ze mi motor za studena nacasy ide ako keby na 3 valce zacne sa cely motor dost silno chviet citit to aj v interiery aj zvuk motora sa zmení... potom sa chod motora skludni nic sa netrasie, motor bezi ticho no potom znova mozno pol minuty ide motor nepravidelne a znova sa to ustali ... kolísaju aj otacky medzi 800-900 ot/min co by podla mna pod 900 klesnut nemali ... po zohriati motor ide plynulo ... co by to mohlo byt podla vas ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

RJ musí držať na volnobeh 903 ot. Chcelo by to pozerať live data už od štartu,sú tam dve možnosti ktoré je nutné pozrieť EGR a hodnoty vstrekov.EGR zistíš aj bez diagnostiky ..po štarte keď to začne treba stiahnúť na chvílu hadičku z EGR či sa upokojí
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

este pridam - toto sa dialo castokrat v pripadoch kedy boli uvolnene elektricky kontakty na vstrekovacoch. Ked sa masina zohriala, tepelna roztaznost vytesnila a vyriesila problem.

Riesenie zadarmo, rozobrat dekel, napruzit a prihnut kontakty na vstrekoch. Robota na 20 minut. Suciastky nula.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Preto som písal live sledovať,ak v 018 zhruba 5 sec po štarte nabehnú nuly ak zotrvajú aj pri vynechávaní,nie je to v elektrickej časti vstrekov.Čo ale neznamená že nie je v hydraulike vstrekov,v tom prípade ale letia hore korekcie...takže diagnostike sa vyhnúť nedá
metty1616
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.05.2019 16:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metty1616 »

Stiahol som tu hadicku z EGR na chvilku ale nic sa nezmenilo tak chyba bude niekde inde ..zajtra sa skusim pohrat s tymi kontaktmi na vstreky a ak to nepomoze tak uz iba diagnostika...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

preco sa na Slovensku vzdy zacina od konca :) ale aaaano v tomto pripade to este pochopim, odpojit hadicku / cicíkovať špricky nic nestoji.


Ked clovek nema diagnostiku sam pre seba, tak to nieco stoji. OK.

Daj vediet prosim.
wikyxxx
Príspevky: 1141
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Toto robi aj moj pracovny golf 1.9 tdi atd 74kw. Ale ako nahle je pod 5 stupnov ze zhavi tak nic ide hned pekne. Ak je medzi +5 a 20 tak prve 3s ide ako na 3 valce. Ja mam podozrenie na gumicky pod vstrekmi a nespravne nastavene vstreky ale uz pol roka som sa k tomu nedostal :D

Darmo obuvnikove deti chodia bose :40bd:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

gumicky pod vstrekmi sa sami opravia ked je zima ? Nespravne nastavene vstreky ? A tie sa sami otocia tiez ? Ci myslis ze je to zrovna tak sialene na hrane ze tralala v teplotnom rozmedzi 5 az 20... ?
mlokec
Príspevky: 101
Dátum registrácie: 23.11.2014 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlokec »

Nooo tak ako? Prišli sme na to čo je golfiku?
wikyxxx
Príspevky: 1141
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

mp3turbo napísal:gumicky pod vstrekmi sa sami opravia ked je zima ? Nespravne nastavene vstreky ? A tie sa sami otocia tiez ? Ci myslis ze je to zrovna tak sialene na hrane ze tralala v teplotnom rozmedzi 5 az 20... ?
Hovorim ze mam podozrenie. Auto ma cez 320 000 km neni ten motor uz najnovsi.Ked mas lepsi napad sem s nim :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre tieto veci je NUTNE poznať servisnú historiu a km.Ak za tých 320 tis km nebol motor robený väčší servis (hydrá vstreky šachty čistenie atd) tak to čaká teraz,pretože je kopec vecí na hrane smrti.Ak sú km skutočné a väčšia údržba na motore nebola,môžem napísať a dať zapečatiť čo tomu motoru úplne presne je.Treba si nachystať cca 500-600 e.- a dať na poriadok
wikyxxx
Príspevky: 1141
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Pred 2000 km som robil tesnenie pod hlavou na tom. Bolo fuknute na 2 valci medzi vodou a spalovacim priestorom.
Ked som mal hlavu dole vacka zdvihatka vsetko bolo ako nove ani naznak skrabanceka alebo opotrebenia. Motor uplne cistucky bez karbonu
Auto mal 1 majitel cca 10 rokov olej menil max po 12000km. Jazdilo pravidelne Ba-Graz.
Auto ma vykon nedymi ( ek urobilo na vybornu daleko pod limitom)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aj keby jazdil medzikontinentálne trasy a menil olej po 10 tis km tak ho čaká už na hranici 220 tis výmena spústy vecí,bez ohľadu ako vyzerajú alebo sa nám zdajú v pohode.Nie sú,u PD (8 ventil)je všetko inak než poznáme z iných Tdi a platia úplne iné normatívy.Motor vydrží abnormálne,príde po svojich do dielne a hydra vypadáva stred ! A neklepe !!! Ale už tu bolo aj takéto po tuším 230 tis km,oplatí sa pozrieť,neprišlo na odťahovke ale po svojich
https://youtu.be/rUZDkVsBFXo
wikyxxx
Príspevky: 1141
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

No pekne.Ked sa k tomu dostanem pozrem to dam dole vacku a pozrem poriadne tie zdvihatka aj vsetko.Aj vstreky na kontrolu dam si. Len auto pouzivam na tahanie vozika na stavbu a brat sem tam s tym beha do skoly cize najzad max 5000km rocne :D
Diki za normal radu mechaniku robim pomenej elektriku robim denne v autach :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vačku von a merať a písať,pod každý hrb hydro čo k nemu prísluší.Hydrá sú po smrti aj keď na to nevyzerajú na tej hornej ploche,sú už mekké a tak sa ventil nepotlačí tolko kolko by mal.Motor to nedá vedieť do vysokej miery,ak dá,už je ozaj zle.
Miery zmerať cez vajíčko a podľa toho ďalej.Hydro má život perfekt do 200 tis potom začína mäknúť a pri 250-270 je to brak ktorý už zničil aj vačku,to je odmena
Pozor na vstreky,šachty budú naproti mostíku vytlčené abnormálne,je celkom riziko že sa tam seknú nové o krúžky a bude to dokonca s nimi horšie než predtým.Nikdy nesiahať do šachty zo šmirglom aby to nedopadlo takto,ako to urobil nejaký mešuge v BB
[img]https://i.postimg.cc/qtRkQ1gQ/IMG-0336.jpg [/img]
Ten ovál vidieť volným okom a pri vstrekoch vyvierala nafta a stúpal olej.Takže platí tri razy premýšlať čo ďalej a len raz urobiť..dobre.
To video čo som dával ako ide nafta spod vstreku je tento motor !
Po oprave motor prakticky nulové korekcie (0,02)...tak prečo to x dielní musí najprv poku..iť a príde ku mne hentak.Oni zobrali za opravu ďaleko viac než ja.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: mhlavaty, tatkotom, uwa0903976910 a 27 neregistrovaných