840 689
inzerátov
Pridať inzerát

VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
metty1616
Založený: 20 máj 2019
Príspevky: 8
Nabehané: 1 hod 39 min
Predmet: VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora PríspevokZaslal: 15.10.2019 19:17   
Zdravim.. vsimol som si ze mi motor za studena nacasy ide ako keby na 3 valce zacne sa cely motor dost silno chviet citit to aj v interiery aj zvuk motora sa zmení... potom sa chod motora skludni nic sa netrasie, motor bezi ticho no potom znova mozno pol minuty ide motor nepravidelne a znova sa to ustali ... kolísaju aj otacky medzi 800-900 ot/min co by podla mna pod 900 klesnut nemali ... po zohriati motor ide plynulo ... co by to mohlo byt podla vas ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2406)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20485
Nabehané: 3 mes 28 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 15.10.2019 19:38   
RJ musí držať na volnobeh 903 ot. Chcelo by to pozerať live data už od štartu,sú tam dve možnosti ktoré je nutné pozrieť EGR a hodnoty vstrekov.EGR zistíš aj bez diagnostiky ..po štarte keď to začne treba stiahnúť na chvílu hadičku z EGR či sa upokojí
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (529)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16867
Nabehané: 29 dní 3 hod 3 min
PríspevokZaslal: 15.10.2019 20:51   
este pridam - toto sa dialo castokrat v pripadoch kedy boli uvolnene elektricky kontakty na vstrekovacoch. Ked sa masina zohriala, tepelna roztaznost vytesnila a vyriesila problem.

Riesenie zadarmo, rozobrat dekel, napruzit a prihnut kontakty na vstrekoch. Robota na 20 minut. Suciastky nula.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2406)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20485
Nabehané: 3 mes 28 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 15.10.2019 21:06   
Preto som písal live sledovať,ak v 018 zhruba 5 sec po štarte nabehnú nuly ak zotrvajú aj pri vynechávaní,nie je to v elektrickej časti vstrekov.Čo ale neznamená že nie je v hydraulike vstrekov,v tom prípade ale letia hore korekcie...takže diagnostike sa vyhnúť nedá
Citovať
metty1616
Založený: 20 máj 2019
Príspevky: 8
Nabehané: 1 hod 39 min
PríspevokZaslal: 15.10.2019 22:21   
Stiahol som tu hadicku z EGR na chvilku ale nic sa nezmenilo tak chyba bude niekde inde ..zajtra sa skusim pohrat s tymi kontaktmi na vstreky a ak to nepomoze tak uz iba diagnostika...
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (529)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16867
Nabehané: 29 dní 3 hod 3 min
PríspevokZaslal: 16.10.2019 00:18   
preco sa na Slovensku vzdy zacina od konca :) ale aaaano v tomto pripade to este pochopim, odpojit hadicku / cicíkovať špricky nic nestoji.


Ked clovek nema diagnostiku sam pre seba, tak to nieco stoji. OK.

Daj vediet prosim.
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (31)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1045
Nabehané: 6 dní 1 hod 24 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 16.10.2019 22:53   
Toto robi aj moj pracovny golf 1.9 tdi atd 74kw. Ale ako nahle je pod 5 stupnov ze zhavi tak nic ide hned pekne. Ak je medzi +5 a 20 tak prve 3s ide ako na 3 valce. Ja mam podozrenie na gumicky pod vstrekmi a nespravne nastavene vstreky ale uz pol roka som sa k tomu nedostal :D

Darmo obuvnikove deti chodia bose
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (529)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16867
Nabehané: 29 dní 3 hod 3 min
PríspevokZaslal: 16.10.2019 23:47   
gumicky pod vstrekmi sa sami opravia ked je zima ? Nespravne nastavene vstreky ? A tie sa sami otocia tiez ? Ci myslis ze je to zrovna tak sialene na hrane ze tralala v teplotnom rozmedzi 5 az 20... ?
Citovať
mlokec
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 23 november 2014
Príspevky: 96
Nabehané: 11 hod 26 min
PríspevokZaslal: 17.10.2019 07:58   
Nooo tak ako? Prišli sme na to čo je golfiku?
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (31)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1045
Nabehané: 6 dní 1 hod 24 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 17.10.2019 09:11   
mp3turbo napísal:
gumicky pod vstrekmi sa sami opravia ked je zima ? Nespravne nastavene vstreky ? A tie sa sami otocia tiez ? Ci myslis ze je to zrovna tak sialene na hrane ze tralala v teplotnom rozmedzi 5 az 20... ?


Hovorim ze mam podozrenie. Auto ma cez 320 000 km neni ten motor uz najnovsi.Ked mas lepsi napad sem s nim :)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2406)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20485
Nabehané: 3 mes 28 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.10.2019 11:05   
Pre tieto veci je NUTNE poznať servisnú historiu a km.Ak za tých 320 tis km nebol motor robený väčší servis (hydrá vstreky šachty čistenie atd) tak to čaká teraz,pretože je kopec vecí na hrane smrti.Ak sú km skutočné a väčšia údržba na motore nebola,môžem napísať a dať zapečatiť čo tomu motoru úplne presne je.Treba si nachystať cca 500-600 e.- a dať na poriadok
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (31)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1045
Nabehané: 6 dní 1 hod 24 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 17.10.2019 11:11   
Pred 2000 km som robil tesnenie pod hlavou na tom. Bolo fuknute na 2 valci medzi vodou a spalovacim priestorom.
Ked som mal hlavu dole vacka zdvihatka vsetko bolo ako nove ani naznak skrabanceka alebo opotrebenia. Motor uplne cistucky bez karbonu
Auto mal 1 majitel cca 10 rokov olej menil max po 12000km. Jazdilo pravidelne Ba-Graz.
Auto ma vykon nedymi ( ek urobilo na vybornu daleko pod limitom)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2406)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20485
Nabehané: 3 mes 28 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.10.2019 11:34   
Aj keby jazdil medzikontinentálne trasy a menil olej po 10 tis km tak ho čaká už na hranici 220 tis výmena spústy vecí,bez ohľadu ako vyzerajú alebo sa nám zdajú v pohode.Nie sú,u PD (8 ventil)je všetko inak než poznáme z iných Tdi a platia úplne iné normatívy.Motor vydrží abnormálne,príde po svojich do dielne a hydra vypadáva stred ! A neklepe !!! Ale už tu bolo aj takéto po tuším 230 tis km,oplatí sa pozrieť,neprišlo na odťahovke ale po svojich
https://youtu.be/rUZDkVsBFXo
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (31)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1045
Nabehané: 6 dní 1 hod 24 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 17.10.2019 11:41   
No pekne.Ked sa k tomu dostanem pozrem to dam dole vacku a pozrem poriadne tie zdvihatka aj vsetko.Aj vstreky na kontrolu dam si. Len auto pouzivam na tahanie vozika na stavbu a brat sem tam s tym beha do skoly cize najzad max 5000km rocne :D
Diki za normal radu mechaniku robim pomenej elektriku robim denne v autach :)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2406)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20485
Nabehané: 3 mes 28 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.10.2019 12:23   
Vačku von a merať a písať,pod každý hrb hydro čo k nemu prísluší.Hydrá sú po smrti aj keď na to nevyzerajú na tej hornej ploche,sú už mekké a tak sa ventil nepotlačí tolko kolko by mal.Motor to nedá vedieť do vysokej miery,ak dá,už je ozaj zle.
Miery zmerať cez vajíčko a podľa toho ďalej.Hydro má život perfekt do 200 tis potom začína mäknúť a pri 250-270 je to brak ktorý už zničil aj vačku,to je odmena
Pozor na vstreky,šachty budú naproti mostíku vytlčené abnormálne,je celkom riziko že sa tam seknú nové o krúžky a bude to dokonca s nimi horšie než predtým.Nikdy nesiahať do šachty zo šmirglom aby to nedopadlo takto,ako to urobil nejaký mešuge v BB

Ten ovál vidieť volným okom a pri vstrekoch vyvierala nafta a stúpal olej.Takže platí tri razy premýšlať čo ďalej a len raz urobiť..dobre.
To video čo som dával ako ide nafta spod vstreku je tento motor !
Po oprave motor prakticky nulové korekcie (0,02)...tak prečo to x dielní musí najprv poku..iť a príde ku mne hentak.Oni zobrali za opravu ďaleko viac než ja.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum