VW Golf IV tdi 66kw alh - studeny štart , biely dym-OPRAVENE

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV tdi 66kw alh - studeny štart , biely dym-OPRAVENE

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Zdravim vas

nedavno som zakupil golf 4 tdi 66kw ALH po 1majitelovy s plnou servisnou historiou ktora mi snad pomože pri riešeni problemu..

problem je ranny štart,auto naštartuje v pohode..cca 2-3sekundy pretača motorom chyti no z vyfuku ide slabši biely dym...čim viac je chladnejšie vonku,tym viac dymu..čim je teplejšie,tym menej..skoro vobec.

Servis vykonany predošlim majitelom:

Repasovane palivove čerpadlo
nove vstrekovače
vaha vzduchu
Žhaviče cca pred 50 000km
Rozvod motora vymeneny
(Všetko robil Bosch Servis)

ja som menil:

Ventil N75
filtre:olejovy,palivovy,vzduchovy,olej Liqui Moly 5w-30
termostat
nejake podtlakovehadicky ktore vyzerali biedne,do istoty nove..

Auto za tepla štartuje velmi dobre,bez problemov..len studeny štart je problemovy,čidla teploty som pozeral ked bol motor studeny..čidlo v čerpadle aj v teplote motora ukazovalo cca 25-27st. myslim že je to v poriadku.


Za tepla som si pozrel čidlo teploty motora a ked ručička ukazovala na budiku 90st. tak vag ukazoval 80..po asi 5min. to potom stuplo na 89st.

Napadlo ma aj nastavenie predvstreku,no podla tdi grafu to vyzera ok,priložim fotku..

Podozrenie mam na zhaviče(no neviem pri akej teplote to ma zhavit),čidlo teploty vody a ešte snimač tlaku v sacom potrubí..kde mi nejako tie hodnoty nesedia,priložim fotku tak isto z VAGu.

[img]http://www.fastimages.eu/images/golf2.png[/img]

[img]http://www.fastimages.eu/images/tlak.png[/img]

Motor olej nežerie,spotreba na volnobeh je 0.5l/h
Naposledy upravil/-a Mr.Marco v 18.10.2015 14:00, upravené celkom 1 krát.
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Biely dym zvykne byť prítomný pri spaľovaní vody....
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Nieje to husto biely dym,to je skor nespalena nafta..aj na volnobehu to citit kus ako avia..teda nie silno ale citit,zhavice premerane a su v poriadku.Takže neviem no..jedine ten sniamč tlaku tam nejak nesedia hodnoty.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to nejako divne opísané až rozporuplne..vyberám z textu
problem je ranny štart,auto naštartuje v pohode... tak je problém alebo je pohoda ?!
Dymenie sa týka podla opisu ranného studeného motora.A čo ďalej ? To nikde nevidím.
Každopádne je rozumné si ešte pred štartom overiť základné tri teploty a dva tlaky.Tiež v kanáli 1 vstrekované množstvá a logicky žhavenie aspoň na funkčnosť.Ak je potrebná závislosť žhavenia na teplote tak kdesi tú tabulku vykutrem.Každopádne ale ja by som skontroloval aj ohmickú hodnotu teplotného čidla tiež vo vzťahu k teplote,tiež ak treba graf vyhrabem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Áno,ak je tvrdenie predchádzajúceho majiteľa pravdivé.
Ešte k ku kanálu 010 z daného fota
Hodnota váhy je nízka,ale môže byť správna ak bol práve otvorený EGR.
Prečo to píšem ?! Lebo je nelogické aby som dve možné skupiny nechal neobsadené,tj nehodil na další napr kanál ktorý ukazuje teplotu motora,aj ten čo je navolený (001) ale nie je pustený (nachápem)
hodiť tam už teda hneď aj 003 aby bolo jasné čo EGR práve robí
Ak by bolo možné navoliť sto hodnôt a nie 12,tak tam navolím všetkých 100. Logika ?
Takto unikajú vztahové veličiny
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

ochladilo sa... je normálne, že je vidieť paru. nejaké 2 dni bolo vonku ráno len okolo 7 stupňov.

ručička ukazovateľa teploty sa správa normálne, takúto skutočnosť som videl aj na sharane passate, je to asi kvôli tomu, aby sa vodič nestrachoval, že kolíše teplota vody - ona reálne naozaj kolíše, termostat v aute nie je NASA technology, aby držal teplotu na 90,0 plus mínus 0,1 °C)
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

A EGR ventil je zaslepeny, vsak?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zaslepený nebude,prietok na váhe je maličký,tj je práve otvorené EGR.Keby bol zavretý (zaslepený) by bol prietok cca 450mg

Práve to vytýkam pánovi prečo nebežia tie dva volné kanále pod 010-ou.Keby tam išlo 003 (EGR) bolo by jasné kadečo,jeho stupeň otvorenia a vlastne všetko,netrebalo by teraz o týchto veciach vôbec písať.To kritizujem,tú bezhlavú robotu
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Vdaka za odpovede,nemusite sa puštať hned do mna :28b7: s vagom a tdickom sa ešte len zaučam čo sledovat aky kanal..rano pozriem tie skupiny(010 001 003) ktore ste mi tu napisali a nahodim tu info/foto.

Zhavice premerane-všetky 4 funkcne.
EGR nieje zaslepene ale ide z neho olej..(presakuje/kvapka)
Rano si pozriem znova čidlo teploty vody,dnes som ho pozeral za chodu motora...ukazovatel ukazal 90st a vag len 75st,pozriem si ranne hodnoty,pripadne vymenit nebude problem..nieje to draha položka,a menene asi ešte ani nikdy nebolo..
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Takže nejake info z rána..

1foto je pred štartom-studeny motor
2foto-po naštartovani
3foto-zohriaty motor

[img]http://www.fastimages.eu/images/golf3skupi.png[/img]

[img]http://www.fastimages.eu/images/golf3shrh.png[/img]

[img]http://www.fastimages.eu/images/golf3srrr.png[/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre krátkosť času...to nie je navážanie,to je logika,ak môžeš mať na obrazovke 12 meraných hodnôt,tak si predsa nenavolím štyri
Preto ja napr radšej skenujem komplet všetko naraz,teda aspoň vtedy ak hladám problém.
Je tam otázny atmosferický tlak,to nebude správna hodnota.Ja tu mám dnes 999,6mbar
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

troška odskocim od toho tlaku a chcem sa opyta na autobateriu..
predošli majitel tvrdil že ju daval raz za cas nabit lebo je slabšia,mne auto stale naštartuje no niekedy ked po jazde vypnem motor a počuvam len radio asi 10min,tak idem naštartovať a počut jak štarter pomalšie pretača motorom,napada ma..nemože ten dym spôsobovať slaba bateria? ked ze mozno rano nedokaze spravit dostatne dobru startovaciu davku tak to štartuje dlhšie a nasledne vyleti dym (nespalena nafta)

a počas jazdy alebo ked stojim..mam zapnute stretavacie svetla,začnem vytahovat/stahovat predne okna tak tie svetla na chvilku sa stlmia a potom naspät svietia normalne,to sa robi aj ked napr. zadne okna použivam a ine spotrebice v aute.Regulator na alternatore by mal byt v poriadku,premeraval som to..pri zatazeni stale dobija na 14,05v 14,10v

značka baterie je: XT Battery 74ah 680A
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Bateria nabitá nepomohlo..tak som predsa vymenil zhavice lebo na to skusenie s kablikom + pripadne meranie multimetrom sa spoliehat neda,dalšie rano cca +9 vonkajšia teplota štart bol lepší dokonca už som ani nevidel ten biely dym,no stale to tak chytalo že 1-2 pretočenie skoro naštartovalo a chytilo to až na 3 pretočenie,motor nabehol slušne na všetky valce bez triasenia no stale to zrejme nieje ono podla toho ako štartuju druhe tdi rano..jedine zvišit troška predvstrek,pozriet sitko v nadrži alebo čidlo teploty vymenit.
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

VYRIEŠENE/OPRAVENE


Takže ten biely dym: zhavice

To zle štartovanie a naskocenie motora rano spôsoboval prerušeny/poškodeny budiaci kabel pre štarter,ked že včera po nakupoch som ostal stať pred obchodom..vopcham kluč,pretočim a nič..ani nepretočilo motorom,poklepanim po štarteru auto už naštartovalo,došiel som do dielne..obzeral štarter pripravoval sa na jeho vymenu a v tom som zazrel prerušeny budiaci kabel asi na 2 mestiach..len som sa ho dotkol a odpadol komplet..tak sa vybrala bateria + plasty,kablik sa opravil a už to štartuje 100% aj za studena :28b7: oprava trvala aj s rozoberanim asi 30min..tak ak ma niekto podobne problemy,sledujte si elektriku :300f:
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných