VW Golf IV - stále sa zapína ABS *vyriešené*
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 11.02.2009 11:03 Zdieľať na Facebook
VW Golf IV - stále sa zapína ABS *vyriešené*
dobry den,
chcel by som vas poprosit o pomoc. vw golf IV 1,9tdi 66kw alh.
skoro pri kazdom brzdeni sa mi zapne abs. sucha cesta, ziadne nerovnosti, bezne brzdenie a ked sa dostanem na rychlost cca 20 km/h sa zapne abs a cvaka az do nuly.
zacalo to tak, ze pri vymene tlmica sa mi podarilo poskodit LP cidlo abs a kabel - svietila kontrolka. kabel som opravil, cidlo som vymenil za lacne z elitu, kontrolka zhasla, ale zacalo sa mi stale zapinat abs.
povedal som si, ze som asi setril na zlom mieste a kupil som cidlo bosch, vymenil som a robi to znova presne to iste.
kontrolka samozrejme nesvieti, na diagnostike ziadne chyby, a ked abs odpojim, brzdi to super.
este sa chystam odvzdusnit abs, ale sam neverim, ze by to pomohlo..
dakujem pekne za rady
chcel by som vas poprosit o pomoc. vw golf IV 1,9tdi 66kw alh.
skoro pri kazdom brzdeni sa mi zapne abs. sucha cesta, ziadne nerovnosti, bezne brzdenie a ked sa dostanem na rychlost cca 20 km/h sa zapne abs a cvaka az do nuly.
zacalo to tak, ze pri vymene tlmica sa mi podarilo poskodit LP cidlo abs a kabel - svietila kontrolka. kabel som opravil, cidlo som vymenil za lacne z elitu, kontrolka zhasla, ale zacalo sa mi stale zapinat abs.
povedal som si, ze som asi setril na zlom mieste a kupil som cidlo bosch, vymenil som a robi to znova presne to iste.
kontrolka samozrejme nesvieti, na diagnostike ziadne chyby, a ked abs odpojim, brzdi to super.
este sa chystam odvzdusnit abs, ale sam neverim, ze by to pomohlo..
dakujem pekne za rady
Naposledy upravil/-a 6miso6 v 25.05.2013 10:59, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 11.02.2009 11:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: 16.09.2008 11:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 178
- Dátum registrácie: 22.11.2007 21:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 11.02.2009 11:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 11.02.2009 11:03 Zdieľať na Facebook
dakujem velmi pekne za pomoc, aj kolegovi pred tebou, co pisal o live data - vobec ma to nenapadlo pozriet live..jofozo napísal:Ked pozries live data tak vsetky cidla ukazuju rovnaku rychlost?
Raz som mal jedno cidlo spinave od prachu z brzd a bola na nom nalepena aj nejaka kovova spona. A ked som zacal brzdit aj pri nizkej rychlosti tak ABS zaberalo.
vysledok je, ze pri vsetkych rychlostiach ukazuju vsetky cidla rovnako, ale pri rychlosti 8 km/h a menej ukazuje to vymenene cidlo 0 km/h
myslite, ze to moze byt inou znackou cidla (vsetky su ate, iba toto jedno je bosch) alebo tym, ze som cinoval kabel k tomuto cidlu?
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 11.02.2009 11:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 03.10.2010 16:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
V ziadnom pripade netreba kupit dalsi snimac.Bosch je kvalita tiez,a musi fungovat krasne.teraz nehovorim o lacnych smejdov,ako napr,Topran.No a teraz,ked si cinoval kabel,prerusil si tienenie kabla.Ten kabel,cize vedenie musi byt tieneny.Pri nissich otckach to chybajuce tienenie velmi zbadat,na vissich uz tak velmi nie,ale keby si to zmeral s oscilloskopom,tak krsane vidno zavadu.Bohzial okamzite musis vymenit vedenie.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Logika veci z ktorej je nutné vychádzať. ABS má autodiagnostiku,tá je evidentne OK,čiže staticky sú obvody uzavreté,a slučky čidiel sa nachádzajú v akceptovatelných hraniciach. RJ aktivuje ABS od určitej rýchlosti,nikdy nie od nuly,niekedy od značne vysokých (30 km/h a pod)
Ak sa spustí systém,je to jednoznačne preto že frekvencia niektorého z čidiel zmenila frekvenciu nad určenú hranicu.Čidlo dáva pravouhlý impulz,teda vlastne každý zub je jeden impulz.Bola by malina pozrieť presne čo dáva osciloskopom,ale to zase melieme z zlom mlyne.Ale..aspoň multimeter na kanektore čidla na rozsahu 200mV ukáže či pri pomalom točení "vyrába" impulz. Preboha to celé čidlo je iba jedna idiotská cievka ktorú ak treba si na kolene vyrobím,tak škoda každej špakulácie o značke či je alebo nie je vhodna.Aj z Marsu čidlo bude vyrábať len a len pravouhlý signál na ktorý má vplyv medzera,vzdialenosť od povrchu zubov. Aj preto je osciloskop jediný ktorý dáva presný obraz o tvare,frekvencii a amplitúde.OBD iba počíta,prd vie o kvalite a tvare,preto odchylku vie vyhodnotiť ako signál pre spustenie
Ak sa spustí systém,je to jednoznačne preto že frekvencia niektorého z čidiel zmenila frekvenciu nad určenú hranicu.Čidlo dáva pravouhlý impulz,teda vlastne každý zub je jeden impulz.Bola by malina pozrieť presne čo dáva osciloskopom,ale to zase melieme z zlom mlyne.Ale..aspoň multimeter na kanektore čidla na rozsahu 200mV ukáže či pri pomalom točení "vyrába" impulz. Preboha to celé čidlo je iba jedna idiotská cievka ktorú ak treba si na kolene vyrobím,tak škoda každej špakulácie o značke či je alebo nie je vhodna.Aj z Marsu čidlo bude vyrábať len a len pravouhlý signál na ktorý má vplyv medzera,vzdialenosť od povrchu zubov. Aj preto je osciloskop jediný ktorý dáva presný obraz o tvare,frekvencii a amplitúde.OBD iba počíta,prd vie o kvalite a tvare,preto odchylku vie vyhodnotiť ako signál pre spustenie
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných