VW Golf IV - slabý tlak klimatizácie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

hubynkooo
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 13.07.2010 15:00
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV - slabý tlak klimatizácie

Príspevok od používateľa hubynkooo »

Bol som dnes s klimatizáciou v servise lebo v interiéri sústalo po napojení hadic a odsatii média sa zistilo malo chladivá po doplnení to prestalo zjavne je niekde únik chladivá ale po naplnení a naštartovaní som si všimol že tlak v modrej hadici je v zelenom poli OK v červenej hadici HP je malo nieje Okej čo to môže byt servisak mi povedať hneď nevedel vravel že sa musí odstrániť únik chladivá a tak uvidí za rýchle odpovede ďakujem
pidizvi
Príspevky: 3406
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ale ja nevidim otazku, tak to daj do servisu, nech ti to opravia.
V servise si si bol pokecat o autach alebo si tam bol s tym, aby ti opravili klimu? Daj to do normalneho servisu sak.
hubynkooo
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 13.07.2010 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hubynkooo »

Prečo je ten tlak slabý ?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ked je malyunik,servisak to musi vediet co sa deje.Ak je naozaj nizky tlak vo vysokom okruhu,tak vykon kompresora.Keby bol ten tlak vysoky tak je nieco zanesene.Robime aj klimu,ale este som sa nestretol ze tlak je nizky vo vysokom okruhu,a v nizkom je dobry.Tlakje zavysly od vonkajsej teploty,a ak nastavil teplotu na plnicke inu aka je vonkajsia,moze ukazat blbosti.Ako si vedel ze je malo chladiva?Nesla ti klima?Ked naplnime system na naprikladf 500gr a hned vycucame,tak max 480gr.Aky bol rozdiel medzi vycucanym mnoizstvom a potrebnym?
hubynkooo
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 13.07.2010 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hubynkooo »

Vycucane 480 g a malo by tam byt 750 g a na plnicke nič nezastavoval žiadnu teplotu vonkajšiu
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

no z praxe, ked poklesne zo 750 g na cca 500, tak zvycajne klima este funguje velmi dobre... ale ved na odvakuovani museli vidiet, ze netesni... tak tam mal fuknut fluorescent a natlakovat dusikom a videl by kde unika... aspon to je taky normalnejsi postup...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

lorak-pri vakuovani nemusi vidiet nic.Najlepsia metoda na zistenie uniku je vodikovo-dusikova.Prave teraz sme kupili sadu za 1700€.Si si isty ze hociaky plnickar to potrebuje?Ved naplnia a hotovo,hlavne aby zakaznik zato platil.Dokonca ani farba /fluor/ nie je ista,lebo je potrebne aby klima isla v kuse za dobu minimalne 1-2 tyzdne.maly unik si zistit s takym principom je bez sance.Mechanik by mal naplnit ako ma byt,skontrolovat tlaky funkcnost klimy a az potom riesit unik.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

netesnosť menšieho rozmeru nemusí test ktorý robí plnička vôbec zachytiť.Plničiek je po dielńach celkom dosť,ale to neznamená že vedia viac než naplniť,a pokiaľ sa jedná o diagnostiku systému to je problém ešte aj v tých čo iné nerobia než plnenie klimatizácií.
Všade kde majiteľ "pravidelne" raz za rok obnovuje náplň je nutné systém celý pootvárať.Stav v spojoch býva katastrofálny,hliník spuchnutý samá múka,predný výmenník riedky ako sito.Ale...ľudia aj tak volia radšej raz za rok naplniť.Slovensko je des po tejto stránke čo a ako sa tu servisuje

Bol som a sledoval počínanie dielne na klímu,kým som čakal na naplnenie.des.Spoj ...vymenia o krúžok ale neošetria hliník pred koróziou.Pritom ak by to urobili,ten spoj bude spojom aj ak by sa auto brodilo v kyseline.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

este som nevidel, aby sa niekde venovali spojom, ak automat nevyhodi chybu..ak to mal odvakuovane na automate, tak mohli preskocit ,alebo skratit vakuum, lebo mnohym to je velmi dlho a princip tvorby vakua v automate zisti aj malu netesnost, aj preto to trva tak dlho, nie len pre vysusenie okruhu...ked sme to pretlakovali dusikom s fluorescentom, vzdy sme unik cca do hodiny nasli...jasne, ze tlak bol o dost vacsi a ukazali sa tym aj chybne spoje, ktore boli uz po zivotnosti....treba sa s tym pohrat a je jasne, ze slovak da radsej niekomu za plnenie pri garazi 10-15 euro, ako platit normalny postup a este aj opravu spojov...
patrikn
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.07.2015 21:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patrikn »

Zdravim

Nesedím tu stále ak mám čas rád poradím ohľadne klimatizácii.

Pre zadávateľa

Vôbec sa netráp tým ,že máš momentálne nízky vysoký tlak - je to závislé od vonkajšej teploty a to podstatne.
Ak sa nemýlim na autoklíme pokiaľ je zapnutá beží aj ventilátor na chladiči , ten pri tejto teplote aj na tých malých otáčkach rýchlo vyfúka chladič , tým pádom poklesne aj výtlačný tlak.
Ako za následok to má znížený výkon klimatizácie , ale nič dramatické sa nedeje.
Netreba s tým nič robiť - ak je tam potrebná dávka chladiva.
Pokiaľ by si vypol vetilátor na chladiči tak tlak začne pomaly stúpať.
Ako význam v aute ventilátor na chladiči to nemá význam nakoľko je myslená pre používanie hlavne v lete.

Ak sú otázky rád odpoviem

Pre zbytok odpovedí mimo témi - keď to poskladám , každý ma v niečom pravdu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám obavu že jedna veta je zle formulovaná ......Ako za následok to má znížený výkon klimatizácie , ale nič dramatické sa nedeje.

Nie,spustenie ventilátora nezníži výkon klimatizácie,je to naopak.Umožní dosiahnuť potrebný výkon,hoci aj maximálny ak je požadovaný.
patrikn
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.07.2015 21:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patrikn »

Zaslal: 16 marec 2017 07:25
Mám obavu že jedna veta je zle formulovaná ......Ako za následok to má znížený výkon klimatizácie , ale nič dramatické sa nedeje.

Nie,spustenie ventilátora nezníži výkon klimatizácie,je to naopak.Umožní dosiahnuť potrebný výkon,hoci aj maximálny ak je požadovaný.

Ono je to na dlhšie , ale nemám problém vysvetliť pokiaľ je záujem.

Tým dramatickým som chcel povedať , že to nemá vplyv na prípadné poškodenie , alebo nefunkčnosť systému , ale výkon klimatiyácie pri týchto teplotách ( okolo 10 stupňov je teraz vonku cez deň ) je znížený nie naopak ( bavíme sa o autoklimatizácii ).
Chladiaci Výkon by sa zvýšil ak by sa ventilátor vypínal ( na chladiči ), treba ale dodať , že toto s časti ovplyvňuje aj teplota v interiéry.
Čiže znovu sme pri tom pokiaľ je vonku a aj v interiery chladno - vysokotlaká strana bude mať nižší tlak ako v lete.
Písal som v predošlom vlákne , že klíma je primárne myslenená na používanie na leto , znovu ale podotýkam samozrejme môže sa ( a je to dobré ) používať aj v zime a v chladnom počasí.
Vážim si ocenňujem príspevky a rady p. Hlavetého - ventilátor zvýši výkon klimatizácie , ale v lete ,keď sa zapína aj na vyššie otáčky , aby nedochádzalo k prehrievaniu chladiča klimatizácie - v tedy je to nevyhnutné inak by systém vypínal na vysokotlaký presostat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z prirodzenej potreby toho že médium (chladivo) mení skupenstvo z kvapalného na plynné a teda musí znova z plynného na kvapalné mi to prichodí ako logická požiadavka
Myslím že mi dáva za pravdu hoci aj obyčajné pozorovanie ako nabehne a pracuje klimatizácia pri prvom štarte keď sa v blízkosti klímového chladiča nenachádza horúci vodný chladič,povedzme ranný štart,a ako to je po príchode keď je všetko horúce.Čím je chladič vpredu teplejší,čím teplejším vzduchom prostredia sa ochladzuje,tým je klíma menej účinná,požadajuje väčší výkon,ale to všetko má logiku z hladiska potreby aby sa cyklus uzavrel.Diagnostika u systémov z riadeným výkonom čerpadla stačí pozerať hodnoty v diagnostike kde je možné sledovať regulačný prúd klímového čerpadla,ten a ešte % akým je práve regulácia riadená sú presné ukazovatele v akom výkone práve čerpadlo beží.
Ale akékoľvek vysvetlenie že je čosi inak si rád prečítam
Ber to že nemám vyrývačné potreby,je to technická záležitosť a nič iné,u mňa iné nehrá rolu,čiste technická stránka.Je lepšie si veci korigovať ak je dôvod,ale chce to práve dobrého partnera na výmenu názoru,ja klímy samostatne neriešim iba v rámci velkej zákazky alebo búračky,samostatne nie.Preto si od človeka čo sa tomu roky venuje pokojne nechám názor skorigovať ak vie podložiť čo napíše.
patrikn
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.07.2015 21:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patrikn »

Nie je to celkom pravda , že horúci alebo studený motor prípadne vodný chladič má vplyv na výkon klimatizácie - s toho by zišlo ( pokiaľ je to studené chladí to a , keď to zohrejem ( motor a príslušenstvo ) poklesne ,alebo prestane chladiť klimatizácia.
Pracovný tlak dosiahne klimatizácia praktický hneď po pár sekundách - pekne sa to dá odmerať podľa manometra na výtlaku a saní.
Chladič na klimatizáciu je vždy montovaný pred vodný chladič ( pokiaľ by to bolo naopak system by skolaboval ) s toho vyplýva , že aj pokiaľ je vodný chladič de facto nalepený na klimatizačný neovplyvňuje jeho výkon , vzduch ide najprv cez klimový a následne cez vodný chladič.
Toto vyvracia aj ten pocit ranný štart a príchod.
Momentálne pri týchto teplotách môže mať výtlak okolo 10 - 12 bar - čo je síce málo , ale systém funguje so zníženým výkonom - nakoľko chladivo s chladiča je príliš podchladené a vstupuje do výparníka samozrejme pod zníženým tlakom.Pokiaľ je rozdiel tlaku a teploty medzi vstupom do výparníka cez expanzný ventil do výparníka nízky - znižuje sa výkon klimatizácie ( aj napriek tomu systém funguje ) , chladivo vrie ( vyparuje sa pod nižším tlakom a teplotou ).Normálny výkon sa dosahuje pri kondenzačnom tlaku 16 - 20 bar to už sa môže pripájať aj druhá rýchlosť ventilátora a zabráni sa ďalšiemu zvyšovaniu tlaku.Týmto chcem povedať , že aj zohriaty motor v lete na pracovnú teplotu neovplyvňuje výkon ( ďalšie prehrievanie klímového chladiča) za predpokladu správnej funkčnosti klimatizácie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to jedno,vysvetlil si mi veci ktoré neboli rozpor medzi našim názorom.Ja princípy funkcie ovládam,Teplo a hydro som robil za jedna.Predmetom iného názoru bola myšlienka že spustenie ventilátora zníži výkon.To je tá vec s ktorou nesúhlasím.Nechajme tak,je to pupák na blšom prirodzení

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 38 neregistrovaných