VW Golf IV - chladiaci system

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Sebar
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 29.04.2019 14:11
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV - chladiaci system

Príspevok od používateľa Sebar »

Zdravim mam golf 4, 1.9 TDI 81 kw rocnik 2002, s najazdom 220 000 km mozno o malo viac. Nemam problem ale zaujmalo.by ma to. Od kedy som vymenil vodnu hadicu a nalial som novu vodu do systemu system ostava natlakovany aj za studena tzn. Ze po otvoreni viecka nadobky odfukne vzduch. Auto moze kludne stat aj 3 4 dni dokonca vody bolo uplne malo pod minimom, otvoril som nadrzku odfuklo a voda v nadrzke sa dvihla.dokonca aj hadice boli tvrdsie, otvori sa viecko,odgrgne si hadice zmaknu voda stupne.
Myslim si ze hlava tesnenie a tieto veci su OK pretoze.motor ide ako hodiny, startuje na brnk, kuri super , stale.drzi 90 °, olejove aj vodne viecko su uplne ciste, voda z nadrzky netlakuje tak ze by unikala to nie. Len ostava vzduch/tlak v susteme aj ked auto stoji aj 4 dni dokonca aj vody je malo otvorim odfukne a voda stupne. Kde moze byt tento problem?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Vymeň viečko na nádržke.
Sebar
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 29.04.2019 14:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sebar »

cicmanec, lebo robi to od kedy bola naliata nova.chladiaca zmes, ba dokonca vody jedno rano ubudlo tak ze bolo uplne pod.minimom, a ani po odfuknuti sa moc nedvihla tak som troska dolial a na druhy den tiez pod minimom, tak som isiel.auto zohriat riadne, voda stale pod min , hadice tvrde tak som.opatrne otvoril viecko nastal.riadny odfuk hadice zmakli a voda sa ustalila na maxime aj som nechal.otvorene viecko cez noc vcera a je na maxime
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Treba zadefinovať pojem, čo su "tvrdé hadice" ... :38eb:

Normalne tie hadice musia byť na pohmat tvrdšie ,ked chladiaci system pracuje, vodna pumpa sa točí, motor ide,lebo to je uzatvorený pretlakový system,to znamená,že je to cielene urobené takto aby chladiaca kapalina nezovrela pri čojaviem 90-95°C,čo je bežná pracovná teplota..fyzikalne zákony....

Ale pokiaľ nie je vo vyrovnavacej nádržke žiadna kvapalina pri teplom motore, niečo tam nie je v poriadku..

Ja mam na svojom vehykli totožný stav , ako opisuješ a neriešim to....
sice mam hladky benzin 1.8 , ale chladiace systemy vo všetkych motoroch pracuju na tom istom principe
uzatvoreneho okruhu,kontrolovane čidlami a riadene termostatom, termostatmi....
Tiež mam nabehane okolo 225 000 km, a vodna pumpa stale povodna lol , myslim,že by nebolo odveci vymeniť termostat ,
tam je ta zrada...
Lenže termostat je dosť zle pristupný,takže som to nechal tak, len som prevrtal víčko expanzky tenkým vrtakom 0.6 mm :-\

Motor sa neprehrieva , merane cez čitačku diagnostiky ..tzv.live data aj pri zohriatom motore a stati na mieste
teplota v okruhu chl.kvapaliny maxx.96 °C
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

myslim,že by nebolo odveci vymeniť termostat ,
tam je ta zrada...
A vysvetlíš aj nám menej technicky zdatným ako termostat spôsobuje tvrdé hadice a úbytok vody z nádržky? :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už to bolo spomenuté...expanzný ventil vo víčku.Dostala sa do neho nemrzka a prilepuje ventilek.Sú tam dva,jeden púšťa dnu aby sa v systéme netvoril podtlak,druhý udržuje správny pretlak (systém je pretlakový) Víčko hodiť do ultrazvuku na desať minút a bude ok.
Mimo stedeného (vychladnutého) motora neotvárajte expanzky a u VW okrúhlych expanziek nenalievajte vyše max (na oddýchnutom studenom) radšej držte hladinu niekde medzi min a max (studený a odstáty)
Nesledujete kulmináciu hore dole...je to v poriadku,vždy sa riadte iba studeným stavom.Ak otvoríte teplý,bude hodný čas trvať kým sa systém vráti do normálu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

cicmanec napísal:
myslim,že by nebolo odveci vymeniť termostat ,
tam je ta zrada...
A vysvetlíš aj nám menej technicky zdatným ako termostat spôsobuje tvrdé hadice a úbytok vody z nádržky? :41c2:
Samozrejme,

každú sučiastku v aute, okrem svojho primárneho účelu, ovplyvňujú aj rozne vedľajšie vplyvy a faktory ,
v prípade termostatu tým vedĺajším efektom može byť zmenšenie prietoku cez termostat nasledkom zmenšenia otvorov ,kadiaľ prudi kvapalina,nasledkom usadenín v systeme chladenia (vodný kameň)
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Asi som fakt nechápavý, ale stále mi nie je jasné ako zmenšený prierez spôsobuje tvrdnutie hadíc a úbytok kvapaliny. :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

laco...čítaj....je to tam jasne napísané - stale.drzi 90 °

vodný kameň...asi takto vyzerá u aut ktoré majú dnes 300 tis km
[img]https://i.postimg.cc/4n2fNPsw/DSCN7665.jpg [/img]
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kamen je naviazany na objem a ked sa raz usadi uz nema odkial pribudat...leda by si stale dolieval, to ale neni chyba vody, to je chyba gazdu lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Mozno sa mylim, vodny kamen vznika z mineralnych hlavne vapenatych castic obsiahnutych vo vode, ak vsak dolievame do chladica destilku, usadeniny nebudu sposobene vodnym kamenom, su to usadene zlozky z oxidacie kovovych casti, zlozky z chladiacej zmesi a v malej miere kadejake zbytky tesniacich hmot, maziv atd... Toto vsetko moze ovplyvnovat chladenie a odvod tepla, ale nemyslim ze by to mohlo sposobit zlyhanie, ak samozrejme menime pravidelne aj chladiacu zmes a pri vymene system preplachneme. Videl som aj chladiacu zmes co bola ako huste kakao, zmes asi nikto od vyroby nemenil, napriek tomu auto jazdilo a uchladilo sa.

To kolisanie hladiny a tlaku v expanzke tiez poznam, a viacmenej je to bezne a kym nesposobuje ziadne prejavy poruchy chladenia, neriesil by som to. Casto to je konstrukcna vlastnost, rozne vzduchove kapsy v systeme, tvorba mikro bubliniek na najhorucejsich castiach motora, slabsie miesto v urcitom mieste tesnenia atd atd...

Osobne by som vypustil chladiacu zmes, preplachol cistou vodou, preplachol jednou naplnou destilky a potom namiesal predpisanu zmes v predpisanom pomere a aj keby to nepomohlo, urcite to neuskodi... Navyse chladiaca zmes casom starne, straca antikorozne ucinky, tazsie prenasa teplo, nachylnejsia na vretie a znecistena usadeninamy a koroziou.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Scendo, keď začne lacko blúzniť o nejakom vodnom kameni alebo hocijakých usadeninách, tak nemusíš hneď teoretizovať na tú tému.
A vysvetli nám, že čo by vyriešil zadávateľ tým, keby podľa teba „vypustil chladiacu zmes, preplachol cistou vodou, preplachol jednou naplnou destilky a potom namiesal predpisanu zmes v predpisanom pomere“ ?
Písal že problém vznikol po výmene hadice, to znamená že pri tom zrejme vypustil chladiacu kvapalinu, ak bola stará, tak ju pri plnení chlad.systému nahradil novou a ak ešte nebola stará tak nič nepokazil, keď ju nalial späť.
Ako už bolo dvakrát napísané, zrejme je nefunkčný pretlakový ventilček.
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Pardon, prehliadol som ze bola do systemu naliata nova zmes, kazdopadne som neradil nic co by problem zhorsilo alebo niecomu uskodilo :)
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

@laco1871 stále čakáme na vysvetlenie!
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných